Näyttää tulokset 1 - 26 / 26

Aihe: Gir´s cyclocross/kokemuksia?

Gir´s cyclocross/kokemuksia?

Erityisesti olisin kiinnostunut rungosta, onko se kilpapyörämäisen ketterä ajossa vai vakaa kuin juna tai jotain muuta....

Itseä kanssa kiinnostaisi saada tietoa tuosta. Googlen avulla löysin vain yhden liikkeen, joka noita myy. Onko asia näin?

Tarkista miten lähellä pienieturatas (34) menee haarukan alaputkea, tutulla väliä on alle milli... Ilmeisesti väärin suunniteltu, Suomen oloihin saa lokarit, mutta pienessä rungossa siis tämä ongelma. Myyjän mukaan "kaikissa on niin"... Kuitenkin palstalla ollakseen kova jätkä edessä pitää olla vähintään 36 mieluummin 38... Ne varmaan jo höylää haarukan alaputkea kunnolla.

Olen omistanut Girsin hiilari crossarin kevät talvesta. Edellisiin pyöriin verrattuna runko on loistava. Vastaa hienosti odotuksiani. Erittäin mukava ajaa ja viimeistely/työn laatu on hyvää. Ajaminen sillä on johtanut siihen että maantiepyöräni on jäänyt vähän "telakalle". Jonkin verran olen säätänyt ajoasentoa pidemmäksi alkuperäisestä asennosta. Suosittelen jos haluaa pyörän jossa ei tarvitse tyytyä kompromisseihin. Hinta vastaa laatua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Tarkista miten lähellä pienieturatas (34) menee haarukan alaputkea, tutulla väliä on alle milli... Ilmeisesti väärin suunniteltu, Suomen oloihin saa lokarit, mutta pienessä rungossa siis tämä ongelma. Myyjän mukaan "kaikissa on niin"... Kuitenkin palstalla ollakseen kova jätkä edessä pitää olla vähintään 36 mieluummin 38... Ne varmaan jo höylää haarukan alaputkea kunnolla.
    Sun frendillä on varmaan sit 2008 malli...? se tais olla suunniteltu vain 34piikkiselle, sillä 2009 ja uudemmat toimivat ainakin mainiosti maantiekampisarjalla

Mikä siinä on että esim. cyclocrossin maailmanmestaruus voitettiin kompaktilla kampisarjalla viimeksi mutta Itä Helsingin pyörähuollossa mulle kertoivat että maantiekammet on paljon parempia ja kompaktit on vaan huonoja tarvikevamistajien juttuja. Miten on? Kumpi se nyt oikeesti on cyclocrossarissa parempi? Siis puhun cyclocrossarista en "työmatkaretkipyörästä". Ei aloittelija ymmärrä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ADVENTTI Katso viesti
    Sun frendillä on varmaan sit 2008 malli...? se tais olla suunniteltu vain 34piikkiselle, sillä 2009 ja uudemmat toimivat ainakin mainiosti maantiekampisarjalla
    Moi Gir's-kauppias! Onko mitään hyviä tarjouksia tulossa?

Junnuraita Guest
    Riippuu mihin sitä cyclocrossia käyttää.Jotkut vetää sillä kärryä,työmatkaa,maantielenkkiä ja jotkut ajaa oikeesti cc.eli pikkasen taas sen mukaan mihin tarvii ja minkälaiset voimavarat on.

Jotkut ajaa maastossakin yhdellä eturattaalla ja jotkut haluaa 3.

mä en ole kauppias.... olen ihan tavallinen "kuluttaja" joka nyt jostain syystä tykkää ajaa laadukkailla fillareilla... joku muu voi tietää noist tarjouksista enemmän
    ADVENTTI muokkasi tätä : 28.07.2011 at 15.39

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petteri M Katso viesti
    Mikä siinä on että esim. cyclocrossin maailmanmestaruus voitettiin kompaktilla kampisarjalla viimeksi mutta Itä Helsingin pyörähuollossa mulle kertoivat että maantiekammet on paljon parempia ja kompaktit on vaan huonoja tarvikevamistajien juttuja. Miten on? Kumpi se nyt oikeesti on cyclocrossarissa parempi? Siis puhun cyclocrossarista en "työmatkaretkipyörästä". Ei aloittelija ymmärrä...
    niillää MM-kuskeilla on huomattavasti enemmän voimaa. Minä pystyn ajamaan malminkartanon mäen ylös 34-25 välityksellä mutta kadenssi on vain n. 50 ja nopeus jotain 7 km/h. Saa niillä ajaa mutta onko se enää hauskaa jos pyörällä ajaa pelkästää hiekalla tms ja maantielle on toinen pyörä.

t. 28T pakkaa odotelessa ja eturatastus 50T --> 46T
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Voipi hyvinkin olla. 34:kin on kyllä hangannut haarukan alaputkeen. Ja itsehän he sen väittävät suunnitellensa... Itsekin olen vain heikko raukka joka käyttää Crossarissa 34/46 eturattaita.

Voipi hyvinkin olla. 34:kin on kyllä hangannut haarukan alaputkeen. Ja itsehän he sen väittävät suunnitellensa... Itsekin olen vain heikko raukka joka käyttää Crossarissa 34/46 eturattaita.
    kuulostaa kyl vähintäänkin oudolta että runko olis suunniteltu niin että siin ei mahdu rattaat pyöriii...vai olisko kuitenkin niin että jälki olis tullut ketjusta...vai osuuko ratas joka kerta runkoon kun poljet ?

kuulostaa kyl vähintäänkin oudolta että runko olis suunniteltu niin että siin ei mahdu rattaat pyöriii...vai olisko kuitenkin niin että jälki olis tullut ketjusta...vai osuuko ratas joka kerta runkoon kun poljet ?
    Ei ole ketjusta. Siinähän se ratas on edelleen haarukan alaputken vieressä. Myyjän mukaan normaalia, kaikissa Crossareissa kuulemma on niin. Ei kylläkään mun... Joka ei ole Gir's...

mä en olis ainakaan kaupasta kantanut ulos fillaria jossa ratas osuu runkoon... eikö sitä hankausta huomattu jo liikkeessä onkohan muilla Gir'ssin omistajilla vastaavia kokemuksia? Mä olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen Gir'ssin hiilarirunkoiseen crossariiin jossa rattaat pyörivät niin hyvin kun jaksaa pyörittäää

mä en olis ainakaan kaupasta kantanut ulos fillaria jossa ratas osuu runkoon... eikö sitä hankausta huomattu jo liikkeessä onkohan muilla Gir'ssin omistajilla vastaavia kokemuksia? Mä olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen Gir'ssin hiilarirunkoiseen crossariiin jossa rattaat pyörivät niin hyvin kun jaksaa pyörittäää
    Tyttö joka ostaa pyörän tietämättä niistä mitään ja luottaen kauppiaaseen ei vaan ollut tarpeeksi hyvä asiantuntija.

Ja eihän se koko aikaa siihen hankaa, on siellä kai millin väli, pitääkö mun selittää milloin se millin väli kutistuu pois?

Sulla ei selvästikään ole se "Suomeen suunniteltu" malli.

Ei ole ketjusta. Siinähän se ratas on edelleen haarukan alaputken vieressä. Myyjän mukaan normaalia, kaikissa Crossareissa kuulemma on niin. Ei kylläkään mun... Joka ei ole Gir's...
    Eikös Itä Helsingin Pyörähuolto käytä jotain mystistä sovitin patenttia saadakseen maantie kampisarjat crossareihin? Siksi kai Suomalaiset ja Ranskalaiset Gir's:it eroavat. Mua Gir's kiinnostaa kovasti mutta en uskaltanut aikanani sieltä kisacrossaria ostaa koska myyjän mielestä melkein kaikki muut merkit cyclocrossareissa on väärässä niissä pitaisi olla maantiekampisarjat niinkuin heidän Gir's crossareissa. Muutenkin tuo kuulosti tosi tyypilliseltä saada sieltä kommentti että jos ratas on liian lähellä "niin kaikissa crossareissa se on niin". Yleensäkin monissa liikkeissä puhutaa suoranaista p#¤aa asiakkaille jotta siitä päästäisiin eroon hankalissa tilanteissa. Rehellisyys maan perii.

Peukalo ylös

Eikös... ...perii.
    Näin. Ja eikös se ole se ostaja joka päättää millä välityksillä ajaa. Voin olla väärässäkin.

Näin. Ja eikös se ole se ostaja joka päättää millä välityksillä ajaa. Voin olla väärässäkin.
    Totta kai. Mutta silloin minulle ei edes tarjottu kompaktia 36 46 settiä. Ja kun kysyin sain luennon miksi sellainen ei ole hyvä. Ymmärrän että suomen Gir's:it on varmaan tarkoitettu enemmän retkipyöriksi ja varmaan suurin osa käyttääkin Gir'sejään tyyliin työmatkafillareina. Minä taas menen mutapoluille ja ajan niin kovaa kuin suinkin pystyn...

Jotenkin tuntuu että joillain ihmisillä on suunnaton tarve keksiä aina jotain mahdollisimman inhottavaa sanottavaa. Ei ymmärrä. Viestin alussa kysyttiin kokemuksia ajattavuudesta jne... Nyt kahdella tyypillä tuntuu olevan kilpailu siitä kumpi keksii enemmän negatiivista sanottavaa. Menkää vaikka lenkille jos helpottaisi oloa.

Itselläni on hiilarirungon ympärille rakennettu pyörä ja olen ollut oikein tyytyväinen. Pyörä on vakaa ajettava mutta ei kuitenkaan junamainen eli on tarvittaessa helppo käsitellä, sanoisinko ketterä. Ajan tuolla työmatkoja pääasiassa hiekkateillä ja käytän myös kevyehkössä maastossa ajamiseen, tältä osin jäykkäperäinen maasturi on mulla aika tarpeeton... ja tarkoitus on nimenomaan maastopainotteista tuolla cc:llä lisätä, sen verran hyvältä fillari tuntuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti turtsa Katso viesti
    Jotenkin tuntuu että joillain ihmisillä on suunnaton tarve keksiä aina jotain mahdollisimman inhottavaa sanottavaa. Ei ymmärrä. Viestin alussa kysyttiin kokemuksia ajattavuudesta jne... Nyt kahdella tyypillä tuntuu olevan kilpailu siitä kumpi keksii enemmän negatiivista sanottavaa. Menkää vaikka lenkille jos helpottaisi oloa.
    Niinpä. Minä kerroin vain faktan joka on syytä tarkistaa, ettei tule yllätystä. Joku vaan haluaa kieltää sen ongelman, ja haluaa jankuttaa sen pois, ja samalla pitää keskustelun etusivulla, jota kauppias varmaan arvostaa...

Totta kai. Mutta silloin minulle ei edes tarjottu kompaktia 36 46 settiä. Ja kun kysyin sain luennon miksi sellainen ei ole hyvä.
    Siinä vaiheessa varmaan jo tiedettiin ettei 36 edes mahdu siellä pyörimään... Ja luennossa ei varmaan kerrottu samaa syytä...

Tarkoitus ei ole "jankuttaa" ongelmaa nurin vaan yrittää rakentavasti auttaa toisia valinnoissa. Yleensä kun pyöräkaupassa pyörää valitaan niin mielestäni olisi hyvä jos tietäisi millaiseen käyttöön sitä on ostamassa.Kauppiaat sitten auttavat valinnoissa jos pystyvät. Joskus vain kun lukee näitä ongelmia tulee mieleen ettei monikaan tiedä mitä haluaa. Kokemukseen vain kannattaa luottaa.

Olin itse aikanaan kovasti kiinnostunut kyseisestä merkistä, mutta en oikein tykännyt kauppiaan aaenteesta. Jos tämä on sitten jonkun mielestä negatiivista, niin olkoon. Omat olivat rahani ja mielipiteeni. Silti aion seuraavaa cctä hankkiessani antaa toisen mahdollisuuden.

Itselläni on Gir's Gstar X -hiilarirunkoinen cc. Siinä olin alkuun nimenomaan SRAM Force 36/48 -ratassetti edessä, mutta vaihdoin 36:n 34:een oman mieltymykseni vuoksi. En kyllä huomannut, että tuo 36-ratas olisi ollut lähellä haarukkaa saatikka olisi pitänyt hankaamistä pelätä. Näin ollut myöskään edellisessä Gir's:in alurunkoisessa CC:ssä. Eikä kauppias kertaakaan suositellut maantiekampisettiä cc:hen.

mulla on alumiininen G-Crosser, kahdet kiekot, toiset poluille ja toiset maantielle. Pyörä käy loistavasti kumpaankin käyttöön. Täytyy lisäksi sanoa, että Itä-Helsingin pyörähuollossa palvelu ostaessa neljä vuotta sitten oli erinomaista!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •