Sivu 104 / 105 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45494102103104105 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.091 - 3.120 / 3125

Aihe: Espoon kuvarastit

Espoon kuvarastit

Mulla on siis vielä mahiksia menee kyllä myöhään jos tänään tohon meinaan ehtiä. Etkö sä sanonut että ei enää ikinä tänne päin..

No, skithund haki mutta laitteisto feilasi, joten hitaammilla oli mahdollisuus. Soukan Kasavuoren seuduilla ollaan, tästä vähän alas on lähistön paras hyppypaikka.

Tästä uusi:

Mulla oli kanssa karmaa. Ketju juuttui, sit "rastilla" tajusin että olin tullu ihan väärään paikkaan kun en ollu zoomannu tarpeeksi kuvaan, sit romupuhelimen skriiniltä tutkin ja heti tuli mieleen toinenkin paikka muttei ollut sekään. Ei sit jaksanu enempää, tuttu paikka varmasti kyllä

Löysin mahdollisen paikan Google Earthin avulla Tiistilästä. Myös Olarin lähellä erottuu toinen kalliomaalaus, mutta siitä tuskin kyse.

Silleen jännä että melko läheltä mennyt todella usein muttei ole tullut mieleen noille Tiistilän kallioille mennä ajelemaan
    muuten kuin joskus muinoin pirunpeltoa bongaamaan ja sen ympäristöön, olisinkohan jopa rastia säätänyt. hphuhtin
    piikkiin mahdollisesti irronneet nastat ja kumeihin tunkeutuneet lasinsirut

Uusi, tämänkin bongasin vasta melko äskettäin vaikka vierestä ja yli mennyt lukemattomia kertoja. Voisin ehkä kaivaa
    informatiivisemmankin kuvan jos tarvii.

Smo muokkasi tätä : 15.04.2018 at 01.08

Espoon kuvarastit

1,5h mäpsin ääressä, ei löytynyt sopivaa kohtaa, pakko huilata. Lähin oli tämä ja alikulun seinät näyttää kaltevilta joten en aja katsomaan

Tiistilän kalliot on varsin mukavat pomppia, sopivasti työmatkan reunalla. Toivottavasti ei tullut rengasrikkoja. Mulla on paljon ylimääräisiä nastoja jos on tarvis smo

Varmaan hyvä antaa vinkkiä siinä vaiheessa kun joku on pilannut iltansa ja sit plöris lähtee yöajelulle No näyttää ettei tuo mäkeä kiipeävä reitti näy mapsissa vielä muuten kuin louhittuna urana. Tuohon puskien takana olevaan ramppiin taas olen kävellys joskus poistuttuani bussin kyydistä, en muista oliko koko alikulkuakaan vielä silloin. Aika laiska olen yleensä siirtämään rasteja.

Ainakin mulla tuo reitti näkyy valmiina mapsissa. Pyhästä sillasta siis ilmeisesti kyse.

Ilmakuvaa meinasin

Vanhassa oltiin Piispansillan alla

Uusi

On tieto uudesta riittävän mäps-kahlaamisen jälkeen vaikka olinhan tuosta ajanutkin. Ainoa vaan että nyt on kello liikaa käydä hakemassa ja asettamassa seuraava. Mutta onpahan monta potentiaalista rastipaikkaa tullut spotattua

Olari - Olarinluoma - Suurpelto akselilla Kehä II vieressä alikulku.

Uusi, piti ajoittaa kuvan otto ettei helppo olisi ihan liian helppo

Espoon kuvarastit

Ja just tein viimeisen tarkistuksen oven suussa ettei ole rasti mennyt. Takaisin sorvin ääreen

Tarttuisiko vainu jos käy kahdella edellisellä rastilla? Jää nähtäväksi - ei ainakaan tällä reissulla ollut saaliina kuin päiväyksensä ylittäneitä rasteja:

hphuhtin muokkasi tätä : 17.04.2018 at 19.57

Edellinen oli Keskuspuiston alusta Olarinkadun päästä. Seuraavassa vähän rauhallisimmilla poluilla. KP:ssa kun oli joku suosittu suunnistus tapahtuma. Rastipaikan voi sekoittaa toiseen aika samanlaiseen kohtaan. Tämä on siitä 617 metriä kaakkoon.

Eilen kävin Vanttilan takana, kun olin aivan varma sijainnista. Ei voittoa. Tutkin muutaman muunkin pellon nurkan alueella.

Hmm, ihan varma minäkin olin tosin ei ehkä ihan Vanttilaa lähinnä.. pitää vaan lähtemällä lähteä tuohon suuntaan. Jos se nyt siellä on

Mä veikkaisin Vanttilasta vähän tänne meille päin
    Mutten ole ehtinyt mennä katsomaan.

Vanttilan takana, muualla tai tänne päin jonkun paikan mittasin eilen ja heitti kyllä jokusen metrin tuosta 617 metristä, pitäskö sit fillarista eikä metsän nurkasta mitata

Espoon kuvarastit

Nyt on pakko kysyä onko tämä oikea rasti.. 600m tästä kaakkoon on vain metsää. En vaan löydä kuvakulmaa missä puut täsmäisi

^Melko selvästi on oikea, vasemmalta metsän reunan suuntaisesti kuvattu alkuperäinen.
    617m luoteeseen on toinen pellonkulma..

Espoon kuvarastit

Kiitos, jos kartalle merkattu paikka on väärin niin jatketaan etsimistä.. mutta jos ei niin sitten tässä on seuraava, ei tarvitse kastella sukkiaan tämän kanssa:

Nää on näitä "kävin minäkin siellä", mutta ei vaan näyttänyt omaan silmään samalta paikalta ja jatkoin matkaani

Lainaus Alkujaan tämän lähetti skithund Katso viesti
    Nää on näitä "kävin minäkin siellä", mutta ei vaan näyttänyt omaan silmään samalta paikalta ja jatkoin matkaani
    Laitoin ekaksi mäps-kuvan väärästä paikasta, katoitkohan sitä. Ihan samoilla paikoilla pyörin. Joka puolella läskipyörän jälkiä. Oli ihan olo siinä sukat märkinä rämpiessä että nyt mua uunotetaan ja oikea paikka on jossain Laajalahdessa..

Sivuhuuteluna mainittakon, että mulla ei ole mitään maastorasteja vastaan, mutta toivoisin paikan olevan aina sen verran tunnistettava, että rastin löytänyt tietää olevansa oikeassa paikassa. Kartalta minäkin tuon melko suurella varmuudella löysin, mutta en päätynyt kokeilemaan onneani. Ihmettelyksi se olisikin tainnut mennä. Älköön kukaan ottako tätä syytöksenä vaan toiveena tulevien rastien suhteen.

Rastiketjun seuraamisen kannalta karttalinkki on muuten aina tervetullut.

Muutoin, jatkakaa.

Olisin varmaan lähtenyt maastorastille aiemmin jos ei olisi ollut niin märkää. Mutta näin ennakkovaroituksena nyt piipahtamaan tuolla seuraavalla rastilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Rastiketjun seuraamisen kannalta karttalinkki on muuten aina tervetullut.
    Päivitin itselleni poikkeuksellisesti linkin samantien Google maps-layeriin, ajattelin että se riittäisi https://goo.gl/maps/ptorRcC26Fq

Kuvasta piti hahmottua toi traktorireitti metsän läpi, jota pitkin huolletaan tuotakin peltotilkkua. Kameran kanssa meni vaan valotus pieleen ja se peittyi aika hyvin maastoon. Saman reitin toinen suuaukko metsään oli se sekoitettava kohta.

Lapsuushoodeilla Porkkalan sillan alla

Uusi

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •