Sivu 1 / 5 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 147

Aihe: Pyöräilyolosuhteiden kehitys Suomessa

  1. #1
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    4.159

    Lamppu syttyi Pyöräilyolosuhteiden kehitys Suomessa

    Pyöräilyn olosuhteiden ja pyöräilykulttuurin kehityksestä Suomessa tänne kun ei aina sovi “Ihanaan/Vaikeaan elämään KLV:llä”. Esimerkkinä tämä uutinen:

    Kymmeniä pyörätaskuja suunnitteilla Helsinkiin.
    rhubarb muokkasi tätä : 07.02.2011 at 23.10 Syy: Hyperteksti on vaikeaa.

  2. #2
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.208
    Jos olosuhteiden halutaan kehittyvän, voisi esimerkiksi hoitaa aurauksen paremmin. Konkreettinen ehdotus

    Vaatimaton ehdotus

    Pääpyöräreitit (n. 100km) pidetään hyvässä ajokunnossa 365 päivää vuodessa. Käytännössä tämä tarkoittaa paljasta asfalttia joka aamu klo 7:00. Kalusto hankitaan sitä silmällä pitäen, että tämä onnustuu, ja laatua seurataan. Pyöräilijät voivat auttaa laadun valvonnassa.
    Linkin takana lisää.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  3. #3
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    1.827
    Hyvä topiikki. Ainakin tähän asti.;-)
    Olen sama mieltä, että pyörälle pitää saada tasaarvoisempi asema autojen kanssa, eli pois sotkemasta jalkakäytävästä / klvsta. Ajorataan viiva (katko- tai katkeamaton) tai erivärinen asfaltti pyörille tai sitten ihan oikea pyörätie ainoastaan pyörille siis. Ihan noin vaan kadulle autojen sekaan ei varmaan sovi suurimmalle osalle pyöräkäyttäjille. Miten me saadaan nuo autoilijat ymmärtämään että me olemme oikeita tien käyttäjiä eikä mikään looserihomoja. Siitä kai se kiinni on.
    Johan Moraal muokkasi tätä : 08.02.2011 at 00.04
    http://www.pellossalo.fi/

  4. #4
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    1.188
    Erinomainen avaus. Josko yritettäisiin pitää edes tämä ketju siistinä. Tuonne hesarin artikkeliin voi sitten mennä kommentoimaan mitä mieleen juolahtaa.

    Onko kellään heittää tarkempää tietoa miten nuo pyörätaskut toimisivat? Ei ihan mulle auennut.

    Kannatan pyöräkaistoilla yksisuuntaista liikennettä. Hämeentielle pitäisi ehdottomasti saada ajoradalle pyöräkaistat kumpaankin suuntaan.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  5. #5
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    4.159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Onko kellään heittää tarkempää tietoa miten nuo pyörätaskut toimisivat? Ei ihan mulle auennut.
    Mistään ei pikaisesti oikein löytynyt parempaa kuvaa, ehkä tästä selviää:



    Tasku saattaa olla myös koko suunnan levyinen.

    Edit: tuossa hieman parempi:

    rhubarb muokkasi tätä : 08.02.2011 at 01.32

  6. #6
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.857
    Taskun ideana siis on, että pyöräilijät ryhmittyvät punaisissa valoissa autojen eteen "pyörätaskuun" ja lähtevät valojen vaihtuessa liikkeelle ensimmäisinä. Pyörätaskujen pitäisi vähentää pyöräilijöiden törmäyksiä oikealle kääntyvien autojen kanssa merkittävästi.

  7. #7
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    4.159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Taskun ideana siis on, että pyöräilijät ryhmittyvät punaisissa valoissa autojen eteen "pyörätaskuun" ja lähtevät valojen vaihtuessa liikkeelle ensimmäisinä. Pyörätaskujen pitäisi vähentää pyöräilijöiden törmäyksiä oikealle kääntyvien autojen kanssa merkittävästi.
    Myös vasemmalle. Ja suoraan! Tuohon oikealle kääntyviin on toinenkin ratkaisu jossa kadun laidassa kulkeva pyörätie jatkuu suoraan ja sen oikealle puolelle tulee kääntymiskaista:


  8. #8
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    1.188
    Todella mielenkiintoista. Mutta mitenkäs noiden toiminta talvella? Toivottavasti autoilijan myös taskua kunnioittavat, voi olla vaaran paikka tuossa ... etenkin jos autoilija käy kerran vuodessa Helsingissä eivätkä muihin kaupunkeihin yleisty. Saas nähdä miten hyvin tuosta sitten tiedotetaan kun noita alkaa ilmestyä katukuvaan.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  9. #9
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.790
    Ainakin Englannissa nuo taskut toimivat mainiosti.

    Monet pyöräilijät ovat Helsingissä käytännössä toimineet noin jo tähänkin asti, mutta nyt muutkin laitetaan oikeaan paikkaan risteyksissä.

  10. #10
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.060
    Tukholmassa pyörätaskut toimii myös loistavasti. Muutenkin Tukholman pyöräilykuviot ovat hyvä esimerkki toimivista järjestelyistä. Pyöräiliöille pyhitetty ajoradan reunaan kaista, opasteviitoitus toimii. Kaiken lisäksi autoilijoiden kulttuuri on pyöräilijät huomioiva. Oli upeaa käydä viime kesänä fillarilla lenkillä Tukholmassa, vaikka hotelli oli ydinkeskustassa.
    Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.


  11. #11
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    St.Karins
    Viestit
    584
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Tukholmassa pyörätaskut toimii myös loistavasti. Muutenkin Tukholman pyöräilykuviot ovat hyvä esimerkki toimivista järjestelyistä. Pyöräiliöille pyhitetty ajoradan reunaan kaista, opasteviitoitus toimii. Kaiken lisäksi autoilijoiden kulttuuri on pyöräilijät huomioiva.
    Säännöllisen epäsäännöllisesti Tukholmassa pyöräilevänä voin sanoa, että Tukholman ongelmat ovat lähinnä turistit, pyörätielle pysäköidyt autot ja kääntyvät autot.
    Se, mikä tekee Tukholman pyöräliikenteestä toimivaa on:
    -Pyöräilijät on ohjattu autojen kanssa samaan virtaan.
    -Ruuhkamaksut rauhoittivat liikennettä huomattavasti keskustassa.
    -Autoilijat, jotka noudattavat liikennesääntöjä ja ovat muutenkin kohteliaita.

    Toi viimeinen kohta on se mikä estää sujuvan pyöräliikenteen Suomessa. Mun on vaikea uskoa, että suomalainen autoilija ikinä alkaisi noudattaa liikennesääntöjä tai oppisi ajamaan pyörien keskellä.
    Suomen kaltaisessa idioottien luvatussa maassa pitää tehdä todella radikaaleja muutoksia, että tavallinen sunnuntaipyöräilijä uskaltautuisi liikenteen virtaan ajamaan.
    "Jos rahaa jää säästöön, on väärät harrastukset"

  12. #12
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    208
    Valitettavasti asennevammaiset autoilijat osaa tehdä liikumisesta pyörällä/kävellen usein varsin "mielenkiintoista" ja heihin kaikki nämä hienot uudistukset sitten käytännössä kaatuvat.

    En oikein ymmärrä esim. sitä, jos ajan pyörätien jatketta, liikennevalot ovat minulle vihreät, niin autosta ihan pakko näyttää keskisormea tai samalla tekniikalla ajetaan stop-merkin takaa suoraan eteen, vaikka vallan hyvin nähdään, että olen tulossa.

    Asenteissa on paljon korjaamista, kaikilla.

  13. #13
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Pyöräilyn olosuhteiden ja pyöräilykulttuurin kehityksestä Suomessa tänne kun ei aina sovi “Ihanaan/Vaikeaan elämään KLV:llä”. Esimerkkinä tämä uutinen:

    Kymmeniä pyörätaskuja suunnitteilla Helsinkiin.
    Pitikin mennä lukemaan noita kommentteja.... Syvä huokaus. Ja joku vielä ihmettelee että pyöräilijät ja autoiljat ei aina tunnu mahtuvan samaan kaupunkiin?
    Ananasakäämä!

  14. #14
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a tai Hvk
    Viestit
    2.995
    Tampereen teknillisellä korkeakoulullahan on meneillään pöräilyolosuhteiden kehitämiseksi Pykälä-projekti.

    Projektiin liittyvä seminaari oli täällä Hyvinkäällä(kin). Tässä tutkija Kalle Vaismaan alustus, jossa näkyy muutama paljon euroopplaisia ideoita alkaen kaupunkirakenteen muuttamisesta pyöräilyyn sopivaksi ja päätyen detaljiratkaisuihin.

    Kaupunkirakenteen muokkauksen klassikkohan on Hollannissa Utrechtin lounainen esikaupunki Houten, jossa jo 1970-luvulla rakennettiin (silloisen) kaupunkirakenteen ympäri kehtätie ja jaettiin kehätien sisäpuolinen alue 16 sektoriin. Sektorilta toiselle pääsee suoraaan fillarilla, mutta autolla joutuu ajamaan aina kehätien kautta.

    Muoks: Katunäkymä Houtenista kohdassa, jossa katu risteää pääpyörätien kanssa.

    Kööpenhaminassa on muuten kilometreissä aika vähän pyöräteitä (verrattuna esim Helsinkiin), mutta yhteyksen jatkuvuus ja laatu korvaa määrän. Hiljaisemmilla kaduilla fillaroitsija sopii ajoradalle.
    "Tässä maassa on niin huonot liksat/ että nälkä on aina vieraanamme/ mut eipä oo onneks jano päässy vielä yllättämään" (Simo Salminen)

  15. #15
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    5.292
    Suurempitehoiset polkupyörät liikkuvat sujuvammin kaupunkiliikenteessä.

  16. #16
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    386
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika A Katso viesti

    Kaupunkirakenteen muokkauksen klassikkohan on Hollannissa Utrechtin lounainen esikaupunki Houten, jossajo 1970-luvulla rakennettiin (silloisen) kaupunkirakenteen ympäri kehtätie ja jaettiin kehätien sisäpuolinen alue 16 sektoriin. Sektorilta toiselle pääsee suoraaan fillarilla, mutta autolla joutuu ajamaan aina kehätien kautta.
    Joo, mutta mä en ymmärrä minkä vitun takia aina tarttee autoilijoita sorsia, oli kyse pyöräilyn tai julkisten liikennevärkkien suosion lisäämisestä. Miksi ei voi vaan tukea noita jälkimmäisiä ja jättää autoilijat rauhaan. En oikeasti ymmärrä.

  17. #17
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Solvik
    Viestit
    1.077
    Koska ihmiset muuten ajaisivat enemmän niillä henkilöautoilla? Koska se (pyöräily) on järkevämpi vaihtoehto? Autoilijoille keppiä kiertotien muodossa, fillaroitsijalle porkkanaa nopeampana etenemisenä.

    Tapahtuisipa samaa täällä Suomessakin.

  18. #18
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Joo, mutta mä en ymmärrä minkä vitun takia aina tarttee autoilijoita sorsia, oli kyse pyöräilyn tai julkisten liikennevärkkien suosion lisäämisestä. Miksi ei voi vaan tukea noita jälkimmäisiä ja jättää autoilijat rauhaan. En oikeasti ymmärrä.
    Koska jos yhtä suositaan niin se on hyvin usein joltain toiselta pois. Kivaahan se olis jos kaikilla olis kivaa mutta aina se ei ole mahdollista.

  19. #19
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a tai Hvk
    Viestit
    2.995
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Joo, mutta mä en ymmärrä minkä vitun takia aina tarttee autoilijoita sorsia, oli kyse pyöräilyn tai julkisten liikennevärkkien suosion lisäämisestä. Miksi ei voi vaan tukea noita jälkimmäisiä ja jättää autoilijat rauhaan. En oikeasti ymmärrä.
    Oletko koskaan ajatellut, kuinka paljon liikkuvat ja etenkin pysököidyt autot vievät tilaa tihästi asuttujen kaupunkien keskustoista (ks. linkittämäni Kalle Vaismaan eistyksestä esim kuvat Gentistä ennen ja jälkeen keksutan liikennejärjetelyiden). Mihin kaikkeen muuhun tätä kaupunkitilaa voisi käyttää, jos autoja olisi vähemmän? Olisiko tuo muu toiminta ehkä hauskempaa ja arvokkaampaa kuin autojen makuuttaminen?

    Muualla Eurooopassa on pääsääntöisesti ajateltu, että olisi. Mutta ehkä Suomessa ei ole lainkaan tiheästi rakennettuja ja asuttuja keksusta-alueita, jossa tällainen intrsessiristiriita ylipäätään olisi olemassa?

    Sinällään Houtenissakin pääsee autolla joka paikkaan ja pysäköintipaikkojakin on, mutta autolla liikkuminen ei ole se helpoin tapa. Fillarilla liikkuminen on.

    Toisaalta Houtenin maasto on pannukakku ja kaupungin halkaisija on 3-4 kilometriä (45 000 asukasta), ilmasto on toinen jne. En ole ehdottanutkaan, että esim. Hollannin ratkaisuja pistäis soveltaa suoraan, mutta ihan hyviä ideavirikkeitä tuolta löytyy.
    "Tässä maassa on niin huonot liksat/ että nälkä on aina vieraanamme/ mut eipä oo onneks jano päässy vielä yllättämään" (Simo Salminen)

  20. #20
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    28
    Ja tänään kaupunki sitten ilmoittaa toisaalla vaivihkaa, että jälleen yksi pyöräreitti menee poikki. Kyseessä on siis Hämeentien silta Kumpulan ja Vallilan välillä. Ja remontti ajoittuu juurikin vilkkaimmalla pyöräilykaudelle minkä toisaalta ymmärtää koska se on myös rakentamiselle paras aika.

    Ruuhkia on odotettavissa pian myös Hämeentielle ja Lahden väylälle, koska huhtikuussa alkaa Hämeentien sillan peruskorjaus Hermannissa. Hämeentiellä liikennettä ohjataan osittain raitiovaunukiskoille. Työt tehdään nopeassa aikataulussa, ja kaikkien kaistojen pitäisi olla käytössä elokuun alkupuolella.

    Pyöräilijät ja kävelijät häädetään Hämeentien sillalta kokonaan, koska sillan reunapalkit vaihdetaan uusiin. Myös vesieristeet ja vedenpoistojärjestelmä uusitaan. Lisäksi silta saa uudet valaisimet.
    http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunki...yy_syyskuulle/

    Eipä tämä kyllä ole ensimmäinen rakennustöiden katkaisema yhteys, esimerkkinä mainittakoon Manskun itälaita Musiikkitalon työmaan kohdalla tai Hakamäentien remontin yhteydessä suljettu radanvarren pyörätie. Onhan jälkimmäinen muuten jo auki?

    Ymmärrän toki, että korjauksia täytyy tehdä mutta minusta on ikävää, että kevyt liikenne on niissä aina altavastaajan asemassa. Voisin laittaa sähköpostia rakennusvirastoon ja kysyä, ovatko molempien puolien jalkakäytävät ja pyörätiet suljettuina koko remontin ajan.

  21. #21
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika A Katso viesti
    Kööpenhaminassa on muuten kilometreissä aika vähän pyöräteitä (verrattuna esim Helsinkiin),
    Aika vähän taitaa Helsingissä kuitenkin olla varsinaisia pyöräteitä. Suurin osa lienee näitä "kevyen liikenteen väyliä".

    Hollannissa asuneena voin vahvistaa, että siellä on todellisia pyöräteitä (mopoilu myös sallittu) paljon.

  22. #22
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a tai Hvk
    Viestit
    2.995
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tauno Katso viesti
    Aika vähän taitaa Helsingissä kuitenkin olla varsinaisia pyöräteitä. Suurin osa lienee näitä "kevyen liikenteen väyliä".
    No seon juuri sitä laatukysymmystä. Mutta kun tilastoidaan määrällisesti, niin Helsingin (ja muiden Suomen kaupunkien) klv-pätkät näyttävät hyviltä.
    "Tässä maassa on niin huonot liksat/ että nälkä on aina vieraanamme/ mut eipä oo onneks jano päässy vielä yllättämään" (Simo Salminen)

  23. #23
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    4.159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jokseenkin Katso viesti
    Ja tänään kaupunki sitten ilmoittaa toisaalla vaivihkaa, että jälleen yksi pyöräreitti menee poikki. Kyseessä on siis Hämeentien silta Kumpulan ja Vallilan välillä. Ja remontti ajoittuu juurikin vilkkaimmalla pyöräilykaudelle minkä toisaalta ymmärtää koska se on myös rakentamiselle paras aika.
    Sieltä sillan alta pääsee kyllä ihan kätevästi (jos sitä ei suljeta), tulee ehkä minuutin verran lisämatkaa.

  24. #24
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Sieltä sillan alta pääsee kyllä ihan kätevästi (jos sitä ei suljeta), tulee ehkä minuutin verran lisämatkaa.
    Ja yksi tien ylitys / alitus tai portin väistö, vähän riippuen suunnasta.

    Sillan kohdalla pyöräilijät voisi ohjata mielestäni samalle kaistalle autojen kanssa remontin ajaksi.

  25. #25
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    4.159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fiz Katso viesti
    Ja yksi tien ylitys / alitus tai portin väistö, vähän riippuen suunnasta.

    Sillan kohdalla pyöräilijät voisi ohjata mielestäni samalle kaistalle autojen kanssa remontin ajaksi.
    Olisihan se toki hyvä. Ehkä ne rakentavat siihen pyöräkaistaa?

  26. #26
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Herttoniemi, hki
    Viestit
    183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pikkulauri Katso viesti
    Asenteissa on paljon korjaamista, kaikilla.
    Mä olen muutaman viime vuoden aikana ollut Helsingissä huomaavinani, että asenteet ovat autoilijoilla parantuneet. Asennevammaisia toki löytyy, mutta vähemmän kuin ennen.
    Tavarapyörällä kauppaan http://www.tavarafillari.fi | Krossarilla töihin http://pohdiskeleva.liftari.org

  27. #27
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Herttoniemi, hki
    Viestit
    183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jokseenkin Katso viesti
    Ymmärrän toki, että korjauksia täytyy tehdä mutta minusta on ikävää, että kevyt liikenne on niissä aina altavastaajan asemassa. Voisin laittaa sähköpostia rakennusvirastoon ja kysyä, ovatko molempien puolien jalkakäytävät ja pyörätiet suljettuina koko remontin ajan.
    Mä laitoin sähköpostia Sörnäisten rantatien remontista, kun eksyin lenkillä sekavilla kiertoteillä. Avasivat palautteen perusteella uuden reitin

    Loppu hyvin, mutta jäi sellainen olo, että ei pyöräilijöiden poikkeusreittiä oltu suunnitteluvaiheessa mietitty. Tässä olisi parantamisen varaa - poikkeustilanteissa pitäisi tasavertaisesti miettiä kevyen liikenteen kulku.
    Tavarapyörällä kauppaan http://www.tavarafillari.fi | Krossarilla töihin http://pohdiskeleva.liftari.org

  28. #28
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a tai Hvk
    Viestit
    2.995

    Punapää Taustalukemistoa...

    Piti tuossa googlailla vihjettä siitä, pitääkö se mielikuva paikkansa, jonka mukaan pyöräilyn ja jalankulun yhdistäminen samoille väylille "kevyeksi liikenteeksi" olisi nimenomaan ruotsalainen (ja Ruotsista Suomeen) levittäytynyt idea. En vielä löytänyt tälle vahvistusta, mutta heti kärkeen hakusanoilla "liikennesuunnittelun historia pyöräily kevyt liikenne" tuli Liisa Hulkon ympäristönsuojelutieteen gradu "Liikenne ilman moottoria. Kevyen liikenteen institutionaalinen asema ja rooli Tiehallinnon liikennesuunnittelussa".

    Vaikuttaisi olevan hyvää taustalukemistoa tähän keskusteluun. Jo abstraktista löytyy muutama tutunoloinen väitelause:

    "Tutkimuksen tuloksena on, että kevyttä liikennettä ei mielletä autoliikenteen tapaan liikenteeksi, jonka sujuvuuden ja toimivuuden koettaisiin olevan välttämätöntä yhteiskunnan ja talouden toiminnan kannalta."

    "Autoliikenteen kasvua pidetään merkkinä taloudellisesta toimeliaisuudesta, eikä siihen siksi haluta puuttua. Autoliikenteen sujuvuuden turvaaminen on edelleen tärkeimmällä sijalla, ja yhteiskunnalliset tavoitteet, kuten kevyen liikenteen edistäminen, pyritään saavuttamaan erillisjärjestelyin, elleivät ne ole saavutettavissa sujuvuuden kanssa samanaikaisesti."

    "Strategisissa, pitkän tähtäyksen suunnitelmissa näkyy selkeä pyrkimys yhteiskunnalliseen liikennepolitiikkaan ja -suunnitteluun. Niiden ohjaus keskipitkän aikavälin suunnitelmiin on kuitenkin heikkoa. Yhteiskunnalliset tavoitteet, mukaan lukien kevyen liikenteen tavoitteet, ovat usein niin väljästi muotoiltuja, että ne jättävät paljon varaa tulkinnoille."

    "Liikennemuotoja ja eri tavoitealueita myös tarkastellaan liikennekeskeisen mallin mukaisesti erillisinä, eikä autoliikenteen kehittämisen katsota esimerkiksi vaikuttavan kevyen liikenteen asemaan. Vaikka puhutaan liikennejärjestelmäsuunnittelusta, ei käytännössä kuitenkaan suunnitella kokonaisuutta, vaan sen irrallisia osia."
    "Tässä maassa on niin huonot liksat/ että nälkä on aina vieraanamme/ mut eipä oo onneks jano päässy vielä yllättämään" (Simo Salminen)

  29. #29
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.859
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Koska ihmiset muuten ajaisivat enemmän niillä henkilöautoilla? Koska se (pyöräily) on järkevämpi vaihtoehto? Autoilijoille keppiä kiertotien muodossa, fillaroitsijalle porkkanaa nopeampana etenemisenä.

    Tapahtuisipa samaa täällä Suomessakin.
    Tai sitten se generoi enemmän vastareaktiota kun yksisilmäisesti kepitetään.

    On nää helsingin alueen 'ruuhkat' kyllä hyvin liioiteltuja.

    Miksi sujuva HA+julkinen+pyöräilyliikenne pitäisi olla toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja?

  30. #30
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a tai Hvk
    Viestit
    2.995
    Ja toinen vähintään yhtä mielenkiintoinen julkaisu:

    Johanna Kallioinen: Pyöräilyn institutionaalinen asema liikennesuunnittelussa, joka on julkaistu VATT:n Keskustelualoitteita-sarjassa vuonna 2002.
    "Tässä maassa on niin huonot liksat/ että nälkä on aina vieraanamme/ mut eipä oo onneks jano päässy vielä yllättämään" (Simo Salminen)

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •