Sivu 240 / 240 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 140190230238239240
Näyttää tulokset 7.171 - 7.189 / 7189

Aihe: Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt?

^^eikö lääkärin pitäisi olla antamatta sitä korttia jos kerran asiakas on selvästi ajokyvytön? Saamari, se vanhus vielä tappaa jonkun. Pahimmassa tapauksessa pyöräilijän

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

^Toisaalta, kolarialtiuteen perustaen nuorilta pitäisi ajokortit evätä tyystin. Ja moottoripyörät eritoten.
    Jos vanhus ajaa kolarin, nousee aivan hirvee älämölö, mutta jos nuori vetää kännissä autolastillisen porukkaa kerralla, niin satuuhan sitä.
    cycle to the hills - cycle for your lives

^totta kai asennevammaiset kuskit -ikään katsomatta- pitäisi kartoittaa ja poistaa (liikenteestä) ellei uudelleenkoulutus tehoa.

Lääkärin tehtävä ikätarkastuksessa on evätä kortin uusinta henkilöiltä, joilla aistit tai terveys ei ole siinä kunnossa, että muiden tielläliikkujien turvallisuus olisi mahdollisimman hyvällä tolalla. Ei siis kategorisesti vanhuksilta.

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Mä haluun uskoa ettei ole käsikirjoitettu, että maailmassa on vielä diivoja, jotka käyvät riitelemään tuotantotiimin kanssa, voimansa tuntevia päällikköjä, jotka erottavat diivoja...
    En usko että olis. Mutta kanava nostaa kaikkia mahdollisia uutisia saman konsernin lehteen ennen lähetyksiä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^^eikö lääkärin pitäisi olla antamatta sitä korttia jos kerran asiakas on selvästi ajokyvytön? Saamari, se vanhus vielä tappaa jonkun. Pahimmassa tapauksessa pyöräilijän
    Olen ottanu kortin pois tänä vuonna muistaakseni neljältä, muutaman passittanu ajokokeeseen ja joskus myöntäny kortin vain vuodeksi tai kahdeksi.
    Ajokykyyn on vaikea ottaa kantaa, pitäisi mennä mukaan katsomaan miten ajaminen sujuu, mutta mun asia on ottaa kantaa ajoterveyteen; jos ei ymmärrä yksinkertaisia asioita ja kysymyksiä, niin ehkä ei kykene ymmärtämään liikennesääntöjäkään, ja jos perusliikennemerkeistä ( ajoneuvolla ajo kielletty, pysäköinti kielletty, etuajo-oikeutettu tie ja väistämisvelvollisuus) ei ole mitään hajua, ei ehkä ole edellytyksiä selviytyä liikenteessä. Hellesää ei ole mikään peruste että nyt ei muista....

Jokin aika sitten olin niin stressaantunu asiasta, soitin poliisille ja kyselin hieman. Poliisimies vastasi että kun ajokortti myönnetään 18-vuotiaille, se ei kuitenkaan tarkoita että ajo-oikeus olisi ikuinen. Iän myötä saattaa tulla ongelmia, ja jos katson että nyt asiat ei ihan ole kunnossa, kortti pitääkin evätä. Mitenkään kevein perustein en keneltäkään korttia pois ota, joku tehtävä voi epäonnistua jännittämisen vuoksi, mutta jos mikään tehtävä ei suju ollenkaan....aina pitää se päätös myös asiakkaalle voida perustella. Eihän nuo korttinsa menettäneet koskaan iloisia ole, melkein aina tulee haukkuja ja vihamielistä kommenttia.

Mutta ihmetyttää myös tosi monien pyöräilijävihamielisyys. Aamulehden yleisönosastolla taas joku parjasi että aina poliisi valvoo AUTOILIJOITA, miksei pyöräilijöitä jotka ajaa missä sattuu. Tampereella vaan on vähän pakko joskus ajaa "missä sattuu", mun on esimerkiksi mahdoton päästä työpaikalle jos en aja Hämeenkadun jalkakäytävällä kun sen aidan yli ei oikein pääse hyppimään eikä muutenkaan inspiroi lähteä fillaroimaan siihen bussikaistalle. Kerran on yksi jalankulkija lyönyt, vaikka ihan hyvin mahduttiin. ( pahus että ei kyseinen lyöjä ollut tulossa ajokorttiaan uusimaan...) ja taannoin siis se yksi nuori mies otti kiinni. Tappouhkauksenkin kerran sain.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Mutta ihmetyttää myös tosi monien pyöräilijävihamielisyys. Aamulehden yleisönosastolla taas joku parjasi että aina poliisi valvoo AUTOILIJOITA, miksei pyöräilijöitä jotka ajaa missä sattuu. Tampereella vaan on vähän pakko joskus ajaa "missä sattuu", mun on esimerkiksi mahdoton päästä työpaikalle jos en aja Hämeenkadun jalkakäytävällä kun sen aidan yli ei oikein pääse hyppimään eikä muutenkaan inspiroi lähteä fillaroimaan siihen bussikaistalle.
    No en ihmettele jos jotain vihastuttaa kun sä ajat miten huvittaa säännöistä piittaamatta. "Ei inspiroi" on aivan helvetin huono selitys. Sitä fillaria voi myös taluttaa.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

^ en voi taluttaa niin pitkää matkaa, on jalkavamma. En ole ihan ainoa kun siinä ajaa....ja tuskin se olen minä joka tamperelaisten yleisen pyöräilijävihan on saanu aikaseen. Moni sanoo että kun ajetaan neljääkymppiä eikä vilkuilla sivuille mennään vaan. Minä ajan tosi hitaasti ja väistäen kaupungilla ( ja muutenkin), ja todellakin ainut mahdollisuus päästä töihin. Autollakin joutuisi ajamaan saman pätkän "kääntyminen kielletty"-merkkiä vasten; huoltoajo sallittu. Kuitenkin firmalla on talon sisäpihalla maksettu parkkiruutu ja siihen on lupalappukin.
    Sä nyt olet vaan jostain syystä mulle vihainen ( en tiedä miksi) , mutta kiitos samoin sinä(kin) pska.

Ihmetyttää että kamalia lääkkeitä ihmisille valmistetaan!!?? Kokeilin tätä lääke-esittelijältä saamaani jota käytetään myös unilääkkeenä kun olen erittäin huonouninen.
    -- Aattelin että mä kuolen, herrajumala meni loppukin kävelykyky, näkö, tasapaino, suuta ei ole kuivannu ikinä näin paljon, erittäin erittäin huono ja pelottavan huonu olo.
    Hyi helkkari, ja tää on muka "lääke" johonkin vaivaan. Tuntuisi että ihminen ottaa sen vaivan mieluummin kuin tämmöistä "lääkettä"....myrkkyä tämä on.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    Sitä fillaria voi myös taluttaa.
    Eräänlaisena disclaimerina heti alkuunsa: en itse aja jalkakäytävällä kuin joskus ihan vahingossa kun kelvin hyppääminen kadun toiselta puolelta toiselle puolelle, sen koukkaaminen jonnekin sivuun tai sen yhtäkkinen loppuminen on yllättänyt enkä ole huomannut - liikennemerkin sijoituksen tai puuttumisen tai pelkästään omaa syytäni - sen muuttumista jalkakäytäväksi.

Kuitenkin ihmettelen sitä miten fillarin taluttaminen on okei (eli ei ärsytä eikä pelota ketään), mutta hiljaa eli kävelynopeudella ja jalankulkijoita kohteliaasti väistäen ajaminen ei. Kuitenkin fillariaan taluttava vie enemmän tilaa ja taluttajana voi olla kusipää jota muut joutuvat väistämään...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Kuitenkin ihmettelen sitä miten fillarin taluttaminen on okei (eli ei ärsytä eikä pelota ketään), mutta hiljaa eli kävelynopeudella ja jalankulkijoita kohteliaasti väistäen ajaminen ei. Kuitenkin fillariaan taluttava vie enemmän tilaa ja taluttajana voi olla kusipää jota muut joutuvat väistämään...
    +1

Mutta kait se on sitä että mitä laki sanoo. Et saa ajaa edes hitaasti, se on laitonta. Mutta vaikka veisit koko kävelyväylän leveyden taluttaessasi sitä, se on sallittua ja laillista. Eli ei kait tässä ole kyse onko okei vai ei jonkun mielestä, vaan mitä laki sanoo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    +1

Mutta kait se on sitä että mitä laki sanoo. Et saa ajaa edes hitaasti, se on laitonta. Mutta vaikka veisit koko kävelyväylän leveyden taluttaessasi sitä, se on sallittua ja laillista. Eli ei kait tässä ole kyse onko okei vai ei jonkun mielestä, vaan mitä laki sanoo.
    No tätä mä juuri ajoin takaa. Tottakai itsekin kurvaan jalkakäytävän kautta tarvittaessa mutta ymmärrän että joku saattaa siitä vetää herneen nenään tai vaikka poliisi sakottaa. Maailma on täynnä kaikenlaista elämää vaikeuttavaa sääntöä ja päivittäin pitää jotain niistä rikkoa. Joskus vahingossa, joskus tahallaan. Suomalaisella tuo sääntöjen noudattaminen on melko syvällä selkäytimessä ja kynnys alkaa ripittämään sääntöjen rikkojaa on alhainen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    +1

Yksikään ei aja ( fillarilla) Hämeenkadun tuossa yksisuuntaisella bussikaistalla jossa on lisäksi työkoneita, sieltä ei aidan takia pääse poiskaan. Ihan sama, kun vaihtoehtoja ei ole.
    Ja teistä yksikään ei ole:
    a. ajanu ikinä fillarilla punaisia valoja päin
    b. ajanu ylinopeutta autolla
    c. jättää näyttämättä suuntamerkkiä kääntyessä

Hienoa jos ootte hyväkuntoisia hyväjalkaisia, terveitä ja kaikin puolin täydellisiä. Ehkä hyvätuloisiakin. Minä en ole mitään noista, pelkkä ihmisroska. Syyskuun jälkeen joutaisin jo pois.
    tempokisu.kuvat.fi

^ en voi taluttaa niin pitkää matkaa, on jalkavamma. En ole ihan ainoa kun siinä ajaa....ja tuskin se olen minä joka tamperelaisten yleisen pyöräilijävihan on saanu aikaseen. Moni sanoo että kun ajetaan neljääkymppiä eikä vilkuilla sivuille mennään vaan. Minä ajan tosi hitaasti ja väistäen kaupungilla ( ja muutenkin), ja todellakin ainut mahdollisuus päästä töihin. Autollakin joutuisi ajamaan saman pätkän "kääntyminen kielletty"-merkkiä vasten; huoltoajo sallittu. Kuitenkin firmalla on talon sisäpihalla maksettu parkkiruutu ja siihen on lupalappukin.
    Sä nyt olet vaan jostain syystä mulle vihainen ( en tiedä miksi) , mutta kiitos samoin sinä(kin) pska.
    Emmää sulle vihainen ole, ihmettelen vaan tätä selektiivistä sääntöjen noudattamispakkoa. Eli sä saat rikkoa sääntöjä mutta muut ei.

Otetaan täysin hypoteettinen esimerkki vanhemmasta rouvasta joka ikätoverinsa kera hurauttaa autolla järven rantaan, ohittaen siinä tien loppupuolella "ajoneuvolla ajo kielletty" -merkin. Paikalle sattuu samaan aikaan myös harrastajavalokuvaaja tarkoituksenaan räpsiä kuvia komeilla taustamaisemilla, onhan kaunis aurinkoinen aamu ja Suomen suvi lyömätön yhdistelmä. Pian rupeaa valokuvaajaa korpeemaan kun se iäkkäämpien rouvien retkue onkin jättänyt sen autonsa huonosti parkkiin, eihän sen auton ylipäätään edes pitäisi olla siellä! Nyt se stanan autonpaska pitää kiertää pientareen kautta tai sitten se helvetin romu tunkee väkisin kuviin mukaan. Kuvaaja alkaa hahmottelemaan vastatoimia kouluttaakseen näitä vanhoja ämmiä joita ei säännöt koske. Puhkoisinko renkaat? Hakkaisinko ikkunan kivellä paskaksi? Kenties tien päässä oleva puomi alas ja omalla riippulukolla kiinni jolloin prkeleen mummot jää sen kotteronsa kanssa rannalle hieman pidemmäksi aikaa? Vai soittaisinko poliisille joka tuskin edes vaivautuu paikalle? Harrastajavalokuvaaja nielee kiukkunsa ja lähtee kotia kohti. Mummot jäävät rannalle turisemaan jalkavammoistaan ja siitä kuinka kävely ei onnistu. Kotiin päästyään kuvaaja päättää raportoida kokemuksestaan polkupyöräilyaiheisella nettifoorumilla. Aamulla sitten kuvaaja saapuu töihin fillarilla jalkakäytävää pitkin kätevästi suhautellen. Aamulehden mielipidepalstan luettuaan kuvaaja kirjoittaa samaiselle nettifoorumille ihmetellen sitä mikä saa tamperelaiset kirjoittamaan negatiiviseen sävyyn pyöräilijöistä, onko kyse peräti pyöräilijävihasta?

Ehkä hyvätuloisiakin. Minä en ole.
    Miten sen nyt ottaa. Sun työtunti vs €€€ suhde lienee yksiä palstan parhaista. Eli helvetin hyvätuloinen olet. Minkä sille voi jos ei oo sit työtunteja tarpeeksi että kokonaispotti kerkeäisi kasvaa tajuttoman isoksi. Aika harva sun työtuntimäärällä pystyisi (rahallisesti) elämään niinkuin sinä pystyt. No kuten sanoin h/€ lienee yksi palstan parhaista. Toki täällä lienee muitakin valkotakkisia joilla on sama suhde, tai jotain ilmojen bussikuskeja jotka hekään yleensä ei tarvii miettiä ostaako Lauantaimakkaraa vai onko vara Gotleriin peräti.

^^ pyöräilyn jälkeen autoilu on heti toiseksi vaikein laillisen arkielämisen muoto. Mua ärsyttää auton ratissa ja pyörän sarvissa se että monesti lakien noudattaminen on hankalaa vaikka halua piisaisikin. Autoilussa juurikin tietyöt ja rakennushelvetit on sellaisia että nopeusrajoitus menee ohi silmien ellei ihan herkeämättä tuijota tien pientareita. Pyöräilyssä lakien noudattaminen on tehty jo aivan mahdottomaksi. Joku selvännäkijä pitää olla jos meinaa laillisesti isomman kaupungin läpi pyöräillä. Siis pyöräillä eikä taluttaa. Eihän autoakaan käsketä missään tiellä työntämään. Eli jos pyörän kuvalla varustetut liikennemerkit jonnekin ohjaa pitäisi normaalilla havainnointikyvyllä olla mahdollista matka sitten sieltä taittamaan. Laillisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    ....ellei ihan herkeämättä tuijota tien pientareita.
    Eikö tämä ole se lain tärkein asia, pidetään huolta että noudatetaan lakeja olemalla selvillä mitä tulee noudattaa nyt. On ihan paskapuhetta että se on vaikeaa, suurimmat ongelmat ovat aina täysin selkeät kuten väistämisvelvollisuus.

Jos jumalauta joku turvenuija tulee johonkin ja sitten menee vain selvittämättä, kun oli niin vaikeaa selvittää ja nähdä niin hiljentää/pysähtyy ja selvittää perkele.

Pakko oli avautua, itse kun ajan niin paljon että joutuu niin paljon olemaan lähellä kuolemaa että nyt jokainen risteys on se mahdollinen loppu eli vaikka on kuinka selvästi merkitty mitä tulee tehdä niin aina jarrutan koska niin usein mummo jopolla vetää kylkeen jos olisin ajanut normivauhtia.

^^no en voi kuin olla samaa mieltä. Mun 6 kilsan duunimatkalla - autolla siis kuljen - tulen rikkoneeksi sääntöjä seuraavasti päivittäin:

1) nopeusrajoitus 60, nopeus kuitenkin vähintään 80 --> muuten ollaan jaloissa. Kaksi kaistaa samaan suuntaan, ei suojateitä eikä muuta.

2) liikenneympyrässä ajo kaistoista välittämättä ja poistuminen suoraan sisemmältä kaistalta --> sääntöjen mukaan ei kannata ajaa koska silloin kolisee pelti. Maksaja tietysti määrätään sääntöjen mukaan mutta ei ole kivaa jos auto on toistuvasti telakalla.

3) kolmion takaa liikennevirtaan härskisti tunkeutuminen --> muuten menee koko päivä odotellessa ja autoja katsellessa.

4) pysäköinti kadun väärälle puolelle (eli kaksisuuntaisen vasempaan laitaan) --> suurkaupungissa pysäköidään sinne missä on vapaa paikka, sitäpaitsi näin säästän yhden kadun ylityksen jonka senkin sitten suorittaisin paikassa jossa ei ole suojatietä. Jaa muuten, enpäs tiedä onko tämä edes rike täälläpäin.

5) pysähtyminen paikkaan jossa pysähtyminen on kielletty --> kakarat pitää päästää autosta pois kouluun, ei viitsisi vauhdissa heittää ulos.

6) vilkun käyttämättä jättäminen --> vähemmän tahallista mutta sattuu silti

7) turvaväli jää turhan lyhyeksi --> tähän syyllistyn turhan usein, mutta ainoastaan vahingossa

Kaikesta huolimatta en tunne itseäni kovinkaan suureksi rikolliseksi. Emäntä tosin sanoo että ajan kuin ämmät.

^Aika hyvin kerkeet sikailla yhdellä 6km työmatkalla.

Mua ihmetyttää ne kaksipyöräisten ajoneuvojen kuljettajat, joiden tärkein toimenpide liikenteessä on mahdollisimman suuren metelin aikaan saaminen. Pitäisköhän ittekin napsasta Volvosta pakoputki poikki alkupäästä, kiihdyttää aina sen minkä autosta lähtee jokainen risteyksenväli ja punasissa ollessa pitää kierrokset noin 6000:ssa metelin maksimoinniksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kampinalle Katso viesti
    Mua ihmetyttää ne kaksipyöräisten ajoneuvojen kuljettajat, joiden tärkein toimenpide liikenteessä on mahdollisimman suuren metelin aikaan saaminen.
    Pippelin kovuusastetta säätävät kaasukäden ranteen asennolla. Rannetta kun pumppaa niin ei stondis häviä.

Mua ihmetyttää samojen(?) prätkäkuskien tapa lane splittaukseen. Sen vielä hädintuskin ymmärtää että seisovan jonon ohittas valoissa vaikka (tosin sekin hirvittää kun jollain leveällä sivulaukkumatkamallilla kapeesta autojonovälistä yritetään ängetä) mutta jotta aamullakin Hämeenlinnanväylä veti 40-60K vauhtia Kaivokselan kohdalla niin joku sankari ajoi autojen välistä keskeltä ohi siitäkin vielä. Pieni sivuheijaus joltain autolta / ko prätkäkuskilta ja pam.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •