Näyttää tulokset 1 - 22 / 22

Aihe: Fitness-pyörä tonnilla

Lamppu syttyi Fitness-pyörä tonnilla

Moikka! Mulla on kova halu ostaa uusi pyörä, mutta vaikeuksia päättää mikä. Tarkoitus on pyöräillä kaupunkialueella työmatkoja (alle 5km/suunta) ympäri vuoden ja tämän lisäksi pidempiä lenkkejä enimmäkseen asfaltilla. Oletan, että innostun polkemisesta kun pääsen sen makuun, joten en haluaisin ostaa mitään ihan halpis-/peruspyörää.

Ei ole yhtään välttämätöntä, että pyörä olisi naisten rungolla. Kuitenkaan poikkitanko ei saisi olla ihan korkeinta mallia. Haluaisin pyörään hydrauliset levyjarrut. Lisäksi pyörän tulisi olla sellainen, johon voi halutessaan laittaa lokasuojat ja tavaratelineen. Vaihteista en osaa sanoa.

Olen 170-senttinen nainen ja tykkään vauhdikkaasta menosta. Nyt minulla on käytössä 15 vuotta vanha Nishiki, jota vihaan. Tähän mennessä oon käyny katsomassa muutamaa pyörää, mm. Kona, Focus, Cube. Yhtä cyclocrossiakin kokeilin...

Mikähän mulle olis sopiva menopeli? Hinta mieluiten max. 1000€.

Tämä oli lähteä mukaan meille. Ota 49cm runko, jos innostut Pyörä on hivenen painava, kenties kevyempiäkin löytyy.

Shimanon jarrut hyytyvät kovilla pakkasilla. Foorumilta löytynee tieto siitä, kuinka kylmässä ne vielä toimivat.

Jokin Konan Dew sarjan fillari, löytyy vaihto-ehtoja hintaluokassa useampia... Kokojakin löytyy... En tuollaisesta jarrujen hyytymisestä ole kuullut mutta hyvä vaihto-ehto on mekaaniset jarrut, teho likimain sama mutta helppohuoltoiset ja edullisemmat...

Nainen jeesaa naista mäessä...

Toivottavasti linkki toimii...Alla siis hyvä vaihtoehto mainitsemillasi spekseillä.

http://www.larunpyora.com/product_in...roducts_id=326

Mulla itelläni Focus Mares AX 3 samaisella budjetilla. Tota mallia ei vielä sillon ollut, kun omani hankin joulukuun alussa.

Vaihtoehtoja on ihan liikaa ja hulluksi tulee, jos alkaa liian tarkkaan analysoimaan. Paras on marssia pariin kolmeen (ehkä neljään) kunnon pyöräliikkeeseen ja käydä koeajamassa. Sillä se selviää. Mulla toi pyörä valikoitua nimenomaan koeajon perusteella. Se vain sopi.

Runkokoko 50cm, tällä teletapilla 166cm ruotoa...
    Kaikki ei ole niin vakavaa, paitsi fillarointi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    En tuollaisesta jarrujen hyytymisestä ole kuullut mutta...
    Ilmeisesti viitataan ongelmiin joista on saanu lukea muutamana vuonna nimenomaan tuossä Feltissä olevien 486:n kohdalla. Pakkaskelit, mineraaliöljy ja tiivisteet... Monet ovat tainneet päästää öljyt pihallekkin.

Focuseissa kummassakin tuo alumiinihaarukka voi olla melko kova, panostaisin sellaiseen jossa hiilikuitu haarukka... Katsele hieman vielä ympärille että mitä löytyy...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    Ilmeisesti viitataan ongelmiin joista on saanu lukea muutamana vuonna nimenomaan tuossä Feltissä olevien 486:n kohdalla. Pakkaskelit, mineraaliöljy ja tiivisteet... Monet ovat tainneet päästää öljyt pihallekkin.
    Itsellä on omassa feltissä nuo jarrut, mutta en ole nyt umpitalvella ajanut, jotta en tiedä sitten missä vaiheessa ongelmat alkaa. Muutenhan nuo jarrut ovat erinomaiset kun hintaa katsoo. Ne on tehokkaat, luotettavat ja helppohuoltoiset. Itsellä ne on käytössä vain maastoajoon tarkoitetussa fillarissa, mutta luulen että ihan hyvin ne toimii työmatkapyöräilyssäkin

Kiitoksia kaikille neuvoista. Lopullista päätöstä en oo vielä tehny, mutta muutamaa pyöräkauppakokemusta rikkaampana ykkösvaihtoehto tällä hetkellä on Gary Fisher Mendota. Siinä tosin ei ole hydraulisia levyjarruja, mutta en oo varma, onko ne ihan pakolliset.

Konan Dew olis muuten varmaan hyvä, mutta jostain syystä niiden ulkonäkö ei niin miellytä. Bianchin Cameleonte tai Specializedin mallit ei oikein sovi mulle. Focusta täytyy varmaan käydä vielä katsastamassa uudestaan. Trekiä haluaisin myös testata, jos niitä jossain liikkeessä Helsingissä on tarjolla.

Vaikeeta on

HUH näyttää myyvän Tunturin CX700:sta 699€. Olisiko pienin koko riittävän pieni???
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vaapukka Katso viesti
    Trekiä haluaisin myös testata, jos niitä jossain liikkeessä Helsingissä on tarjolla.
    http://www.huh.fi

Huomasitko kpyora, että Tunturin kohdalla "Tarjouksessa on 58cm malli".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Huomasitko kpyora, että Tunturin kohdalla "Tarjouksessa on 58cm malli".
    En. ARGH katsoin vain, että 50 cm on hehtaarilleen oikean kokoinen yleispyörä.
    OLMO Dynamic 2005
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Focuseissa kummassakin tuo alumiinihaarukka voi olla melko kova, panostaisin sellaiseen jossa hiilikuitu haarukka... Katsele hieman vielä ympärille että mitä löytyy...
    Taitaa toi hiilikuituhaarukka nostaa vaan hintaa yli budjetin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prinsessa Katso viesti
    Taitaa toi hiilikuituhaarukka nostaa vaan hintaa yli budjetin...
    Tossa Gary Fisherissä olis hiilikuituhaarukka, mutta tosiaan puuttuis sitten ne hydrauliset levarit. Jotenkin tuntuu, että vaihtoehdot on loppupeleissä aika vähissä...

Varmaan hybrid fillari ajaa saman asian,esim Trek fx 7.5 ovh 1099 ja hydr jarruilla jos 17,5 koko natsaa sillä maahantuojan(duell)sivulla ei pienempää näyttänyt olevan,Trek pdx menee jo alle tonnin mutta mekaanisilla levareilla.

Osaako joku sanoa mistä saisi tilattua tuota vanhempaa Trek 7.3 FX Disciä? Joko ulkomailta tai suomesta? Uudet on hopeisen värisiä ja haluaisin itse mustan =P Ja vanhempaa mallia varmaan sais halvemmalla jos vaan löytyisi.

Kymysys

Olisikohan 19" mendota liian iso mulle? Kävin kokeilemassa 17,5 ja 19 tuumaista, enkä oikein tiedä, kumpi runkokoko olis parempi..

Toi tuumamitta kun ei loppupelissä kauheesti ratkaise vaan vaakaputken mitta,jos olet tyytyväinen vanhan pyöräsi ajoasentoon nin mittaa siitä vaakaputki tolpan pannasta ohjainlaakeriin ja vertaa uuteen pyörään.Näköjään pitkä runko geometria eli 17,5 noista kahdesta ehdottomasti,Trekin fx ja pdx malleissa pitäisi mennä 20" runkokokoon jos haluttaisi lähelle samaa vaakaputken pituutta kuin 17,5 mendotassa...
    L.A.D.E muokkasi tätä : 09.02.2011 at 09.06 Syy: tietojen lisäys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti L.A.D.E Katso viesti
    Toi tuumamitta kun ei loppupelissä kauheesti ratkaise vaan vaakaputken mitta,jos olet tyytyväinen vanhan pyöräsi ajoasentoon nin mittaa siitä vaakaputki tolpan pannasta ohjainlaakeriin ja vertaa uuteen pyörään.Näköjään pitkä runko geometria eli 17,5 noista kahdesta ehdottomasti,Trekin fx ja pdx malleissa pitäisi mennä 20" runkokokoon jos haluttaisi lähelle samaa vaakaputken pituutta kuin 17,5 mendotassa...
    Vanhaan pyörään ei voi oikein verrata, se on eri mallinen. Mietin tossa 17,5" koossa vaan sitä, että täytyykö satula nostaa suhteettoman korkealle. Kärsiikö runkomalli jo jotenkin siitä? Mun mielestä 19":ssakin satulaa sai laittaa aika ylös. Mietityttää tosiaan, onko ajoasento 19":ssa kuitenkin liian makaava, vaikka ohjainkannattimen vaihtaiskin lyhyempään.

Voi tietenkin olla, että tuo Mendota on mulle geometrialtaan väärä. Oon vaan nyt vähän tykästynyt siihen

Kokeilin Trekin 17,5" -kokoa ja se oli selvästi liian pieni.

Jos mentäisiin maantiepyörä mittoihin niin tuo 17,5 vaakaputki olisi jo liian pitkä mutta jos tuo mendota tuntuu hyvältä niin satulatolppa voi hyvinkin olla 20-25 cm näkyvillä ellei sinulla ole hyvin pitkät jalat että sen vuoksi tolppaa joutuu nostamaan vielä enemmän,tosin tolppia löytyy kyllä 40 cm asti eli nostettavaksihan ne on tarkoitettu muuten ne olis 15 cm tynkiä vain... mutta itse 176 cm pitkänä olen yleensä ajellut 17-18" fillareilla.Otat mielummin pienemmän rungon ja kikkailet tarvittaessa stemmin pituudella ja satulan säädöllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vaapukka Katso viesti
    Tossa Gary Fisherissä olis hiilikuituhaarukka, mutta tosiaan puuttuis sitten ne hydrauliset levarit. Jotenkin tuntuu, että vaihtoehdot on loppupeleissä aika vähissä...
    Mun alkuperäisissä spekseissä oli myös noi levarit, mutta päädyin pyörään, jossa niitä ei ollut. Ja hyvin on saanut tuolla jarrutettua ilman niitäkin, jopa -22 asteen ajossa, lumisohjossa, jääkelillä jne. Ja välillä on ollut niin takkuisaa, ettei ole tarvinnut jarrutella ollenkaan, on ihan lumen vastus hoitanut homman

Nyt vaan päätös, otat sen mikä tuntuu persauksen alla parhaalta. Ja eikun baanalle

Taas pyörän koko mietityttää, täältä sain aiemmin apua nopeasti joten kiitos silloin vastanneille. Nyt uusi ehdokas kiikarissa. Marin fairfaxia koko 19" käytiin koeajamassa, lyhyehkön ajon perusteella tuntui hyvältä ja kevyeltä. Kuski 168 cm nainen, inseam 80 eli pitkähköt jalat/lyhyempi selkä? Marinin kokosuositustaulukossa kuitenkin koko olisi selvästi suuri, 19 kokoa suositellaan vasta n. 173 sentistä ylöspäin.
    http://www.marinbikes.com/2010/2010_...zing-chart.php

Ei kannattane ostaa ennenkuin saa verrattua 17" kokoon? Vai voiko esim vartalon mittasuhteet vaikuttaa niin paljon että tuo 19" olisi ihan ok? Koeajon perusteella siis yllättävän hyvältä kuulemma tämäkin tuntui.

Tod näk liian pitkä "ohjaamo".
    OLMO Dynamic 2005
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •