Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 69

Aihe: Keskustelua brevet-pyöristä ja varusteista. Jatkoa Fillari-lehden 5/11 jutulle

  1. #1
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797

    Keskustelua brevet-pyöristä ja varusteista. Jatkoa Fillari-lehden 5/11 jutulle

    Paris-Brest-Paris on tältä erää ajettu. Otin ennen ja jälkeen tapahtuman kuvia paikalla olleesta kiinnostavasta kalustosta. Sitähän riitti.

    Kiinnostuneet voivat lähettää kommentteja, kysymyksiä ja omia kuvia tähän viestiketjuun. Myös Fillari-lehden 5/11 jutusta voi kirjoittaa kommentteja.

    Tiettyyn kuvaan viitatessa Flickristä saa kuvan tänne valitsemalla kuvan yläpuolelta share ja bbcode.

    http://www.flickr.com/photos/mkpaa/s...7627414088563/

  2. #2
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    herunen-nurmijärvi
    Viestit
    28
    Kiitos tästä. Loistavia kuvia, upeita pyöriä ja käsittämättömiä virityksia!

  3. #3
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.932
    Yllättävän keveillä varusteilla näyttävät olleen lähdössä. Elektroniikkaa kyllä piisaa, mutta laukkuja on aika niukasti. Kuva P8210059 on lähellä meikäläisen 400+ km brevet-pyörävarustekokoonpanoa. 300 km ja alle menee ilman lisälaukkuja. Suunnistukseen on näköjään antaumuksella kiinnitetty huomiota. Suomessa pärjää ilman karttojakin (paitsi minä, joka eksyn missä tahansa). P8210059 by Mikko Mäkipää, on Flickr
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

  4. #4
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.836
    Vastaavan kevyillä varusteilla itse olen myös ajanut kotomaan brevettini kahtena kesänä. Tänä kesänä tuli kuussataselle varustauduttua hiukan "tukevammin" eli 9l tankolaukku tuli lisää, tuon 5litran satulatolppalaukun lisäksi. Tankolaukun otin lähinnä mukavuus /helppous aspektin takia, takana ne tavarat mitä en halua käyttää (sadekelin kamat ja korjaus/paikkauskamat) ja edessä evästä yms. kevyttä kamaa n.2 kg. Kunnon napadynamo/ajovalot vielä hankinta listalla, mutta toisaalta nykyinen leditekniikka mahdollistaa aika kevyet/tehokkaat/edukkaat valot suomen kesään.

    Kieltämättä aika värikästä kalustoa liikkeellä ranskanmaalla .)
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  5. #5
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Kaiken kevyimmällä varustuksella ajavat ne joilla on huoltoauto käytössä. Laukut kertovat lähinnä paranoian määrästä teknisten ongelmien ja säiden suhteen.

  6. #6
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.836
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Kaiken kevyimmällä varustuksella ajavat ne joilla on huoltoauto käytössä. Laukut kertovat lähinnä paranoian määrästä teknisten ongelmien ja säiden suhteen.
    Näinhän se tietenkin on. Suomessa onneksi säätilat eivät vaihtune ihan sormia napsauttaessa ja ovat aika hyvin ennustettavissa. Itse olen sisäistänyt nämä lyhyemmät 200-600km brevetit omavaraisiksi ja niin niitä jatkossakin ajelen.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  7. #7
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Suomessa päivittäiset vaihtelut vaan voivat olla todella kovia. Kyllä PBP:ssäkin 3. yönä oli +11 astetta aamulla. Siinä oli muistaakseni kaikki mukana olleet vaatteet jo päällä.

  8. #8
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.932
    Joo, en minäkään huoltoautoa edes uskalla ajatella. Kerran oli huoltoauto yllättäen "puskissa" reitin varrella odottamassa 370 km kohdalla ja siihen hyydyin heti. 600 km:n reitin tein kesäkuun alussa siten, että siihen sisältyi "kotikäynti". Eipä ollut jatkajaksi. Kertarykäisy joko-tai -systeemillä. Se on siinä.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

  9. #9
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.836
    Kyllä olet oikeassa, 400km mentiin päivällä n.+20 ja aamuyöstä n.+4c ,kyllä siinä alkoi väsyneenä viluttamaan...lähinnä sateiden kanssa ennustukset menevät aika hyvin ,kuka sitä käskee lähtemään epävakaisessa säässä reissuun , järjestetyt brevetit ovat tuolta osin huonoja. Stantheman:in kanssa aika samoilla aatoksilla, meinasin kanssa suunnitella kaksi 300+300km lenkkiä,mutta kun kerrankin pääsi kotoa pois,niin pysytään sitten...pitäisi varmaan palata asiaan.

    Keväällä tosiaan tuli aamuyöstä kylmä,kun unohtui nuo paksummat hanskat, tällä kertaa onneksi oli kengänsuojat mukana, niillä mukavasti sai lämpöä "pakkaseen".

    Itse kokeilin LedLenserin sitä pienempää otsalamppua ilman pantaa teipattuna stemmiin ja patterikotelo oli myös stemmissä kiinni. Muutoin toimi hyvin,mutta jouduimme erittäin huonolle kestopäällystetielle, meinasi hampaista lähteä paikat ja LedLenseri pätki sammuksiin jokaisesta isommasta tärskystä eli pidetään jatkossa vain kypärässä back-uppina.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  10. #10
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    2.022
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Tänä kesänä tuli kuussataselle varustauduttua hiukan "tukevammin" eli 9l tankolaukku tuli lisää, tuon 5litran satulatolppalaukun lisäksi.
    Jos hankkisin varusteita nyt, niin en hankkisi enää isoa monen litran tankolaukkua, vaan pienen laukun pikkueväille ja kartoille. Iso massa ohjaustangossa tekee ajamisesta epämiellyttävää. Esim. ilman käsiä ajaminen asusteita korjatessa tai eväitä syödessä muuttuu vaarallisemmaksi, kun ohjaustangossa on useamman kilon ylimääräinen puntti heilumassa sivusuunnassa. Eli iso laukku satulatolppaan tai tarakalle, josta voi täyttää pikkulaukkua taukopaikoilla.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  11. #11
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    kuka sitä käskee lähtemään epävakaisessa säässä reissuun , järjestetyt brevetit ovat tuolta osin huonoja.
    Päinvastoin tuo on juuri se lenkin ja brevetin kaunis ero.

  12. #12
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.484
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Joo, en minäkään huoltoautoa edes uskalla ajatella. Kerran oli huoltoauto yllättäen "puskissa" reitin varrella odottamassa 370 km kohdalla ja siihen hyydyin heti. 600 km:n reitin tein kesäkuun alussa siten, että siihen sisältyi "kotikäynti". Eipä ollut jatkajaksi. Kertarykäisy joko-tai -systeemillä. Se on siinä.
    Pyörät heitettiin myös huoltoauton peräkoppaan puolessaväliä 600 brevettiä. Alkoi homma sen verran vituttamaan kun lämmin ateria oli nautittu Porin ABC:llä ja olisi pitänyt -1 pakkaseen lähteä polkemaan yöhön pienessä flunssassa. Oli kyllä oikea ratkaisu kun seuraavana päivänä kuume päällä.

    Aina heitänyt kaikki brevetit ja PBP:t raakasti vaan irtohihoilla ja -lahkeilla (tai jättänyt heittämättä ). Tuuliliivi ollut joskus mukana. Sanomalehteä vaan muniin ja paidan alle. Viimeksi tungin housuihin Marja Tiuran vaalimainoksen....

  13. #13
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    595
    Pyöristä jäi parhaiten mieleen kolmen kuskin tandem, meni ohi jossain laskussa pari kolme tavallista tandemia peesissä. Oma vauhti oli yli 50 km/h mutta ei mitään jakoa yrittää hypätä tandemien peesiin.

    Ja maata laahaavat lokarit mallia Seattle, http://www.flickr.com/photos/seattlerando/4767070714/ ei paljoa tarvinnut kysyä onko sitä totuttu sateessa ajamiseen.

  14. #14
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    OT: Flickrin kävijämäärä hipoo omia ennätyksiä. Lähes 10000 kuvanäyttöä kahdessa päivässä. Ainakin pyörät joitakin kiinnostavat.

  15. #15
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.950
    Menee lievästi offariksi, mutta miten kävi PBP:ssa sille yhdelle (tamperelaiselle?) joka ajoi 600km breveteistä jotain 570km jäykkäperä maasturilla ja maastorenkailla, kun maantiepyörä hajosi alkumetreillä? Oliko mukana?
    Nimeä en huomannut kysyä, mutta parikymmentä kilometriä kaveria vedettiin maantielenkillä peesissä kun sitä kuussatasta hinkkasi.

    No, olihan siinä asiaa itse aiheestakin. Kunniotusta herätti kyllä kaverin sitkeys. Vaikka oli siinä kuulemma vaimokin todennut, että et kai sä nyt tässä vaiheessa heitä pyyhettä kehään. (Oli kai omakin Pariisin-reissu jo mielessä...)
    Kaar ittelles vaa

  16. #16
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    973
    F-lehden jutussa esitelty kahdesta Cervelon raadosta tee se itse -virityksellä kasattu runko oli kyllä mielenkiintoinen viritys.

  17. #17
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti anttipietila Katso viesti
    Ja maata laahaavat lokarit mallia Seattle, http://www.flickr.com/photos/seattlerando/4767070714/ ei paljoa tarvinnut kysyä onko sitä totuttu sateessa ajamiseen.
    Ensimmäiselle kontrollille asti ajoin samassa porukassa kolmen Seattlen kaverin kanssa ja pakko oli hämmästellä, kuinka hyvin suunnilleen 50 mm leveät kumit rullasivat alamäissä (kaikilla kavereilla oli renkaiden ja lokasuojien osalta sama varustus - muuten pyörät olivat eri vuosikymmeniltä).

  18. #18
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    595
    Toimiiko muuten PBPn oma kuvahaku
    http://www.paris-brest-paris.org/pbp...ge=photos_2011
    edes jollain selain & käyttöjärjestelmä -yhdistelmällä?

    Edit: 2007 kuvat tulivat näkyviin kesäkuussa 2008, turha hötkyillä näiden kanssa.
    anttipietila muokkasi tätä : 30.08.2011 at 15.26

  19. #19
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Onko joku nähnyt tuollaista "lokasuojaa" myynnissä? Se näyttää kohtalaisen tukevalta ja aerodynaamiselta ratkaisulta.


  20. #20
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    778
    Taisi tänä vuonna useampikin taittopyörällä PBP:ssä. Ainakin yksi Brompton pääsi nettihuhujen mukaan alle 90h.
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

  21. #21
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Kameralle taisi tarttua melkein 10 taittopyörää. Dahon ja Brompton olivat ihan hyvin edustettuina. Myös erilaisia tuntemattomia taittoviritelmiä näkyi. Eniten toki näkyi noita kahtia revittäviä teräs/titaanirunkoja.

  22. #22
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    778
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Kameralle taisi tarttua melkein 10 taittopyörää. Dahon ja Brompton olivat ihan hyvin edustettuina. Myös erilaisia tuntemattomia taittoviritelmiä näkyi. Eniten toki näkyi noita kahtia revittäviä teräs/titaanirunkoja.
    Olisi kiva nähdä taittopyöriä varusteltuna pitkälle matkalle. Ovatko kuvat julkisessa katselmuksessa jossakin? Kahtia revittävät teräs/titaanirungot? Moulton perhaps? Moultonilla ei taida vain olla titaanisia runkoja... Bike Fridaylla on titaaniset satulaputket huippumalleissa. Nyt alkoi kiinnostamaan, olisi mukava tietää mitähän viritelmiä titaanivehkeet olivat. Rakas joulupukki...
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

  23. #23
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Sivistyksen hautalehto
    Viestit
    945
    OT
    Harvoin ostan aikakauslehtiä, mutta tällä kertaa pitkän matka-ajan vuoksi käteen jäi Cycling Plus, mikä on mainoksensa mukaan sitä sun tätä. Niinkuin onkin. Lehden jutuista jäi mieleen AUDAX-tyyppiset ajot, jotka brittityyliin -tietenkin- ovat "paljon kovempi juttu" kuin joku brevet. Mielenkiintoista havaita miten suosittuja nämä ajot ovat, oikein itseänikin alkoi kiinnostaa. Erityisesti jos saisi saalistettua hivelevän tittelin randonneur tai peräti super randonneur.
    - Hiki syö aivoja -

  24. #24
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TaitettaVille Katso viesti
    Olisi kiva nähdä taittopyöriä varusteltuna pitkälle matkalle. Ovatko kuvat julkisessa katselmuksessa jossakin? Kahtia revittävät teräs/titaanirungot? Moulton perhaps? Moultonilla ei taida vain olla titaanisia runkoja... Bike Fridaylla on titaaniset satulaputket huippumalleissa. Nyt alkoi kiinnostamaan, olisi mukava tietää mitähän viritelmiä titaanivehkeet olivat. Rakas joulupukki...
    Virallinen termi näyttäisi olevan S/S coupling tai BTC eli http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_Torque_Coupling . Noita oli erityisesti jenkkien ja kanadalaisten pyörissä. Kuvaa niistä minulla ei taida olla ainakaan tästä PBP:stä.
    Taittopyöristäkään ei muita fiksuja kuvia ole kuin nuo kaksi 1. viestissä mainitussa albumissa.

    Matti S.: jatketaan offtopiciasi 2011 brevet-ketjussa. Aihe ei ole ihan yksinkertainen.

  25. #25
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TaitettaVille Katso viesti
    Olisi kiva nähdä taittopyöriä varusteltuna pitkälle matkalle.
    Tuossa on aika pitkälle viety varustelu.


    Japanese folding bike by monkeysbusiness, on Flickr

  26. #26
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    595
    Sinivalkoiset värit n 1.30 kohdalla. Hyvä Tero!
    http://youtu.be/azBfi58YkMQ

  27. #27
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Ilmeisesti olin siis tuossa vaiheessa vielä edellä. Ainakaan en ollut videolle päässyt. Vähän tuon paikan jälkeen 90h ryhmän kärki, joka tuossakin näkyi otti minut kiinni.

  28. #28
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    ESPOO
    Viestit
    56
    Erikoisuuksista täytyy mainita yksi aussi jolla oli neljä mittaria tangossaan ja yksi italiainen joka oli virittänyt läpinäkyvän kakkurasian stemmiin Polarinsa sadesuojaksi. Garmineita näkyi monessa pyörässä, liekö pelkäsivät eksyvänsä? Itsellä hajos mittari Brestissä, ei varsinaisesti menoa haitannut. Oikeastaan kivakin kun keskittyi vaan omiin fiiliksiin ja maisemiin.

  29. #29
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    http://yacf.co.uk/forum/index.php?topic=51569.0

    Osallistujien pyöriä yacf:lla.

  30. #30
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •