Sivu 268 / 270 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 168218258266267268269270 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.011 - 8.040 / 8080

Aihe: Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt?

Mitä tyypit suomessa syö? Missä syödään eniten sinistä makkaraa, missä kiinalaista, grillimuonaa tai kalaa...? Asuessani eri paikkakunnilla olen aina tyrmistynyt jostain mitä ne syö tai eivät ehdottomasti syö, niin ois kiintoisa tietää. Saakohan kauppaketjuilta ostodataa ja ravintoloilta syöntitietoja laisinkaan..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MäkiHiiri Katso viesti
    Mitä tyypit suomessa syö? .....
    No aloitetaan vaikka minusta! Syön melkolailla kaikkea, mutta en moskaa.

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Kulttuuriomistastunutta perinneapetta.
    Siis kaikki käy, rössypottu simpukoillakin.
    Never say never
    "The World is full of Kings and Queens, they blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Mikä juttu tää hiihdon takaa-ajo nyt on? Therese voitti eilen vapaan tyylin kympin, Kalla hävisi jotain 15s ja nyt kuitenkin takaa-ajossa Kalla lähti ensin ja Therese toisena?
    Mun käsittääkseni Theresen olisi pitäny lähteä ekana?

Ja miten hyvin Krista pärjäisikään jos olisi terve
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lillehammerin minitour

30.11. Lillehammer Sprintti (v)
    1.12. Lillehammer 10/15 km (v)
    2.12. Lillehammer 10/15 km (p) Takaa-ajo

Minua ihmetyttää juuri nyt ja jälleen kerran miten älykäs ja korkeakoulutettu ihminen voi olla niin...no en sano muuta kuin että...enkä sano sitäkään.

^ idiootti. Oli virhe päästää sut hylyltä pois, laitan takas. Ei hiihtotulosten seuraamiseen mitään erityistä koulutusta ehkä tarvita, mä kuvittelin että takaa-ajoon kuuluu se 10km vapaa ja tämä 10km perinteinen.

kas noin, minä korkeakoulutettu älykääpiö osasin lisätä älykkään jäsenen hylkylistalle.
    eh..jos minä olen muka korkeakoulutettu, niin pelottaa mitä se alemman tason koulutus on, kun munkin koulutus oli aika onnetonta. Mitään en oppinu, eikä töissä ole juuri tarvittu mitään koulussa opetettua ( tenttikysymys: selitä mitä tapahtuu yhdynnässä? oli mulle ehkä se kaikkein vaikein, ja siitäkin tuli arvalla 4/6 pistettä meinasin kuolla nauruun kun sain tulokset, ihan puutaheinää vastaukseen kirjoitin) . Tärkein on tietokoneen näppärä käyttö, ja kymmensormijärjestelmä mistä on ollu hyötyä, ja ne opin ite.
    tempokisu.kuvat.fi

Minä vähän ihmettelen, että mistähän se norjalaishiihtäjä on löytänyt niitä marginalgainsseja kun nyt "puhtain keinoin" meno näyttää täsmälleen siltä samalta kuin silloin kielletyistä vitamiineista kärähdyksen aikana?

En minä sinua älykääpiönä pitänyt vaan älyllisesti laiskana, ihmettelyä herättävän laiskana ja jopa luvattoman laiskana. Yleensä älykkäältä ja korkeakoulutetulta ihmiseltä voi odottaa hiukan enemmän kuin muilta tai edes vähän silloin kun joku asia on herättänyt hänen uteliaisuutensa tai alkanut häntä kiinnostaa.

PS Aloinkin jo huolestua kun huomasin etten ehkä ollutkaan enää hylkylistalla (jonne minä ehdottomasti kuulunkin).

PPS Kaikesta huolimatta hyvää ensimmäistä adventtisunnuntaita ja rauhallista joulunodotusta sinulle!

^ kyllä ne suomalaisetkin osaa, kuten Krista. Theresellä on nyt semmoinen nälkä ja voittamisen halu että pelkällä tahdonvoimallakin voittaa. Ja se on hyvä se, koska on nyt mun suosikkini. Aiemmin se oli Björgen. Krista on yliarvostettu Suomessa, jotain sairautta ja lääkitystä hänelläkin on, että turha tässä on norskeista enää mitään sanoa.

^ kuovi, ihan sama ei näy.
    tempokisu.kuvat.fi

^ Ihan sama. Mutta saattaa tahtomattasikin näkyä jos joku joka ei ole hylkylistallasi lainaa viestiäni, joten muista pitää varasi

PS On mullakin ominaisuuksia, omatoimisuuden ja aloitekyvyn puutteitakin, joita moni ehkä syystäkin pitää tai pitäisi ihmeteltävinä tai sellaisina joita ei kaltaisellani aikuisella ihmisellä pitäisi olla.

No ihan hivenen Pentti Linkola. Hänen mukaansa nimittäin kukkakaupat ovat ainoa hyvä asia Suomessa. Tosin jutun lopusta voi päätellä että ei aivan, myös taksikuskit.
    Pentti ei ole käyny Nakkilassa?
    Mutta hyvä päätös ettei lähde turhiin Linnan Juhliin, kuulemma isäntäväkeä vastaan hänellä ei ole mitään, mutta ei pysty juhlimaan tätä viheliäistä maata.
    tempokisu.kuvat.fi

Pallit ihmetyttää. Yhdellä naishiirellä on ihan kuin pallit pyllyssä. Toivottavasti oikeesti on "vain" joku rasvapatti tai joku muu (ei vaarallinen) pallura, eikä oikeita palleja. Meinaan muuten sillä on varsin kivaa seitsemän seksikkään naisen kanssa siellä terrassa... Ja me hukuttaisiin pikkuhiiriin. Huh.

Tempokisu syö pikkuhiirulaisia aamupalaksi aamulenkillä, erityisesti ylämäessä on kiva napsia. Taisi mennä yksi kuovikin parempiin suihin, polulla.
    tempokisu.kuvat.fi

Miten pöpi pitää olla jos käy vessassa ja ilmeisesti pesee kätensä (positiivista, tätäkin tapahtuu täällä harvoin) mutta jättää veden valumaan ja lähtee pois? Vähänkö oli vaivaannuttavaa itse istua huussissa kun kuulee että vesi kohisee ja kohta ehkä valuu jo lattialle... :/

Ja toinen asia ihmetyttää, joko JackOja on aivan ryytynyt avotilaansa?

Jos tätä loppuvuoden jaksais... ja sit joutais... lähteä pois.

.

^Ookko sie menossa Kisun kanssa jonnekiin samaan paikkaan vai häh?

^ mulla on se meno vasta 5.10.2020, varauksella tosin.
    tempokisu.kuvat.fi

^Sä oot jo deadlinea siirtänyt sen verran monta kertaa ettei noihin voi uskoa enää. Tietysti hyvä niin.

^ kyllä se tämä on koko ajan ollut. Tasaluku. Muistaakseni vaan kerran olen sen tänne laittanu, jos sulla on Vesa muuta tietoa niin näytä.
    4 kertaa tosin olen sen menolipun hylänny, en halunnu että Taysin lääkärit on oikeessa kun tuomion lukivat, ja mukaan ei olisi saanut yhtäkään hyvää muistoa/kokemusta elämästä. Yksi kerta oli kesällä, mutta siinä oli Nakkilan markkinat tulossa.

Ehtona on siis jos tilanne ei parane tai huononee, ja rahat on loppu. Eihän siinä vaan enää ole elämälle mahdollisuutta. Ja nyt mukaan lähtee pari hyvää muistoakin, joten homma on siltä osin hoidettu.
    tempokisu.kuvat.fi

Mää niin kauhiast ihmettelen, että kun ajelin läskibyörällä verkkaisesti ajorataa ja risteykseen tullessani väistin oikealta tulevaa autoilijaa niin minkä ihmeen takia se halusikin väistää minua? Vai jäikö se töllistelemään horjuvaa track standiani?

Tuohan on normaalimeininkiä siinä missä väistämisvelvollisuuttaan kolmion takaa tai pihaliittymästä tullessaan, kääntyessään tai kiertoliittymässä laiminlyövät ja eteen työntyvät tai jopa päällekin kiihdyttävät autoilijat! Ei siinä pitäisi enää mitään ihmetyttämistä olla

Syynä voisi olla jonkinlainen väärinymmärretty tai loppuun asti ajattelematon kohteliaisuus tai huomaavaisuus. Tai sitten sellainen vahva ennakkoasenne että pyöräiljät eivät tunne liikennesääntöjä tai eivät piittaa niistä tai eivät osaa tehdä havaintoja muusta liikenteestä koska eihän niillä ole ajokorttiakaan joten pyöräiljöiltä voi odottaa ihan mitä tahansa joten on parempi antaa tietä ja väistää.

Ensiksi mainittuihin ei tepsi vaikka viittoisi miten, ystävällisesti tai vihaisen näköisesti. Viimeksi mainittuihin ei tepsi vaikka ajaisi korostetun selvästi ja ajoissa pysähtymis- ja väistämisaikeensa osoittaen.

Mua ihmetyttää juuri nyt se miten Uuno Perusautoilija osaa kyllä käyttää äänimerkkiä aivan liian kovaa, aivan liian pitkään ja aivan liian lähellä silloin kun hän haluaa osoittaa mieltään tai kouluttaa pyöräilijöitä jotka ajavat parijonossa tai jotka ajavat ajoradalla vaikka vieressä kulkee pyörätie - mutta ei silloin kun he voisivat lyhyellä ja ajoissa annetulla äänimerkillä ilmoittaa lähestymisestään hiljaisella ja kapealla tiellä jolla ei ole liikkunut ainuttakaan autoa viimeiseen kymmeneen minuuttiin.

Tuollaisella tiellä syyllistyn - jos sitä sanaa pitää käyttää - helposti siihen että valitsen ajolinjani keskemmältä jossa ei ole kuoppia tai nimismiehen kiharat tai töyssyt ovat matalampia. Talviolosuhteissa joutuu pitämään kypärämyssyä ja silloin tuuli voi peittää takaa tulevan auton äänet. Mutta ilmeisesti Uuno Perusautoilija ajattelee että hankkisi tuokin kunnon peilin ja ohittaa yllättäen ja melkoisen läheltä.

Nasahtiko?
    Never say never, kikkailun kanssa..

Huomenna olisi maastopyöräilyä tiedossa Porvoossa, jokohan siellä tarttis nastarenkaita. Hiinä ja hiinä on kun tänään satelee ja huomiseks pakastuu. Ei millään viitsis tänään ruveta hommiin kun olis muutakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mutta ihmetyttää että tietääkö joku sisäpiiritietoa talven tulosta, näin meinaan reippaan fillaroitsijan varustautuneena nastakumeilla!
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Joulukuun puolivälissä nastat alle. Paitsi siellä Salpausselällä joulukuun alussa. Itsenäisyyspäivähän on ylimääräinen vapaa, silloin olis aikaa askarrella noita alle sullakin?
    No mites on? Onko alla jo vai huomenna vasta?

.

Kynttilänjalkojen koko. Ostin lidlistä pari havin antiikkikynttilää. Itsenäisyyspäivänä ajattelin polttaa. Tuumasin myös jotta uudistan kynttllänjalkoja ja duunista tullessa kävin minimanista ostamassa pari lasijalkaa. Hemmetti ihan turha toivo jotta ois ollu sopivia isoja on ku mitkä!!

^Viimevuonna yritin ostaa kynttelin jalkoja vanhojen rampautuneiden tilalle - turha toivo.
    Jostain löysin vanhojen rampautuneiden tilalle parin ”design” liikkeen kamalia häkkyröitä, mutta menkööt sitten, kun ovat muun osan vuotta häveiksissä.
    cycle to the hills - cycle for your lives

Rva on on etevä kynttelikköjen hallitsijattarena.
    Karamellivuokia(kin) on käytetty sovitteina.
    Keittiökuosin "flame thrower" pienentää tarvittaessa.
    Tai allekirjoittanut tarkoitetulla veitsellä...
    "The World is full of Kings and Queens, they blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Huomenna olisi maastopyöräilyä tiedossa Porvoossa, jokohan siellä tarttis nastarenkaita. Hiinä ja hiinä on kun tänään satelee ja huomiseks pakastuu. Ei millään viitsis tänään ruveta hommiin kun olis muutakin.

No mites on? Onko alla jo vai huomenna vasta?
    On ollut jo yli kuukauden. Vedin niin lahjakkaat lipat ja irroittelin solisluutakin siinä, että liukastelu sai jäädä siihen. Tosin välillä ajan nastattomalla pyörällä.
    harrastelijamaista fillaritestailua pienellä budjetilla http://gunmonk.blogspot.fi/

Juuri ähräsin fat freddiet alle. Palstan kokemuksien perusteella en edes yrittänyt litkuttaa. Katellaan sitten talvemmalla jos siltä tuntuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti callahan Katso viesti
    Kynttilänjalkojen koko. Ostin lidlistä pari havin antiikkikynttilää. Itsenäisyyspäivänä ajattelin polttaa. Tuumasin myös jotta uudistan kynttllänjalkoja ja duunista tullessa kävin minimanista ostamassa pari lasijalkaa. Hemmetti ihan turha toivo jotta ois ollu sopivia isoja on ku mitkä!!
    Me ollaan laitettu kynttilän alaosan ympärille jotain materiaalia ( teippiä, sinitarraa...), ja sitten sopii. Paras kynttilänjalka on kyllä lasinen tms. pelkkä lautanen ja sellainen pöytäkynttilä siihen.

Mutta aiheeseen, mua ihmetytti Stockmannin ilmoituksessa - 4 tuoksukynttilää hinta 64,50 euroa. Kääk!

kas tässä tosi kiva integroitu kynttilä+"jalka":

tempokisu.kuvat.fi

Ovat vissiin saaneet uudet terävämmät sepelit pääkaupunkiseudulle. Olen ajellut, silloin kun kevyen liikenteen väylät on tässä olleet sulia, lenkkiä maantiepyörällä johon tälläsin Duranoplussat alle. Nyt on joka lenkin jälkeen (noin 5-6kpl) saanut poimia vähintään yhden ison sepelinpalan renkaasta. Eikä mitään pikkulastuja niinkuin aiempina vuosina, vaan ihan kunnon murikoita jotka on menneet läpi päällimmäisen kerroksen, mutta sitten lopulta pysähtyneet siihen lisäsuojakerrokseen. Aikamoisia kraatereita vaan jää renkaaseen.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •