Sivu 129 / 130 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2979119127128129130 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.841 - 3.870 / 3899

Aihe: Espoon kuvarastit

Hmm. Mietin jo meta-tasoja, mutta Espoon Tähti Oy onkin kirjoilla Vantaalla!

Loput kuvat

Alapuoliskossa

Espoon kuvarastit

Hemmetti. Nyt mä myöhästyn töistä Ei silleen, että rasti tästä olisi vielä selvinnyt

Perhana. Löytyihän se viimein, olin katsonut saman paikan moneen kertaan ja vielä mietin että tuossahan olisi hyvä rasti Aamulla haettu, jos kukaan ei ehdi ensin

Kaunialan sairaalan uutta osaa Kauniaisissa. Rasti 1268. Rinteen jyrkkyys ei kuvasta juuri erotu, mutta jäin kovasti miettimään tuota läpikulkukieltoa. Onkohan se isokin ongelma?

Uusi on.

casanova muokkasi tätä : 05.11.2018 at 23.22 Syy: karttalinkki, tiedot

Espoon kuvarastit

Nyt hieman ärsyttää, zuumasin tuota taloa jo alkuperäisen rastikuvan jälkeen moneen kertaan ja mietin vaan, että tuonne vien itse joskus rastin. Etsin eri näköistä taloa siinä vaiheessa Jälleen kerran laiskuudesta sakotettiin, olisi 30min suuntaansa ollut matkaa ja en jaksanut silloin lähteä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Nyt hieman ärsyttää, zuumasin tuota taloa jo alkuperäisen rastikuvan jälkeen moneen kertaan ja mietin vaan, että tuonne vien itse joskus rastin. Etsin eri näköistä taloa siinä vaiheessa Jälleen kerran laiskuudesta sakotettiin, olisi 30min suuntaansa ollut matkaa ja en jaksanut silloin lähteä.
    Kokeneena kuvarastiharrastajana tiedät kyllä varmimman tavan saada jonkun muun lähtemään rastia noutamaan.

Totta puhuen olin päättänyt hakea tämän rastin jo hyvän aikaa sitten, koska huomasin Helsingin rastin lipuvan yhä kauemmas itään, joten päätin luopua siitä leikistä. Työpäivä sattui vaan venähtämään melko pitkäksi.

EDIT: Sehän minun piti mainita, että näissä kuvarasteissa on se hyvä puoli, että vaikka joku menisi ohi, eivät ne kesken lopu.

Eniten kyllä ärsyttää se että olin katsellut tuota taloa virtuaalimaailmassa moneen kertaan ja monesta suunnasta eikä silti hoksannut että rasti oli siinä. Sain mitä ansaitsin oman lähtemisen suhteen

Revanssi, Espoon siunauskappeli:

Ja tuttu teema jatkuu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    (...) huomasin Helsingin rastin lipuvan yhä kauemmas itään, joten päätin luopua siitä leikistä. Työpäivä sattui vaan venähtämään melko pitkäksi.
    Kauemmas ja kauemmas...tässähän on eräänlaisella herrasmiessopimuksella pidättäydytty viemästä rasteja Sipoosta liitetylle alueelle

EDIT: Sehän minun piti mainita, että näissä kuvarasteissa on se hyvä puoli, että vaikka joku menisi ohi, eivät ne kesken lopu.
    Tämä pitää kahdellakin tapaa paikkansa: vanhan rastin tilalle tulee aina uusi, jonka kohdalla voi onnistua paremmin - ja jos ei Helsingin, Vantaan eikä Espoon kuvarasteista osaa hakea ainuttakaan, voi ajaa vaikka Porvooseen tai Lahteen, niilläkin kun on omat kuvarastiketjunsa. Unohtamatta Nurmijärveä ja Keski-Uuttamaata (joka pitää sisällään Tuusulan, Keravan ja Järvenpään).

PS Uusi rasti kuuluu (minun kirjanpidossani) luokkaan "Tavallistakin ärsyttävämmät"; Tapiola-penkki on helppo tunnistaa - vastahan sellainen esiintyi tässä ketjussa - ja paikkakin on "tutunnäköinen", mutta mitään kiintopistettä en siitä onnistu nappaamaan. Ja minun tuurillani Espoon puisto-osasto on keksinyt sijoittaa niitä muuallekin kuin Tapiolaan...

^Sisäpiirin vihjeenä voin sanoa ettei kannata kovin paljoa haaskata energiaa tuohon penkkiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Ja minun tuurillani Espoon puisto-osasto on keksinyt sijoittaa niitä muuallekin kuin Tapiolaan...
    Hetikö sitä paljastetaan mun juoni.. penkki.. kaislikkoa.. hus Tapiolaan siitä!

Soukan rantatie / rantaraitti
    Smo muokkasi tätä : 06.11.2018 at 21.31

Uusi penkki

Pitäisikö tästäkin sanoa, että haen aamulla.. vai ehkä sittenkin, että liian lähellä? Pitäisiköhän siirtyä Kirkkonummen kuvarasteihin..

Espoon kuvarastit

Kävin sitten aamulla hakemassa. Tuli määrätietoisen näköinen pyöräilijä lähellä rastia vastaan joten odottelin hetken. Klobbenin uimaranta Soukassa.

Seuraavassa ajettu kuoppaan sumussa. Tuolla oli myös yksi hylätty kaupunkipyörä, pitääpä ilmoitella siitä.

^Tosiaan jotain jumppahärveleitä ilmestynyt rantaan, ilmeisesti jo kuukausia sitten. Olin matkalla Marinsatamaan josta jouduinkin yllättäen Kirkkonummelle

Uuden rastin luona on sitten lasia kallioilla. Jos se on olettamani paikka. Ei varmaan olisi yhtään epäilyttävää jos laittaisin kuvan uudesta pilkkopimeällä otettuna (tuo ei tarkoittanut että olisin ainakaan just nyt rastille lähdössä)

Hienot maisemat Haukilahden raunioilla. Uusi pistosuojattu sliksi takakumi pääsi koetukselle.

Tässähän ois mahdollisuus varastaa

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

^Oisit varastanu vaa .. piti tulla ATK:n ääreen kun on jostain syystä vanhat rastit kadonnu puhelimen kartasta .. ja fiilis on että oon ton uudenkin
    joskus laittanut muttei näy kartalla. Mahtoiko olla epäkohteliasta sanoa etten ole "just nyt" menossa rastille .. no en heti ollukkaan mut sit piti lähteä
    liikenteeseen muutenkin ..

Uusi

Jäin pörräämään rastin lähistölle, koska rastin noutajan tuntien uusi rasti ei kovin kauas liikahda Tärppäsi.

Vanha Länärin alittavan Länsirannaportin eteläpuolella

Uusi

Espoon kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Hienot maisemat Haukilahden raunioilla. Uusi pistosuojattu sliksi takakumi pääsi koetukselle.

Haa! Tulitkos sähköläskiä vastaan matkalla? Tunnistaa kovasta rengasmelusta. Jollakin vastaantulijalla töistä tullessa ainakin oli tollainen neonvärinen setti edessä Olikohan kaupunkipyörä jo siivottu?

P.S. Hyvin liikuu rasti vaikka sää ei nyt ihan mikään mairein mahdollinen ole

21 min!

Kaksikymmentäyksi minuuttia!

^Jos olisin laittanut rastin heti rannasta HPH:lla olis teoreettisesti ollut mahdollisuus noin viiteen minuuttiin

Haa! Tulitkos sähköläskiä vastaan matkalla? Tunnistaa kovasta rengasmelusta. Jollakin vastaantulijalla töistä tullessa ainakin oli tollainen neonvärinen setti edessä
    Mietinkin että olikohan HPH kun tutun näköisellä sähköjyrällä tuli Otsolahden sataman nurkilla .. olikohan sulla joku pankkirosvohuppukin päässä. Rengasmelu on kyllä hurja

Tapatalk pisti puhelimeen notifikaatiota rastin noudosta, kun olin muutaman korttelin päässä Haukilahden K-marketin kohdilla. Saattoi hieman v-käyrä nousta ja ajoin vahingossa ensin naapurikallioille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mietinkin että olikohan HPH kun tutun näköisellä sähköjyrällä tuli Otsolahden sataman nurkilla .. olikohan sulla joku pankkirosvohuppukin päässä. Rengasmelu on kyllä hurja
    Siinä kohtaahan se taisi ollakin. Mietin jo siinä, että olikohan smo. Ja huputettu kuski kyllä. Hirmuinen meteli varsinkin nyt kun pitää ajella matalilla rengaspaineilla ettei liukastele

Mankkaan kaatopaikalla masto ja piippu 1274. rasti
    Mikä lienee lentävien lautasten tukikohta.

Jotenkin muistin että nämä olisi olleet aikaisemminkin, mutta kertaus tekee..
    uusi

Siinä kohtaahan se taisi ollakin. Mietin jo siinä, että olikohan smo. Ja huputettu kuski kyllä. Hirmuinen meteli varsinkin nyt kun pitää ajella matalilla rengaspaineilla ettei liukastele
    Mulla on niin huono kunto että pitää sliksit ja 2" kaupunkinappulat olla aika kovat. 2.4" megaleveät metsärenkulat on joskus löysemmät mutta niillä ei paljon lähimetsää kauemmaksi jaksakkaan eikä ne 10+v wanhat kumit kyllä paljoa pidä mutta mä meenkin metsään hyvällä säällä tai talvella.

Tällainen kuva olis ollu joskus rastiksi tarjolla muttei enää tarvii

Rasti 1275. Leppävaaran Mäkkylässä vuonna 1931 palaneen huvila Hiidenkirnun kivijalka.

Luulen, että olisin löytänyt paikalle, vaikka rastikuvassa olisi näkynyt vain alempi puolikas. Tuolle kalliolle on tullut kiivettyä joskus ennenkin - kun Kehä I mölysi vielä vieressä.

Uudessakin on jotain vanhaa.

casanova muokkasi tätä : 08.11.2018 at 22.28 Syy: karttalinkki, tiedot

Kun en tätä uuttakaan rastia osaa lähteä hakemaan, laitan sentään Espoon kaupunginmuseon kuvan arkkitehti H.R. Helinin komeasta jugendhuvilasta.

PS Espoossa on muuten kolmisenkymmentä "Vanha"-alkuista kadunnimeä.

PPS Rastikuvassa on (a) sukellusveneen komentotorni, (b) pätkä savupiippua, (c) entisen huoltoaseman entinen maanalainen polttoainesäiliö, (d) todella järeä raudoitettu betoniputki jonka tarkoitusta ei tiedetä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    PPS Rastikuvassa on (a) sukellusveneen komentotorni, (b) pätkä savupiippua, (c) entisen huoltoaseman entinen maanalainen polttoainesäiliö, (d) todella järeä raudoitettu betoniputki jonka tarkoitusta ei tiedetä.
    Tuo (d) pömpeli on kerran kuvassa ollut, mutta täppä on näköjään kartasta kadonnut.
    Samalla meni oma teoria katoavista merkinnöistä, eli merkin asettajan Googletilin vaikutus merkin pysyvyyteen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •