Sivu 264 / 265 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 164214254262263264265 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.891 - 7.920 / 7937

Aihe: Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt?

^ tervehdin kyllä mukavia, heitä on taloyhtiössä viisi.

Yläkertalaiset suuttui kun valitin siitä napsumisesta, ja huoltomiehet sekä taloyhtiön pj kävi siellä, niin ilmeisesti ärsyyntyivät, eivät tervehdi vaikka olen pari kertaa sanonut hei.
    Alakerran muijan koira on senverta ärhäkkä haukkumaan ja olen pelästyny pari kertaa melki kuollakseni, niin nyt ei todellakaan tervehditä ja muija on oppinu pitämään koiransa loitolla kun kohdataan.
    Yhden yliystävällisen mummelin takia loukkasin nilkkani; olin avaamassa ovea fillari toisessa kädessä ja mummeli otti oven kädestä, jolloin horjahdin ja olin pirun vihainen kun se jalka on muutenkin vammainen ja ei yhtään kipuja lisää halua. En tervehdi, en.
    Harvoin mä taloyhtiön asukkaita muuten tapaankaan, jos huomaan että joku liikkuu rappukäytävässä niin odotan ja meen vasta sitten.
    Edellinen seinänaapuri oli mukava, juteltiin useasti ja pidin myös tämän miehen harmaasta tosi suloisesta ja kiltistä kissasta. Harmi että muutti pois, oli rauhallinen asukas ja ilmeisesti ajoi yötaksivuoroja.

Aikoinaan kun mulla oli vielä saunavuoro, yliuteliaat mummelit kuunteli oven takana ja tuli sitten käytävässä valittaan että tuhoan kiuaskivet kun heitän sinne jotenkin väärällä tavalla vettä ( ei olleet näkemässä...) ja hyvähän mun muka on kun olen niin hyvätuloinen...kerroin että joudun hakeen toimeentulotukea kun olen pitkäaikaistyötön, ne meni ihan hiljaiseksi. Ja ei todellakaan enää tervehditty.

En myöskään ala juttusille kun olen rannalla kuvaamassa, on siinä jokunen yrittäny tulla että "mitä sinä teet..." enkä kommentoi mitään, jos ei huomaa että otan valokuvia niin oma on sokeutensa. Yksi paksu ukko naureskeli että "on sulla paljon tavaraa..." hillitsin itseni enkä vastannu "parempi tavarat kassissa kun masussa..." yritän viimeseen asti myös välttää uimarimummoja ja niitten autoja, kerran mummeli ajoi mun kassin päältä ja onneksi kassi oli tyhjä. ( alueella on moottoriajoneuvolla ajo kielletty)
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Oulu oli ennen. Nyt Kempeleen keskustassa 22 asuntoisessa yhtiössä tervehditään jokaista talossa kävijää, kaupungissa vain asukkaiksi tunnistettuja, mutta läheisempi tuttavuus omalta ja muidenkin osalta on hyvin korrektilla tasolla, säistä suomalaiseen tapaan, ehkä liikuntaan, tietenkin pyöräilyyn, no vielä autoihinkin keskustelu supistuu. Pidän hyvin luontevana ja riittävänä tällaista. Joidenkin luona olen tosin käynyt kun ovat pyytäneet vaikka tvn säätöapua. Täällä ei ole tarvetta omalta osaltani pidemmälle mennä. Hesassa ja Amerikassa saa olla toisin.

Mistä se TERU sen "pidemmälle menevän" kanssakäymisen tarpeen tähän veti?! (No, varmaan hyvin läheltä paikkaa mistä minä hain sen ahdistuksen...)

No, nyt mua ihmetyttää jälleen kerran se että miksi joukossa tyhmyys tiivistyy. Eli ymmärrän että porukassa voi olla kivaa eikä ympäristöä ehkä huomioida, mutta kun linja-auto pysähtyy kadun varteen ja bussillinen ihmisiä asettuu matkatavarasäiliön kohdalle - ikään kuin kaikki voisivat saada matkatavaransa hetkessä ja samaan aikaan - ja tukkii kapean jalkakäytävän täysin, niin eihän se ole erityisen fiksua toimintaa.

Ja kun bussista nousevista joku sattuu vilkaisemaan sivulleen ja näkemään jalankulkijoita aivan vieressä, niin kuvittelisi että hänellä olisi älliä ja käytöstapoja sen verran että hän kehottaisi matkaseuralaisiaan antamaan tilaa, mutta ei, mitään ei tapahdu. Kun sitten hiukan teatraalisesti huudahdan "Hei!" tietynlaista äänenpainoa käyttäen, tilaa toki tulee, joskin hitaanlaisesti ja vastentahtoisen näköisesti.

Heti perään takaa kuuluu "Hei ja hyvää päivää sullekin!" ja "Me ollaan näköjään Itä-Helsingissä!". No, kyllähän tällainen "me vastaan muut" -hengenluomiseen voi soveltuakin, mutta mieleen jäi epäilys siitä etteivät matkalaiset nähneet mitään moitittavaa toiminnassaan. Ainoa oikea kommenttihan tuossa tilanteessa olisi ollut yksinkertainen "Sori!", vaikka olisin esittänyt pyyntöni sanomalla "Ja p-le!" tai "Nyt v-uun siitä ja äkkiä!"

PS Mutta olihan joku heistä oivalluksen äärellä: Itä-Helsingissä on niin, että jos olet dorka ja käyttäydyt kuin dorka, sinua kohdellaan kuin dorkaa

No huh...Plastic Surgery Centerin mainos:

"Meillä ainoana Suomessa huippusuosittu Monalisa Touch (tm) intiimialueen laserhoito. Hoitaa mm. emättimen kuivuutta ja löysyyttä sekä vaalentaa intiimialueiden tummia osia"

Vaalentaa intiimialueiden tummia osia?? ...anteeksi että en ymmärrä, ensinnä miten niin tummat osat ja toisekseen, mitä väliä sillä on....

( eh, kun olin siellä Privatixissa töissä ja asiaa hoitanut lääkäri oli sairaslomalla niin se olin minä joka sitten sai antaa laserhoitoa potilaille, tosin oli kyse esimerkiksi kipeen alueen hoidosta. Olen täysin varma että oli pelkkää huuhaata...ja mä siinä asiantuntevan oloisena pyörittelin sitä laseria....olen itekin saanut laserhoitoa koipeeni, kun sain maksun kuitattua urheilustipendistä....ei se laser auttanu yhtään mitään. )
    tempokisu.kuvat.fi

Että joku onnellinen vanhempi viitsii pyhäinpäivän ehtoona kuljetella kakaroita ovelta ovelle kerjuulla. Tekisi mieli mennä laittamaan kuutio klapeja nuotioksi mokoman nurkalle ja ehkä palava (haka)risti viereen ja sitten mennä ovelle kyselemään tyyliin -karkki vai kepponen? Muuttaisivat mokomat henkiset keskenmenot ameriikan maalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Onhan tuossa hymiö, mutta täytyy silti sanoa että ajat ovat muuttuneet ja ihmiset jossain määrin niiden mukana. Se mikä olisi ollut normaalia ja luontevaa ennen ei välttämättä toimi enää. Tuloksena - toki huumorilla ja niin sanotusti kieli poskessa - esitetynlaisesta toiminnasta voi olla naapuri joka vain ihmettelee kummaa tyyppiä ja tekee kaikkensa välttääkseen törmäämästä moiseen.

Mua ihmetyttää se että kun taloyhtiön pihalle tuodaan kierrätyskontti ja siitä on ilmoitettu hyvissä ajoin ja sen tarkoitus on kerrottu selvästi, jätekatokseen ilmestyy taas vanhoja huonekaluja, kodinkoneita ja sekalaista lajittelematonta jätettä vain pari päivää sen jälkeen kun vain puolilleen täyttynyt kontti on viety pois.
    Näistä taloyhtiön jätehommista minua on myöskin ihmetyttänyt asukkaiden käyttäytyminen siellä roskiksella. On metallin, lasin, paperin ja pahvin keräykselle omat astiansa ja yleisjätteille taatusti riittävästi astioita. Noiden yleisastoiden tyhjennys on tässä yhtiössä keskiviikkona. Normaalisti jo sunnuntaina sen ovea lähimmän kansi on reilusti raollaan, vaikka perimmäiset ovat melkein tyhjiä. Sinne on taloyhtiö aikojen saatossa laittanut monen moista lappua siitä että laittakaa roskia myös niihin perimmäisiin astioihin. Koska avoimista astioista linnut repivät jätepussit rikki, ja se taas mahdollistaa apajat rotille kun on valmis pöytä maassa katettuna.

Ei millään tunnu menevän asia perille. Onko ihmiset niin pirun tyhmiä, välinpitämättömiä vai lukutaidottomia? Ehkä sitten tyhmemmätkin havahtuvat kun pussiaan sinne kiikuttaessa tule irvistelevä rotta vastaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nalho Katso viesti
    *clipOnko ihmiset niin pirun tyhmiä, välinpitämättömiä vai lukutaidottomia? *
    Veikkaan tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä. Tiedän tapauksen joka heittää kaiken samaan jätesäkkiin ja vie sen sitten kun muistaa, ehkä osuu oikeanlaiseen roskiin. Sinne menee sanomalehdet, oluttölkit, pahvit, viinipullot ja hylätty elektroniikka samaan säkkiin. Sama tyyppi aina välillä kunnostautuu unohtamalla lähtiessään työhuonekommuunikartanon ulko-oven auki. Jääkaapinkin ovi jää joskus auki ja sen naisystävä vuorostaan unohtaa lieden ja uunin päälle. Tai ne molemmat unohtaa
    --
    Kuulin jotain huhuu että pitäs joskus käydä lääkärissä ajokorttia varten, eipä ole mitään viestiä tullut aiheesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nalho Katso viesti
    Ei millään tunnu menevän asia perille. Onko ihmiset niin pirun tyhmiä, välinpitämättömiä vai lukutaidottomia? Ehkä sitten tyhmemmätkin havahtuvat kun pussiaan sinne kiikuttaessa tule irvistelevä rotta vastaan.
    Niin sanottua normimeininkiä. Jätekatoksessa kolme laatikkoa sekajätteille ja vaikka lähimmän, aivan oven vieressä sijaitsevan laatikon kannen alta tulvii roskapusseja ja irtonaisia roskia - koska osa meistä ei osaa tai ymmärä sulkea roskapussinsa suuta - nittä paria askelta kohti viereistä laatikkoa ei jakseta, viitsitä tai ymmärretä ottaa.

Mun teoria on että ihmiset ovat noita kaikkia, mutta ennen kaikkea laiskoja ja välinpitämättömiä - ja sitten on yksinkertaisesti niin että kun johonkin on kotonaan, lapsena, ympäristössään tottunut, siinä ei enää näe mitään outoa tai korjattavaa. Luulisi että itse kustakin olisi mukavampi käydä edes jotensakin siistinnäköisessa jätekatoksessa.

Koska mä olen monella tapaa omituinen, olen ottanut tavaksi työntää ne helkutin roskalaatikot uuteen järjestykseen sitä mukaa kun lähin alkaa täyttyä. Auttaahan se yleensä - paitsi silloin kun joku on muuttanut tai muuttamassa tms. Kerran eräs talon asukas yhytti minut siinä puuhassa ja ihmetteli touhua silmät pyöreänä, jolloin vastasin hänelle etten ole kasvanut slummissa. Joskus kun olen sattunut samaan aikaan tällaisen askeliaan säästävän asukkaan kanssa samaan aikaan roskia viemään, olen mennyt edellä, avannut taaemman roskalaatikon kannen ja "kohteliaana naapurina" pitänyt sen kantta auki...

PS Näitä kaikki samaan isoon mustaan jätesäkkiin -tyyppejä lienee joka talossa. Tapa on varmaan perua jostain kotiseudulta.

PPS Jos haluaa lopullisesti menettää toivonsa sen suhteen että "maailma pelastuu" sen ansiosta että ihmiset muuttavat tapojaan, osaavat ja viitsivät toimia ohjeiden mukaan jne. riittää pari käyntiä minkä tahansa taloyhtiön jätekatokseen ja nopea vilkaisu siihen mitä mihinkin lajiteltaville jätteille tarkoitettuun laatikkoon on viskattu.

Juuri noin se homma menee kuten kuovipolku kertoi. Itsekkin niitä toisten jättämiä pusseja olen aikani niihin tyhjiin laatikoihin avonaisista heitellyt, mutta sitten ajattelin että antaa olla. Nyt on taloyhtiö laittanut jokaiseen laatikkoon kirkuvalla punaisella tekstillä tehdyn lapun jossa opastetaan ihan hyvässä hengessä noiden laatikoiden täytöstä. Saa sitten nähdä mitä se auttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    --
    Kuulin jotain huhuu että pitäs joskus käydä lääkärissä ajokorttia varten, eipä ole mitään viestiä tullut aiheesta.
    Trafilla on sattunu joku juttu että suuri osa c-luokan ( tai isomman luokan) ajokortin omaavista ei olekaan saanut sitä kirjettä. Jos sulla on C-luokan ( tai isomman luokan CE, D, DE) ajokortti, niin pitää toimittaa lääkärintodistus 50-55-60-65-vuotiaana ja kortti menee vaihtoon 70-vuotiaana.
    Yksinkertainen asia, eipä siinä ole kun esitietolomakkeen täyttö, lääkäri katsoo mitä sä näät ja joudut piirtään kellotaulun ohjeen mukaisesti.
    tempokisu.kuvat.fi

^Niin mä vähän aattelin, vanhenen alkuvuodesta ja on C.

--

Mut nyt ihmetyttää tuliko hiirenloukkuun rotta vai myyrä

Rotalla pitkä häntä myyrällä lyhyt.

^ .. nam

Mökille virittelin 5 kpl Giljotteja.
    Meillä väkivahvat jyrsijät tahtovat keplotella itsensä vapaiksi perinteisestä räpsistä.
    Giljotista ei ole häippässyt yksikään ja ruisleipäsyöttikin jää aina syömäti.

cycle to the hills - cycle for your lives

^Joku tollanen kiikku oli muttei siihen älynny hiiret mennä. Ehkä se oli kökkö kopio.
    --

Telkkarista tulee neljä leffaa jotka kaikki alkoi klo 21.00 ja on saanut IMDB:stä 7.0

No melkein yhtä todennäköistä kun ehkä jonkun joku muovikortti jonka salasana on neljä nelosta, helppo muistaa.

Typojakin tulee ihan Smona, kyllä ihmetyttää kun ei sormet pysy mukana.

Joku semmoinen pyskologi tai pyskiatri voisi muuten selittää ja perustella miten se puhuminen muka auttaa jos elämänhalu on kituessa menny?
    Tai kun olin työttömänä ja jouduin käymään terveyskeskuksessa ompeluttamassa haavan, asiasta tuli puhetta ja lääkäri ehdotti josko hän kirjoittaisi mulle mielialalääkettä. Mä kysyin että miten se työttömyyteen auttaa? Tai suurimmaksi osaksi työtön mä nytkin olen, mutta ei siihen mielialalääke tai mikään muukaan pilleri auta ( jos ei mieti sitä yhtä vaihtoehtoa, eikä se vielä ole ajankohtaista). Pahentaa vaan asiaa, menee rahaa ihan turhiin pillereihin.

^ mulla on tosi vaikeet salasanat ammattikortissa, tarvitaan nimittäin kaksi salasanaa ja niitä joutuu näpytteleen joka kerta kun kirjoittaa reseptin.
    Ja mulla taas ajatus ei pysy mukana kun kirjoitan nopeemmin...
    tempokisu.kuvat.fi

Ei ihmetytä enää!

Vuosikymmeniä minua on vaivannut St310:llä Kuohenmaan mäeltä näkymä Kangasalan suuntaan (kuva Google Maps: https://www.google.fi/maps/@61.36372...7i13312!8i6656) pohjoiseen. Mäki on myös tien St310 korkein kohta, 117 m mpy (Roine 84 m mpy).

Onko horisontissa kohoava harju Kirkkoharju, Kuohunharju vaiko Keisarinharju.

Mikäli Kuohonharjulla kulkeva tie Kuohunharjutie olisi valaistu, tämä näkyisi Kuohenmaalle asti.

Kun pyöräilin vuoden 128. lenkkiä absoluuttisessa pimeydessä ma 05.11.2018, näkyi Kangasalan keskustassa rakennettavan tornitalon ja nostokurkien valot, joten nyt varmistui tosiaan horisonttimaisemaa hallitsevan harjun olevan nimenomaan Kuohunharju (ja osin Kirkkoharjun itäpää) !!

Minulle tämä on aina ollut lähin kotoani oleva lappilainen maisemanäkymä!
    Kuntourheilija näkee terveitä päiviä, mutta ei totu kolhuihin.

En ole ottanu kun puolikkaan verenpainelääkettä, silti paine äskön 73/55...

Miksi ei ufonaiset ( tai ämmät) ?

Miksi toi Hannes ( Tanssii Tähtien Kanssa) on muka niin äärettömän taitava ja kaikkea mahdollista....äskönkin ( katson uusintaa) aika paljon vaan seisomista, ennakkoluuloistani huolimatta mä tykkään Tuure Boeliuksen tanssista, kukaan siellä ei naputa yhtä reippaasti jiveä ( onneksi Jorma palkitsi sen tanssin kympillä) .
    Ja miten niin noissa iltalehdissä - väärä pari putosi? Yleisö nyt ei äänestä parasta tanssijaa vaan suosikkiparia....ilmeisesti Pekka Pouta vaan on yleisön suosikki ja tällä kertaa Jaana Pelkosen tanssi oli ihan kökkö ( anteeksi, mä en osaa enkä pysty tanssimaan mutta kun kerta kisa on..), puku oli lievästi sanottuna ruma, ihan oikee pari putosi....
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Il ciclista di Roine Katso viesti
    Ei ihmetytä enää!

Vuosikymmeniä minua on vaivannut St310:llä Kuohenmaan mäeltä näkymä Kangasalan suuntaan (kuva Google Maps: https://www.google.fi/maps/@61.36372...7i13312!8i6656) pohjoiseen. Mäki on myös tien St310 korkein kohta, 117 m mpy (Roine 84 m mpy).

Onko horisontissa kohoava harju Kirkkoharju, Kuohunharju vaiko Keisarinharju.

Mikäli Kuohonharjulla kulkeva tie Kuohunharjutie olisi valaistu, tämä näkyisi Kuohenmaalle asti.

Kun pyöräilin vuoden 128. lenkkiä absoluuttisessa pimeydessä ma 05.11.2018, näkyi Kangasalan keskustassa rakennettavan tornitalon ja nostokurkien valot, joten nyt varmistui tosiaan horisonttimaisemaa hallitsevan harjun olevan nimenomaan Kuohunharju (ja osin Kirkkoharjun itäpää) !!

Minulle tämä on aina ollut lähin kotoani oleva lappilainen maisemanäkymä!
    Mistä kohtaa tuo kuva on otettu sieltä Kaarina Maununtyttären tieltä.

Näkeehän tuon kartasta.

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Saakohan Karkkilan ABC:llä pysäköidä koko päivän vai onko joku 4 tuntia kiekolla maksimi?

.

^Ei oo mitään kiekkohommelei ollut. Mitäs mökkikylillä, grävelöimään?

--

Kauankohan nykyään säilytetään pakettoa postissa ..

^Ei oo mitään kiekkohommelei ollut. Mitäs mökkikylillä, grävelöimään?

--

Kauankohan nykyään säilytetään pakettoa postissa ..
    Parista vanhasta saapumisilmosta katsottuna, posti säilöö viikon.
    Miten niin tyhmä kysymys??

^Ei oo mitään kiekkohommelei ollut.
    Hienoa! Aika monessa absissa nykyään rajoitettu aikaa.

Mitäs mökkikylillä, grävelöimään?
    ..
    Olis kivaa joo, se ratapohjakin Hyvinkäälle ja takaisin on todo-listalla. Mut ei, päivän maastokäynti Satakuntaan ens viikolla ja tuosta voisi kaksi eri suunnista tulevaa autokuntaa jatkaa yhdellä perille.

.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hienoa! Aika monessa absissa nykyään rajoitettu aikaa.

Olis kivaa joo, se ratapohjakin Hyvinkäälle ja takaisin on todo-listalla. Mut ei, päivän maastokäynti Satakuntaan ens viikolla ja tuosta voisi kaksi eri suunnista tulevaa autokuntaa jatkaa yhdellä perille.
    En ole kyllä aikoihin pysähtynyt tuolla mutta ihme olisi jos olisi ilmestynyt, sen verran paljon parkkitilaa suhteessa normaaliin kävijämäärään. Myös tuolla kirjasto-kaupungintalo ja varmaakin S-K-supermarket parkissa. En oo ratapohjille kerenny mäkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    No sehän just mietityttää kun viimeksi tais tulla 10 pv tai pari viikkoo, pitäs pohtia uskaltaako tilaa mitään jos onkin reissussa.

Vuosi sitten lopetin Tekniikan maailman kestotilauksen, mutta jatkoin sitten kuitenkin tilausta kun tarjottiin lehteä vuodeksi puoleen hintaan. Nyt lopetin taas tilauksen ja jälleen tarjotaan vuodeksi eteenpäin puoleen hintaan + vielä 3 kk lehdet ilmaiseksi. Jatkuisikohan tämä loputtomiin jos aina vuosittain irtisanon tilauksen ja sitten taas jatkan tarjouksen saatuani? Toisalta harmittaa, että olen vuosia maksanut lehdestä tuplahinnan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    ...Jatkuisikohan tämä loputtomiin...
    Jatkuis. Kestotilaus ei kannata koskaan missään.

.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Vuosi sitten oli sillai että kotimaan lähetyksiä 7vrk ja ulkomailta tulleita 14 vrk.

Edit. Velobia juuri viesti lähettäneensä nastarenkaani ja erikseen mainitsi että sekä Matkahuolto että Posti säilyttävät lähetystä 7pv.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jatkuis. Kestotilaus ei kannata koskaan missään.
    Siis tarkennuksena vielä että tuo uusikin oli kestotilaus mutta irtisanoin sen jolloin sain tarjouksen kestotilauksesta jossa ensimmäinen vuosi puoleen hintaan. Sinänsä minusta väärin, että uskolliset asiakkaat joutuvat maksamaan enemmän, mutta näin se vain monesti on esim. puhelinliittymissäkin ja vakuutuksissa ja ilmeisesti kaikkialla.

Mikä piru tässä nyt on? tulee soittoja 044 ja 050-alkuisista numeroista, ja kun vastaan nimelläni niin lyödään luuri korvaan. Yhdelle laitoin tekstiviestiä että ole ystävällinen älä soita jos ei ole asiaa. Sitten jos vastaan että haloo...niin siellä onkin joku ihan asiallinen ihminen, yleensä selitän sitten miksi vastasin tylysti haloo.
    Jos tuli väärä numero niin voisihan senkin sitten vastaajalle sanoa.
    tempokisu.kuvat.fi

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •