Sivu 292 / 293 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 192242282290291292293 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.731 - 8.760 / 8780

Aihe: Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Miten pyöräilijät on pystyneet valitsemaan ja jopa ostamaan, (todisteita on), pyöränsä.
    Parhaat ostot mä olen tehny ihan kuvan perusteella ( pätee muihinkin ostoihin mm. autoon, ja nahkeisiin oheistuotteisiin...) aivan ensimmäistä maantiepyörääni kokeilin kaupassa että miltä tuntuu istua, tuntui just sopivalta ja se oli pyörän mitat sitten selvillä. Ainoastaan satulan kanssa joutui kokeilemaan useitakin eri...ja sitten se halvin markettimalli oli pepulle paras.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Melkein peräkkäin oli nämä iltapskan jutut; ensin oli kyselty 10 000 ihmiseltä paljonko heillä on tilillään rahaa, että jotain satasia kuulemma yleisesti on. Täh? Joku talousneuvoja-ekonomisti suositteli että tilillä pitäisi olla ainakin 1000-2000e jos jotain "yllättävää" tapahtuu. Sitten oli juttu kunta-alan mediaanipalkoista, naisilla oli noin 2900e kuukaudessa ja miehillä 3700euroa kuukaudessa. Ja sitten toisaalta että 2-3 kuukauden palkka pitäisi olla tilillä - oliko käyty kyselemässä kansaneläkettä saavilta että paljonkos sitä rahaa on säästössä. Ja että näköjään mua köyhempiäkin ihmisiä sitten on. Mä olen koko ajan mieltäny että on tosi tiukkaa ( kuten onkin) ja jos jotain "yllättävää" tapahtuu niin siinä nyt ei se tonni auta välttämättä ollenkaan ( viittaan esimerkiksi mun suolistoleikkauksiin, julkisella ei suostuttu vaivaa edes uskomaan ja yksityisesti leikkaukset maksoivat 2 x 24 900markkaa, köyhempi olisi siis kuollut...)

Kuitenkin jotenkin sitten nämä "valepoliisit" onnistuu löytämään ne rikkaat ikäihmiset joilla on tileillään kymmeniä- tai satojatuhansia euroja. Tosin tässä ihmetyttää vielä se että miten useesti näistä on että älä anna pankkitunnuksiasi ikinä kenellekään, niin kuitenkin annetaan. Tai joku pyytää sulta rahaa ja sä kiltisti lähetät 10 000e ihmiselle jota et ole koskaan nähnytkään....ja sitten itketään iltalehdessä että mua huijattiin, pyysi rahaa ja mä annoin...
    tempokisu.kuvat.fi

Se että onko tämä IS:n jutun Jussi fiktiivinen henkilö vai ihan oikeasti olemassa? Miksikö? No syyt:

1) on syönyt Suomen kaikilla ABC-asemilla (niitä on 145 kappaletta)
    2) nauttii aamupalan, lounaan ja iltapalan ABC-asemalla
    3) keräilee Ladoja
    4) fillaroi kesäisin kaveriporukassa Tampereen seudun ABC:t läpi ("ABC tour de Tampere")

Noilla spekseillä vaikuttaa enemmänkin Kummeli-hahmolta...

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006149761.html
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

No jos on vakava sairaus niin eipä siinä mitään....mutta kun nyt on sellainen käsitys että ei tässä nyt ihan NIIN vakava sairaus ole kyseessä, kun tämä kansanedustaja al-Taeen toukokuussa alkanut sairausloma ( palkallinen tietysti), ikävästä julkisuudesta ilmeisesti alkanut..... jatkuu nyt jo heinäkuun loppuun. Siinähän on kohta jo työkyvyttyömyyseläkkeen paikka, B-todistusta vaaditaan nyt ainakin näin pitkästä sairauslomasta.
    Tuntuu olevan vaan aika herkkänahkainen kansanedustaja, onko kansanedustajaksi nyt ollenkaan kun stressinsietokyky on noin olematon?
    tempokisu.kuvat.fi

Miten kallista voi olla jonkun helvetin pienen mitättömän leikkikentän fixaus. Paikallislehdestä törmäsin uutiseen että satoja tuhansia euroja makso jonkun leikkikentän korjaus. No, nyt seurannut oman kämpän lähistöllä jonkun mitättömän pienen leikkikentän korjausta. Siinä ollut yksi keinu, yksi hiekkalaatikko ja yksi pieni kiipeilyteline. Kaupungin äijät nyt *ittu sentään työstäneet (joku 4-5 äijää ja 1-2 kaivinkonetta/traktoria) tuota vitun 10x10 metrin länttiä jo KAKSI TÄYTTÄ VIIKKOA!!!! Ja ei näytä vieläkään olevan valmista. Jatkavat kolmannenkin viikon. Ei oo helvetti ihme että maksaa!!! Ja mitä ne on saaneet aikaiseksi? Kaivoivat vanhan 2 x 2 metriä ehkä kanttiinsa olevan kiipeilytelineen pois ja laittovat jonkun uuden värikkään vastaavan tilalle. Kiikutkaan ole vielä paikallaan takaisin. Miten "#¤"#¤"##¤ tuohon voi saada kuppaamaan 2 täyttä työviikkoa? Ja mistä tiedän ettei ne ole tehneet jotain 1h/pv vain, no kun aloittivat oman kesäloman vikalla viikolla järistyksen joka vitun aamu klo 07 ja lopettivat vasta klo 15. Kävin jossain välissä leikkaa oman nurmikon ja tyypit siellä seisoi tekemättä mitään sen tunnin ajan ainakin mitä oman nurmikon fixaus kesti. Tai no, yksi tasoitteli traktorilla jotain ja neljä muuta seisoi ja katsoi kun se yksi ajeli traktorilla.

Eli ihmetyttää miten vitusti meidän (lapsettomienkin) verorahoja saadaa laitettua tuommosiin palveluihin, mitä me ei koskaan tarvita (terveyskeskukset, päiväkodit, leikkikentät, jne jne). Ihmetyttää vähän miksi kunnat aina haluaa lapsiperheitä kun tämmöset normaalit työssäkäyvät lapsettomat pariskunnathan ne parhaita veronmaksajia olis kun me ei tarvitaan mitään lapsille (tai edes aikuisille tarkoitettuja) palveluita!

Nojoo, ei nyt enää ihmetytä miksi leikkikentän korjaus maksaa niin saatanasti. Sorry offtopicci tässä mikä ihmetyttää ketjussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Eli ihmetyttää miten vitusti meidän (lapsettomienkin) verorahoja saadaa laitettua tuommosiin palveluihin, mitä me ei koskaan tarvita (terveyskeskukset, päiväkodit, leikkikentät, jne jne). Ihmetyttää vähän miksi kunnat aina haluaa lapsiperheitä kun tämmöset normaalit työssäkäyvät lapsettomat pariskunnathan ne parhaita veronmaksajia olis kun me ei tarvitaan mitään lapsille (tai edes aikuisille tarkoitettuja) palveluita!
    Niimut sä saat sitten niiden veronmaksuetumatkan kiinni siinä vaiheessa kun oot vanhuksena laitoksessa. Lapsellisista pitää huolta ne lapset ja ne voi asua niiden luona

^^Harvat verorahoilla saatavat palvelut ja jutut ovat itselle sopivia. Mä esimerkiksi "olen sijoittanut" hyppyrimäkiin ja niiden huoltoon paljon, vaikka en itse hyppää, enkä edes seuraa ko. lajia. Motareilla en aja just koskaan jne. jne. . EDIT: Jack ehti eka, mutta jätän tämän mitä kirjoitin samaan aikaan: Lapsettomat saattavat vanhuksina joutua täysin yhteiskunnan huollettaviksi, minulla on ainakin kaino toivomus, että jälkikasvu pitäisi vähän huolta. Voi olla turha toivo.

Leikkipuistosta mainitsen vielä, että ne telineet maksavat aivan saatanasti. Yritin ostaa itselle jumppatelineeksi tuollaista pihaan, mutta olisin tarvinnut lainaa sen hankintaan. Nyt on teräsputki kahden puun välissä.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Ei tuo pullojen kierrätyssysteemi olekaan ihan niin aukoton kuin olen luullut. Olen nähtävästi ollut siinä harhakäsityksessä, että kaikki tölkit ja juomapullot jotka ostat elintarvikekaupasta tai Alkosta ovat sellaisia että niissä on pantti jonka saat takaisin palautuksen yhteydessä.

Eipä mennyt ihan näin. Tyrkytin useamman kerran Prisman automaattiin Alkon pulloa ei antanut panttikuittia eikä huolinut koko pulloa, joten heitin sen roskiin. Kun seinän takaisesta Alkosta kysyin että onko teillä myynnissä Virosta tuotuja pulloja kun täältä ostettu ei automaattiinkaan kelpaa, niin siellä pyöriteltiin päätä ja samanlaista pulloa ja annettiin jokin selitys jota en jäänyt kuuntelemaan ja lähdin lätkimään.

^ piruvie, olen useamman kerran noukkinut rannalta tyhjiä oluttölkkejä, ja aattelin että kerätään nyt tämäkin euro kotiinpäin. Ihan niitä tavallisia kaupasta ostettuja tölkkejä, joissa on viivakoodi ja panttimerkki.
    Automaatti on kyllä ottanut tölkit, mutta palautus on 0.00e. Äh, mutta tulipahan roskat kerättyä...
    tempokisu.kuvat.fi

Varsinkin nuoriso tuntuu nykyään olevan sen verrän äveriästä porukkaa, että niillä on varaa heitellä ne pantilliset energiajuomapullot ja tölkit luontoon. No, onneksi on sitten vielä jonkin verran pienempiä ahkerioitseja jotka keräävät niitä ja vievät kauppaan ja saavat karkkirahaa.

Tais mennä ton ahkeroida sanan taivutus päin peetä, mutta en nyt pystynyt parempaan. Kyllä suomi on vaikea kieli.

^ ahkeroitsevia? tai ihan vaan ahkeria tyyppejä...ja ennen vanhaan jos oli risaset housut niin pidettiin kerjäläisenä nykynuorison mielestä sehän on vaan upeeta. Minäkin olen nyt muuten tosi "trendikäs" sillä juuri saadun tiedon mukaan mitä huonokuntoisemmat ja rähjäisemmät lenkkarit, sen parempi.

...joo roskat saa kerättyä, mutta ihmetyttää että myös kiviin on piirrelty jollain maalilla typeriä kuvioita. Tai taannoin kun löytyi koululaisen vihko, ruotsin kieli oli otsikkona mutta oli se kirjoitus jäänyt aika alkutekijöihin...
    tempokisu.kuvat.fi

Mä en kyllä ymmärrä näitä instagrammissaan itseään ja kroppaansa auliisti esitteleviä neitokaisia, jotka sitten valittaa kun joku on vaikka vihellellyt perään. No mitäs tuosta?? Siellä netissä ollaan kyllä vatsa sisään-rinta ulos- peppu pitkällä - asennoissa uikkareissa, ja kovasti ( ihan varmana) halutaan niitä tykkäyksiä.
    Sitten kun joku kadulla huomaa, niin se on huonoa käytöstä ja naisen epäasiallista esineellistämistä.

... torppa, hussi, sieppi ja korte - sitä saa mitä ootte tilannu.
    tempokisu.kuvat.fi

^ ne tienaa rahaa niillä somejulkaisuilla. Esim. Annemari Korte kertoo näin:

"Korte pystyy sosiaalisen median yritysyhteistöistä saatavilla tuloilla rahoittamaan urheilu-uraansa."

Ihmiset eivät ehkä ymmärrä, että se, että minä pystyn treenaamaan ammattimaisesti ja täysipäiväisesti, vaatii sitä, että saan rahaa jostain. Kaikkien sponsorienikin myötä minun täytyy päivittää somea, Korte korostaa MTV Urheilun haastattelussa. Kyse on laajemmasta ilmiöstä. Nykyään on normi, että yleisurheilijat operoivat aktiivisesti sosiaalisessa mediassa.
    – Ihmiset eivät ymmärrä, että on vuosi 2019. Koko maailmassa on ihan sama juttu. Suurin osa yleisurheilijoista, ihan maailmanhuiputkin toimii näin. Saatat olla maailman top 5:ssä ja silti kaikki sponsorisopimuksesi liittyvät someen. Olen jutellut monien urheilijoiden kanssa, jotka ovat maailmanmestareitakin, ja heillä some määrittää sopparin arvon."

Koko juttu: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...9170#gs.md6way

^ ok...Kaisa Mäkäräisen ei tarvitse onneksi tommoiseen ryhtyä, tai Krista Pärmäkosken. Tai Alisa Vainion.
    Mutta sä et nyt ymmärtänyt , pointtini oli kuitenkin että ei sitten valitettaisi jos laitetaaan tyrkkykuvia ( vähäpukeisia viettelevässä asennossa...) nettiin ja sitten kun vihelletään perään, niin valitetaan. Eli nämä jutut yhdessä. Enkä tarkoittanut esimerkiksi urheilukuvia.

Ja kyseinen viheltelystä mielensä pahoittanut oli Rosanna Kulju ( joku missi? mulle tuntematon julkkis ennen juttua...no ehkä sitten sitä julkisuutta piti saada, mutta jutun yhteydessä oli sellainen rinta eteen-peppu pitkänä- bikinikuva)

Katselin tuossa talviurheilijoille myönnettyjä apurahoja. Ihmetytti että em. talviurheilijat eivät olleet saaneet apurahaa...onko näissä joku että jos muuten tienaa urheilusaavutuksilla/sponsoreita niin ei tarvitse apurahaa?

Ja sitten Aamulehdessä nää yleisönosastossa valittajat....voi vitsit, onhan se kamalaa jos joutuu samoilla aterimilla syömään eri ruokalajia. Siis omia annoksiaan.
    Samoin Aamulehdessä on tosi usein tämä "tarvitsen työ- ja kotirauhaa itselleni. Yksin." - Leila Hampaala, taiteilija kokoomus - tekisi Aamulehti jutun vaikka tästä taiteilijasta, monasti miettii että mikä juttu tämä nyt on kun jatkuvasti pitää ilmoitella...
    tempokisu.kuvat.fi

Ihmetyttää "se kuuluu lajiin"-suhtautuminen Lahti Triathlon- kisan kuolemantapaukseen ja yleensäkin, että tietyissä urheilulajeissa kuolema on ihan ookoo. Jos jossain kirveenheittokisassa joku olisi kuollut, lajia vaadittaisiin kiellettäväksi, kehonrakennuskisoissa kuolemista (okei, tässä on urheilulääkitys pelissä, mutta mistä sitä tietää onko noissa muissakin) nousee hirveä haloo ja polemiikki kuinka sairas laji on kyseessä.

En ole mistään lukenut tapauksesta kommentteja tyyliin se kuuluu lajiin. Se miksi ko tapauksesta ei tullut haloota johtuu varmaan että kyseessä kai(?) oli sairaskohtaus eikä tuo nyt mikään lähellekään eka kerta ole kun vanhempi (mies) kuolee kestävyssurheilu kisassa sairaskohtauksen.

^Siis musta toi että ei nouse haloota on vähän että kuuluu lajiin ja nimenomaan tuota "eikä tuo nyt mikään lähellekään eka kerta ole kun vanhempi (mies) kuolee kestävyssurheilu kisassa sairaskohtauksen" pidän tänä ilmiönä. Se on tavallan okei, olihan se vanhempi ja sairaskohtaus sen vei, mitäs lähti. Sama se mulle, ihmettelen.

^ no ihmisiä, varsinkin vanhempia ja miehiä kuolee jatkuvasti sairaskohtauksiin. Myös kisoissa, dagen aftereissa, joku kuulemma orgasmiinkin. Ei ylitä mainintaa enemmän uutiskynnystä.

Se että joku kuolee siihen lajiin, vaikkapa kirveen heitossa kirveeseen tai hukkuu triathlonissa koska saa potkun päähän on täysin eri asia ja saattaa jo aiheuttaa pohdintaa enemmänkin. Vastahan Imatran ajoissa kuoli ajaja ihan lajiin ja sekin oli äkkiä taputeltu että oma vika, no can do.

En mä nyt oikein tiedä paljonko näitä pitäisi jeesustella jotta se ois sopiva määrä. Ainakaan en ilahdu ajatuksesta että sitten valtiovalta innostuu kieltämään kaiken koska joku joskus on kuollut. Yli 40v miehet eivät saa enää harrastaa kestävyysurheilua, ryyppäämistä eikä seksiä koska sairaskohtaus voi tulla ja kuolo korjata.

Joo näinhän se on. Itse olen pohdiskellut harvinaisen paljon viime aikoina että mikä on tervettä ja mikä ei, ehkä tämä on siitä vähän sivujuonne.

Ei elämästä selviä hengissä, lauloi jo Juice aikanaan.

Eipä joo, mut emmä nyt kuntoiluun haluis kuolla, paljon siistimpää olis lähteä vaikkapa noiden muiden luettelemiesi juttujen takia. Lisäksi lääkärissä käynti on todella vastenmielistä ja terveenä on mukavampaa noin yleisestikin.

Verottajan byrokratia, mulla oli veroja maksussa ja verottaja otti niitä tietysti palautuksista. Tänään tupsahti kirje postiluukusta ja siinä oli "maksamatta 0.24 cnt" eli palautus ei ihan riittänyt. Hassua tässä se että pienin summa minkä voi maksaa tuonne on 0,65 cnt.

Oisin tuon maksanut mutta kun mulla oli sinne rahaa menossa, eräpäivä oli tänään ja nyt sinne meni tahattomasti reilusti tuo summa. No aikansa kun oottaa niin kyllä se takaisin palutuu itselle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Eipä joo, mut emmä nyt kuntoiluun haluis kuolla, paljon siistimpää olis lähteä vaikkapa noiden muiden luettelemiesi juttujen takia. Lisäksi lääkärissä käynti on todella vastenmielistä ja terveenä on mukavampaa noin yleisestikin.
    Olen kyllä samaa mieltä. Kuolema saisi tulla mielellään terveenä seksiaktin jälkeen.

e: vakavasti puhuen eilen lähti tuttu minua nuorempi mies kun syöpä uusiutui. 5 vuotta sitten oli taistelu, nyt 2 kk sitten tuli ilmi uudestaan ja nopeasti tauti korjasi. Isä meni samalla tavalla muutama vuosi sitten. Elämä on ihmeellinen ja raadollinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    e: vakavasti puhuen eilen lähti tuttu minua nuorempi mies kun syöpä uusiutui. 5 vuotta sitten oli taistelu, nyt 2 kk sitten tuli ilmi uudestaan ja nopeasti tauti korjasi. Isä meni samalla tavalla muutama vuosi sitten. Elämä on ihmeellinen ja raadollinen.
    Mulla duunikaverin emäntä samankaltaisessa tilanteessa, vanha rintasyöpä on nyt sitten luissa ja maksassa. Eli ei hyvältä näytä mutta ihailen taisteluhenkeä. Itselläni ei urheus riittäisi ja luovuttaisiin varmaan alkumetreillä, kaikesta uhoamisesta huolimatta. Tässäkin kyseessä aivan liian nuori, hieman yli neljänkympin.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

^Jep, muutama tuttu mennyt nuorena ja nopeasti, yksi oman käden kautta, se vituttaa eniten. Mietin että josko olisin mennytkin sinä iltana käymään, olisiko tilanne toinen? Mutta anysways, kai se opetus on, ettei kannata odottaa elämän alkua (tai loppua), se on elettävä tässä ja nyt. Tämä on toisaalta hyvä tekosyy korkata/ostaa se tosi kallis pyörä/tehdä mitä vaan hullua, mutta olkoon. Lähdenkin tästä kävelemään Alkoon

Vaihteeksi ihan asiallinen kysymys. Onko teillä joku kortinlukija kotonanne? liitettynä tietokoneeseen.
    Tuli nimittäin kirje jossa oli ohjeistus miten saan henkilökorttini sähköiset ominaisuudet käyttööni....mutta pitäisi olla kortinlukija. Joo en nyt enää yhtään lisälaitteita ala ostaan, se henkilökortti oli ainoastaan ammattikortin hankintaa varten ( ja vitsit, virkailija vilkaisi korttia ja se siitä, 80euron vilkaisu....)
    On kyllä monimutkaiseksi menny, laitetta laitteen perään että voi käyttää jotain toista laitetta. Ja korttia.

( en tarkoita nyt sitä laitetta joka lukee kameran muistikorttia, vaan näitä henkilö- tai ammattikortteja lukevan laitteen )
    tempokisu.kuvat.fi

^Riippunee siitä, mitä juttuja pitää lukea: Magneettinauha (history) tai sitten RF tagi (siru). Kiinan Ali Papat kaiketi vääränään alle 10 € hintaisia lukijoita.
    cycle to the hills - cycle for your lives

Tuollaista tarkoittanee:
    https://www.verkkokauppa.com/fi/cata...okortinlukijat

Duunikoneessa on sisäänrakennettuna, siviilissä en ole vielä tarvinnut.

^ aattelin että kotiin en tartte. Ammattikorttia varten pitäisi olla joku tietty ohjelma, yhtään tiedä mikä ja miten..henkilökortti oli siis vaan sitä pakollista tunnistautumista varten. Asioitten monimutkaisuus ihmetyttää siis.
    tempokisu.kuvat.fi

Niin, sinulla on tämä suomalaisen pilipalisaation surullinen helmi, sirullinen henkilökortti, jota voisi käyttää esimerkiksi tunnistautumiseen pankkitunnusten sijasta joissain paikoissa. Jos et koe tarvitsevasi tuota ominaisuutta, niin miksi suotta hankkia mitään sirukortin lukijaa kotikoneeseen. Sama juttu itselläkin, eli duunissa kirjaudutaan sirukortilla systeemeihin ja siviilissä käytän yleisimmin pankkitunnuksia. Voisin käyttää vaikkapa mobiilivarmennetta, mutta Elisa haluaa siitä rahaa joka kuukausi, pankkitunnukset ovat ilmaiset.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •