Sivu 110 / 110 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1060100108109110
Näyttää tulokset 3.271 - 3.273 / 3273

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

Ajattelin alkaa opettelemaan tekemään joisituksen huollot itse, mutta jo huolto-osien tilaamisessa menee sormi suuhun. Fillarina mulla on 2017 Enduro, missä keulana on Rokkarin Lyrik ja takana Rokkarin Monarch Plus autosag toiminnolla.

Manuaaleissa mainitaan öljyjen ja rasvojen osalta seuraavat tuotteet:

Lyrik:
    • RockShox 0w-30 Suspension Oil• RockShox 3wt Suspension Oil • SRAM® Butter grease

Monarch Plus
    • RockShox Dynamic Seal Grease• Suspension specific grease• Maxima® Maxum4 Extra 15w50 lube

1. kysymys: Mitä eroa on tuotteilla Butter grease, dynamic seal grease ja suspension grease? Voidaanko tuotteita käyttää ristiin tai voidaanko joillakin näistä korvata muut rasvat.

2. kysymys: Voinko korvata Maxima® Maxum4 Extra 15w50 luben jollakin muulla tuotteella (esimerkiksi RockShox 0w-30 Suspension öljyllä, mitä minulla sattuu olemaan litran purkki)?

3. kysymys: esimerkiksi bike24 sivuilta löytyy useita eri air can service kittejä, joista viimeisin on vuoden 2014 iskarille (RockShox Service Kit for Air Can for Monarch Plus / XX / RL / R / RT3 from 2014). Mistä tiedän että tilaamani tuote on oikea? Vaatiiko autosag-iskari oman service kitin?

4. kysymys: tarvitseeko minun hankkia rokkarin bleed kitti, vai onnistuuko sama homma jarrujen ilmausruiskuilla?

Pahoittelut tyhmistä kysymyksistä ja kiitos vastauksista!

^Kannattaa soittaa vaikka Fillariosaan ja kysyä mitä aineita suosittelevat. Ja sitten hakea sieltä tarvittavat aineet. Yleensä yhdessä öljyllä ja yhdellä asennusrasvalla pärjää.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Jousituksen pienet kysymykset

Jep, yleensä iskarivalmistajat suosittavat tuotemerkkaamiaan tai yhteiskumppaninsa voiteluaineita. Jos tiedät huoltavasi myös tulevaisuudessa itse, suosittaisin hankkimaan iskariöljyä kahdella eri viskositeetilla samalta valmistajalta. Niitä voi sekoittaa keskenään ja siten säätää viskositeettia. Varsinaisena vaimennusöljynä käytettävän öljyn viskositeetilla on merkitystä vaimentimen toimintaan, voiteluöljyksi kelpaa periaatteessa mikä vaan. Valmistajan ohjeesta saa mielikuvat kummankin suositellusta viskositeetista.

Rasvaksi kelpaa mikä tahansa suositeltu. Tiivisteet ym. on kuitenkin kaikissa iskareissa samasta tavarasta ja ne edellyttävät lähtökohtaisesti samanlaista voitelua.

Iskarivalmistajien "omia" voiteluaineita käyttäessä homma helpottuu sen verran, että erityisesti takaiskareiden huoltosarjoissa voi olla valmiina juuri oikea määrä voiteluöljyä pienessä pakkauksessa. Ei siis tarvitse miettiä määriä, ellei erityisesti tiedä iskarin tarvitsevan vähemmän tai enemmän.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •