Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 31

Aihe: Reppu työmatkakäyttöön

Reppu työmatkakäyttöön

Tarvitsisin syksyn saapuessa reppua työmatkoja varten ja vaatimukset olisivat seuraavat:
    - Ergonominen eli suurempikaan paino ei tunnu liian ikävältä ja hyvät säädöt
    - Riittävästi tilaa, sillä mukana kulkevat vaihtovaatteet, 15" läppäri, lukko ym.
    - Suojattavissa sateelta
    - Läppärille pitää olla vahvikkeita tai pehmusteita

Vaikuttaisi siltä, että Ortlieb voisi vastata vaatimuksiin, mutta onko muita? Ortliebistä kysyisin vielä josko joku tietäisi liikettä missä olisi kattava valikoima mihin tutustua. Liian usein noita pääsee räpeltämään vain tilaamalla.

Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti daemonsultan Katso viesti
    Ortliebistä kysyisin vielä josko joku tietäisi liikettä missä olisi kattava valikoima mihin tutustua. Liian usein noita pääsee räpeltämään vain tilaamalla.
    North-West Import?
    Team yöhöpinät

Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

Vaude Nomic, jos ihan välttämättä et tarvitse läppärille erikseen pehmusteita (hanki erikseen jokin pehmeä sleeve). Itsellä on vanhempi malli (30+5 litraa) palvellut muutaman vuoden moitteetta. Tilava, hyvä ergonomia pyöräilyyn, pitää sadetta mutta mukana myös erillinen yli vedettävä sadesuoja, jolla on pohjassa oma taskunsa. Sisällä erillinen tasku selkäpuolella, jossa itse kuljetan papereita, jos papereita tarvitsee kuljettaa. Reittipisteessä näyttäisi olevan edulliseen hintaan Nomicin uudempaa mallia (25+5 litraa):

http://www.reittipiste.fi/product_in...oducts_id=1297

Juomareppuna minulla on Vauden Aquarius Zoom, jonka Aeroflex-nimellä myytävä selkäsysteemi kieltämättä toimii. Reppu pysyy metallivahvikkeilla irti selästä ja selkää vasten tulee eräänlainen verkko. Tuntuu selässä hyvältä ja ilma kiertää todella hyvin. Hyvä ominaisuus, jos on tarkoitus hikoillakin. Vaude Bike Alpinissa näyttäisi olevan Aeroflex-systeemi. Jos nyt olisi hankkimassa uutta työmatka- ja ostosreppua, niin todennäköisesti ottaisin tämän:

http://www.scandinavianoutdoorstore....alpin-air-255/
    http://www.retkiaitta.fi/product/323...-alpin-air-305

Tsekkaa Deuterit... Saa Suomestakin jos haluaa sovitta ja sitten voipi tilata maailmalta.

Deuter Gigant.

Deuter Tunturisusi. Oon ollu tyytyväinen, ja vaikuttaa vimosen päälle kestävältä.
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

Mee lähimpään Tojota-liikkeeseen ja varaosamyynnistä tinkaa Toyota-logolla varustettu Retki-reppu. On tilaa, taskuja, remmejä ja sadesuoja - 29 euroo. Tai voit saara jopa kaupantekijäisiksi kun vaihdat auton......

Itsellä sellainen hiukan modifioitu - eli leikkasin lannevyön pois.. toimiii.
    Jos ei mitenkään, niin kait nyt ees jotenkin!

Halti Backup. Mulla on 17" malli, tässä 15".
    10k-kerhon jäsen

Retki Energy oli Prismassa naurettavan halpa, jotain 20€ tai allekin muistaakseni. On ollut pari vuotta käytössä ja yllättävän hyvä hintaisekseen. Tosin ei ole paljoa kokemusta hifimmistä repuista...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Halti Backup. Mulla on 17" malli, tässä 15".
    Haglöfs?

Haglöfsille ääni täältäkin. Tight Pro ollut kahdeksan vuotta lähes päivittäisessä käytössä ja kestää aina vaan. Erinomainen kantaa ja L-kokoinen 30-litrainen vetää reippaasti kamaakin sisäänsä. Taattua Haglöfs-laatua.

Jos vedenkestävyys on ykköskriteeri, niin itse katselisin Ortliebeja. Olenkin ajatellut, että seuraava työmatkapyöräreppu olisi juuri Ortlieb.
    "I have seen many lean riders in the peloton, but very few Tour winners", Jan Ullrich in response to criticism about his weight.

Tänään kävin tutustumassa Jack Wolfskinin, Haglöfsin ja Ortliebin mallistoihin. Tällä hetkellä kärkeä pitää kyllä Ortlieb. Selkeästi tukevin, mukavin selässä ja sopisi hyvin myös päivävaelluskäyttöön. Hyvä puoli on vedenpitävyys, huono puoli, että läppäripehmuste on lisävaruste. Tietty tolla Ortliebillä on myös melkein 50% enempi hintaa, mutta Suomen Ladun jäsenkortilla saa 15% alea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teräsjousi Katso viesti
    Haglöfs?

Haglöfsille ääni täältäkin. Tight Pro ollut kahdeksan vuotta lähes päivittäisessä käytössä ja kestää aina vaan. Erinomainen kantaa ja L-kokoinen 30-litrainen vetää reippaasti kamaakin sisäänsä. Taattua Haglöfs-laatua.

Jos vedenkestävyys on ykköskriteeri, niin itse katselisin Ortliebeja. Olenkin ajatellut, että seuraava työmatkapyöräreppu olisi juuri Ortlieb.
    Huh, todellakin Haglöfs eikä Halti! Haglöfsiltä mulla myös Tight Pro L, loistava sekin. Sen sijaan Haltin laatu on huono, en voi suositella kahden repun ja yhden ulkoiluasun kokemuksella.
    10k-kerhon jäsen

Deuter Cross City ollut jo muutaman vuoden ajan käytössä itsellä. Sisältä löytyy oma pehmustettu tasku läppärille ja päältä löytyy iso avonainen kypärälle tarkoitettu tasku johon voi survaista u-lukon ajon ajaksi. Ainoa puute on että sadesuojaa ei ole vakiona mukana mutta saisi ilmeisesti hommattua jonkunlaisen hupun lisävarusteena.

Edit: Laitetaan linkkikin http://www.deuter.com/en_DE/backpack...e=Cross%20City
    Juggeli muokkasi tätä : 05.08.2011 at 21.24 Syy: Linkki

Retken 24/7 juomareppua olen kaupoissa hypistellyt.
    http://www.retki.fi/tuotteet?sc=1&vp=3&prod=39

Mulla oli aiemmin tuollainen Deuterin Superbike -reppu. Nyt mulla on ollut muutaman kuukauden ajan Osprey Talon II, joka on istuvuudeltaan ja ominaisuudeltaan eri planeetalta tuohon deuteriin verrattuna. Kuvaamaasi käyttöön tuo Talon II -malli voi olla pieni, mutta tietysti isompiakin malleja löytyy. Käyppäs kokeileen nuita Ospreyn reppuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amazon65 Katso viesti
    Mulla oli aiemmin tuollainen Deuterin Superbike -reppu. Nyt mulla on ollut muutaman kuukauden ajan Osprey Talon II, joka on istuvuudeltaan ja ominaisuudeltaan eri planeetalta tuohon deuteriin verrattuna. Kuvaamaasi käyttöön tuo Talon II -malli voi olla pieni, mutta tietysti isompiakin malleja löytyy. Käyppäs kokeileen nuita Ospreyn reppuja.
    Komps. Puolisentoista vuotta ollut toi Talon selässä työmatkoilla ja tykkään oikke kovasti. Kevyt ja kestävä, ja pidempiä reissuja varten siinä on myös oma osasto juomasäiliölle. Istuu tosi hyvin selkään ajoasennossa, toisin kuin mun tapauksessa esim. mikään Deuter. Ainoa huono puoli mitä keksin on se että poissa selästä sillä on ryhtiä kuin muovikassilla.
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

Mitä. Eikö lähettilaukkua ole vielä mainittu? Minulla on Deuterin Tunturisusi samoin kuin Haglöfsin Tight Pro XL. Reppujen ongelma tuppaa olemaan se, että olkaviillekkeet painavat kainaloista. Lähettilaukku sopii minun selkääni paremmin. Selkä hikoilee aina, ihan sama mitä on kyydissä.
    A Gentleman will walk but never run

Lainaus Alkujaan tämän lähetti daemonsultan Katso viesti

Vaikuttaisi siltä, että Ortlieb voisi vastata vaatimuksiin, mutta onko muita? Ortliebistä kysyisin vielä josko joku tietäisi liikettä missä olisi kattava valikoima mihin tutustua. Liian usein noita pääsee räpeltämään vain tilaamalla.
    Itselläni on Ortliebin Track 35 työmatkakäytössä. Repun hyviä puolia on tosiaankin vedenpitävyys ja onhan se mukava selässä.
    Toisaalta reppu ei ole kovinkaan tilava jos joutuu kuljettamaan vaatteita ja läppäriä. Myöskin pakkaaminen (esim. viikatun paidan) ei ole kovinkaan kätevää.
    Ehkä malli on suunniteltu enemmänkin retkeily- kuin kaupunkikäyttöön.

Mulla kulkee kamat tällaisessa ja olen tykänny: http://www.haglofs.com/fi-fi/tuottee..._15_fi-fi.aspx painon lisääntyminen ei tee laukusta ikävää, mutta jos sen täyttää "pullukaksi" niin silloin se ei enää istu mukavasti selässä. Läppäri, päivän vaihtovaatteet ja U-lukko kulkee kyllä varmasti mukavasti.

Mulla on duunissa pysyväissäilytyksessä parit eri housut (joita ei tarvitse pestä päivittäin) sekä ulkoilutakki. Tiuhemmin pestäviä vaatteita (sukat, kalsarit ja paidat) pyrin kuljettamaan aina viikon tarpeiksi kerralla silloin kun läppäri ei ole mukana tai tulen autolla töihin. Tällä käytännöllä lähettilaukku on toiminut erinomaisesti.

Samainen laukku toimii mainiosti myös olkalaukkuna kokouskäynneillä.

Sanoppas Juha hoo mahtuisko sellaset ihan perus salikamat tohon häglöfsiin, eli about kengät, housut, paita, remmit, pyyhe ja juomapullo? Itse oon kuolannut purjebägien lähettilaukkua [ http://purjebagit.fi/v3/?page_id=59 ], vaikka onkin suolasen hintainen. Taitaisi olla vielä vähän isompikin.
    Bono estente!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Andrelli Katso viesti
    Sanoppas Juha hoo mahtuisko sellaset ihan perus salikamat tohon häglöfsiin, eli about kengät, housut, paita, remmit, pyyhe ja juomapullo? Itse oon kuolannut purjebägien lähettilaukkua [ http://purjebagit.fi/v3/?page_id=59 ], vaikka onkin suolasen hintainen. Taitaisi olla vielä vähän isompikin.

Itsellä on ollut tuo purjepägin lähettilaukku käytössä kohta vuoden verran ja ihan hyvä peli on ollut.
    Tilatessa kun sai kehittää oman sisätasku systeemin niin se oli iso plussa ja ulkonäköönkin pääsi vaikuttamaan niin onhan se sitten ainakin uniikin näköinen hökötys.

Täyteen pakattuna meinaa heilua selässä liikaa, jolloin joutuu vauhdissa kiristämään, muuta sanottavaa ei omasta puolesta.

Ohessa kuva omasta, hml:n alueella voi tulla ihmettelemään.

Haglöfsin remmit eivät Chromeen tai Purjebagiin verrattuna vakuuta. Miten muuten purjekankaasta tehty laukku pitää vettä? Purjekangas sinänsä ei muistaakseni ole täysin vedenpitävää.
    A Gentleman will walk but never run

Mä alkaisin vähän kallistua Ortliebin suuntaan ja nyt mietityttää pitäiskö ottaa Track 27, jota voisi käyttää myös päivävaelluksilla metsässä liikkuessa, vai riittäisikö Velocity?

edit: Track 27 siis, koska Velocityssä ei oo tarpeeksi taskuja sekalaiselle sälälle. Käyn vielä parissa mestassa tölläämässä josko löytyisi varteenotettavia kilpailijoita.
    daemonsultan muokkasi tätä : 09.08.2011 at 21.59

Haglöfs'n Tight Pro ollut käytössä x vuotta ja käyttöominaisuudet ja kestävyys ihan ok. Tuntuu kestävän sadettakin ainakin jonkinverran ilman että kamat kastuu. Miinuksena repun pieni suuaukko jolloin varsinkin täyteen pakatusta repusta on hankala kaivaa pohjalla olevia tavaroita.

Käytännössä kyllä lopetin reppu selässä ajamisen sinä päivänä kun ostin ortliebin sivulaukut (ne rullattavat). Nykyään työmatkakäytössä joko ortliebin tankolaukku tai sitten yksi sivulaukku. Ainoastaan lyhyillä pyrähdyksillä (kioskilla palauttamaan dvd:tä tai hakemaan kaljaa) tulee käytettyä reppua. Mutta nämä on hlökohtaisia mieltymyksiä.

Deuterin TransAlpine 30 toiminut moitteettomasti kymmenisen vuotta kovassa käytössä. Istuvuus on toki subjektiivista, mutta kovallakin kuormalla tuo on toiminut itselläni hyvin.

Kiitos lirva ja p bonk, taidan sitten sen purjekankaisen hankkia, kotimaista pienyrittäjyyttä ja innovaatiota ei kai voi liikaa tukea.
    Bono estente!

Itsellä on kamat pysyneet kuivina työmatkoilla, vaikkakin lokarin puutteessa takapyöräkin heittää rapaa laukkuun. En ole kuitenkaan missään kaatosateessa koskaan tuolla mennyt.

Olen käyttänyt varustelekasta ostettua Saksan armeijan vanhaa reppua:
    http://www.varusteleka.fi/product/il...tty/_2IE0SOYU5

Läppäri on repussa kovassa matkalaukussa ja sen lisäksi vaihtovaatteet, pyyhe, juomapullo, sisäpelikengät... Melkoinen tilaihme ja hintaansa nähden tosi kestävä. Kuten tuotekuvauskin sanoo: "Tämä reppu on maailman kestävimpiä! Jos reppusi materiaali hajoaa tai ompele pettää, saat uuden ilmaiseksi!"

Nyt olen miettinyt tuollaisen Aeroflex-repun hankkimista tuohon kaveriksi, kun läpimärkä selkä ja asiakaspalaverit sopii huonosti yhteen.

Itse voin erittäin lämpimästi suositella Ospreyn Talon 33-mallia, varsinkin jos repulle on käyttöä muussakin kuin työmatkapyöräilyssä. Muutoin pienempi malli riittää. Tuo on paras mitä itselläni on ollut. Selkäosa muotoutuu hyvin selän malliin.

http://www.scandinavianoutdoorstore....eput/talon-33/

Talon 33 -mallissa ja sitä suuremmissa on rinkkamallinen avausmekanismi, joka ei ole mielestäni kaikista kätevin arkikäytössä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •