Sivu 272 / 279 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 172222262270271272273274 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.131 - 8.160 / 8370

Aihe: Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt?

En mä sitä paljoa juo, ja olen jatkanu vedellä. Muutaman suklaapalan voikin syödä ( joskus olen ottanu palasesta neljänneksen ja se on ihan riittävästi, kokonainen pala tai konvehti ei mene ), valtavan ison konvehtirasia lahjaksi on vähän...tai siis erittäin paljon ajattelematonta jos henkilö on kertonu sairastavansa diabetesta. Toinen pointti on että rasia oli niin iso, etten olisi saanu sitä kotiin kun olen pyörällä liikenteessä ja näillä keleillä tarvii pitää tangosta tukevasti kiinni. Tasan en ala autolla hakee mitään suklaata jonka olisin kuitenkin antanu toiselle ihmiselle pitäkää pskat ite.

No, tänään yhden pienen paketin mukana tuli tämmöinen tosi hyvä...vihkonen. Asiaa on selvennetty kuvin.
    Tää alkaa kun herra tyytyväisenä siemailee kallista viskiä, polttelee sikaria ja näyttää olevan hieno urheiluauto vieressä. Seuraavassa ruudussa tulee joku "kohtaus" ja viikatemies vaanii taustalla.

And I will say to my soul,soul, thou hast much goods land up for many years. Take thine east, eat, drink, and be merry...
    but God said unto him, thou fool. This night thy soul, shall be required of thee....it is appointed unto men, once to die, but after this the judgement...
    and shall come forth they that have done good unto theresurrection of life, and they that have done evil, unto the resurrection of damnation...

( tässä välissä elämässään menestyny(?) tyyppi ihmettelee ja katuu ja ihmettelee...ja itkee että on syyllinen)

"and whosoever was not found written in the book of life was cast into the lake of fire....!

Mä en ole varmaan ikinä itkeny niin paljon kun nyt pakkoloman aikana tänä jouluna-vuodenvaiheessa. Surusta ja myöskin ilon hetkiä muistellessa.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Miten noihin haastatteluihin "miten meni vuosi 2018, mitä odotat vuodelta 2019" valikoituu vain ihmisiä jotka vastaa tyyliin tosi hyvin, tosi hyvää, vielä parempaa? Ilmeisesti ne joilla ei menny ihan hyvin eivät lähde myöskään mitään vuodenvaihtumista juhlistamaan, mitä juhlimistä nyt tässäkin on? ei yhtään mitään.
    tempokisu.kuvat.fi

No, oli tilanne mikä tahtoaan. Jos joku ventovieras tulee tenttaamaan kuulumisiani, vastaan luultavasti, ihan hyvin. Vaikka olisi se kyllä moiseen haastatteluun vaihtelua, jos joku haastateltava kertoisi kaikki vaivansa ja murheensa pitkänä valitusvirtenä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

ei oo syytä suureen juhlaan tavallisella palkansaajalla... mutta ei tullut siittä hyvästä edes prapulaa mutta maha tuli täyteen halvalla Lidlin tulisilla kanansiivillä 700 g 2.39 e ja näillä korteilla mennään eikä oo varaa tupakkaan eikä väkiviinaan

^ Olikos maku kelpo?
    Joskus tullut Liiterin valmiiksi makusteltuja osteltua, mutta eivät oikein mieleen.
    cycle to the hills - cycle for your lives

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    ^ Olikos maku kelpo?
    Joskus tullut Liiterin valmiiksi makusteltuja osteltua, mutta eivät oikein mieleen.
    jos joka päivä söis niin alkais kahden viikon päästä maku tökkiin varmaan mutta harvakseen ihan hyviä

Vaikka ei teoriassa ihmetä kun tietäähän sen että näin on asiat mutta silti ihmetyttää miten vitun paljon eroa voi olla eri vanteilla siinä mielessä miten helposti tai vaikeesti jotkut kumit menee vanteelle. Wanhassa maasturissa ollut DT Swissin vanteet ja ne olleet aina mega-pain-in-the-ass vanteet saada renkaat vanteelle. Tai renkaat pois vanteelta. Aina kädet verillä isoilla metallisilla rengasraudoilla saanut vääntää. Noh, nyt eilen vaihdoin nastagumet noilta vanteilta uusille Fulcrumin halpiksille. Renkaat pois kirosanojen saattelemana isoilla metallisilla rengasraudoilla, ja Fulcrumeille ne pirun kumit meni SORMIN. Toki poisotossa tarvii varmaan rengasrautoja mutta taatusti riittää ihan pienet muoviritsaraudat. Oli juhlaa kyllä heittää kumet vanteelle. Nyt saa sit lenkilläkin vaihdettua sisurit tarvittaessa, ennen ei olis ollut puhettakaan.

Se myös ihmetyttää että miten paljon eroa voi olla saman merkkisellä ja mallisella vanteella ja samanmerkkisellä ja mallisella jarrulevyllä. Kesäkumien kiekot pyörii suht ok mutta talvikumien kiekot hinkkasi liikaa jarrusatulaan/paloihin jotta olisi voinut käyttää. Onneksi vanhasta kiekosta sai kuluneen jarrulevyn siirrettyä uuteen kiekkoon jolloin kiekko sopi taas pyörimään. Ja joo, en todellakaan koske jarrusatulan säätöihin kun ToniToni käytti hikeä ja verta että sai ne kesäkiekot pyörimään sentään jotenkin. Ja toinen joo, seuraavana hankintalistalla sit joskus uudet jarrut. Uudet levyt on jo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    No, oli tilanne mikä tahtoaan. Jos joku ventovieras tulee tenttaamaan kuulumisiani, vastaan luultavasti, ihan hyvin. Vaikka olisi se kyllä moiseen haastatteluun vaihtelua, jos joku haastateltava kertoisi kaikki vaivansa ja murheensa pitkänä valitusvirtenä.
    No ei siihen montaa sanaa tarvita, kun sanoo että pskasti meni ja vielä pskemmin tulee meneen. Paitsi nahkiaiset ja kututalkoot, ne oli ja on superkivoja juttuja. Vitsit että piti elää 53 vuotta että sai kokea, mä sanon että todellakin kannatti.

höh....jos on noin 8000e vuositulot niin siitä joutuu maksaan vielä noin 2000e YEL-maksua. Aika iso YEL ( tuloihin suhteutettuna) ja sillä saa.....joskus jos elää niin kansaneläkkeen 785e/kk. Aika ...pska.
    tempokisu muokkasi tätä : 02.01.2019 at 13.41
    tempokisu.kuvat.fi

Mutta YLE maksu lienee varsin pieni?

Mutta YLE maksu lienee varsin pieni?
    No ei ole, 143euroa. Mun viikon tulot ( tai siis semmoisen viikon kun on töitä, nythän oli 2 vko pakkoloma ja 0 euroa) Pääomatulo on semmoinen sopiva, 2euroa ...no, mun nykyisillä tuloilla veroja ei mene, mutta jos kävisikin niin että tulot on isommat, pitää hakea muutosta. ....vähennyksiä on sen verta että voin hieman enemmän ansaitakin, tuo YEL-maksu sekä potilasvakuutusmaksu on vähennyskelpoista.
    Pahus, ennen pystyi maksaan ennakkoveron täydennystä kätevästi sen mukaan mitä oli tuloja, mutta nyt ei voi vaan aina soitto verotoimistoon/käynti. Tosin jatkossa soitan töistä, saa luvan mennä työnantajan puhelinmaksuihin.

Taannoin pomo kyselikin että käytänkö jotain tilitoimistoa voi vitsi, mun veroilmoitus on niin yksinkertainen että siihen mitään toimistoa tarvitte, täytän ite noin 5 minuutissa.
    Ja yksi asiakas "vinkkasi" että kun hän on sijoitusneuvoja että jos sinulla olisi tarve sijoitusneuvoon....mä siihen kerroin palkkani ja tuumasin ( vakavalla naamalla) että niin....mitenköhän minä tämän sijoittelisin. Ei tullu kauppoja.
    tempokisu.kuvat.fi

Millä saisin kengän irti polkimesta?
    sähköpyörä on mopo

^ tuttu tilanne. Kaaduin enkä saanu jalkaa irti...tai siis klossia. Eikun jalka pois kengästä ja kaveri sitten sai onneks väännettyä kengän pois polkimesta. Tällaista onneksi ei enää pääse tapahtumaan..

Mä puolestani ihmettelen mikä tuli kun heräsin 2 tuntia sitten - en nähny oikein mitään paitsi suuria keltaisia "aurinkoja" eikä silmälasit auttanu asiaa. Aattelin jos verensokeri on matalalla ( kerran käyny hieman samoin pitkällä lenkillä) mutta pahempi juttu oli humina jossain "pään sisässä" koska korvat mitään lukossa olleet. En oikein kuullutkaan muuta kun sen huminan. Jo illalla oli ollu paha olo, ja nyt yöllä tuli sitten myös oksennus.
    Sitten tietysti janotti mutta onneksi keltainen Fanta pysyi sisällä. Näkö alkoikin palautua, mutta humina jatkui.
    Sain onneksi nukuttua noin 2 tuntia, ja jees - ei enää humise. Mutta mistähän se humina johtui... Käsittääkseni tinnitus on erilaista, korkeampi ääni soi mutta tämä oli samanlaista kun jääkaapin hurina mutta voimakkaampaa. Jos verenpaine nousee korkealle, mulla syke tuntuu korvissa mutta tästäkään ei ollut kyse kun paine oli 90/75.

- aika paljon pitäisi olla pelissä että lähtisin nykyisin enää tähän aikaan, tai aikasemmin lenkille...ja vielä satasen lenkille - mä meen takas nukkumaan -

lisäys: nukkumisen jälkeen verenpaine oli 68/45. Vaikka pitää lähteä jokusen tunnin jälkeen työpaikalle, yleensä jännitys ( jota on nyt) nostaa mulla verenpainetta.
    tempokisu muokkasi tätä : 03.01.2019 at 04.55 Syy: ihme verenpainelukema
    tempokisu.kuvat.fi

Tour de Skin poisjäännit. Mä en ymmärrä ensinnä näitä jotka etukäteen päättää että hiihdän vain 3 ekaa kisaa. Tai miksi Mari Eder otettiin ylipäätään mukaan vain yhtä kisaa varten, että jaa meni huonosti mä lähden kotiin. Kannattiko edes lähteä koko kiertueelle, kokeilemaan että josko se sprintti sujuisi, kokeilee ensin jossain pienemmässä kisassa ensin että mikä on se taso?
    Vähän tylsää kun niin moni kova nimi on poissa, ja sitten nekin joilla on menny mun mielestä ihan mukavasti niin jättää kisarupeaman kesken. Jos aloittaa, niin vaan terveyssyistä saisi keskeyttää, muuten hiihdettävä kaikki kisat. Jonkun on kuitenkin pakko olla viimeinen, ja aina siellä aika moni "epäonnistuu". Toivottavasti Kläbo ei nyt keskeytä kesken kaiken. Tai yhtään enempää naisistakaan.
    tempokisu.kuvat.fi

Miksi ei muka saisi keskeyttää? Väkisin riehumalla saa helposti pilattua koko loppukauden, harva sellaista haluaa kun jotkut arvokisatkin on kuulemma tulossa. Jos vain terveyssyistä saisi keskeyttää, niin saattaisi ilmaantua runsaasti flunssaa tai sitten vaan jäätäisiin tahallaan aikarajan ulkopuolelle, josta seuraa myöskin kiertueen kesken jääminen.

^ no siksi että se on noloa, ja eikö sitä muka tiedä missä kunnossa on kun lähtee? Yhden kisan olen elämässäni keskeyttänyt, olin hienoisessa kuumeessa mutta aattelin että peruskunto riittää mutta ei sitten oikein riittänytkään ( ja nolotti, ei olisi kannattanu lähteä koko kisaan mutta onneksi ei ollu kaukana, Hämeenlinnassa). Kyllä mä ajelin kortteliakin vaikka en niissä pärjänny ja yhteislähtöjäkin, jos on kerta kisoihin matkustanu niin kisataan sitten kun kerta tänne asti tultiin. Ei sitten lähde koko kisaan jos haluaa keskittyä niihin toisiin kisoihin.
    Eikö toi tee juuri hyvää, kovaa reeniä yli kuukausi ennen niitä MM-hiihtoja? Jos Tourilla olisi ollu enemmän normikisoja ( nythän on paljon sprinttejä) niin Therese olisi ollu mukana, mutta tietää itekin että ei ole maailman paras sprintissä eikä kannattanu hiihtää koko kisaa, kun se ei ole enää rahasta kiinni vaan kunniasta, Therese ei halua olla numero 3. Esmerkiksi Diggins aloitti sprintistä, ja on nyt kehittyny myös normaalimatkoilla. Pärmäkoski on keskihyvä kaikessa, mutta ei huippu missään.
    Joka tapauksessa katsojalla on ollut kivaa seurata kisoja.
    tempokisu.kuvat.fi

No, vielä nolompaa se on kun mä sanon iloisesti "Hei!" niin tämä yksi pelkuri piiloutuu pöydän taakse, eikä vastaa tervehdykseen vaikeeta silläkin varmaan on, helpompaa olisi vaan sanoo hei ja olla ystävällinen. No, oma on häpee.
    tempokisu.kuvat.fi

Oliko Level 5:ssa mukamas 5 kerrosta? Mä muistan vaan 4. Ihan alhaalla oisko ollut vaan vessat, toisessa oli muistaakseni joku koivuisa suomitunnelma ja biljardipöytiä, sitten oli se katutaso, missä sijaitsi tanssilattia ja sitä ylempänä sitten se pehmeitäkin istumapaikkoja omannut kerros.

Paljonko voi yhdessä asiassa mennä pieleen.

Vaihdoin talvirenkaat yhteen pyörään. Olen ottanut tavaksi laittaa kyljen tekstit linjaan venttiilin kanssa, on olevinaan tyylikkäämpää ja ehkä joku tyylipoliisi saattaa siitä jopa antaa pisteitä tai ainakin jättää sakottamatta. No, ylösalaisinhan ne meni eli kun venttiili on alhaalla, tekstin piti olla ylhäällä, jotta se olisi oikein päin. Uusi yritys, tällä kertaa onnistui? Tavallaan, tekstit tuli oikein, mutta pyörimissuunta lipsahti väärin päin. Kolmas yritys onnistui. Ilmatkin on pysyneet sisällä jo pari tuntia eli vaikuttaa siltä, etten onnistunut edes särkemään sisärengasta. Mutta parempi katsoa vielä aamulla, miten sanonta nuolaisusta ja tipahtamisesta menikään.

Olen muuten joskus laittanut moottorisahaan teräketjun väärin päin. Ja myöhemmin vielä toisenkin kerran. Nyt luulen sen homman oppineeni. Ehkä tuon renkaan asennonkin.

Vähäsen se että pyhien jälkeen, vaikka porukka näkisi että se pahvinkeräysloota tursuaa jo yli niin siihen lootan eteen pitää vaan kantaa pahveja ikäänkuin ne kotona olisi jotain syövyttävää tai sairastuttavaa ainetta, jottei niitä partsilla tai muussa paikkaa voi muutamaa päivää säilyttää.

^ no kun sinne partsille ei mahdu enää pahvilootia!! eikä sisätiloihinkaan.

Miksi ne minun paperit ( kirjekuori jossa oli ihan oma nimeni) heitetään pois, mutta kun kollega ( miespuolinen) jättää jotain muistilappuja pöydälle niin niitä ei heitetä...paitsi että mä heitin sen pois, oli siinä joku puhelinnumero ( toivottavasti tärkee)
    Muutenkin informaation kuljettaminen lapuilla, eikö sitä voi sanoa?
    tempokisu.kuvat.fi

Sitä sanotaan muistilapuksi.
    Minäkin otan ensikerralla mukaan muistilapulle valmiiksi piirretyn kellon, ellen sitten satu unohtamaan sitä

^^^Meillä ainakin roskikset on katoksessa, eli näköyhteyttä ei ole ennen kuin roskisten vieressä. Jos raijaan sinne täyden sylillisen pahvia ja näen siinä vaiheessa, että keräyslaatikko on täynnä, en usko olevani ainoa joka ei kovin mieluusti lähde kantamaan tavaraa takaisin kotiin... Varsinkin kun usein kantotapahtuma on integroitu töihin lähtöön tai vastaavaan aikakriittiseen tekemiseen. Ja pahvi/kartonki on aika harmiton tuote jättää näkösälle, ei vedä puoleensa haittaeläimiä kuten bio- tai sekajäte.

Ihmetyttää, että joka kerta kun näkyy tai kuuluu Tesla -uutisia, alkaa Terminaattorin musiikki haista(/väreillä ilmassa /olla käsin kosketeltavissa).

IHMetyttää tosissaan myös se, että Miksi!! tuo yksi ihminen aina ottaa uuden roskapussin, jos hänellä tulee yli 2 roskaa kerralla ja JÄTtää senkin roskapussin tohon lattialle! (Kääk ja hiusten nykimö) ja roskat on luokkaa puoliks syöty einesloota ja puoliks lipitetty jugurtti! Mä sanoin hänelle siitä ihan ystävällisesti tyyliin: "täällä on meillä tämä roskis täällä kaapissa ja tässä on biollekin omansa." Mutta ei sillä ollut muuta vaikutusta kun että nyt tämä henkilö irvistää minulle, normaalin hein ja hymyn sijaan.

Jos on ajatellut, että hölmömpiä ei voi lukea päättäjien hommista niin aina uudelleen yllättyy.

Sitä sanotaan muistilapuksi.
    Minäkin otan ensikerralla mukaan muistilapulle valmiiksi piirretyn kellon, ellen sitten satu unohtamaan sitä
    No jos on itelleen sitten laittanu ettei vaan pääse unohtumaan, jotta jos tulostin ei toimi niin paina ON-nappulaa ai mitä varten veskissä on paperirulla, siihen tarvii laitta lappu että tässä on veskipaperia...
    Se kello pitää kyllä piirtää mun tarkkaavaisten silmien edessä just sillä hetkellä. Valmiiksi piirretty hylätään ( luultavasti siinä on eri kellonaika mitä pyydän), ja samalla menee ajokortti.

Mutta mietin tuossa että perusterve - perussairauksena... Siis jos ihminen syntyy terveenä, eikö hän ole silloin siis perusterve...jos syntyy sairaana tms. silloin siinä olisi kyseessä perussairaus. Missä vaiheessa voi sanoa että "perussairautena..." mikä ihmeen perussairaus se on jos on todettu vaikka 2 vuotta sitten? Samaten terveyskeskus, eihän sinne terveet mene vaan sairaat. Anteeksi, mutta minäkin kyllä sanoisin että se on arvauskeskus, ainakin muutaman viimeisimmän käynnin perusteella. Se päivystävä lääkäri ei tienny yhtään, mistään mitään. Teki kerran mieli sanoa että voisitko arvon kollega opiskella vähän migreenin hoidosta jos et tiedä etkä osaa...Toinen ääripää on sitten että muka kaikki tapaukset menee kuten isossa kirjassa lukee. Mutta kun ei mene.
    tempokisu.kuvat.fi

Pari arvon palstalaista, joiden käyttämät ilmaukset on ihan outoja. Onko tarkoituskin olla niin paljo hienompia ihmisiä että ei tavismaalaisten tarvikaan ymmärtää, vai mikä?
    Voisiko käyttää ihan tavallista suomen kieltä? esimerkiksi vaikka ilmaus "lisii"?? mitä pirua toi tarkoittaa, että lisääpä mut hylkylistalle?
    tempokisu.kuvat.fi

Sitä en vaan käsitä, mikä siinä kellon tuntemuksessa on niin tärkeää autolla ajaessa.
    Joo, kilpaa mentäessä aikaa otetaan, mutta senkin hommailee ihan eri tyypit.

Sitä en vaan käsitä, mikä siinä kellon tuntemuksessa on niin tärkeää autolla ajaessa.
    Joo, kilpaa mentäessä aikaa otetaan, mutta senkin hommailee ihan eri tyypit.
    Moni on tuota kysynyt, mutta kerron jo tehtävän jälkeen muutenkin. Se on yksinkertaisen ohjeen ymmärtäminen, ja noudattaminen ( vrt. liikennesäännöt, tai jos on vaikka tie suljettu ja kiertotie, niin ymmärtää asian). Ymmärtää mikä on ympyrä ( eikä neliö) ja hahmottaa numerot suunnilleen tasasesti, eikä vaikka 1,2,3,4...kaikki siihen ekaan neljännekseen, eli hahmotus.

Asioita ei testata ihan suoraan, mutta kyllä mä yleensä jo kättelyssä ja alkukeskustelun aikana hoksaan onko asiakas kunnossa vai ei. Voin tarvittaessa kysyä miksi olette tulleet vastaanotolle, ja jos sitä ei tiedä tai muistelee että tulin hattua ostaan, niin asiat ei ole kovin hyvin.

toivottavasti tämä vastaus selvensi asiaa, mutta kyllähän tuon pitäisi olla muutenkin selvä. Ei tätä minullekaan ole missään opetettu, ite on joutunu miettimään millä tavalla ajokorttiasiat hoidetaan ja miten tekee vaikka sen laajennetun tarkastuksen ( ohjeessa on että lääkäri voi harkintansa mukaan suorittaa kognitiivisia testejä ja tätä olen soveltanu) ...aika alkeellista on kysellä missä kaupungissa ollaan tai mikä päivämäärä ja vuosi, kun asiakas sen kirjoittaa vastaanotolla esitietolomakkeesen no2, siinähän se tulee kysyttyä. Olen pyrkinyt tekemään testistä hieman asiallisempaa, eikä ihan lapsellista. Keskustelu, tai jutustelu asiakkaan kanssa on tärkeää, mielestäni sen osion hoidan erittäin hyvin.

Vastineeksi joku voisi selventää, mitä meinasi kun taannoin sairaalassa jouduin värittään omakuvani; väritin sinivalkoiset verkkarit kun mulla oli sellaiset, että mitäs se meinasi?
    Tai kun jouduin jatkmaan piirrosta johon oli laitettu alkumerkit esim. puoliympyrä, l l l yms. mitäs niistä selviää. Musteläiskätestit.
    Jos vielä saisin tehdä noita piirustus-selitystehtäviä niin mulla on jo vastaukset valmiina - pirrostehtäviin tulee nahkiaisia, ja musteläiskätkin on jäänteitä Entosphenus tridentatuksen puremasta repikää siittä
    tempokisu.kuvat.fi

Voiskis avata musteläiskä säikeen kuvinensa ja selittelemään mitä näkyy

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •