Sivu 3 / 293 EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 8780

Aihe: Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Niin mutta entä se punkku! vieläkö sitä on..?
    Tuolta se viinitelineestä katsoo pettyneenä
    Fatless biker

Paketti lähtee Yhdysvalloista 22.2, saapuu Suomeen 28.2. Maksan tullit parin tunnin sisällä rekisteröinnistä, eli hyvissä ajoin ennen tullipostin kuljetusta. Saan paketin käteeni tod. näk. maanantaina 5.3. Matka Columbus, Ohio - Helsinki/Vantaa paketin keskimääräinen nopeus 49,2 km/h. Helsinki-Hyvinkää välillä nopeus on 0,5 km/h. Paketin nopeus hidastuu noin 1/100:aan. Jep jep.
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

Kymysys paketti-ihmettelyä

Noinhan se menee, kun paketti on Suomeen Ison Veden takaa saatu, sen kulkunopeus hidastuu. Väsyttäähän se, pitkä matka. Sama ilmiöhän se on pyöräillessä, eka jaksaa ihan kivasti 280km mutta viimeset tuplakympit, ne on hitaita.

Mutta paketti-asialla jatkan ihmettelyä. Mikä ihmeessä se maksaa kun paketti lähetetään Kanadasta? Taksillako se paketti kulkee ja yksityislentokoneella?
    Otetaan vaikka esmerkiksi nuken kolttu. USAsta postimaksu pienelle paketille noin 20taalaa. Kanadasta 60 taalaa. Nukkepaketti 90taalaa. Postimaksun hinnalla saisi jo yhden nuken.

Millä perusteella tulli vaatii nettitullauksen lisäksi jotain lisäselvitystä, esim. kuitin lähettämistä tulliin ( sähköpostissa)? Yleensä nettitullaus tulee niin sekunnissa että siellä on pakko olla joku automaatti.
    Vähänkö harmittaa kun tullaan rehellisesti paketin hinnalla, niin paketin päällä on sitten "gift" ja arvo 20 taalaa. Olisihan sen voinut vaikka satasella sitten tullata...sitäpaitsi, voihan sinne tulliin lähettää jonkun halvemman artikkelin paypal-kuitin? Joskus taas kalliimpi paketti on mennyt tullin ohi kokonaan.

Mistä sanoista se SWAT tulee?
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Mistä sanoista se SWAT tulee?
    Sovita ensiksi vaikka näitä: http://acronyms.thefreedictionary.com/SWAT

Minua ihmetyttää juuri nyt se mitä minä teen koneen ääressä puolilta öin.

Surullinen ka ei osattu vastata?

Niin mä ajattelinkin että swat on Sticks With Ass-kicking Tactics...vai olisiko se Seeking Wisdom And Truth? Sexy Without Actually Trying??
    mä inhoon noita "kato linkki"..mutta eka vaihtoehto tuntuu periaatteessa parhaalta.
    Ihan oli asiallinen kysymys, aattelin että täällä tiedettäisiin, ihmetyttää kyllä että ei varsinaisesti... olkoot sit jotain erikoisjoukkoja ( liittyy nuken asuun; musta ja kaikkia ase-varusteita).

Lisäys: ah, tuossahan oli laatikon (kuva) kannen päällä: s.w.a.t. = special weapons and tactics. Asia selvitetty.
    tempokisu muokkasi tätä : 12.03.2012 at 09.34
    tempokisu.kuvat.fi

Linkki oli tässä tapauksessa ajateltu (a) kevyeksi kenttähuumoriksi (olihan siellä yllättävä määrä mahdollisia lyhenteitä joista jotkut jopa hauskoja) ja (b) hienovaraiseksi vihjaukseksi omatoimiseen tiedonhakuun (eihän se tietenkään ole keneltäkään pois että kysyt täältä mutta noin niinkuin periaatteessa tämmöisessä asiassa).

(FWIW arvelisin että tämä on sen verran testosteronipitoinen foorumi että asia oli täällä varsin hyvässä tiedossa. Voi hyvinkin olla että muut lukijat eivät sen vuoksi viitsineet vastata - tai jos olisivat vastanneet, olisivat vastanneet lyhennettä käyttäen.)

Sen verran vielä (mahdollista) lisäinformaatiota että tässä tapauksessa akronymi lienee syntynyt olemassaolevan sanan innoittamana :"Swat (verb): to hit with a sharp slapping blow usually with an instrument (as a bat or flyswatter) <swatted the ball for a home run>".

Minua ihmetyttää se miksi istun tässä vaikka voisin lähteä tuonne ulos.

PS tässä taannoin minua ihmetytti jonkin verran mitä kaikkea maailmaan voikaan mahtua kun joutilasta uteliaisuuttani yritin hakea mainitsemaasi nukkefoorumia haulla "doll forum"...

Surullinen näsäviisastelu ei hyvä

Kuovi, jälkiviisaus ja selittely on niin kamalan helppoa. Mä en kysy turhaan, ja on kohteliasta antaa pieneen asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus, kun kerta oli kyse harrastukseen liittyvästä asiasta. Ja harrastus, se on mulle tärkeä, vaikka välillä naurattaakin...
    Ja mulla on hieman heikkoa tuo englanninkielen taito.

Joo ihmtyttää missä mun paketit viipyy?
    tempokisu.kuvat.fi

Että jos joku ottaa mun tosi huonon ja mauttoman huumorintajun tosissaan.
    skeptinen realisti

Sairaan tykki kaukosäädin jaksaa ihmetyttää. Piti muuttaa duunissa viereiseen taloon tien toiselle puolelle. Olin satavarma että enää ei auton webaston lämmitys toimi kaukosäätimellä. Mutta mitä vielä, pidän perseeni penkissä tässä ja painan nappia --> auto vastaa että lämmitin meni päälle. Jumalauta! Ja auto tuolla jossain tien toisella puolella viereisen talon takana ja betonia välissä miljoona kiloa. Jos mulle tulee joku syöpätauti lähivuosina niin tietää mistä se on lähtöisin...

Lamppu syttyi tosi tykki kaukosäädin

.... niin, näetkö sä VesaP sun autosi nyt?

- - -
    tempokisu.kuvat.fi

.... niin, näetkö sä VesaP sun autosi nyt?
    Miten minä sen voisin nähdä kun välissä miljoona kiloa betonia ja yksi tiekin vielä? En omaa samanlaista röntgenkatsetta mitä toi säädin.

mutanaama Guest
    Webaston kauko on varmaan yks tehokkaimmista mitä löytyy. Itse testasin Romantican brygalta, kun auto oli parkissa noin 300m ahterin takana. Ja hyvin pelitti.

Punapää tosi tykki kaukosäädin

VesaP et nyt honannu...

...Vesan kaukosäätimestä tuli vaan mieleen seuraava kasku. Nimet oon päivittänyt..

Putin oli vierailulla USAssa. Obama oli järjestänyt hienon sviitin ja kaikkea sai käyttää paitsi yhtä punaista nappulaa ei missään tapauksessa saanu painaa. No toki Putin painoi, pitäähän sitä ny kokeilla että mikä tämäkin on.
    Putin kastui läpimäräksi, ja naureskeli että jaa tämmöinen jäynä.

No sitten oli Obaman vuoro vierailla Venäjällä. Putin oli tehnyt samalla tavalla, hieno sviitti mutta yhtä keltaista nappulaa ei saanu painaa. Obama aatteli että mitähän se Puuttin on keksiny, hän painaa.
    Ei tapahtunut mitään.
    Illalla tapaamisessa sitten Obama naureskeli että ei teillä taida olla tuo tekniikka hallussa, toisin kun meillä Amerikassa!
    Johon Putin tuumasi ....niin, missä Amerikassa
    tempokisu.kuvat.fi

Air France: Puhelimitse xxxxxxxxxxxxxxx (0,16€/min)
    Finnair: Puh. xxxxxxxxxxxxxxxxxx (3,15 €/vastattu puhelu + pvm)

Finski hinnoittelee KAIKEN muun halpalentoyhtiön tasoiseksi paitsi lentojen hinnat. No, pitäähän johtajien bonareille olla rahaa....

Sää. Tuolla toimiston akkunan takana paistaa vuoroin aurinko ja välissä tulee rakeita hirmuisella puhurilla ryyditettynä. Onneksi päästii lounasravintolaan ja takaisin auringonpaisteessa..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

Lamppu syttyi kaikki ei matkustele

Jos on varaa matkustella lentokoneella, niin on ehkä varaa myös siihen puheluun?
    tempokisu.kuvat.fi

Lentokonehan on nykymaailmassa halvin tapa matkustaa, jos vähänkin pidemmälle lähtee. Jos Tempokisukin jättäisi pari-kolme nukkea ostamatta, voisi käydä vaikka Keski-Euroopassa vähän tuulettumassa .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Lentokonehan on nykymaailmassa halvin tapa matkustaa, jos vähänkin pidemmälle lähtee. Jos Tempokisukin jättäisi pari-kolme nukkea ostamatta, voisi käydä vaikka Keski-Euroopassa vähän tuulettumassa .
    Joo, varsinkin jos suostuu lentämään aamulennoilla, niin HKI-ZRH maksaa suunnilleen saman verran kuin HKI-xxx, sama juttu ainakin väleillä HKI-JKL ja HKI-CDG (Pariisi).
    OnT: Yllätti kuinka kovaa vauhtia vaalean vihreää pukkaa puista. Nyt täällä olisi kiva tuulettua pyörän selässä .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeliT Katso viesti
    HKI-CDG (Pariisi).
    Tähän ei voi olla taas itkemättä tätä nykyistä hinnoittelua kun ennenwanhaan (lue: vuodet 2010 ja 2011) pääsi tuon välin 120 eurolla, 2 henkeä, menopaluu. Ihan sairasta! Nyt se on reilut tuplat kalliimpi, per henkilö. Vieläkin sairaampaa!

Jos EJ tulisi takaisin, lupaisin käydä vaikka nuolemassa niiden koneiden ikkunat puhtaiksi kerran viikossa tuolla kentällä. Kuhan saisin sitten sen kortin millä voi etuilla rahvaan eteen ekaksi koneeseen. Thanks!

Ja EJ:n putkessa sai vetää jumalauta aitoa samppanjaa halvemmalla mitä Alko sitä myy!! Oli lomafiilis jo tapissaan ennenkuin ilma-alus oli poistunut suomen ilmatilasta. GRAZYÄ!!!!!!

Edit: Ja kaikkein sairaampaa, jopa B1 lopetti lennot tuonne CDG:lle. Nykyään AINUT suora lento Hesasta on tuolla #¤%#¤%#%#¤% FinFUCKnairilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Edit: Ja kaikkein sairaampaa, jopa B1 lopetti lennot tuonne CDG:lle. Nykyään AINUT suora lento Hesasta on tuolla #¤%#¤%#%#¤% FinFUCKnairilla.
    "Why go through Hel?" -kyselee meilläpäin Blue1:n ja SAS:n mainosplakaatit. Ja miksipä tosiaan, Oulusta Tukholmaan tai Kööpenhaminaan lentämällä on liki samassa ajassa perillä Euroopassa kuin Helsingin kautta kiertäen ja on matkakohteita mistä valita aivan eri tavalla.

On-topic, ihmetyttää taas mihin se aika kuluu, kun piti pari tuntia sitten lähteä jo lenkille ja edelleen tuijotan mittareita. -tana, pitäis laittaa joku hälytys puhelimeen, notta nyt näpit irti näppäimistöstä ja pihalle.
    -Heli

"You have reached the final page of Internet. Now go out and play."

Joku oli uskaltanut parkkeerata pasilan aseman pyöräparkkiin niinkin kalliin pyörän kuin Rose Mr. Big. Pisti vähän silmään perus kurapyörien joukossa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heli Katso viesti
    "Why go through Hel?" -kyselee meilläpäin Blue1:n ja SAS:n mainosplakaatit. Ja miksipä tosiaan, Oulusta Tukholmaan tai Kööpenhaminaan lentämällä on liki samassa ajassa perillä Euroopassa kuin Helsingin kautta kiertäen ja on matkakohteita mistä valita aivan eri tavalla.
    Hesasta jos joutuu lentää Tukholman tai Köpiksen kautta, se lähes tuplaa matka-ajan tuonne keskieurooppaan. Ja lyhyillä lennoilla (hesasta suoraan 2-3 tuntia) se on aika kohtuutonta jos matka kestääkin sen 4-6 tuntia. Pitkälle lomalle jos menee niin eihän sillä väliä mutta jos jonkun pikaviikonlopun haluaisi käydä reissussa, niin tuo extra-aika syö pahasti kummastakin päästä sen viikonlopun kestoa.

Teillä lappilaisilla se on paremmin kun teillehän se tosiaan on sama lennättekö hesaan ensin vai Tukholmaan/Köpikseen. Etelään päin se kuitenkin on sieltä lähdettävä jos sieltä poronhoitoalueelta haluaa pois.

Punapää kotikissa

? No mitä mä jossain ulkomailla ummikkona teen? Matka on yleensä vähä enemmän rahamenoa kuin pelkkä matkustus paikan päälle ja takas.
    Toiseksi, mä INHOON matkustelua, myös kotimaassa ja oma auto on se millä lähden jos jollain pitää lähteä - miksi tehdä semmoista mitä inhoo? Tarvii olla erittäin hyvä syy että mä jonnekin ulkomaille lähden ( toki sellainen löytyisi mutta tämä helppo luvata sillä ei toteudu kuitenkaan). Ja vielä Keski-Eurooppaan, yyh..Sitäpaitsi, mitä jos tulee migreenikohtaus matkalla? Sitten mulla on tämä vatsa-ongelma, jonka takia mä en kamalasti halua syödä muuta kun kotona ja täälläkin vain tuttua turvallista muonaa. Olisi ongelmaa vaikka lennollakin, tai joku yleinen ruokailupaikka.

Kyllä tuolla lenkillä tuulettuu aivan tarpeeksi ( esimerkiksi eilen) jos vaan enempi jaksaisi lenkkeillä.

Ehdottomasti ostan mieluumpi jonkun hienon repaint- nuken ( esimerkiksi Jack Sparrow) vaikka tonnilla, kun lähden matkustelemaan

Niin joo tästä pääsee vielä aiheeseen, että mä todella ihmettelen mikä ihme hinku ihmisillä on matkustella? Siis lottovoitto-haaveissa on kaikilla aina se "matkustelu". En todellakaan laittaisi ropoja mihinkään matkusteluun, hankkisin kaikkea kivaa täällä itelle.
    tempokisu.kuvat.fi

Ja vielä Keski-Eurooppaan...
    Niin joo tästä pääsee vielä aiheeseen, että mä todella ihmettelen mikä ihme hinku ihmisillä on matkustella?
    En tiedä onko se ihmeen vai mikä hinku, mutta mä ainakin viihdyn täällä Keski-Euroopassa paljon JKL:ää paremmin. Suosikkimaitani ovat Ranska, Sveitsi, Belgia, Hollanti, Italia ja kauempaa Japani.
    En tiedä nauttiiko kukaan varsinaisesta matkanteosta, mun mielestä ainakin lentokentät ja -koneet ovat ankeita paikkoja. Muuten siihen hinkuun vaikuttavat hyvä ruoka, kauniit maisemat, vanhat rakennukset,...

OnT: Nyt ihmetyttää se, että onko lumi mäillä laskukunnossa kun 2000m on melkein 10 lämmintä? Huomenna sen sitten näkee...

? No mitä mä jossain ulkomailla ummikkona teen? Toiseksi, mä INHOON matkustelua..... Tarvii olla erittäin hyvä syy että mä jonnekin ulkomaille lähden
    Noo, joskus vaan foorumiviestejä lukiessa on käynyt mielessä, että pieni maailmankuvan laajennus voisi tehdä sinulle terää... Ummikkona? Et kai sinä ole lääkäriksi voinut valmistua, jollet osaa englantia?

? No mitä mä jossain ulkomailla ummikkona teen? Matka on yleensä vähä enemmän rahamenoa kuin pelkkä matkustus paikan päälle ja takas.

Niin joo tästä pääsee vielä aiheeseen, että mä todella ihmettelen mikä ihme hinku ihmisillä on matkustella? Siis lottovoitto-haaveissa on kaikilla aina se "matkustelu". En todellakaan laittaisi ropoja mihinkään matkusteluun, hankkisin kaikkea kivaa täällä itelle.
    Mä jos voittaisin lotossa niin matkustaisin lappiin,ostaisin jurthan ,poroja ja rupeisin niijen kanssa vaeltamhaan ja joikhaisin tunturissa. ihan totta!!
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Punapää ummikkona muttei yksin vaella

Noo, joskus vaan foorumiviestejä lukiessa on käynyt mielessä, että pieni maailmankuvan laajennus voisi tehdä sinulle terää... Ummikkona? Et kai sinä ole lääkäriksi voinut valmistua, jollet osaa englantia?
    Maailmankuva on ihan tarpeeksi laaja mulle; olen itekin pieni - kyllä maailmankuvaa voi laajentaa muutenkin kuin matkustamalla. Se on todennäköisesti henkinen juttu. Mä olen maalainen, pieni ihminen ihan kaikella tavalla ja sellaisen pysyn. Ja haluankin pysyä. Tärkeämpää on että sydän on iso.
    Tulipa mieleen, että kovasti mä olisin (muka) 1984 halunnut Losin olympiakisoihin, ja ilman istuinkyhmyn murtumaa se maratoonin kisaraja 2.45 olisi varmana mennytkin. Mutta jos oon ihan rehellinen, niin en olisi varmana lähtenyt kummiskaan koko kisoihin. Jonnekin kauas, moneksi viikoksi. Ei olisi tullu mitään. Jo 2vko rippileirillä Sääksmäellä eli ihan vieressä, oli painajainen jota muistan kauhulla vieläkin.

Joo, luin lääkiksen aikana yhden asian enklanniksi. Tentissä kysyttiinkin sitä. Ja mä innoissani kirjoitin vastausta... myöhemmin selvisi, että olin ymmärtänyt asian JUURI PÄINVASTOIN. Ja siihen loppui mun enklanniksi opiskelu. Kahden sivun kääntämiseen meni koko ilta, ja sittenkin suurella todennäköisyydellä meni väärin.
    Luin ihan kaiken SUOMEKSI. Siksi mikään erikoistuminen ei ole ikinä tullut kyseeseen, koska ymmärrän juuri tieteellistä tekstiä ja vielä vieraalla kielellä todella huonosti. Tai siis en ymmärrä ollenkaan.
    Kyllä mä tällee ebayssa ja maileja pystyn kirjoittamaan ihan kivasti, ja kv nukkefoorumillakin jotain, mutta mikään asiateksti - ei suju ei. Yhden kirjan tuossa kesällä pakersin enklanniksi, mutta siinä oli paljon kivoja kuvia ja aihe oli mielenkiintoinen ja osin tuttu niin se jotenkin sujui. Oon mä joskus laudaturin enkusta, ruåtsista ja peräti saksasta kirjoittanut ja lukiossa ne kaikki kymppejä oli....mutta se oli vain todistus kouluaikaisesta ahkeruudesta, ei yhtään mistään kielitaidosta tai älykkyydestä.

Ja sitten vielä. Jos asia kamalasti kiinnostaa, niin kyllähän sitä opiskelee vaikka timbuktuksi. Mutta jos on vähä niinko pakko jotain opiskella, niin....ja varsinkin kun vielä perustavanlaatuisia ongelmia oman terveyden ja hengissäpysymisen kanssa. Ei se oppi edes välttämäti mene aivoihin asti silloin.

Että aika laihoilla eväillä tässä on elämää kuljettu. Ihan konkreettisestikin, mutta paistaa se aurinko ajoittain tänne varjoisellekin polulle. Ja on kuitenkin aina mukana Isompaa Tukea, joka kantaa kaikkein kivikkoisimpien paikkojen yli kun ei yksin oikein kykene, ja ohjailee pimeässä ettei eksy.
    tempokisu.kuvat.fi

....Oon mä joskus laudaturin enkusta, ruåtsista ja peräti saksasta kirjoittanut ja lukiossa ne kaikki kymppejä oli....mutta se oli vain todistus kouluaikaisesta ahkeruudesta, ei yhtään mistään kielitaidosta tai älykkyydestä....
    Ei voi käsittää että joku on kirjoittanut laudatureita aineista jota ei edes osaa tai unohtaa ne. Onko se tieto hävinnyt ajan myötä jonnekin mustaan aukkoon jota ranvierin kuroumaksikin kutsutaan vai mitä on käynyt? (heh, oli pakko heittää joku hermostoon liittyvä termi niin lääkärikin ymmärtää tällaista vähemmän opiskellutta pölkkypäätä).
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Pyöräpummi Guest
    Joo, luin lääkiksen aikana yhden asian enklanniksi. Tentissä kysyttiinkin sitä. Ja mä innoissani kirjoitin vastausta... myöhemmin selvisi, että olin ymmärtänyt asian JUURI PÄINVASTOIN. Ja siihen loppui mun enklanniksi opiskelu. Kahden sivun kääntämiseen meni koko ilta, ja sittenkin suurella todennäköisyydellä meni väärin.
    Luin ihan kaiken SUOMEKSI. Siksi mikään erikoistuminen ei ole ikinä tullut kyseeseen, koska ymmärrän juuri tieteellistä tekstiä ja vielä vieraalla kielellä todella huonosti. Tai siis en ymmärrä ollenkaan.
    Kyllä mä tällee ebayssa ja maileja pystyn kirjoittamaan ihan kivasti, ja kv nukkefoorumillakin jotain, mutta mikään asiateksti - ei suju ei. Yhden kirjan tuossa kesällä pakersin enklanniksi, mutta siinä oli paljon kivoja kuvia ja aihe oli mielenkiintoinen ja osin tuttu niin se jotenkin sujui. Oon mä joskus laudaturin enkusta, ruåtsista ja peräti saksasta kirjoittanut ja lukiossa ne kaikki kymppejä oli....mutta se oli vain todistus kouluaikaisesta ahkeruudesta, ei yhtään mistään kielitaidosta tai älykkyydestä.
    Minulla taas on aivan päinvastoin. Kyllä kieltenopettajani hämmästyisivät kuinka pystyn kommunikoimaan. Olenhan nähnyt vuosien varrella paljon vaivaa itseopiskellen ja onhan siitä ollut hyötyä. Jatkuvasti oppii lisää ilmauksia, lukee nopeammin sekä löytää parempia tekstejä. Tosin oppimista varmaan on auttanut kiinnostus moniin asioihin, jonka takia on tullut luettua paljon englannin kielistä tekstiä.
    Viimeisin löytö on New York Times. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Siinä on hyvin op-ed juttua ja sitten on neutraaleja, joita enimmäkseen luen. Op-ed jutut ovat useasti Demokraatti-puolueen ajatteluun kallellaan, mutta se ei näytä häiritsevän muiden juttujen neutraalisuutta.
    Nyt on menossa Rebublikaanien esivaalit ja sen jälkeen alkaa itse presidentin vaalit. NYT:ssä ovat sekä hyviä kirjoittajia että samalla asiantuntijoita.

Otetaanpa yksi idiooma jonka opein hiljattain:
    Don't stop kicking at every dog that barks at you!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Ei voi käsittää että joku on kirjoittanut laudatureita aineista jota ei edes osaa tai unohtaa ne.
    Kyllä se siitä. Vuosikurssien myötä käsityskyky laajenee, ja jossain vaiheessa sinäkin ainoastaan muistat tienneesi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •