Sivu 1 / 16 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 459

Aihe: Salon kuvarastit

Salon kuvarastit

Pyöriikö täällä miten paljon porukkaa Salon seudulta? Noita kuvarasteja on vähän pitkä matka lähteä pk-seudulle tai Turkuun päin bongailemaan, joten kyselen nyt alustavasti, onko kannattavaa laittaa Salon omat rastit pystyyn, vai hakeeko niitä sitten kukaan muu kuin minä?

Eikä Tamperekaan oo yhtään lähempänä

Jos ajais joka päivä bongaileen kuvia Saloon niin tulis pakkosatanen varmasti

Tupurista maston kuvan vois tunnistaa kun on monta kertaa sinne kiivennyt....

Kyllä niitä täällä nyt muutamia sentään on. Ja kovakinttuset tulee TIETENKIN vaikka oulusta asti kauniiseen saloon ponkailemaan kuvatuksia.
    Jään odottamaan miten kehittyy.

Pistä kuva esille ja katso miten käy?

Itse lupaan osallistua tähän topiciin joskin aktiivisuus saattaa olla hieman vaihtelevaa.

Mä oon mukana! Odottelinkin jo, että millonkas joku salolainen tämmöisen ketjun avaa. Laita vaan eka kuvarasti esille, Sanna!

Ja kyllä täältäkin asti voi Salossa pyörähtää.

Lupaan olla mukana jos rasteja tänne alkaa ilmestymään
    elpantera.fi / hhcmb.fi

Hmm, kai sitä ens kerralla täytyy kamera/puhelin kaivaa laukusta esille. Mä en kyllä nyt heti keksi mitään kauhean kaukana olevia kohteita, jotka tunnistaisi, joten ehkä tässä lähialueilla ensin pyöritään. Katellaan kunhan tästä kerkeen, saa toki muutkin aloittaa!

Aloitetaanpa sitten. Tässä eka, aikaisemmin tänään otettu, ehin nyt vasta koneelle. Helppo, about 1km säteellä keskustasta.

asiuva muokkasi tätä : 25.08.2011 at 23.42 Syy: exifit puuttu

Ei mitään tietoa missä tämä rakennus voisi olla mutta kävin eilen Tehdaskadun ja Satamakadun ympäristöissä etsimässä, ei löytynyt. Mahdoinko olla edes oikealla suunnalla?
    elpantera.fi / hhcmb.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti niilo Katso viesti
    .... Tehdaskadun ja Satamakadun ympäristöissä etsimässä, ei löytynyt. Mahdoinko olla edes oikealla suunnalla?
    Veikkaisin vähän samaa suuntaa tuon takana olevat pitkän kuusikon ja rinteen perusteella, mutta eipä olla siellä päin niin ei voi käydä kuvaamassa. Auringonvalon suunta viittaisi iltapäivään noin kello 17:00.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Jos olet Helsingistä päin tulevassa junassa ja katsot oikeanpuoleisista ikkunoista ulos niin näet kuvan rakennuksen. Tehdaskatu on aika lähellä.

Pitääpä käydä uudelleen etsimässä kunhan ehtii..
    elpantera.fi / hhcmb.fi

Ai ai, nyt tulee kiirus! =) Mulla on rasti bongattuna, kuva kännykässä ja uusi (helpohko) kuva myös puhelimessa, mutta piuha puuttuu, joten saa nähdä ehdinkö piuhaostoksille tai saanko välikäden kautta rastit tänne näkyviin ennen kuin Niilo ehtii rastin hakemaan..

Nyt on muistikortti kännykässä, joten kuvien siirtely onnistuu! Tässä tämä, laitetaan nyt vielä karttalinkkikin.

Ja uusi:

Normaalisti en tällä kulkupelillä rasteja bongaa, tai ylipäätään lenkkiä heitä, mutta eilen tuli ahaa-elämys missä rasti on, ja tänään oli töiden lomassa sen verran väljää, että päätin käyttää 15 minuuttia ja hakea rastin pois kuleksimasta.

Ai niin, itse en osaa näistä kuvista mitään mahdollisia koordinaatteja poistaa (saati tiedä mistä ne löytyy), joten sovitaan, että kukaan ei niiden avulla huijaa, vaikka ne jostain saisikin esiin kaivettua.

Ahaa.
    Tämän takia salossa postin tulo aina kestää.

Ja uusi:

Normaalisti en tällä kulkupelillä rasteja bongaa, tai ylipäätään lenkkiä heitä, mutta eilen tuli ahaa-elämys missä rasti on, ja tänään oli töiden lomassa sen verran väljää, että päätin käyttää 15 minuuttia ja hakea rastin pois kuleksimasta.

Ai niin, itse en osaa näistä kuvista mitään mahdollisia koordinaatteja poistaa (saati tiedä mistä ne löytyy), joten sovitaan, että kukaan ei niiden avulla huijaa, vaikka ne jostain saisikin esiin kaivettua.[/QUOTE]
    ------

Tää sirpalesuoja on turhan helppo.
    Mutta mikä on virallinen tapa tehdä tunnistus? Ketjun alussa ei ollut tarkemmin.
    Steve muokkasi tätä : 29.08.2011 at 16.35 Syy: vastauksen pitäisi nyt erottua

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fatabo Katso viesti
    Ahaa.
    Tämän takia salossa postin tulo aina kestää.
    Ei kai nyt sentään, laukut oli jo tyhjiä tän päivän posteista kun tuolla poikkesin. =)

Tuohon rastin helppouteen, onko tuo paikka tosiaan kaikille salolaisille niin tuttu? Itse en tuossa paikassa pahemmin aikaa vietä, eikä siitä montaa vuotta ole kun tuolla kuljin ja paikka osui silmiin, että mikäs tuo on ja onko se ollut täällä aina. Ja ajattelin nyt samalla reissulla poimia tuosta uuden rastin, koska seuraavan olisin saanut vasta ties koska. Mitään varsinaisia ohjeita ei tänne ole vielä laitettu, koska ketjuhan lähti alustavasta kyselystä, että kannattaako näitä tänne ruveta keräilemään, onko hakijoita täällä tarpeeksi? Ja jos tuo nyt on niin helppo, niin mene hakemaan... välillä tuntuu, että kaikki tietää missä rasti on, mutta kukaan ei jaksa sitä hakea. =)

Sekin muuten itselle on hieman epäselvää, että onko näiden rastien tarkoitus olla ns. helppoja kohteita, jotka ovat mahdollisesti jääneet mieleen kun on ympäriinsä ajellut, vai onko tarkoitus ottaa kuva jostain "kolmetoista tusinassa"-talonkulmassa, ja kaupunkia saa kiertää kaksi päivää ristiin rastiin ennen kuin kyseinen talonkulma osuu silmiin? Tuo ensimmäinen kuva ei meinaan todellakaan ollut helppo, ei tuollainen rakennus ole silmiini sattunut tai mieleen jäänyt, vaikka siitä välillä ohi olenkin ajanut (autolla tosin).

Mutta tuota aluetta voisi hieman tarkentaa, jos täällä useampiakin bongareita on. Hyväksytäänkö alueeksi koko suur-Salo, vai otetaanko joku 20 km säteellä Salon keskustasta? Jos rasti on jossain Kemiönsaaren perukoilla, voi olla, ettei kuitenkaan melko pienestä joukosta ole kovin montaa hakijaa rastia hakemaan.

Hyvä että 1. rasti löytyi, ei tosiaan ollut aivan helppo vaikka monesti olen fillarilla tuosta ajanut..

Mun mielestä voitaisiin pitäytyä vanhan Salon kaupungin ja Halikon kirkon/Märyn alueilla. Tätä pitemmältä tuskin tulee rasteja haettua varsinkin kun syksy ja talvi on tulossa.
    elpantera.fi / hhcmb.fi

Niilon ehdottama alue kelpaa minulle. Rasteissa saa mielestäni olla haastetta jonkin verran, muistamisen/löytämisen eli ahaa-elämyksen riemu on se paras palkinto tässä kisassa. Vaikeampiin rasteihin voisi tietysti antaa suuntaa-antavia vihjeitä, koska kaikki eivät pyöri samoilla huudeilla eivätkä välttämättä edes tiedä kyseisen paikan olemassaolosta.

Salo/Halikko/Märynummi siis kartoitettu alueeksi. Saako olla myös maasturilla haettavia, vai pelkkä maantiepyörä? Toisaalta maantielenkkiä tuskin tulee näin pienellä alueella heitettyä, joten riittänee, että jollain pyörällä pääsee?

Mut hei, hakisko joku tän helpon rastin ni pääsis uusia hakemaan? Vai voinko hakea uusia varastoon ja postailla niitä tänne ain jossain välissä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sanna04 Katso viesti
    Salo/Halikko/Märynummi siis kartoitettu alueeksi. Saako olla myös maasturilla haettavia, vai pelkkä maantiepyörä? Toisaalta maantielenkkiä tuskin tulee näin pienellä alueella heitettyä, joten riittänee, että jollain pyörällä pääsee?

Mut hei, hakisko joku tän helpon rastin ni pääsis uusia hakemaan? Vai voinko hakea uusia varastoon ja postailla niitä tänne ain jossain välissä?
    Itse olen useimmiten maasturilla liikkeellä eli jokunen maastorastikin saattaa mukaan eksyä mun toimesta. Ajattelin kohta lähteä rastia hakemaan..
    elpantera.fi / hhcmb.fi

Tässä näkyy, rautatieaseman vieressä

Uusi kuva, olisikohan vähän haastavampi:

Kovin näyttää metsäiseltä mutta tuohon pääsee maantiekonkelillakin. Klikkaamalla saa isommaksi. Olisin ottanut paremman kuvan mutta joku oli peltilehmänsä parkkeerannut juuri samaan paikkaan..
    elpantera.fi / hhcmb.fi

Onko tätä kukaan käynyt etsimässä? Uutta rastia kaipailisi jo..
    elpantera.fi / hhcmb.fi

Ei oo mitään käsitystä missä päin tuollainen on. Jotain vinkkiä?

Taitaa mennä jo liian helpoksi näillä vinkeillä Edelliseltä rastilta matkaa tulee vajaa 6km ja ensimmäiseltä rastilta reilu 4km. Asvalttitie menee perille asti ja tämän pystyisi bongaamaan virtuaalisestikin.
    elpantera.fi / hhcmb.fi

Mun piti tätä mennä tänään etsimään, mutta taidankin valita sen sijaan pitkät yöunet, joten lenkki jäänee. Tosin näillä vihjeillä ei rasti olisi välttämättä löytynytkään sieltä mistä ensin ajattelin. Täytyykin vähän tehdä aivotyötä ennen kuin lähtee etsimään.

OT. Näyttäisi postijopon satula olevan nokka pystyssä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mihail Katso viesti
    OT. Näyttäisi postijopon satula olevan nokka pystyssä
    No niimpä näyttää. Täytyykin mainita ko. pyörän vakkarikäyttäjälle, maantiepyöräilijä hänkin. Miten onkaan päässyt tuollainen käymään... 8)

Tuli muuten mieleen, että kun meitä täällä on kuitenkin suhteellisen vähän ja etsijöitä olisi, niin voisi "sääntöjä" fiksata siten, että vaikkei vanhaa olekaan löytänyt niin voisi lisätä uuden rastin, jos sellainen jossain lenkillä sopivasti vastaan tulee. Itsekin niitä sillä silmällä tuolla liikkuessa katselen, mutta nyt täytyy kyllä sanoa, että viimeisimmästä ei ole harmainta hajua, joten voi oman seuraavan rastin postaus mennä melko pitkälle..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •