Sivu 123 / 123 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2373113121122123
Näyttää tulokset 3.661 - 3.680 / 3680

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Tämä ketju tuli heti mieleen, kun olin sunnuntaina aamuajelulla. Viiletin onnellisena kesärenkaista vinhasti eteenpäin kun takaa alkaa kuulua surinaa. Hetken päästä joponkaltainen värkki surraa ohi (varmaan sitä kolmeakymppiä) kuski laiskasti jalkoja heilutellen. Ihan hyvätehoinen napamoottori kyllä tossa täytyi olla, kun niin lujaa paineli peukkukaasulla ohi. TMTssä olisi tullut tappio, mutta onneksi olin vapaalla.
    Jos lasket TMT:hen mukaan mopot, niin lasketko myös moottoripyörät. Entä autot, lentokoneet, helikopterit?
    Harmittaako jos helikopteri ohittaa lentämällä pään yli. Tuota uhkaa karkuun et pääse edes metsäpolulle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Kyllä ei nyt oikein hyvin alkanut TMT-kausi. Eilen ohitin jonkun maastopyörällä ajavan, mutta jonkin matkaa ajettuani etuvaihtaja heitti ketjut pois päältä. En ihan ehtinyt saada ketjuja takaisin päälle, kun kyseinen maastopyöräilijä tuli takaa ja ohitti, kun olin vielä varikolla.
    Arvaa(n) harmittiko?!
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Jos lasket TMT:hen mukaan mopot, niin lasketko myös moottoripyörät. Entä autot, lentokoneet, helikopterit?
    Harmittaako jos helikopteri ohittaa lentämällä pään yli. Tuota uhkaa karkuun et pääse edes metsäpolulle.
    No etunavalla varustettu jopo on eri kategoriaa kuin vaikka mopo. Sanotaan näin, että sillä härvelillä sai ajaa tuolla kevlillä, mopolla ajaminen ei ole sallittua. Kyllä tuon olisi pitänyt takana normi maantiepyörällä tai cyclolla, joten itkeminen olisi kyllä turhaa TMT:ssä.

Itse ajan sähköavusteisella ja kyllä sellainen on semmoinen hitaan vauhdin kampe, että mummopyörän toki ohittaa mutta 95% palstalaisista pitäisi mennä lentäen ohi. On normaali kevyt luomukalusto tarkoitettu ihan erilaiseen ajoon kun mun mönkijä. Joten jos mulle häviää TMTssä on tappion ansainnut ja viisastelu mopoista tai helikoptereista on puhdasta selittelyä.

Jos 25kmh rajoitettu 24kiloa painava sähköavusteinen olisi TMTssä joku yli-inhimillinen laite, niin mitä sitten onkaan vaikka 7kiloa painava maantiekiitäjä, jolla on ihan normaalia ajaa 40km/h...

^Sitä kutsutaan polkupyöräksi.

Tunnustan kuuluvani siihen säälittävän hitaaseen 5 %, joka ei pysty ajamaan millään kaura-avusteisella polkupyörällä edes 25 km/h lähes leposykkeellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    JOS 25kmh rajoitettu...
    Jos luit ylempää, niin tämä nopeus on se juttu, jota aiemmissa viesteissä pohdittiin.
    Kun kaikki ei ole todellakaan rajoitettu siihen 25kmh, vaan surisevat vajaata viittäkymppiä ohi 30 kadenssilla selkä suorana puuskuttamatta.
    Sähkäri-TMT-ongelmaahan ei olisi suuremmin, jos tosiaan olisivat svempeleet rajoitettu siihen 25kmh? Vai mitä ollaan yleisesti mieltä?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Minua ei tietääkseni koskaan ole ohittanut sähkövempele lähes 50 km/h. Se ei johdu omasta ajonopeudestani, vaan todennäköisesti arviointikyvystä. Kun TMT:ssä sähköavusteinen yllättää, on helppo psyykata itsensä uskomaan tarina viritetystä tms. sähkömoposta. Totuus on todennäköisesti paljon arkisempi. Oma vauhti vaan ei riitä.

Työmatkatemmon säännöt?

^ Itsellä ei kuvamateriaalia löydy, mutta Flowssa (ja mahdollisesti Stravassa) näkyy nopeuteni ajanhetkellä, kun sähkövempele surautti ylämäessä heittämällä ohitseni. Ripauksen päälle neljäkymmentä oli vauhtia itselläni.
    Joo, nää on harvinaisempia yksittäisiä virittäjiä. Sattumoisin vielä tiedän tämän kyseisen ohittajan ja se vehje tosiaan kulkee.
    Tampereelle vaan koittaan, jos reisi riittää tätä vempelettä vastaan.

On täällä todellisia betonireisiä kun ylämäessä on vauhtia reilut neljäkymmentä. Ei voi muuta kuin kadehtia. Kun kerran ohituspaikasta on digitaalista dokumentaatiota, niin olisi mukava tietää missä se ylämäki Tampereen seudulla on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    ^ Itsellä ei kuvamateriaalia löydy, mutta Flowssa (ja mahdollisesti Stravassa) näkyy nopeuteni ajanhetkellä, kun sähkövempele surautti ylämäessä heittämällä ohitseni. Ripauksen päälle neljäkymmentä oli vauhtia itselläni.

Todisteet tiskiin tai sitä ei ole tapahtunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Minua ei tietääkseni koskaan ole ohittanut sähkövempele lähes 50 km/h. Se ei johdu omasta ajonopeudestani, vaan todennäköisesti arviointikyvystä. Kun TMT:ssä sähköavusteinen yllättää, on helppo psyykata itsensä uskomaan tarina viritetystä tms. sähkömoposta. Totuus on todennäköisesti paljon arkisempi. Oma vauhti vaan ei riitä.
    Niin en tiedä onko se sitten virhearvio nopeudessa, jos GPS kello ranteessa näyttää 33km/h ja joku vetää lähes polkematta sähköläskillä ohi. Varmasti oli ihan laillinen, itse arvioin vaan nopeuteni väärin kellosta.

Työmatkatemmon säännöt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Todisteet tiskiin tai sitä ei ole tapahtunut.
    Kuvamateriaalia ei tosiaan ole, mutta tässä näkyy kohta ja nopeus:

Ripauksen alle neljäkyrsää vauhtia. Kyllä se vauhti kävi yli 40kmh

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin en tiedä onko se sitten virhearvio nopeudessa, jos GPS kello ranteessa näyttää 33km/h ja joku vetää lähes polkematta sähköläskillä ohi. Varmasti oli ihan laillinen, itse arvioin vaan nopeuteni väärin kellosta.
    Minä puhuin vain itsestäni, enkä tuollaisia tikitaaleja tmt:ssä vilkuile. En edes omista sellaista.

On Kanuuna kyllä nimensä mukainen jos tuossa kohdassa on tykittänyt tuota nopeutta. Ainakin jos tuo paikka näyttää samalta kuin GoogleMapsin kuvassa.

Työmatkatemmon säännöt?

^ Joo, kyllä ton jo mäeks voi laskee. Ja spyörä painoi ohi. Ei riitä reisi. Reeniä, reeniä.
    Saganiksi kutsuvat

Kovin pitkää matkaa ei kyllä peukkukaasulla se viritetty sähköläski mene viittäkymppiä, koska se syö akun aika haipakkaa. Jos vertauksen vuoksi tavallinen rajoitettu kestää maksiavustuksella ehkä 40km. Esim bultacossa jolla voi mennä kuuttakymppiä peukkukaasulla 50km on kolme kertaa isompi akku kuin keskimääräisessä ”viritetyssä”. Eli lyhyt laskutoimitus antaisi sellaisen 15km - 20km toimintasäteen näille TMT-tappion tuottajille. Siinä ei kyllä aamuruuhkassa ehdi kamalasti kiusata kanssa-ajajia ennenkuin joutuu lykkimään menopelinsä latautumaan työpaikan pihaan...

Perussähköläski taas antaa tasaisella ja alamäessä normiluomulle edun takaisin ja vasta isossa ylämäessä saattaa luomumiehen jerkku vasta olla koetuksella (Kanuunalle tavissähkö häviää maalla, merellä ja ilmassa).

Samankaltainen kokemus itellä viime talvelta. Eli takuuvarmasti ukko veteli *polkematta* +25km/h meikäläisen luomuläskistä ohitse. Ohittajan nopeudesta ei käsitystä, mutta "heittämällä". Mistäkö tiedän? No kun vilkaisin mittaria ja oma kalibroitu Sigma näytti tilanteessa 26km/h. Eli peukkukaasulla mentiin ja muutenkin setuppia oli varmasti peukaloitu, koska eikös noita nyt pitäisi edes nimellisesti polkea, jotta avustus toimii?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Minä olen ajanut kiinni sellaisen värkin. Vihdintien kelviä kulkee yksi sellainen kilvillä varustettu, jonka huippunopeus on kuskin mukaan 45 km/h. Syy miksi sain kiinni, oli että kehä I:n alituksessa on mutkia enemmän kuin laki sallii ja kaveri ei uskaltanut kantata niihin sitä vauhtia kuin allekirjoittanut. Seuraavalla suoralla olin jo sen verran lähellä, että vaikka meni täydellä teholla, ei tarvinut pitkään pusertaa että sai kiinni.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Minä olen ajanut kiinni sellaisen värkin. Vihdintien kelviä kulkee yksi sellainen kilvillä varustettu, jonka huippunopeus on kuskin mukaan 45 km/h. Syy miksi sain kiinni, oli että kehä I:n alituksessa on mutkia enemmän kuin laki sallii ja kaveri ei uskaltanut kantata niihin sitä vauhtia kuin allekirjoittanut. Seuraavalla suoralla olin jo sen verran lähellä, että vaikka meni täydellä teholla, ei tarvinut pitkään pusertaa että sai kiinni.
    Päivittäin tuota reittiä ajavana vaikea kuvitella tilannetta. Siis Kehä I:n alituksessa ja/tai tuota seuraavilla pätkillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Päivittäin tuota reittiä ajavana vaikea kuvitella tilannetta. Siis Kehä I:n alituksessa ja/tai tuota seuraavilla pätkillä.
    Siinä kun ollaan alitettu kehä I itäpuolella Vihdintietä, on risteys vasemmalle, joka on vieläpä kallistettu, koska siitä lähtee väylä myös ylös kehälle. Heti perään oikealle kaksi käännöstä, joiden välissä kehä I itään -rampin alitus eli siinä on hieman katvetta. Sen jälkeen on melkoisen suoraa aina Kaupintielle asti. Kun mietit vajaa 30 kg omapainoisen pyörän käsittelyä kovemmassa vauhdissa niin alat päästä jyvälle.

Vähän samanlaista shikaania on myös länsipuolella; kaksi käännöstä vasemmalle, joista toiseen joudut ajamaan hieman sokkona ja heti perään oikealle käännös, jonka keskellä on n. 0.5 m korkea tönnäs, jossa on kuoppa ja poikittainen asfalttisauma. Varsin ikävä ajaa lujaa.

Mutta juu, tämä tosiaan tapahtui itäpuolella. Halusin nähdä ajaako kaveri kilvillä vai ilman - niin kuin useat sellaisten omistajat.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Siinä kun ollaan alitettu kehä I itäpuolella Vihdintietä, on risteys vasemmalle, joka on vieläpä kallistettu, koska siitä lähtee väylä myös ylös kehälle. Heti perään oikealle kaksi käännöstä, joiden välissä kehä I itään -rampin alitus eli siinä on hieman katvetta. Sen jälkeen on melkoisen suoraa aina Kaupintielle asti. Kun mietit vajaa 30 kg omapainoisen pyörän käsittelyä kovemmassa vauhdissa niin alat päästä jyvälle.

Vähän samanlaista shikaania on myös länsipuolella; kaksi käännöstä vasemmalle, joista toiseen joudut ajamaan hieman sokkona ja heti perään oikealle käännös, jonka keskellä on n. 0.5 m korkea tönnäs, jossa on kuoppa ja poikittainen asfalttisauma. Varsin ikävä ajaa lujaa.

Mutta juu, tämä tosiaan tapahtui itäpuolella. Halusin nähdä ajaako kaveri kilvillä vai ilman - niin kuin useat sellaisten omistajat.
    No nyt tunnistan paikan.....

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •