Sivu 246 / 258 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 146196236244245246247248256 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.351 - 7.380 / 7732

Aihe: Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt?

Aamulehden yleisönosaston kirjoitukset....tai, no mutta kuitenkin. Voi sitä valituksen määrää ihan pikkuasisoitakin esim. kun suurin osa Kivikasvojen konsertin miesyleisöstä oli pukeutunut - neuleeseen! ja mikä onkaan mekon, hameen ja leningin ero; tätä ongelmaa puitiin viikkoja. Ratikan väristä nyt puhumattakaan.

Tänään sitten katsoja oli pahoittanut kovasti mielensä kun oli ollut katsomassa "Täällä Pohjantähden alla" kesäteatteriesitystä, ja kun tapahtumat sijoittuvat jonnekin sadan vuoden taakse, niin ihan kamalaa kun naisnäyttelijällä oli - muotoillut kulmakarvat!

Muutamat kaikkitietävät eläkeläiset myös vähän ihmetytää, kirjoittaakohan he niitä yleisönosastonkirjoituksia joka päivä? Yrjö Saraste, Rauno O Lehtonen sekä Pertti Sarlund papattaa siellä viikottain. Ja suunnilleen ei ole mitään sanottavaa, kunhan jaaritellaan.

Tänään myös eräs lukija ihmetteli eivätkö nuorten yleisurheilun MM-kisat kiinnosta, kun yleisöä ei kovasti ole ollut. Kyllä silloin 40-50-luvulla oli katsomot täynnä!
    No, ei muuten varmaan kiinnosta. Pääsymaksut ja suhteellisen tuntemattomia urheilijoita kuitenkin.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti

Muutamat kaikkitietävät eläkeläiset myös vähän ihmetytää, kirjoittaakohan he niitä yleisönosastonkirjoituksia joka päivä? Yrjö Saraste, Rauno O Lehtonen sekä Pertti Sarlund papattaa siellä viikottain. Ja suunnilleen ei ole mitään sanottavaa, kunhan jaaritellaan.
    Kannattaako tuota kirjoitusintoa nyt niin suuresti ihmetellä? Onhan näillekkin palstoille kirjoittanut joku henkilö neljätoista vuotta keskimäärin reilut kaksi viestiä päivässä. Tiedä sitten paljonko niissä on sanottavaa. Ainakaan minulle ei ole vielä selvinnyt että onko se ympyräsuinen uhka vai mahdollisuus.

tää on ehkä vähä eri asia, kun Aamulehti.

Mutta esitit maailman helpoimman kysymyksen johon on olemassa tasan yksi ainoa oikea vastaus ja se on: MAHDOLLISUUS. Mun tapauksessa ollu vaikka mitä inspiraatioita ja ilman nahkiaista en ehkä olisi enää tässä kun mennyt syksy ja aika sen jälkeen on ollu tosi vaikeeta sekä fyysisesti ( kaatumisia ja kunto romahti) ja psyykkisesti ( työ- ja taloudelliset murheet).
    Olen tosi iloinen että luonto on auttanut, silloin kun sitä apua eniten pieni ihminen tarvitsi. Kannattaisiko kuitenkin käydä lukemassa nahkeeta topiccia? olen mä sinne aika paljon ihan asiatietoa nahkiaisista laitellut. Ja oppinut itekin nahkiaisesta vaikka mitä, esitelmä syntyisi ex-tempore ilman muistilappuja vaikka heti.

Mutta en mä lähtisi Aamulehden yleisönosastolle valittaan että kamalaa kun uutistenlukijoilla on isoja korvakoruja ( tästä on valitettu) tai kyllä sen ratikan väriksi pitää kultainen valita.
    tempokisu.kuvat.fi

cycle to the hills - cycle for your lives

^koska et ole nainen?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

^^ koska et ole nainen?

No mutta tänään olikin taas Rauno Lehtosen vuoro ( vai ovatko Rauno Lehtonen ja Rauno O Lehtonen eri henkilöitä...) mutta hyvä että puolusti köyhiä; oli aiemmin joku kirjoitus jossa joku paheksui että ensin valitellaan pienistä eläkkeistä ja siten ne samat ( vai mistä kirjoittaja voi tietää onko ne samat...) ihmiset ostaa mansikoita torilta 16e/kilo.
    Herrajumala, halvat on köyhän huvit ja on sitä oikeus köyhälläkin jotain iloa itelleen suoda. Tästä olen Rauno Lehtosen kanssa täysin samaa mieltä. Mutta ei tässä silti omakotitaloa tai uutta autoa ostella.

heh..hesarissa oli joku kirjoitus kun 83-vuotias yritti nostaa pankista 10 000e käteistä eikä se onnistunut heti. Alettiin kovasti kysellä minne rahat menee sun muuta.
    Toisin oli 14 vuotta sitten, mä kävin pankista reippaasti hakeen 9000e ja annettiin se raha 500euron seteleinä ilman mitään kyselyjä. Tosin mä kerroin siinä heti minkä takia tartten rahat. Palautin ne seuraavana päivänä. Kerran elämässä -projekti. ( ja nythän ton rahan nostaminen ei edes onnistuisi muutenkaan...).
    tempokisu.kuvat.fi

^ Rouvalla on jotain 6000 € isoina seteleinä. Ehtivät olla tovin kateissakin, kun sattumalta löytyivät vetolaatikosta kirjekuoressa vanhojen postikorttien seasta. Oli kipannut korttiläjän pöydälle kämpän rempanyhteydessä pois heitettäväksi, mutta pyysin sitten Rouvaa tsekkaamaan onko korteissa joitain, joita haluaisi ehkä vielä hillota. Rouva bongasi kasasta kateissa olleen kuorensa, tunnusti sitten myöhemmin hukanneensa sen jo muutama vuosi sitten, mutta ei ollut uskaltanut mainita asiasta aiemmin.

Isot setelit ovat hankalila rahoja, kun pankkiinkaan ei voi viedä, kun kyselevät niistä. Eikä niille oikein ole käyttöäkään, viimeksi saatiin uuden hellan hankinnassa yksi tonni pestyksi jokunen vuosi sitten, mutta sitten on taas ollut hiljaisempaa

Mutta miksi ihmeessä tulee jysähtelyjä tai järistyksiä veden pumppaamisen seurauksena?
    Miksi sitä ei kerrota, miksi maaperä jysähtelee? Jos toimittaja ei sitä tiedä, niin ennen vanhaan toimittajat ottivat ja selvittivät asian ja kertoivat sen sitten.
    Meillä tulee porakaivon uumenista ainoastaan +7 asteista vettä. Cool

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201...63341_u0.shtml

Ihmettelin, kun viikon sisään olen nähnyt pari pariskuntaa kiipeilemässä Kauppamyllyntien kallioleikkauksella... ennen en ketään. Onko sattumaa vai mikä siinä kiinnostaa. Jotain hiidenkirnunpohjia siinä kalliolla kai on, mutta ei varmaan mitään näyttäviä. Kirjauduin geokätkösivullekin, eikä mun mielestä ollut sillä kohtaa.

^^^ kerran yritin ostaa S-marketin edestä mansikoita laatikollisen, tarjosin satasen seteliä. Ei käyny. Mene vaikka ostaan jotain...
    No mä menin siinä vieressä olevaan liikkeeseen ja ostin "jotain" - enkä käyny enää ostamassa mansikoita

?? Oli varmaan hivenen raskaampi temporata naisten Italian ympäriajossa?? 15km ja voittoaika jotain 46min.....
    tempokisu.kuvat.fi

^1010 m nousua 15 km matkalla. Korkeuskin vähentää happea jo lähdössä.
    "The World is full of Kings and Queens, they blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Just. Valinnanvapaus, valkeakoskelaisille olisi vielä vapaita hammaslääkäripaikkoja Tampere Attendo Postissa. No siis lähtee Valkeakoskelta Tampereelle hammaslääkäriin, ei siinä säästä sitten enää yhtään kun matka- ja parkkikuluja tulee väistämättä se toinen puoli. Kätevämmäksi käy mennä yksityiselle hammaslääkärille Valkeakoskella.
    Mikä ihme autuus on muka toi valinnanvapaus, jos se menee tuommoiseksi niin siitä ole asiakkaalle mitään hyötyä.
    tempokisu.kuvat.fi

Miten ihmiset viitsivät ja jaksavat kantaa kahvi- tai colajuomamukiaan monta sataa metriä sieltä mistä ovat sen ostaneet ja juoda kävellessään, mutta eivät mukin tyhjennettyä viitsi eivätkä jaksa kantaa sitä muutamaa kymmentä metriä edempåpnä näkyvään roskikseen?

Miten ihmiset kuvittelevat että kun jotain on ollut pakattuna pahvilaatikkoon tai kun sen laittaa pahvilaatikkoon, se on tai se muttuu kartonkikierrätykseen kelpaavaksi materiaaliksi? Miten ihmiset eivät osaa litistää isojakaan pahvilaatikoita kuin yrittämällä rytistää ne?

Miten ihmiset voivat olla niin dorkia että kysyvät miksi tuntemattomia pitäisi morjestella tai tuntemattomien tervehdyksiin vastata?

Miksi ihmiset kuvittelevat että kutsumalla jotain asiaa mielensä pahoittamiseksi he samalla määrittelevät sen todellisen merkityksen tai vähäpätöisyyden asteen ja osoittavat olevansa itse vähemmän mitättömiä ja oleellisempaan keskittymään kykeneviä ihmisiä (tai jotain siihen suuntaan)?

Minä kyllä niin mieleni pahoitan tuosta roskaamisesta. Elbe-joen vartta tässä pyöräillyt ja aina kun on joku nätti näköalapaikka johon on pistetty pöytää ja roskistakin, joku on sinne jaksanut ne olutpullot kantaa ja rikki rantaan vievälle polulle heittää, tietysti muoviroskilla höystettynä. Vähän hölmöksi itsensä tuntee niitä siinä poimiessaan ”tätäkö haluan lomalla tehdä”, mutta menköön mukana olevan nuorison kasvatuksen piikkiin.

Ilmeisesti saavat tyydytystä siitä, että perässä tulee joku jota se harmittaa. Ei vaan multa yhtään löydy ymmärrystä tälle.

Jonkin aikaa ihmetytti että miten ihminen voi olla niin tyhmä, hajamielinen tai jotain että asentaa pullotelineen ylösalaisin.

Mutta sitten huomasin että kun Eliten logo on sen näköinen kuin on, niin virhe on oikeastaan varsin ymmärrettävä - ja kun meikä oli vastuullisena asentajana, virhettä on pidettävä jopa todennäköisenä ellei peräti väistämättömänä tuloksena.

Sitten mä ihmettelin - ja oikeastaan ihmettelen vieläkin - miksi pullotelineiden asennusvara ikään kuin loppuu kesken eli ruuvit valmiisiin reikiin kierrettyinä niitä ei saa niin alas kuin muuten voisi ja saattaisi haluta.

500 ml ja 700 ml pulloille tilaa kyllä riittää nytkin, mutta on olemassa litrankin pulloja. Tai jos käyttää lisäksi runkolaukkua, olisi oivallista jos pullotelineet saisi alemmas ilman että joutuu tekemään uudet ruuvinreiät (ja arvuuttelee sitten mielessään mahtavatko telineet enää kestää).

Miksi lastaan pelastava vanhempi hukkuu? Näitä sattuu säännöllisesti kesäisin; tänään taas yksi ikävä tapaus.
    Matkasta ei voi olla kyse, lapsi ei pitäisi olla kaukana rannasta / laiturista.
    Onko kyseessä huono uimataito + heikko kunto + paniikki lapsesta?
    Ei aika kulu; me kulumme.

Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt?

Pyörähdin parissa saksalaisen pikkukaupungin (Magdeburg, ehkä Tampereen kokoinen?) pyöräliikkeessä, ja ihmettelen edelleen valikoiman määrää ja laajuutta. Eipä kotimaassa ihan samaan päästä, kovin ollaan lastenkengissään meillä. Tilpehööriä ja pyörää on vaikka minkälaista ja minkä väristä. Pinion-vaihteistolla varustettua pyörää ”hyllyssä” sun muuta.

Vähän oudompia. Miten olisi täysjoustosähkötavarapyörä?

Todellinen ovaaliratas:

Täysjoustotaittopyörä??

No, onhan tähän selvä syy. Infrastruktuuria pyöräilyyn on ihan eri tavalla, ja ehkä luntakin vähemmän. Silti olo oli kuin lapsena leluosastolla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Minä kyllä niin mieleni pahoitan tuosta roskaamisesta. Elbe-joen vartta tässä pyöräillyt ja aina kun on joku nätti näköalapaikka johon on pistetty pöytää ja roskistakin, joku on sinne jaksanut ne olutpullot kantaa ja rikki rantaan vievälle polulle heittää, tietysti muoviroskilla höystettynä. Vähän hölmöksi itsensä tuntee niitä siinä poimiessaan ”tätäkö haluan lomalla tehdä”, mutta menköön mukana olevan nuorison kasvatuksen piikkiin.

Ilmeisesti saavat tyydytystä siitä, että perässä tulee joku jota se harmittaa. Ei vaan multa yhtään löydy ymmärrystä tälle.
    Loukonlahden rannalla ihan sama. Piruvie, lasten rannalla oli tänään(kin) lasten kenkiä, uimahousuja, pyyhettä, leluja...ja kuvauspaikalla kasa kaljatölkkejä ( melkein joka aamu, keräilen ne ja sitten palautusautomaatti ei rekisteröi, pska en kerää enää ) tupakantumppeja, muoviroskia ja vaikka mitä. Olen mä niitä aikani kuluksi keräillyt ja vienyt roskiin.
    Ne rannalle unohtuneet lasten uimakamppeet ja vaatteet kyllä ihmetyttää, ei sitten kenkiä tarvita mukaan kun mennään kotiin? tai alushousuja

^ no mun mielestä vaikuttaa, anteeksi, romuvarastolta. Mikä tuossa sinisessä rumiluksessakin maksaa vielä 80senttiä sen hinnan päälle?

Joo ja ihmetyttää kyllä huutonetin yksi ostaja. Mä olen aiemmin jo opettanut sille että jos ei ole rahaa maksaa, ÄLÄ OSTA. Kerran varasi kaikenlaista ja sitten perui, mä suutuin ja ilmoitin etten myy enää sulle. No nyt se osti 60 euron nuken, postikulut kympin. Ilmoituksessa on selkeesti maksuaikaa 2 päivää ( juuri näitten ongelmien takia, että maksua saa katsella ja kysellä). Olisin saanut nuken myytyä toisaalla, mutta ilmoitin että on myyty. Ja sitten toi tyyppi ei maksa. Nuket on semmoista turhaa että jos ei ole rahaa maksaa heti, ei kannata ostaakaan.
    Miten huutonettiin saa jonkun kieltolistan?
    tempokisu.kuvat.fi

Voiko käsi irrota tai murskaantua, jos kättelijällä on liian kova puristusvoima
    -L.

Ållakå vai eikö ålla

^ voi murskaantua, ja semmoinenkin ICD-tautiluokituskoodi on kun "pään irtoaminen" ...myös "pään osan irtoaminen" ...kai sieltä löytyy myös kädelle samat..

Jäin miettiin sitä helikopterilentoa, ihan vaan mielenkiinnosta mitä se ihan oikeasti maksaisi ( ei ole varaa nyt) . Mitä vauhtia kopterit menee? Jos tunnin lento on noin 800e.
    - on se aika kallista...
    tempokisu.kuvat.fi

No ei voi olla....siis pitäisi juoda reilu 10 l nestettä....ei pysty....se on 6 Fantapullollista ja vähän päälle.
    Menee ehkä 2 litraa...eikä muuten sitäkään. Mutta sen oon huomannu että verenpaine alenee näin kuumalla, ja huimaa normaaliakin enemmän.
    tempokisu.kuvat.fi

Jaksaa Aamulehteen valittavat ihmetyttää.
    Tänään perheenisä Tarmo Hussi valittaa ensin kun lähtivät Kolille lomalle kahden noin 2-vuotiaan lapsen kanssa, ja oli leikkipaikalla vaan kaksi keinua, toisella leikkipaikalla kaksi keinua ja liukumäki. Että kun ei ole leikkivälineitä. Sitten ajeltiin pitkin poikin ja 60km Outokumpuun josta löytyi iso kiva leikkipaikka.
    No lopuksi isä toteaa että näin pienet lapset ei paljoa vaadi hiekkalaatikko ja muutama ämpäri niin olisivat tyytyväisiä.

Kirjoitus oli pidempi, mutta mua jäi ihmetyttämään monikin asia. Joista eka on se että lähdetään Kolille asti etsimään lapsille leikkipaikkaa ja lelutkin siellä pitäisi olla valmiina.
    höh, olisivat tulleet Loukonlahden lastenrantaan. Hiekkaa riittää, ja leluja on ollu joka aamu valmiina, myös kenkiä löytyy ja pyyhettä ( tosin käytettyjä).
    tempokisu.kuvat.fi

Facebook ilmoitti, että Nelson Mandelan kuolemasta on tänään kulunut sata vuotta. Kyllä aika rientää
    -L.

Ållakå vai eikö ålla

Ihmetellä täytyy miten muutamat tarkenee tuulitakissa ja tuulihousuissa tällä kelillä pyöräillä... aamu on Härmälässä viilee + 20.5

Jokohan tuo pikkuhiljaa alkas olla selvillä onko tuo nahkiainen uhka vai mahdollisuus, ja topicin pistää näinollen pakettiin? Jos vaikka sovitaan että kisulle se on mahdollisuus, toivo, tulevaisuuden valo, elämänlanka, ihmiskunnan viimeinen toivo. Ja sit meille muille uhka. Noooh, kyllähän tänne bittejä sopii, ja muitakin täysin turhia aiheita täällä, kuten jotkut "Maastolenkit paikkakunnalla X?" tai joku "Mikä läski mulle?" jne.

Jaksaa Aamulehteen valittavat ihmetyttää.
    ...
    Kyllä maailmaan valitusta mahtuu.

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

^Ja noin sanoo just ne pahimmat valittajat. Kuten erään kerran kun tuli puheeksi taloyhtiön älämölö niin just ne pahimmat mökääjät kovaan ääneen "Kyllä maailmaan ääntä mahtuu!".

Ihmetyttää miten pitkään pienellä paketilla menee noin 35km siirtymään?

Viimeisin rivi seurannassa:

18.07.2018, 06:24 Matkalla noutopisteeseen HELSINKI

Noutopiste noin 35km päässä lähtöpisteestä. Paketti joko bussissa tai bussiyhtiön jakelupakussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Ihmetellä täytyy miten muutamat tarkenee tuulitakissa ja tuulihousuissa tällä kelillä pyöräillä... aamu on Härmälässä viilee + 20.5
    Niinpä. Aattelin kanssa että paleleeko, ite menin lyhkösillä ja yhtään ei tullu viilee.

^ VesaP, ei nahkiaistopiccia saa laittaa vielä pakettiin, vasta Nakkilan markkinoiden jälkeen aikasintaan. Eihän se topicci sua varmaan haittaa, mutta mulle se on tärkeä.

Valittaminen on elämän suola.
    tempokisu.kuvat.fi

...
    Valittaminen on elämän suola.
    Niin, mikseivät ne Aamulehden valittajat saisi valittaa? Ovatko heidän valittamisen aiheensa jotenkin vähäpätöisempiä kuin sinun?

Älä lue niitä valituksia.

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •