Näyttää tulokset 1 - 23 / 23

Aihe: Reppu

jarit Guest

Reppu

(Haku kertoi jotain mutta kysytään kuitenkin.....)

Tarve on alle /noin 10L repulle, johon menee nuo perinteiset 3-4h maastoreissun ajamiseen tarvittavat tavarat: Reilu 1L nestettä pullossa, puhelin, lompakko, monitoimityökalu, pumppu, vararengas, kenties tuulitakki ja toiset hanskat.

Listallani on tällä hetkellä Haglöfs Ace S ja Osprey Viper 7
    Linkki lähikauppaani:
    http://www.scandinavianoutdoorstore....ja-juomareput/

Kokemuksia noista ? Ehdin tänään käydä ihmettelemässä tuon Haglöfsin ja se näytti ihan asialliselle.
    Joku muu vastaava josta on hyviä kokemuksia ?

3-4 tunnin lenkille ei oikeen 1litra juomaa riitä!
    Katsele Camelbak reppuja ne mukautuu moneen ajoon ja retkeen.

Ps.niissä 3 litran pussi mukana ja juomaletku.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    3-4 tunnin lenkille ei oikeen 1litra juomaa riitä!
    Katsele Camelbak reppuja ne mukautuu moneen ajoon ja retkeen.

Ps.niissä 3 litran pussi mukana ja juomaletku.
    Juuei riitä 1L kuin pariin tuntiin, kelistä ja vauhdista riippuen toki.

Camelbakin tuollaisen voisi myös lisätä ehdokaslistalle.
    http://www.varuste.net/tuotetiedot2....+Octane+18X+2L

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=49413 Tuollaisen ostin, taitaa olla tuo 16 litraa liioiteltua mutta tosi näppärä ja huomaamaton selässä...

Hämmennetään lisää. Mulla on ollut työmatkalla, sekalaisissa seikkailuhölmöilyissä ja pidemmillä lenkeillä Deuter Speed Lite 15. Todella kevyt ja hyvä selässä. Yksiosainen pussimainen tila, niin ei tarvitse yrittää tunkea tavaroita toinen toistaan pienempiin lokeroihin.

Mulle tuli just pienehkö Osprey Raptor ja olen kyllä vaikuttunut. Verrattuna vanhaan reppuun ero oli valtava (mutta niin olisi varmaan ollut muidenkin nykyaikaisten reppujen kohdalla).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Tämä ketju ei kuitenkaan tuntunut sopivalta?

2011-mallissa on jo 3 litran säiliö.

Ääni mulelle. 3l juomapussi ja 12.5 l gargo. Aika ihanteelisen kokoinen maastopyöräilyyn. Oon tykänny.
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=57099
    - Fear is a mindkiller -

Juuei riitä 1L kuin pariin tuntiin, kelistä ja vauhdista riippuen toki.

Kelpo reppu mutta pyöräilyyn tehdyissä malleissa on vähän enemmän taskuja pitämässä tarvikkeet järjestyksessä. Tuo Oktaani on enemmän multisport -mallia, oma jäänyt aika vähälle käytölle vaikka istuukin selässä mukavasti ja on kevyt.

Itse käytän Deuter Race EXP Airia reissuilla maantiepyöräilyssä.
    Tavaraa mahtuu hyvin, reppu on suorastaan huomaamaton selässä, lisäksi 3l rakko kulkee kivasti mukana.
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=35345

Tarve on alle /noin 10L repulle, johon menee nuo perinteiset 3-4h maastoreissun ajamiseen tarvittavat tavarat: Reilu 1L nestettä pullossa, puhelin, lompakko, monitoimityökalu, pumppu, vararengas, kenties tuulitakki ja toiset hanskat.

Listallani on tällä hetkellä Haglöfs Ace S ja Osprey Viper 7
    Linkki lähikauppaani:
    http://www.scandinavianoutdoorstore....ja-juomareput/

Kokemuksia noista ? Ehdin tänään käydä ihmettelemässä tuon Haglöfsin ja se näytti ihan asialliselle.
    Joku muu vastaava josta on hyviä kokemuksia ?
    Itsellä on tuollainen Haglöfs. Erinomainen reppu, ei mitään valittamista.

jarit Guest
    Kiitos kommenteista tähän mennessä. CRC:n reppuvalikoima on hyvä, mutta kun visa -kortti meni uusiksi 1kk sitten, niin nyt ei haluaisi leikkiä ketjureaktion kanssa muutamaan viikkoon. Visaa nimittäin tarvitaan pääsiäiviikolla Azoreilla :-D. Täytyy kävellä huomenna ruokiksella tsekkaamaan tuo ekan linkkini valikoima.

Partioaitallahan saattaa olla myös jotain Ospreyn laukkuja tarjouksessa.

Moista Raptoria nyt syksystä lähtien käyttäneenä en ole kovin vakuuttunut vehkeestä. Toki toimii, mutta ei oikein
    ole omimmillaan ainakaan talvisessa metsäkäytössä. Iso stretch-tasku kerää lumen ym sisäänsä, vetoketjut takkuaa kun
    vähän jäätää ja malli on sellainen et täys mehupussi tekee selkäpuolesta melkoisen pallukan.
    Varmaan ok kesäolosuhteissa ja sellaisella ken viitsii putsata pussukkaa suht säännöllisesti.

Camelbakin Octane in IMO fiksumpi, kun on hiukan simppelimpi. Mukavuudessa kumpikaan noista ei pärjää Ergonin repuille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Ääni mulelle. 3l juomapussi ja 12.5 l gargo. Aika ihanteelisen kokoinen maastopyöräilyyn....
    Samaa mieltä. Tuo on juuri sopiva koko 3-12h maastolenkeille.

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Samaa mieltä. Tuo on juuri sopiva koko 3-12h maastolenkeille.
    Onko uuden sukupolven Muleissa päästy jo eroon selkäosan ärsyttävästä pyöristymisestä täyteen ahdettuna?

Itellä on Dakinen Drafteri (ite oon tykännyt), jos toista reppua olisin ostamassa kattelisin varmaan tonne Ogion suuntaan: http://www.fillariosa.fi/verkkokauppa/juomareput/

Yksi miinus ogiossa on tuon kypärä/varusteläpän/taskun puute.

Tuollainen Deuterin Compact exp8 on kulkenut selässä fillarilenkeillä ja hiihtäessä parisen vuotta:
    http://www.partioaitta.fi/product.as...=1&s=18069&q=y

Hyvin mietitty kokonaisuus kaikilta osiltaan. Lyhyemmillä lenkeillä litranen Zefalin Magnum matkustaa ulkopuolen verkkotaskussa (ja milloin mitäkin tavaraa), pidemmillä reissuilla 3 litran pussukka antaa riittävästi kapasiteettia. Riittävästi lokeroita, ettei tartte pelätä avaimien putoamista kanervikkoon, kun penkoo jotain muuta repusta. Reppuun syntyy muutama litra lisätilaa vetoketjun avaamalla, joskus sillekin on käyttöä. Verkko-olkaimet on kivat hellekelillä (esim Tahkolla) jne.
    Speedgoat muokkasi tätä : 29.03.2011 at 14.31
    *** The Goat ***

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Igor Pavlovits Katso viesti
    Onko uuden sukupolven Muleissa päästy jo eroon selkäosan ärsyttävästä pyöristymisestä täyteen ahdettuna?
    MULE on mielestäni hiukan liian pieni päiväretkille. Mulla repussa pienet työkalut, varasisäkumi, pumput ja vähän evästä. Monesti itse pidän myös taukoa ajoreissuilla ja tällöin joku takki on hyvä olla mukana. Nämä mahtuu juuri ja juuri sullomalla messiin, mutta kameran olen joutunut jo jättämään tilanpuutteen vuoksi pois. Sulloessa repun täyteen siitä tulee helposti juuri tuollainen pyöreäselkäinen. Nyt ostaisin isomman kuin MULE

jarit Guest
    jep.
    Mainittu kamera on toki yksi tekijä. Canon S95 menee pienempäänkin reppuun, mutta jäin miettimään josko ottaisi joskus mukaan Nikon D700:sen tai Hasselbladin...vaikkapa T-paitaan käärittynä tms.
    Normi kamerareppuni kaikkine varusteineen on tasan 10kg, mutta se on toinen tarina

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Igor Pavlovits Katso viesti
    Mulla 2010 mule ja minusta hyvä selässä vaikka useesti ollut täynnä kaljaa.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaiha77 Katso viesti
    MULE on mielestäni hiukan liian pieni päiväretkille. Mulla repussa pienet työkalut, varasisäkumi, pumput ja vähän evästä. Monesti itse pidän myös taukoa ajoreissuilla ja tällöin joku takki on hyvä olla mukana. Nämä mahtuu juuri ja juuri sullomalla messiin, mutta kameran olen joutunut jo jättämään tilanpuutteen vuoksi pois. Sulloessa repun täyteen siitä tulee helposti juuri tuollainen pyöreäselkäinen. Nyt ostaisin isomman kuin MULE
    Mule ,muistaakseni vuodelta 2004 käytössä, tämän kohdilta voin yhtyä edellä kirjoitettuun. Kestänyt käytössä ja ajanut juomareppu idean, oikeasti päiväretkelle voisi hieman isompi olla parempi. Tuolla pärjää,jos ei tarvitse varautua sään vaihteluihin vaatekerroilla. Minulla on muistikuva, että kyseisessä vuosimallissa olisi vain 9l tilaa tavaroille,voin kyllä olla väärässäkin.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

jarit Guest
    Aika paljastaa vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Tänään hankin Deuterin x race airin. Syy päätyä tuohon oli erillinen "rinkkamainen" kantolaite joka mahdollistaa ilman kiertämisen repun ja selän välissä.
    Tämä löytyi ihan lähikaupasta eli Partiovarusteesta.
    Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •