RideGasGasHuntteriVerkkokauppaElectrobikeContinental
Näyttää tulokset 1 - 28 / 28

Aihe: Probike, Nummela

  1. #1
    Kontti Guest

    Probike, Nummela

    Eipä ollut omaa ketjua, vaikka tästäkin liikkeestä varsinkin tuolla mitotuspuolella on ollutkin puhetta, joten perustetaanpa. Kyllä näin hyvä liike, oman ketjunsa ansaitsee.

    Probike on pidempään toiminut laatupyörien myyjänä, ja ammattitaitoisen bike fittingin tarjoajana. Nyt on Probike on avannut uuden oman liikkeen Nummelassa.
    http://www.probike.fi

    Aikoinaan itsekin Probikeen tutustuin käymällä bike fittingissä, jolla oikean kokoinen maantiepyörä minulle löytyikin. Kuulemma nyt on tulossa Spessun BG fit studio.

    Tänään aurinko paistoi ja lenkille piti päästä. Vähän etuvaihtajan häkki laahasi rattaaseen, joten päätin "korjata" sen. No ammattimiestähän sen jälkeen tarvittiin. Sellainen löytyi sunnuntaina Nummelasta, ja pääsin lenkille. Loistavaa palvelua! Kiitos!

    (Disclamer: Ei, ei ole mitään ammatillista tai omistuksellista suhdetta kyseiseen liikeeseen. Ainoastaan toista vuotta jatkunut positiivinen asiakassuhde)

  2. #2
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.212
    Ai kun hieno sana, "Bike Fitting", miksei voida käyttää suomalaisia sanoja, tuosta tulee vahvasti mieleen eräs ruotsinkielen sana...

  3. #3
    PauliAnkka Guest
    Ooooh, Parlee edustus! Tarttee käydä tutustumassa.

  4. #4
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    1:1 Andy Pruittin metodeja vastaava "bike fit" voisi kiinnostaa.


    Mitoituksen lähtökohta otettaisiin tyhjältä pöydältä toki.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  5. #5
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    148
    Täältä myös plussaa ko. paikalle.

    Itse pähkäilin pääni puhki tripyörän runkojen välillä, koska kokosuosituksissa keikuin juuri siinä kokojen rajalla. Ei muuta kuin fillareiden mitat säätöpenkkiin ja testaamaan kumpi olisi parempi. Erot olivat yllättävän suuret joten ainakin itselle tuo mittauskäynti oli hintansa väärti.

  6. #6
    Kontti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Ai kun hieno sana, "Bike Fitting", miksei voida käyttää suomalaisia sanoja, tuosta tulee vahvasti mieleen eräs ruotsinkielen sana...
    Hyvä huomio! Pyörän mitoituspalvelu? No joo, ei se niin pöllömmältä kuulosta.
    En osaa ruotsia, mutta mielelläni kyllä yleensä suomenkielisiä termejä käytän.
    Seison ojennettuna. Kiitos.

  7. #7
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Ai kun hieno sana, "Bike Fitting", miksei voida käyttää suomalaisia sanoja, tuosta tulee vahvasti mieleen eräs ruotsinkielen sana...
    "Bike fitting - vi ser till att din cyckel fittar så bra som möjligt"

    Offtopic beklagas av Lauri

  8. #8
    Epäilyksen Lohi Guest
    Sovittu bike fitting fillarimessujen yhteydessä parin viikon päähän ja oltiin sähköpostitse vielä välissä yhteydessä. Ei ollut vain päätynyt liikkeen pitäjän kalenteriin, joten olin sovittuna sunnuntaiaamuna lukitun liikkeen edessä. Nopeasti tuli paikalle ja hoidettiin ensimmäinen puolisko sessiosta kun kaverilla oli toinen meno sovittuna ja homma meni tosi nätisti ja osasi hommansa. Sovittiin että ottaa yhteyttä kun saa uudet kamerat, jotta saadaan se itse pyörän päällä tehtävä osuus suoritettua. Kolmisen viikkoa olen nyt odotellut tätä yhteydenottoa.
    Varsin osaavan tuntuinen kaveri, mutta kiireessä ilmeisesti ei kalenteri pysy kasassa. Odotellessa tuli ostettua pyörä toisesta kaupasta vaikka täällä olisi ollut suoraan koeajovalmiina kolme oikeankokoista mielenkiintoista mallia hyllyssä. Orbea, Spessu ja Bianchi.
    Kaikkia ei ehdi aina palvella...
    Epäilyksen Lohi muokkasi tätä : 12.04.2011 at 08.16

  9. #9
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    127
    Tuli käytyä eilen bikefitissä Probikessä, ja olen kyllä todella tyytyväinen.
    Palvelu oli erittäin ammattitaistoista ja tuntui että pyörä saatiin tosi hyviin säätöihin.

    Mietityttää vaan että miksi en aiemmin ole tätä tajunnut...No parempi myöhään kun ei milloinkaan.

  10. #10
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    41
    Ihmettelen näitä teidän kommenttejanne. Allekirjoittaneen kokemukset Probikestä ovat olleet ainakin bike fitting / pyörän sovituksen sopimisen osalta täysin vastoin minkään tason asiakaspalvelua. Ei vastata sähköpostiviesteihin ajallaan, ei soiteta sovitusti, ei vastata soittopyyntöihin, eikä edes vastata puhelimeen.
    Summa summarum: Toiseksi surkeinta palvelua, mitä olen koskaan pyöräliikkeessä saanut. Pidemmän korren vetää vain yksi entinen Velo sportin kausimyyjä, mutta hän saikin nopeasti kenkää.
    Probike - kiitos ei.

  11. #11
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Omalta osaltani pari vuotta sitten sekä sovitus että Orbean hankinta sujuivat ensiluokkaisen mallikkaasti. Nykytilanteesta en sen kummemmin tiedä (Uudenmaan Pyöräilijät jne.), keskittynevät myös lähinnä kai Giantiin.

  12. #12
    Kontti Guest
    Pyöräliikkeiden palvelu on käsittämättömän surkeaa. Sähköposteihin ei vastata, kaikkiin kysymyksiin vastataan "soitan myöhemmin" eikä koskaan soiteta.

    Olen törmännyt neljään poikkeukseen:
    - Sellon pyörä
    - Probike
    - Foxcomp Helsinki
    - Signature

    Kaikista on soitettu takaisin, ja kaikista on sähköposteihin vastattu. Kaikista, paitsi Sellon pyörästä, olen myös em. syistä johtuen vähintään yhden pyörän ostanut.
    Ilmeisesti pyöräliikkeillä bisness kukoistaa, ja rahaa tulee ikkunoista ja ovista, kun ei palvelua haluta tarjota. Alan ongelma laajemminkin siis.

  13. #13
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.301
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kontti Katso viesti
    ...Ilmeisesti pyöräliikkeillä bisness kukoistaa, ja rahaa tulee ikkunoista ja ovista, kun ei palvelua haluta tarjota. Alan ongelma laajemminkin siis.
    Probikesta en ala kommentoimaan em. syyn takia, mutta mitä noita pyöräkauppiaita yleensä tiedän niin harrastelua tuntuu lähinnä olevan. Katteen jäävät aika pieniksi, mutta töitä saa paiskia pitkää päivää. Onneksi saa palvelua paikan päällä ja pitävät parissa liikkeessä tiettyjä osia joita tarvitsen, kun monissa sakemannikaupoissa on hyllyt tyhjinä. Sähköpostilla ja puhelimella hintoja kyselevä ei ole välttämättä palvelussa prioriteettilistalla kaikkein ensimmäisenä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  14. #14
    Kontti Guest
    Joo, sarkasmi on vaikeaa, enkä sitä osaa.

    Kovasti varmasti pyöräkauppiaat töitä saa tehdä, ja tosiaan voi olla liikaakin sähköposti/puhelinkyselijöitä, jotka vain tarkistavat hinnan ennen Gunthereiltä tilaamista.

    Toisaalta, mikäli tarjouspyynnössä erikseen toteaa, että haluaa ostaa kotimaista ammattitaitoa ja pyytää tarjousta reilun 3000€ pyörästä, luulisi sen herättävän kauppiaan kiinnostuksen. Ja vähän katkera tosiaan olen, että kun menee paikanpäälle, ja sitten luvataan soittaa perään kun saavat (milloin minkäkin) tiedon kaivetua, niin ettei sitten soiteta. Enemmän olen ajatellut sen johtuvan vain siitä, että se pieni muistilappu hautautuu pöydällä oleville papereiden joukkoon. Kun asioi tuttujen myyjien kanssa, niin saa palveluakin.

  15. #15
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.301
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kontti Katso viesti
    Joo, sarkasmi on vaikeaa, enkä sitä osaa....
    Hyvinhän sen onnistui.

    Noita tarjouksen pyytäjiä vaan on jotain suhteessa kymmenen ja yksi ostaa......lopulta senkin Saksasta.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  16. #16
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    41
    Yritin myöskin kysellä lisätietoa ja hintaa bike fittingistä sähköpostilla loppukesästä ja ikinä en ole vastausta saanut. En ymmärrä miksi se spostiosoite pitää tunkea sinne nettiin jos niihin posteihin ei vaivauduta vastaamaan. Arvattavasti en ole mennyt fittaussessioon...

  17. #17
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.105
    En ymmärrä miksi puhelimella soittaminen on niin vaikeaa. Sähköpostilla lähetetty "Paljo maksaa" -tyyppinen tiedustelu ei aiheuta toimenpiteitä monessakaan liikkeessä. Semmosia posteja tulee niin paljon että posteihin vastaamisessa menee ihan tasan koko työpäivä, eikä niistä vastauksista tule niin paljoa kauppaa että sillä maksettaisiin sähköposti-Simon palkka.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  18. #18
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.443
    Potentiaalinen tosiostaja ei lähetä sähköpostilla hintakyselyä (ja kuitenkin tilaa sen jälkeen Guntherin hettikaupasta 50 egee halvemmalla) vaan kävelee reilusti ovesta sisään. Joskus toisen alan kaupassa työskennelleenä noille sähköpostispammaajille lähetettiin linkki weppisivujen ovh-hinnastoon ja niille jotka tuli omalla naamallaan ovesta kaupantekoon, annettiin siitä hinnasta -20% alennusta.

  19. #19
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.010
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Potentiaalinen tosiostaja ei lähetä sähköpostilla hintakyselyä (ja kuitenkin tilaa sen jälkeen Guntherin hettikaupasta 50 egee halvemmalla) vaan kävelee reilusti ovesta sisään. Joskus toisen alan kaupassa työskennelleenä noille sähköpostispammaajille lähetettiin linkki weppisivujen ovh-hinnastoon ja niille jotka tuli omalla naamallaan ovesta kaupantekoon, annettiin siitä hinnasta -20% alennusta.
    Tuossa on kyseessä vanhan kansan systeemi, joka on ihan ok silloin kun ostajalla on siedettävä matka liikkeeseen ja mieluiten vielä myyjät/omistaja on tuttuja. Mutta homma siirtyy kokoajan enempi verkkoon, eikä monet enää nykyään jaksa kiertää jopa satojen kilometrien päässä olevia paikkoja pyytämässä pärstäkertoimeen perustuvia tarjouksia tavarasta, jota ei välttämättä edes ole liikkeen varastossa.

  20. #20
    Olen itse ostanut Orbean Probikesta,eikä siinä kai sen kummempia ongelmia ollut.Yleensä ottaen,jos tosiaan sähköposti on ilmoitettu,niin pitäisi kai senkin kautta kyselyt onnistua.Joskus näissä pikkupajoissa tuntuu olevan sellainen kiire,että kun soittaa,niin tuntuu olevan aina väärään aikaan asialla.Itse ajattelen,että sähköpostikyselyyn saa kauppias rauhassa miettiä tarjouksensa ja ottaa selvän saatavuudesta.Ja jos vastausta ei tule,niin kai se kertoo,ettei ole halua palvella/tehdä kauppaa.

  21. #21
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Ite ainakin kun soitin perjantaina niin puhelin ei edes toiminut, tuuttasi "numeroon ei saada yhteyttä". Ajattelin sitten laittaa sähköpostia jos vastaisivat nopeasti (kysely onko mallia paikan päällä nähtävänä, perjantaina kahden aikaan) kun olin vain yhtenä päivänä autolla liikkeellä, mutta siihen ehdittiin vastata vasta maanantaina. Kokeillaan ensi viikolla uudestaan.

  22. #22
    Potentiaalinen tosiostaja lähettää nimeomaan sähköpostia, koska siinä saa mustaa valkoisella tarjouksen. Ei niitä puhelimessa venkoiluja, jotka eivät sitten kuitenkaan ole oikeita hintoja. Ja kuten tuolla aiemmin mainittiin, kauppias voi tai hänen tulisi vastata silloin kun on aikaa syventyä asiaan eikä silloin kun renkas toisessa kädessä ja jotain vain puhelimeen vastaa.
    Kyllä verkkokauppa ja s-postittelu on nykypäivää, säästää ostajakin aikaa.

  23. #23
    Onko jollain tietoa onko Nummelan ProBike pidempäänkin kiinni tällä hetkellä?
    Bikefittiä ajattelin sinne varata mutta viime ja tällä viikolla puhelinnumero sanoo vain "numeroon ei saada yhteyttä" ja sähköpostiin tuli autovastaus, että "olen pitkällä lomalla enkä lue sähköposteja säännöllisesti" tjsp. Missään ei siis tietoa, että onko kuinka kauan kiinni

  24. #24
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rändompyöräilijä Katso viesti
    Onko jollain tietoa onko Nummelan ProBike pidempäänkin kiinni tällä hetkellä?
    Bikefittiä ajattelin sinne varata mutta viime ja tällä viikolla puhelinnumero sanoo vain "numeroon ei saada yhteyttä" ja sähköpostiin tuli autovastaus, että "olen pitkällä lomalla enkä lue sähköposteja säännöllisesti" tjsp. Missään ei siis tietoa, että onko kuinka kauan kiinni
    Kävin 5.8 ovella , liike oli kuitemin kiinni , eikä numerostakaan vastattu.

  25. #25
    Pikainen kysely paikalliselta suunnalta kertoisi, että konkurssi

  26. #26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Pikainen kysely paikalliselta suunnalta kertoisi, että konkurssi
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HXX1100H
    Kävin 5.8 ovella , liike oli kuitemin kiinni , eikä numerostakaan vastattu.
    Kiitokset vastauksista. Harmi, jos mennyt konkkaan

  27. #27
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Onkohan tuosta konkurssista mitään varmaa tietoa?
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  28. #28
    On. Konkurssi... Myyjä töissä Nummelan toisessa liikkeessä johon tulee Trekin maantiepyörät myyntiin. Bikefittingiä ei ole.
    tunkkari muokkasi tätä : 29.10.2017 at 08.20

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •