Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 83

Aihe: Mihin teippaatte ICE (in case of emergency) numerot?

Mihin teippaatte ICE (in case of emergency) numerot?

Entisaikaan, kun puhelimet olivat vielä soittamista varten, pelastushenkilökunta kehoitti tallentamaan puhelimeen nimellä "ICE" jonkun perheenjäsenen tms. numeron. Tällöin onnettomuuden sattuessa pelastushenkilökunta ja miksei valveutunut ohikulkijakin pystyisi onnettomuuden jälkeen ilmoittamaan, että nyt on herralta henki pois.

Mullakin on ollut tuo numero luurissa jo vaikka kuinka kauan. Mutta toisaalta - mulla ei ole vuosikausiin ollut sellaista puhelinta, jolla kuka tahansa osaisi soittaa, saatikka saisi sitä auki erilaisten turvasysteemien takia, joiden tarkoituskin on pitää sivulliset poissa puhelimen sisuksista.

Onkos pyöräilijöillä jo jotain sovittua paikkaa, mihin tuon ICE -numeron voisi teipata? Vaikkapa kypärän lippa? Löytyyköhän sitä enää kunnon tärskyn jälkeen?
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

Laita vaikka ICE+numero kännykän taustakuvaan, niin että muokkaat kuvan koneellasi ja lähetät puhelimeen. Toinen vaihtoehto on tarra kypärän sisäpuolelle.
    Pidän yleensä ajopaidan taskussa muovipussia, jonka sisällä on tiedot paperilapulla. Samassa pussissa on kännykkä, pankkikortti ja rahat. Paras olisi varmaan sellainen laminoitu kortti.

Itellä on vyöllä roikkuvissa avaimissa veriryhmä avaimenperässä ja ajattelin siihen oikeastaan kirjottaa toiselle puolelle tuon ice numeron. En ollu kuullutkaan tuosta ICE jutskasta ennen tätä ketjua. Kiitos tiedosta.

Itse hankin tätä tarkoitusta varten RoadID-rannekkeen. Maksaa tosin muutaman kympin.

Muistaakseni armeijassa opetettiin, että tunnistuskortit tulee rintataskuun, ja toiselle puolelle reisitaskuun.

Laminoitu kortti takataskuun ja teipattuna pyörään kiinni?
    Lenkkipyörässä joka asuu sisätiloissa voisi olla pyörässä ihan kiinteästi paikallaan jossain?

ICE-tatska olisi kätevä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ICE-tatska olisi kätevä.
    Paitsi jos numero muuttuu

Ajokortti ja elintestamentti. Poliisi löytää omaiset niiden perusteella.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    OT: jokos se säädös tuli että elimet jaetaan pois ellei kieltoa ole voimassa? Elikä elinluovutus testamenttiä ei näin ollen tarvittaisi enää? :OT

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ICE-tatska olisi kätevä.
    Mulla on muutama tuttu rauhanturvaaja, ja heillä on ollut olkavarressa henkilötunnus ja veriryhmä.

Itselläni on tuo numero kypärän sisäpintaan teipattuna. Tuo RoadID:kin kuulostaa kyllä houkuttelevalta...
    Jari-Matti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeTi- Katso viesti
    OT: jokos se säädös tuli että elimet jaetaan pois ellei kieltoa ole voimassa? Elikä elinluovutus testamenttiä ei näin ollen tarvittaisi enää? :OT
    Juuri näin. Enää ei tartte kantaa luovutuskorttia mukana. Mutta jos haluaa ettei mene vahingon sattuessa varaosiksi pitää siitä erikseen ilmoittaa (ilmoitus on luonnollisesti helpompaa tehdä, kun on vielä elävien kirjoissa).

Ai niin. itse aiheen kysymykseen minulla ei ole ICE-numeroa kuin puhelimessa normaalin käytännön(?) mukaisesti. Jos puhelin on niin vaikeaselkoinen, että sitä ei osaa/saa ulkopuoliset avata niin eikö sen ICE-numeron voi vaikka teipata sen luurin selkäpuolelle. Puhelimesta kai sitä ICE-numeroa ensiksi etsitään.

Pankkikortissa lukee sen verta harvinainen nimi, että viranomaisten ei tarvitse kauaa omaisia etsiskellä...

Tuossa on avaimenperä, johon saa veriryhmän ja ICE-numeron:

...ja väreissä löytyy.

Jos haluaa teipata kännykän takapuolelle numeron, niin olen huomannut että Brotherin tarrakirjoittimet tekevät kestävämpää jälkeä kuin Dymon tarrakirjoittimet. Sellainen maksaa 20 euroa ja sitä voi käyttää kaikkeen muuhunkin.

Itse olen kirjoittanut teippiin "Onnettomuuden sattuessa, soita vaimolleni xxxxxxxx numeroon xxxxxxxxxx".

Teippi on kiinni kypärän ulkopinnassa korvan yläpuolella. Jos on käynyt todella pahasti, voi kypärän sisäpuoli olla ongelmallinen, mikäli ensimmäinen henkilö paikan päällä ei uskalla ottaa kypärää pois päästä, tai ala kaivamaan taskuja.

RoadID olisi kätevä, mutta melkein toivoisin että niitä olisi olemassa tarranauhakiinnityksellä, jonka saisi kypärän remmiin kiinni.

Sen lisäksi pitäisi varmaan täälläpäin laittaa vielä hätäkeskuksenkin numero tarraan, kun eri viranomaisille on eri numerot. 112 on käytössä, mutta sitä ei pahemmin koskaan mainosteta. Jos käyttää perinteisiä hätänumeroita, on olemassa eri hätänumerot riippuen siitä onko onnettomuus sattunut kaupunkialueella, vai kaupunkien ulkopuolella!?! Paha soittaa yhteen, ja kuulla että sori... olet palvelualueemme ulkopuolella.
    https://www.strava.com/athletes/1783871

Nauraa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-M Katso viesti
    Mulla on muutama tuttu rauhanturvaaja, ja heillä on ollut olkavarressa henkilötunnus ja veriryhmä.
    Täähän kuullostaa tosi...oudolle.
    Ja eikös niillä oikeesti kovilla jätkillä ollut se veriryhmätatska kainalossa? XD
    Jumala suojelkoon Amerikkaa ja autoja joita siellä valmistetaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Teippi on kiinni kypärän ulkopinnassa korvan yläpuolella. Jos on käynyt todella pahasti, voi kypärän sisäpuoli olla ongelmallinen, mikäli ensimmäinen henkilö paikan päällä ei uskalla ottaa kypärää pois päästä, tai ala kaivamaan taskuja.

RoadID olisi kätevä, mutta melkein toivoisin että niitä olisi olemassa tarranauhakiinnityksellä, jonka saisi kypärän remmiin kiinni.
    Jos epäilee vähänkään kaularankavikaa, niin päätä ei siirretä, joten ei sitä kypärän sisällä olevaa teippi lueta.

Ranneke toimii hyvin hommaan.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti humppakuutio Katso viesti
    Itse hankin tätä tarkoitusta varten RoadID-rannekkeen. Maksaa tosin muutaman kympin.
    Tätä olen itsekin harkinnut.
    Siihen sitten ICE-numeroa, veriryhmää, mahd. lääkeaineallergiat sun muut elintenluovutuspyynnöt.
    Pistää nimittäin mietityttämään kun muutaman kerran sydän hypännyt kurkkuun tuolla liikenteen seassa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeTi- Katso viesti
    Paitsi jos numero muuttuu
    Aina voi vetää viivan yli ja laittaa uuden siihen alle
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Laitoin nyt noin:

(Kuva on vähän ylivalottunut, mutta kyllä siitä selvän saa)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani R. Katso viesti
    Tuossa on avaimenperä, johon saa veriryhmän ja ICE-numeron:
    Mulloon tuommonen, johon laminoin kyseiset tiedot sisään. Ja kultaisena tottakai
    Kiva.org - Loans That Change Lives

Kuvia Instagram: mikkopiispa
    Kuvia mikko.pictures.fi

mä tilasin viimekesänä tämmöisen:

http://www.roadid.com/Common/Catalog.aspx?C=RoadID#37

siinä on kahden henkilön numerot, oma nimeni ja tieto että minulla ei ole allergioita.

edit. olihan täällä jo tostä lätinää
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    mä tilasin viimekesänä tämmöisen:

http://www.roadid.com/Common/Catalog.aspx?C=RoadID#37

siinä on kahden henkilön numerot, oma nimeni ja tieto että minulla ei ole allergioita.

edit. olihan täällä jo tostä lätinää
    Mä tilailin eilen aamupäivällä samanmoisen. Ja lähestulkoon vastaavilla infoilla.
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

SafeTband

http://www.safetband.com/index.html Tässä tälläinen ratkaisu aiheeseen.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Vaikutti ihan hyvältä idealta!
    Huomenna lenkille...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    http://www.safetband.com/index.html Tässä tälläinen ratkaisu aiheeseen.
    Aika elegantti ratkaisu. Tämä olisi kätevä kypärässä. erottuukin sen verran, että sen huomaa. Tai sitten elvyttäjä luulee uhria sveitsiläiseksi...

"FREE Shipping & Handling with every order!!
    International & U.S."

Pitääköhän paikkansa? No, kohtahan se nähdään...
    Jari-Matti

Mulla on ollu vaan puhelimessa toistaiseksi noi ICE-numerot, kun en oo ajatellu, etteikö mun puhelinta osais käyttää kuka tahansa.

Toi on hyvä idea, että ICE-numerot on kypärän ulkopinnassa, täytyypä tehdä tulosteet pipoon.

Kiitos vinkistä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-M Katso viesti
    Aika elegantti ratkaisu. Tämä olisi kätevä kypärässä. erottuukin sen verran, että sen huomaa. Tai sitten elvyttäjä luulee uhria sveitsiläiseksi...

"FREE Shipping & Handling with every order!!
    International & U.S."

Pitääköhän paikkansa? No, kohtahan se nähdään...
    Ei siitä näyttänyt mitään lisäkuluja menevän, kun äsken tilauksen laitoin vetämään.
    Huomenna lenkille...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaggi Katso viesti
    Täähän kuullostaa tosi...oudolle.
    Ja eikös niillä oikeesti kovilla jätkillä ollut se veriryhmätatska kainalossa? XD
    http://unsubstantiatedrumors.tumblr....tattoos-german
    http://en.wikipedia.org/wiki/SS_blood_group_tattoo
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

Yksi vaihtoehto, SOS-ranneke:
    http://www.hyvanmielenkauppa.fi/tuot...?openGroup=517

Huonona puolena kukaan tavis ei tuota yllä olevaa uskalla avata.

Toinen vaihtoehto, ICE ID wristband:
    http://www.ice-id.co.nz/productdetail.asp

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    No nimenomaan just näin. Siinä tilanteessa ei oo enää kiire mihinkään, antaa ammattilaisten hoitaa homma kotiin. (sic)
    --

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •