Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 32

Aihe: Cantilevereiden vaihto CC.hen

Cantilevereiden vaihto CC.hen

Moi

Löytyisikö muita kuin http://www.trpbrakes.com/article_detail.php?aid=10
    korvaamaan Ridley X-Firen cantilever jarrut.

Nykyinen etujarru on ihan hanurista , huono pito , vibraa etc.

Noi TRP:t ois varmaan mulle ihan asialliset mutta en löytänyt niitä muualta
    myynnistä kuin pricepoint.com jossa postimaksut ihan pimeet.

Toimisiko esim. MTB mini V:t paremmin ja miksi suositellaan miniv:tä eikä tavallista V jarrua.
    Kahvoina Ridleyssä on Ultegra 6700.

Mä oon ihan pihalla näistä jarrujutuista(kin), vaikka olen koittanut Sheldon Brownini lukea
    pikku-mihkali muokkasi tätä : 04.02.2011 at 15.35

Oleks harkinnut TRP:n EuroX canteja, mulla takana ja ei pidossa ole ollut vikaa, tietenkin myös vaijerit ja kahvat vaikuttaa kokonaisuuteen.

Joo vois ne TRP:t olla paremmat kuin nykyiset 4ZA HG Cirrukset.
    Varmaan palojen vaihdoillakin voisi kokeilla.

Noi jarrut oli melkein ainoat mitä tuolla http://www.bikeradar.com/gear/catego...-fire-08-28054 suolattiin (No kammet on kanssa aika ankkurit mutta se on eri projekti se).

Mä en vaan jotenkin tykkää noitten cantilevereitten perusmekaniikasta joka muodostaa haarukan ja jarruvaijerin kanssa erittäin hyvän resonanssilähteen ja lienee ainainen mahdollinen ongelman lähde.

Enkä mä tarvi mutaa varten tilaa kun mutakeikat ajetaan Spessun 29 Sturmilla.

Joten jelpatkaa nyt urpoa mäessä, tai sit täytyy mennä konsultoimaan Pyörähuollon Virtasta, joka ei ole huono vaihtoehto sekään.

Cantilever on niin vanha keksintö että oikein säädettynä suht idioottivarma ja V-jarrut missä ei ole tuota Shimanon liikkuvaa kiinnitystä palalle ovat ainakin kasettipalalla huomattavasi hankalammat... Kun itse siirryin canteista v:hen niin luulin taivaan auenneen kun luvattiin niin paljon mutta sanaa säätöä kaikki... Mutta toisaaltaan loppupeleissä jarruttaminen on täysin epäolennainen seikka!

Ei ne jarrut lenkkikäytössä niin haittaakaan. Enempi 30 km työmatkalla jossa ziljoona risteystä ja tunnelia.

Nyt ajelee työmatkat mieluummin spessulla kun hydyjarruilla sentään pysähtyy jos lapsi, koira, kissa, kanssapyöräilijä, mopoilija tai muu samanlainen hyppää eteen.

Entisellä työkaverilla tuli mäyrä eteen ja kummaltakin taju kankaalla, kaverilla ikuinen vekki päässä, mäyrän habituksesta ei tietoa.

Mäyriä en sentään yleensä osaa pelätä...
    pikku-mihkali muokkasi tätä : 04.02.2011 at 21.10

Vaihda nyt aluksi pois ne palat. Mulla on kanssa Ridley, ja ainoa paikka mihin en niin tyytyväinen ollut oli juuri ne palat... Itse korvasin ne Bilteman paloilla, huomattavasti paremmin pysähtyy, tietysti on olemassa ehkä parempiakin paloja...

Kiitti tiedosta.... Oliko ne Koolin palat ainoot joihin arvonsa tunteva hipoilija satsaa ?.

Eli oisko jollain suositella hyviä paloja kokemuksen perusteella.
    Noilla palojen vaihdolla voisi kuitenkin aloittaa ennen isompaa remonttia

Kool Stopithan ne. Mulle kelpaa Biltema, nykyään jo mielenosoituksena, persaukisuuden lisäksi... Jaa-a, vielä kun saatais seuralle Biltema sponsoriksi niin saataisiin selkään vähän väriä...

Ne Bilteman palat on kai pehmeämmät, pitää paremmin, mutta saa sitten uusia useammin, mutta edelleen halvat, joten ei ole ongelma.

Oliko ne Bilteman palat nämä

Jos ne pelaa ni bueno, jääpähän enemmän rahaa kampien päivittämiseen....

Nuohan ne. Kool Stopit on varmaan paremmat, mutta noi Bilteman palat hakkaa mennen tullen Ridleyn originaalit. Nehän on ne harmaat möykyt?

Jossain vaiheessa Biltsun palat oli Tektron valmistetta, muista kenen nykyään mutta samoista Taiwanin tehtaista tulevat... Hyvät palat on aika olennaiset, ei jarruissa niin kauheasti eroa loppuen lopuksi...

Jos en väärin muista niin viimeksi ne oli Promax, tai jotain. Mutta nuo kuvassa olevat on niitä samoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Jos en väärin muista niin viimeksi ne oli Promax, tai jotain. Mutta nuo kuvassa olevat on niitä samoja.
    Oikeassa olet...

Mulla on nää punaset ja hyvin pysähtyy Ridley:

"Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Brake chatter ei lopu paloja tai cantimallia vaihtamalla. Se loppuu laittamalla jarruvaijerinkuoren stoppari haarukkaan eikä ohjainlaakerin kieppeille tai asentamalla miniveet. Jos hienon Ridleysi haarukassa ei ole reikää niin onnea.

KVG: leonard zinn brake chatter.

Tekniset termit on vain insinöörien hommia, kokonaisuus on kahvat, vaijerit, jarrut ja palat ja kun kun kaikki toimii niin pyörä pysähtyy. Kaiken maailman selittäjät esittää hienoja vaihto-ehtoja mutta kun pyörillä on kuitenkin kilpaalin ajettu jo satoja vuosia ja alpeillakin vauhtia hidastettu niin ihan turhaa parkua ettei tänä päivänä saada esim. moderneilla canteilla tai maantiejarruilla pysähtymään... Tai meneekö niin että ennen miehet oli rautaa ja...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tekniset termit on vain insinöörien hommia, kokonaisuus on kahvat, vaijerit, jarrut ja palat ja kun kun kaikki toimii niin pyörä pysähtyy. Kaiken maailman selittäjät esittää hienoja vaihto-ehtoja mutta kun pyörillä on kuitenkin kilpaalin ajettu jo satoja vuosia ja alpeillakin vauhtia hidastettu niin ihan turhaa parkua ettei tänä päivänä saada esim. moderneilla canteilla tai maantiejarruilla pysähtymään... Tai meneekö niin että ennen miehet oli rautaa ja...
    Oikeassa olet...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Brake chatter ei lopu paloja tai cantimallia vaihtamalla. Se loppuu laittamalla jarruvaijerinkuoren stoppari haarukkaan eikä ohjainlaakerin kieppeille tai asentamalla miniveet. Jos hienon Ridleysi haarukassa ei ole reikää niin onnea.

KVG: leonard zinn brake chatter.
    oisko heittää jotain linkkiä? mua vähä kiinnostais. Ei voi ottaa yhtää spacea stemmin alta pois kun on tuo stoppari siinä laakerin yläpäässä.

Googlaa tuo mainittu leonard zinn, niin löytyy juttua

Kiitos Di Luca linkistä, loistava juttu ....

Eli mulla pitäisi olla tuo Ridleyn mainitsema 4ZA Oryx 12K Black haarukka joten siinä ei pitäisi olla perusongelma.

Jos nyt summaisin oppimaani niin ...

a) tarkasta ettei haarukan ja ohjauslaakerin kiinnityksessä ole löysää ,miten ?

b) säädä palat niin että ottaa etureunasta ensin kiinni vanteeseen.

c) kokeile eri paloja,(hipopalat maksaa 25 % hyvistä mini-V jarruista)

d) Hommaa mini-v jarrut (mini ilmeisesti sen takia että sen toimii STI kahvojen kanssa ?)

Mitä mittoja pitäisi tsekata noista mini-v jarruista versus haarukasta, ennen mahdollista tilausta.

Varmaan ainakin haarukan "jarrutappien" etäisyys, mitä muuta ?

Löytyykö suomesta hyvää liikettä jossa asiantuntemusta ja mini-v jarruja saatavilla

Tästä alkaa tulemaan vaarallinen pakkomielle pian....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti di luca Katso viesti
    Googlaa tuo mainittu leonard zinn, niin löytyy juttua
    ai katos, sehä oli mainittu siinä. ei osunut silmään aamulla. Kiitos huomautuksesta

Nyt löyty hipo mini-V jarrut Euroopasta.

http://www.bike-x-perts.com/en/produ...079884c03b8495

Aika vähän oli review:tä lontooksi, onko kellään palstalaisella kokemuksia ?

Otetaanpas vähän perusteellisemmin.

Et ole ainoa joka murehtii hipokuituisen rossarin jarrutustäristystä, ja joutuu ratkaisemaan sen rahalla. Ridley väittää että heidän haarukkansa puolitoistatuumainen alalaakeri ja järeä rakenne "estää" brake chatterin. Se on havaittu paskapuheeksi.

Eli siinä haarukassa ei ole reikää johon laittaa jarruvaijerin stoppari? Se on halvin & paras ratkaisu, ja löytyy kivijalkakaupasta. Siis tollanen:
    http://www.freemanscycles.co.uk/prod...Brake%20Hanger

Kaiva suosiolla kiven alta TRP CX9 jos lähdet ratkomaan ongelmaa rahalla & tuotteella:

http://velonews.competitor.com/2011/...-review_158187

Ei löydy reikää Ridleyn haarukasta. TRP CX9 olisi varmaan asiallinen kanssa mutta kun niitä en ole löytänyt kuin pricepoint.comista ja hinta posteineen on sama kuin http://www.bike-x-perts.com/en/produ...079884c03b8495 joita saisi Saksasta useammastakin liikkeestä. Luulisin että tuo FRM jarru on ainakin samanveroinen kuin tuo TRP 9.

Itsellä Ridleyssa 4ZA Pyhthon haarukka ja nuo Cirrus cantileverit. Ongelma oli kanssa chatteri haarukassa, itse sain ongelman hoidettua käyttämällä Swiss Stop Rat green- paloja.

Teho ja tuntuma myös paljon paremmat. Suosittelen koittamaan ennenkuin alat rakentelemaan pyörää uudelleen.

Itsellä Ridleyssa 4ZA Pyhthon haarukka. Mulla on varmaan niin lyhyt emäputki ettei ongelmaa ole ollutkaan. Ne alkuperäiset harmaat isot mötikät ei vaan pysäyttäneet. Näyttää niitä samoja olevan uusissakin pyörissä, ei kylläkään kaikissa.

Noita harmaita mötiköitä myös omassa fillarissa. Niillä saa käyttää voimaa älyttömästi enemmän kuin nykyisillä paloilla. Liekö osa tuota ongelmaa kun puristusvoimat vanteen ja palan välillä paljon suuremmat mutta kitka ei silti riitä kunnon jarrutehoon.

Mulla on jumalattoman pitkä se emoputki kun on suurin runkokoko eli 58 X-firestä. Tilasin tuolta http://www.bike24.com/p28902.html ne Swiss Stop Ratit vihreinä, niin kokeillaan ensin niitä. Oli muuten puolet kalliimpia CRC:llä joka tuntuu olevan nykyään melkein aina pirun kallis.

Täytyy kiikuttaa Ridley kohta muutenkin keväthuoltoon Lahden Pyörähuoltoon, niin täytyy pyytää Virtasta säätää ne uudet palat vimpan päälle, jollei ala pelittää niin jatketaan mini v-jarru projektia.

Kiitoksia kaikille vastanneille, tämä on hieno palsta ei yhtään Suomi-24 tason urpoa vastanneiden joukossa.

Ridley Supercross: Emäputki 17cm / Vaakaputki 58,5cm C-C / Pystyputki C-T 56cm

Kun Ridleyt ovat kuulemma korkeita, niin onko tuo korkea?

Jos ei niin miksi?

(Kompakysymys)

PHI ei saa vastata.

A B C D
    410 450 500 110
    480 520 515 115
    500 540 520 125
    520 560 535 145
    540 580 545 165
    560 600 560 185
    580 620 575 205
    600 640 585 225

B pystyputki C-T
    C vaakaputki C-C
    D emäputki

Mikä koko tuo Ridley on?
    A.A muokkasi tätä : 07.02.2011 at 08.24

Junnuraita Guest
    17cm emäputki 58,5cm pitkässä rungossa ei mikään hirveen korkea.Mut ota enemmän huomiota kuinka pitkä haarukka siihen tulee.Siis akselin keskeltä ja mihin se laakerin alakartio tulee.10-20mm ero on jo huomattava ja edelleen rungon emäputki yhtä pitkä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •