Näyttää tulokset 1 - 30 / 30

Aihe: Hei mikä toi jousitus?

  1. #1

    Hei mikä toi jousitus?

    http://www.corratec.de/en/bikes2012/.../x-force01.php

    Selailin Corratecin sivuja ja vuoden 2012 uutuuksissa tuli tommonen kuva esiin. Kuvan jousitus näyttää oudolta minun silmääni. Onko kyseessä jokin uusi tyyli/teknologia? Corratec ei mielestäni kuitenkaan ole mikään edelläkävijä?

  2. #2
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.984
    Ehkä tarkoituksena on saada pyörä näyttämään maskuliinisemmalta?

  3. #3
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Ehkä tarkoituksena on saada pyörä näyttämään maskuliinisemmalta?
    Tuollainen maskuliinisuus taitaa vedota voimakkaammin naisiin. Iskarin koko tosin saattaa herättää lähinnä hilpeyttä...

  4. #4
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    4.145
    Kikkelijousitus?
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  5. #5
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.048
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V!LL3 Katso viesti
    http://www.corratec.de/en/bikes2012/.../x-force01.php

    Selailin Corratecin sivuja ja vuoden 2012 uutuuksissa tuli tommonen kuva esiin. Kuvan jousitus näyttää oudolta minun silmääni. Onko kyseessä jokin uusi tyyli/teknologia? Corratec ei mielestäni kuitenkaan ole mikään edelläkävijä?
    Mielestäni Corratecillä on ollut noita erilaisia ns. kikkelijousitusratkaisuja tarjolla jotakin viitisen vuotta ainakin. Eli ei mikään uutuus.

    -Lauri

  6. #6
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    144
    Hahah, olihan se kanki ojossa jo 90-luvun lopulla, K2 Razorback...


    (selvennettäköön, että en naura LJL:lle, vaan laukkaavalle mielikuvitukselle)

  7. #7

    haha

    Ai että sillä on tollanen nimitys

  8. #8
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.048
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Torspo Katso viesti
    Hahah, olihan se kanki ojossa jo 90-luvun lopulla, K2 Razorback...
    Bikedaten.de -sivuston mukaan Corratecilla ollut ensimmäisen kerran tuon tyyppinen ratkaisu RockLight AirTech -mallissa vuonna 2002: http://bikedaten.de/bikes/corratec/2.../komplettbike/

    -Lauri

  9. #9
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.048
    On muuten vielä jäätävämpi toi K2:sen pippel'jousto http://www.rapiddescentscotland.co.u..._position=14:6

    -Lauri

  10. #10
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.984
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    On muuten vielä jäätävämpi toi K2:sen pippel'jousto http://www.rapiddescentscotland.co.u..._position=14:6

    -Lauri

    Normally we can categorise bikes into DH, dual,XC by riding the bikes. This one feels as stiff as a dual bike, goes down hill like a 4 inch plus DH bike but also is light enough for epic rides. A true riders bike without the weight penalty that our freeride friends have suffered.

  11. #11
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.534
    Nuo K2:set toimi kyllä aivan mainiosti aikoinaan... Oli vain silloin suht arvokas pyörä ennen kun jokainen ajeli täysjouskalla...

  12. #12
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    217
    Onko se jousitus miten sitten naisten malleissa ?

  13. #13
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.249
    Ei se koko vaan se miten se on säädetty. Jotkut haluaa että perä on herkkä ja nytkyttää edes taas kokoajan, mutta toiset säätää vehkeet kuntoon ettei tarvitse liikaa edestakasin vedellä.
    Siinä on semmonen suunnittelukyssäri vielä et mihinkä suuntaan osat lentää kun se laukee kovassa rynkytyksessä ehkäpä pohjaamisen myötä?
    Vanha mutta lihava.

  14. #14
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    500
    Kun polkee kovaa niin ei oo spoorilla väliä. Eikä kyntömies vakoaan valitse. Tässä kun on asennuskaljaa ottanut toisenkin, ja yrittää etsiä viimeisiä pultteja huoneesta takapäähän, niin tuli mieleen että onneksi pääsee kohta taas lykkimään tasatyöntöä perusvoiteilla eikä tarvi kumeja vaihdella.

  15. #15
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    86
    Sen verran tarkennetaan että K2 razorback:issä oli niin sanottu "pull shock". jousitus veti iskaria pidemmäksi koko joustomatkan ajan.
    Omassani oli foxin pullshock iskari ja se "tuntui" pohjattomalta. Keulana oli Noleen ilmakeula jossa oli myös vaimennus pelkällä ilmalla.sweet!!!
    Meat on Wheels.

  16. #16
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Vabby
    Viestit
    4.771
    Ja alkuperäinen jousituksen kehittänyt pyörävalmistaja taisi olla Girvin/Proflex/Noleen, jonka K2 osti vuonna 1997. Saattoi olla että tuota jousitusratkaisua myytiin vuoden verran Pro-Flexin pyörissä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  17. #17
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.653
    Kysymys sopii tähän. Näin eräs päivä naisten pyörän, jossa oli jousitus takakolmion yläputkissa (en löytänyt kuvaa). Ihmettelin kovasti ja en tajunnut hämmästyksestäni pysäyttää pyöräilijää ja kysellä pyörästä. Eli kenen valmistama kyseinen ratkaisu on.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  18. #18
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    18.418
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    ...naisten pyörän, jossa oli jousitus takakolmion yläputkissa....
    Ai näinkö?



  19. #19
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.653
    Ei noin vaan ku kuvassa näkyy noi yläputket niin niiden sisällä. yritän etsiä kuvaa
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  20. #20
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    9.069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Kysymys sopii tähän. Näin eräs päivä naisten pyörän, jossa oli jousitus takakolmion yläputkissa (en löytänyt kuvaa). Ihmettelin kovasti ja en tajunnut hämmästyksestäni pysäyttää pyöräilijää ja kysellä pyörästä. Eli kenen valmistama kyseinen ratkaisu on.
    Bergwerkin kehittämä LRS systeemi joka oli käytössä ainakin Meridalla ja Centurionilla. Hakukoneeseen Bergwerk Merida LRS ja sieltä löytyy lisää tietoa. Oli käytössä jossain 2000-2004 tienoilla.


  21. #21
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.653
    Muuten hyvä mutta noi on putkien ulkopuolella, jousitutus oli tyyliin "joustohaarukka" ja kuitenkin oli normi takakolmio.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  22. #22
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    18.418
    Se on sitten varmaankin ollut joku eksoottinen parin kympin fillari ja saatu jostain huonekalukaupasta soffanoston kylkiäisenä?


  23. #23
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    9.069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Muuten hyvä mutta noi on putkien ulkopuolella, jousitutus oli tyyliin "joustohaarukka" ja kuitenkin oli normi takakolmio.
    Jaa, enpäs osaa sitten sanoa. Tuskin siellä on kuitenkaan vanha Manitou kuitenkaan tullut vastaan? http://mombat.org/1192Manitou3.jpg

  24. #24
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    1 KG
    Viestit
    12.965
    [QUOTE=JackOja;1727377]Ai näinkö?

    OTE]

    Juu, kuten KHS:kin takavuosina

    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  25. #25
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.881
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Muuten hyvä mutta noi on putkien ulkopuolella, jousitutus oli tyyliin "joustohaarukka" ja kuitenkin oli normi takakolmio.
    Onhan tuossa 4kpl niveliä jos kuvaa kattoo, joten eihän tuo takakolmio mitään yhtä puuta ole.

  26. #26
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.653
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Jaa, enpäs osaa sitten sanoa. Tuskin siellä on kuitenkaan vanha Manitou kuitenkaan tullut vastaan? http://mombat.org/1192Manitou3.jpg
    Tää osui kaikein lähimmäksi ja kyseessä oli naisten pyörä tarakalla varustettuna ja ulkovaihteet, joten ei ihan parin kympin rimpula.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  27. #27
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.M.® Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ai näinkö?
    Juu, kuten KHS:kin takavuosina
    GT:llä oli myös vastaava systeemi.
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  28. #28
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.859
    Mootsilta noita saa edelleen, titaanisina.

  29. #29
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    660
    Kuwaharalla on ollu naisten peruspyörä jossa takahaarukan yläputkien ja pystyputken välissä on elastomeerimötkylä. Ohimennen on tullut vastaan jossain.
    Att inte cykla är att gå för långt

  30. #30
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    12
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Nuo K2:set toimi kyllä aivan mainiosti aikoinaan... Oli vain silloin suht arvokas pyörä ennen kun jokainen ajeli täysjouskalla...
    Hienohan tuo oli siihen aikaan. Mullakin moinen jenkkilipun värinen team-malli oli ekana täysjoustona, kunnes vaihtui nykyaikaisempaan. Aikaa on toki tuosta kulunut ja useampi pyörä vaihtunut. Samoin rengaskoko.
    Kyllä se suru vielä murheeksi muuttuu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •