Sivu 176 / 176 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 76126166174175176
Näyttää tulokset 5.251 - 5.278 / 5278

Aihe: Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kai elämänsä helpommallakin voisi elää.
    No juu. Saattaisi minuakin harmittaa, jos olisin majava ja suurella vaivalla jyrsinyt jonkin ison puun poikki ja se kellahtaisi vieressä olevaa toista puuta vasten. Hukkaan koko homma. Tajuaisinko edes seuraavaksi jyrsiä sitä toista puuta. Jos tajuaisin, niin epäilemättä puut kaatuisivat päälleni ja henki pois.

Ehkä majavien padontekohinku juontuu ajalta ennen maanomistajia.

Majavilla on hienot asumukset. Eikö JackOja olekkaan hipsteri .. no ihmetyttää kun ei ole noutanut kuvarastia kotikulmilta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    ...Eikö JackOja olekkaan hipsteri
    Ehkä olen, ehkä en. IPAsta tykkään, lattea en juo.

.. no ihmetyttää kun ei ole noutanut kuvarastia kotikulmilta
    Ai joo toi. No juu voishan noita hakea, jossain vaiheessa turhauduin enkä ole enää niin seurannut kun ei kerkiä kissaa sanoa kun ne on haettu.

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Ai tämä on visainen, tämä on yksi helpoimmista kuva-arvoituksista mitä Iltiksessa on ollu

Vaikka tuntuu siltä, että pyörä ei kulje ja putkelta ajaessa on kuin laahaisi ankkuria perässään, niin silti keskinopeus kertoo, että kunto on hyvä. Nyt on kyllä Xeliukseen iskenyt joku laiskamato.
    *

Sail Forth - Steer for the deep waters only. Reckless O soul, exploring. I with thee and thou with me.

Minuapa ihmetyttää, miten suurella raivolla kanadanmajavien hävittämistä vastustetaan. Onnettoman pieni euroopanmajavan populaatio uhkaa kadota toistamiseen vahvemman vieraslajin tieltä.
    mgcc muokkasi tätä : 25.05.2017 at 17.24

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Vaikka tuntuu siltä, että pyörä ei kulje ja putkelta ajaessa on kuin laahaisi ankkuria perässään, niin silti keskinopeus kertoo, että kunto on hyvä. Nyt on kyllä Xeliukseen iskenyt joku laiskamato.
    Eikös Xeliuksella pitänyt tuntua hyvältä eli siltä että nyt kulkee, vaikkei oikeasti kulkisikaan? Tai ainakin sellaisena minä sen näin kun sen hankkiminen oli jo pyöräliikkeen ovenkahvaan tarttumisen päässä.

Nyt taitaa olla kyseessä poikkeuksellinen sääilmiö eli lenkille ei ole sattunut sitä ikuista vastatuulta juuri ollenkaan.

Mua ihmetyttää että iltalenkillä ei ollut pienintäkään avautumistarpeen aiheuttanutta kelvitilannetta. Miten semmoinen voi olla mahdollista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Ai tämä on visainen, tämä on yksi helpoimmista kuva-arvoituksista mitä Iltiksessa on ollu
    42
    -L.

Mikä on Axl Smithin tuutulaulu? -Tuiki tuiki tähtönen, iltaisin sua salakatselen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Eikös Xeliuksella pitänyt tuntua hyvältä eli siltä että nyt kulkee, vaikkei oikeasti kulkisikaan? Tai ainakin sellaisena minä sen näin kun sen hankkiminen oli jo pyöräliikkeen ovenkahvaan tarttumisen päässä.
    Mulla on himppasen sellainen fiilis, että takakiekon kanssa olisi nyt jotain häikkää, mutta en osaa sanoa mitä. Jotenkin sellainen ajamisen keveys ja jäykkyys puuttuu. Täytyy käyttää mekaanikolla kun kerkeää.
    *

Sail Forth - Steer for the deep waters only. Reckless O soul, exploring. I with thee and thou with me.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    42
    Nyt ihmetyttää miten tähän on päädytty ellei sitten Linnunradan liftareiden käsikirjaa käyttäen. Minä en saa tuosta muuta kuin 20 vaikka miten päin pyörittelen.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Nyt ihmetyttää miten tähän on päädytty ellei sitten Linnunradan liftareiden käsikirjaa käyttäen. Minä en saa tuosta muuta kuin 20 vaikka miten päin pyörittelen.
    Mä taas saan 19 kerta toisensa jälkeen.

Edit. Hiffasin terälehdet, eli 20.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Nyt ihmetyttää miten tähän on päädytty...
    Veikkasin samaa kuin viimeksi kun täällä oli arvoitus, silloin ainakin 42 oli väärin. Varmaan taas sama homma
    -L.

Mikä on Axl Smithin tuutulaulu? -Tuiki tuiki tähtönen, iltaisin sua salakatselen

kuulkaa, se 20 on oikee vastaus.
    a. ratkaise ensin kissankellot, 1 kellokas =2. b. Sitten mehiläinen = 8. c. Mansukukan terälehti yksittäinen on 1.

Lahden Pyöräilijöiden hienossa asussa ajaneiden pyöräilijöiden määrä tänään Itä-Uudellamaalla.

Huomasin oikeastaan haluavani nähdä vielä muutaman kuvan eräästä Merida-merkkisestä cyclocrosspyörästä.

Joidenkin autoilijoiden tapa suhtautua vastaantuleviin, sivutielle vasemmalle kääntymistä varten suuntamerkkiä näyttäneisiin ja ryhmittyneisiin pyöräilijöihin. Vai hidastavatko ja jopa pysähtyvätkö he samalla lailla antamaan tietä myös suuntamerkkiä näyttäville autoilijoille?

No tämä ei ole kuvasarjan paras kuva...mutta mikä ihme on toi "härpäke" mihin Ollie nojaa? Kyseinen esine oli siinä rannalla, ja päätin ottaa sen mukaan kuvaan. Muovia ja varmaan jossain metallia kun oli keskipainava, kannoin sitä kyllä yhden käden voimalla.
    Samaan hengenvetoon ihmettelen kyllä ihmisiä kun jättää kaikki roskat; tyhjät pullot, paperiset eväskuoret ja muuta pskaa vaan siihen rannalle. Siellä on kolme roskista, ei ole kova vaiva laittaa ne roskat sinne, mutta ei viittitä. Tosi usein odotellessani oikeita valo-olosuhteita keräilen niitä roskia roskikseen, ja tyhjät pullot vien palautukseen.

Lahden Pyöräilijöiden hienossa asussa ajaneiden pyöräilijöiden määrä tänään Itä-Uudellamaalla.
    no tämä onkin ihme... yleensä ne ajaa niissä tavallisissa asuissaan (sori, oli pakko).
    harrastelijamaista fillaritestailua pienellä budjetilla http://gunmonk.blogspot.fi/

Tosi usein odotellessani oikeita valo-olosuhteita keräilen niitä roskia roskikseen, ja tyhjät pullot vien palautukseen.
    Tästä suuret plussat! Itsekään en tajua roskaamista, käy niin silmiin, vaikken olekaan oikein kunnostautunut tuossa keräilyssä. Kansallispuistosta olen joskus tuonut toisten kevyempiä roskia, kun siellä ei niin usein huolto käy ja on vielä törkeämmän näköistä.

Juuri parin viikon sisällä joku oli esim. linkaissut pölkkärin tien varteen tässä alle kilometrin päässä... ei voi tajuta, miten se imuri juuri siinä oli käynyt liialliseksi painolastiksi.

Huomasin oikeastaan haluavani nähdä vielä muutaman kuvan eräästä Merida-merkkisestä cyclocrosspyörästä.

Joidenkin autoilijoiden tapa suhtautua vastaantuleviin, sivutielle vasemmalle kääntymistä varten suuntamerkkiä näyttäneisiin ja ryhmittyneisiin pyöräilijöihin. Vai hidastavatko ja jopa pysähtyvätkö he samalla lailla antamaan tietä myös suuntamerkkiä näyttäville autoilijoille?
    Sitä kutsutaan muualla maailmassa pelisilmäksi, täällä aiheuttaa närää pyöräilijöissä????
    Vastaan siitä mitä sanon ja teen, en todellakaan siitä miten sen ymmärrät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Sitä kutsutaan muualla maailmassa pelisilmäksi, täällä aiheuttaa närää pyöräilijöissä????
    Nyt mua oikeastaan ihmetyttää kuka foorumin tunnetuista systemaattisista väärinymmärtäjistä, maantiepyöräilijöille jostain syystä kaunaa kantavista tai succispellejä trollaavista postaajista on kaapannut mutanaaman nimimerkin!

Mutta vakavammin: eikö se mitä liikenteessä kutsutaan pelisilmäksi tarkoita sellaista tilanteeseen sovellettua ajotapaa joka sujuvoittaa molempien osapuolten ajoa (kuitenkaan aiheuttamaa vaaraa kummallekaan tai haittaa kolmannellekaan)?

Jos normaalisti liikennesääntöjen mukaan ajamalla saavutetaan tilanteessa paras mahdollinen sujuvuus, eikö nimenomaan se ole pelisilmän käyttöä ja pyöräilijöihin lähtökohtaisesti jotenkin poikkeavina ja arvaamattomina liikennekäyttäytyjinä suhtautumine pelkästään sen puutetta?

Kun pyöräilijät joutuvat yllättävän, viime tingassa tapahtuvan autoilijan hidastamisen takia odottamaan tilanteessa pitempään kuin ilman sitä, ei kai heitä voi syyttää siitä että he eivät koe sitä pelisilmän osoitukseksi? Eiväthän he voi lähteä ajamaan vastaantulevan ajoradan poikki ennen kuin he ovat voineet varmistua siitä että autoilija todella antaa tietä - ja itse elämä on opettanut heille sen että on syytä varmistua autoiljoiden suhteen *aina ja poikkeuksetta*!

Selvennykseksi: mulla eikä varmaan muillakaan maantiepyöräilijöillä ole mitään sitävastaan että autoilija antaa tilanteen salliessa tietä "liikennesääntöjen vastaisesti", mutta siinäkin pätee sama mikä ymmärtääkseni pätee kahden auton välisessä tilanteessakin: pelisilmää pitää osoittaa ajoissa ja tavalla joka on toisen osapuolen selvästi luettavissa - ja jos se ei ole mahdollista, pelisilmää osoittaa parhaiten sillä että jättää sen kokonaan käyttämättä.

PS Ihmetytti mua sekin piirre suomalaisessa liikennekäyttäytymisessä että sivutielle kääntyjän on niin hemmetin vastenmielistä näyttää suuntamerkkiä että se tehdään niin myöhään kuin mahdollista, vaikka selvästi näkee että kolmion takaa olisi tulossa muita jotka nyt joutuvat odottamaan turhan takia.

PS Ihmetytti mua sekin piirre suomalaisessa liikennekäyttäytymisessä että sivutielle kääntyjän on niin hemmetin vastenmielistä näyttää suuntamerkkiä että se tehdään niin myöhään kuin mahdollista, vaikka selvästi näkee että kolmion takaa olisi tulossa muita jotka nyt joutuvat odottamaan turhan takia.
    Toi vilkun viime tippa korpeaa itseänikin niin helvetisti. Päivittäin kuljen useasti autolla täältä kolmion suunnasta: https://www.google.fi/maps/@61.47645...2!8i6656?hl=fi
    Yleensä tuolta oikealta ja vasemmalta tulevat laittavat vilkun viime tipassa jolloin taas odottelet seuraavaa väliä johon mahdollisesti pääsisit. Kääntymisensä olisi mahdollista ilmoittaa vaikka sata metriä aiemmin, mutta kun ei se tanopäiden kaaliin mahdu että sitä voisi ajatella liikenteen sujuvuutta muidenkin kannalta. Vaikka tämä on pieni asia maailman kaikkeudessa, eikä vaikuta pätkääkään riisikilon hintaan, niin vituttaa se kumminkin.

Pyöräilijätkin joskus huonoja näyttämään kääntymisestään ennusmerkkejä.

*nips*
    Selvennykseksi: mulla eikä varmaan muillakaan maantiepyöräilijöillä ole mitään sitävastaan että autoilija antaa tilanteen salliessa tietä "liikennesääntöjen vastaisesti", mutta siinäkin pätee sama mikä ymmärtääkseni pätee kahden auton välisessä tilanteessakin: pelisilmää pitää osoittaa ajoissa ja tavalla joka on toisen osapuolen selvästi luettavissa - ja jos se ei ole mahdollista, pelisilmää osoittaa parhaiten sillä että jättää sen kokonaan käyttämättä.*nips*.
    Juuri tätä tarkoitin pelisilmällä, ja luonnollisesti tilaa antavan tulee selvästi osoittaa aikeistaan.
    Vastaan siitä mitä sanon ja teen, en todellakaan siitä miten sen ymmärrät

No jos ihmiset tykkää katsella kuvia hautajaisista, että jää muistoja ja näin. Mutta ihan kamalaa että otetaan kuvia surevista omaisista, ainakin mun mielestä. Pari kerta olen "joutunut" kuvaamaan hautajaisia, ja en enää taatusti kuvaa. Ihan kamala mennä siihen kameran kanssa kun toinen ihminen suree, ja itseltäkin sitten jää koko hautajaiset tavallaan kokematta kun pitää ottaa kaikista kuvia. Kaikkein kamalinta oli ottaa kuvaa omasta äidistäni, joka jätti hyvästit omalle äidilleen. - no olisihan sen voinu jättää ottamatta, mutta kun en tiennyt mitä halutaan niin otin kaikista kuvia.
    Ja sitten tämäntyyppinen kuva lehtien etusivussa, surevasta Tellervo Koivistosta. Mun mielestä oli ehkä liian henkilökohtaisuuksiin menevä kuva.

Ja loppujen lopuksi, onko niitä hautajaiskuvia myöhemmin mukava edes katsella. Muut juhlakuvat on eri juttu.

Itse olen päätynyt siihen, että osa pyöräilijöistä käyttäytyy liikenteessä niin arvaamattomasti, että se johtaa tuollaisiin tilanteisiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Itse olen päätynyt siihen, että osa pyöräilijöistä käyttäytyy liikenteessä niin arvaamattomasti, että se johtaa tuollaisiin tilanteisiin.
    Eivätkö ne tuossa tilanteessa arvaamattomasti käyttäytyvät pyöräilijät käänny ja aja ajoradan poikki merkkiä näyttämättä ja hidastamatta? Vai onko sinulla autoilijana kokemuksia myös siitä kuinka ryhmittyneet mutta selvästi (ja käsimerkin kanssa) hidastaneet tai jopa pysähtyneet pyöräilijät muuttavatkin yhtäkkiä aikeitaan ja suorastaan heittäytymällä ajavat eteesi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Koko vuoden työmatkaa polkeneena olen samaa mieltä - osa (!) pyöräilijöistä, osa autoilijoista ja osa jalankulkijoista käyttäytyy liikenteessä niin arvaamattomasti, että se johtaa tuollaisiin tilanteisiin. Valitettavasti olen pari kertaa autoillessa tavannut seurapyöräilijöiden kulkueen, joka risteysalueelle tullessaan on väistämisvelvollisuutta noudattaessaan kokenut lukkopolkimista irrottautumisen niin hankalaksi, että ovat sitten pyörineet kuin se kuuluisa haju nahkahousussa siinä tiellä täysin arvaamattomasti.

Pelisilmä ja varsinkin muun liikenteen seuraaminen ennen omien päätösten tekemistä olisi melkoinen parannus. Jalankulkijat säntäilee laidasta laitaan ja pyöräilijät kääntyvät arvaamatta nopeamman eteen. Ilmeistä niskajäykkyyttä talven jäljiltä.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

No jos ihmiset tykkää katsella kuvia hautajaisista, että jää muistoja ja näin. Mutta ihan kamalaa että otetaan kuvia surevista omaisista, ainakin mun mielestä. Pari kerta olen "joutunut" kuvaamaan hautajaisia, ja en enää taatusti kuvaa. Ihan kamala mennä siihen kameran kanssa kun toinen ihminen suree, ja itseltäkin sitten jää koko hautajaiset tavallaan kokematta kun pitää ottaa kaikista kuvia. Kaikkein kamalinta oli ottaa kuvaa omasta äidistäni, joka jätti hyvästit omalle äidilleen. - no olisihan sen voinu jättää ottamatta, mutta kun en tiennyt mitä halutaan niin otin kaikista kuvia.
    Ja sitten tämäntyyppinen kuva lehtien etusivussa, surevasta Tellervo Koivistosta. Mun mielestä oli ehkä liian henkilökohtaisuuksiin menevä kuva.

Ja loppujen lopuksi, onko niitä hautajaiskuvia myöhemmin mukava edes katsella. Muut juhlakuvat on eri juttu.
    Muutenkin nuo lehtikuvaajat ovat vähän ihme porukkaa. He kuvittelevat että "mähän teen vaan työtäni" oikeuttaa kaikenlaiseen häröilyyn ja viis veisaamaan hyvistä tavoista. Eilenkin katselin sitä Koiviston saattoa, niin miehiltä oli lakit pois vainajan tullessa kohdalle. Kaiken joukossa hääräsi joku kuvaaja tunkemassa joka väliin lakki päässä lippa perseen puolella. Varmaan sitä samaa moukkamaista koulukuntaa joka täyttää lounaspaikat ja räysä istuu lantussa kuin se olisi sinne liimattu.

No, erään ranskalaisen "Pure Icon" nukkeitten ja nukentarvikkeiden hinnoittelu.
    Miesnuken uikkarit 60euroa. Nuken nahkainen penkki, olkoot vaikka mitä vasikannahkaa, mutta siis 1000e. Miesnukke, jolle aika tökerösti sillee tasaseen ( monet taitavat maalaa joka viiksikarvan/kulmakarvat tms. erikseen) maalattu mustat palkkiviikset ja partaa, niin 1100euroa. Tuhannen euron nukke pitää olla jotain ihan erityistä tai erittäin erittäin harvinainen.
    Ei näytä noilla hinnoilla menevän kaupaksi...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •