Sivu 126 / 126 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2676116124125126
Näyttää tulokset 3.751 - 3.765 / 3765

Aihe: Espoon kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Tähän teen sellaisen ehdotuksen, että mikäli näitä pikku-ukkoja on jäljellä vielä toiset kymmenen, ja jotkut meinaavat leikkiä jatkaa, seuraava asettaa yhden, sen jälkeen kaksi, sitä seuraava kolme ja viimeinen neljä kerrallaan. Päästään niistä nopeammin eroon.
    Vai oliskohan niitä 19 yhteensä. Pari olisi varastossa ... ärsyttää toi uusi rasti. Mielestäni oon ajanut ohi siitä ja melkein pysähtynyt ottamaan Sports-tracker kuvan juurikin tuosta rakennelmasta ihan viimeaikoina.
    Smo muokkasi tätä : 20.10.2018 at 09.48

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Vai oliskohan niitä 19 yhteensä. Pari olisi varastossa ... ärsyttää toi uusi rasti. Mielestäni oon ajanut ohi siitä ja melkein pysähtynyt ottamaan Sports-tracker kuvan juurikin tuosta rakennelmasta.
    ”UPEA18-taidefestivaalin myötä Isaacin 20 miniatyyriveistosta rantautui Espoon Karakallioon”

http://www.karakalliocreative.com/po.../isaac-cordal/

"Toistakymmentä veistosta on sijoitettu kekseliäästi eri puolille kaupunginosaa." http://www.upeart.com/upea/upea18isaaccordal/
    "Taiteilija Isaac Cordal piilotti 19 veistosta Espoon Karakallioon" https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005863718.html

Ehkä tämäkin on osa kokonaistaideteosta?

Kakkosesta mulla on rastikuva. 13 sijainnin tiedän suunnilleen. Pönttöukoissa on katoilla aurinkokennot, joten ne varmaan osoittaa etelään. Ovat varmaan vähän etäänpänä keskustasta lännessä tai pohjoisessa missä ei kalliota. Noista kolmesta tyhjästä en ole nähnyt kuvia netissä.

Mulla on pari pönttöä joista toinen on koivussa.

Palataanpa asiaan kesäisellä kuvalla.

Saako kysyä missä mielessä tämä kesäisempi kuva on syksyistä parempi?

Poliisiautobongarille ehkä onnistuneempi otos. Puulajibongarille ei sen kummempi. Valokuvauksellisesti jokseenkin samantasoiset. Kuvarastivihjeenä ei yhtään enemmän kertova - tai itse asiassa vähemmän sille joka on saattanut kiinnittää enemmän huomiota takana näkyvään taloon kuin sinänsä harvinaisen komeaan maakellariin(?).

PS En yllättyisi vaikka kävisikin ilmi että olen useastikin ajanut tuota katua, mutta mulle tämä kuuluu selvästi sarjaan "Ylitsekäymättömän vaikeat". No, sitä suuremmalla uteliaisuudella odotan mistä se löytyy. (Siihen *kuka* sen löytää minulla olisi parikin vahvaa ehdokasta...)

Kieltämättä kuvan paremmuus oli huolimattomasti muotoiltu. Lähinnä tarkoitin sitä, että kesäkuvasta voi lukea sellaista, mitä tuoreempi otos ei tarjoa. Toisaalta uudempi kuva näyttää taustalla olevan rakennuksen paremmin, joten näillä tiedoin rastin hakeminen lienee vielä helpompaa.

Espoon kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Missä tarkalleen? Minua huvitti kovasti, että samanlainen punavalkoinen markettipyörä tuli rastia hakiessa Turuntien varrella vastaan. Tervehdin iloisesti kohtalotoveria, totta kai.
    No nyt kun muistaisi.. sanoisin, että jossain Tuomarila-Kauniainen tienoilla, vielä kun ajoin Karakallioon päin. Kokopunainen pyöräilytakki päällä. Tämä oli kuitenkin aamulla.

Saattoi olla myös Turuntiellä, mutta ajoin sen vartta vain Kehä II liittymän luota ja kuvittelen muistavani sen osuuden koska pysähdyin siinä liittymässä jonkun työmatkatempoilijan kanssa samoihin valoihin, joka ei edes vastannut ”huomenta”-toivotukseeni. Ei tainnut tykätä sähköläskin ohittamaksi joutumisesta tai ehkä oli erilainen musiikkimaku - olin päättänyt tällä kertaa kokeilla, että mitä jos soittaisi poppia repussa olevalla BT-kaiuttimella. Aika lujaa pitää soittaa, että se kuuluu tuulen ja rengasmelun yli.

Uskon että erittäin monia ärsyttää musan kuuntelu kaiuttimista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Uskon että erittäin monia ärsyttää musan kuuntelu kaiuttimista.
    Olenko poikkeus, kun mieluummin kuuntelen kaiuttimesta Liikkellä oleva pyörähän on kuuloetäisyydellä aika pienen hetken.

Jos musiikkia haluaa kuunnella, niin järkeväähän se sinänsä on, koska napeilla kuunnellen helpommin peittyy muun liikenteen äänet. Mutta kuulokkeilla ei häiritse muita.
    Toinen mikä varmasti yleisesti ärsyttää ja ihmetyttää on kännykällä esim junassa tai bussissa puhuminen kaiutintoiminnolla tai joiden tube tms videoiden katselu niin ikään ilman kuulokkeita. Saati eri soittoäänien soittelu testimielessä!

Mutta asiaan, kovasti tutulta näyttää tuo rastikuva. Kauniaista minäkin veikkaisin tai sitten kun edellinen rasti oli missä oli, niin siinä vanhan Turuntien toisella puolella oleva alue Karakallioon nähden. Kuninkainen se taitaa olla. Siellä en sinänsä ole käynyt itseasiassa koskaan ajelemassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Saako kysyä missä mielessä tämä kesäisempi kuva on syksyistä parempi?

Poliisiautobongarille ehkä onnistuneempi otos. )
    Hah hah! Nyt kolahti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Hah hah! Nyt kolahti.
    Sehän oli Kilon poliisi! Kilonkalliossa. 1249. rasti

Uusi, jostain..
    hra 4?

Espoon kuvarastit

Tiedättekö sen tunteen kun tuntuu että olisi kokenut saman jo aiemminkin? Dejavuksi kutsutaan. Tässä on nyt jotain sellaista

Tai ehkä tämä on vain päiväni murmelina.

Tässäpä uutta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •