Sivu 1 / 6 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 178

Aihe: Matkasuunnitelmia kesälle 2011?

  1. #1
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    26

    Matkasuunnitelmia kesälle 2011?

    Vuosi alkaa jo kohta vaihtua. Siintääkö mielessä jo ensi kesän pyörämatkasuunnitelmat? Vaikka pitäisi osata nauttia tästä hetkestä niin väkisinkin on hiipinyt ajatus, että entä jos ensi kesän lomailisi kokonaan ja tekisi kunnon pyöräretken. Itse olen suunnitellut pyöräilyä Helsingistä Norjan rajalle asti. Kiinnostaisi kuitenkin polkea tuolta Itä-Suomen kautta. Mitä enemmän järvivaisemaa niin sitä parempi. Tuota reittiä ehtii miettiä sitten tarkemmin, kun kesän aikataulut alkavat selvitä. Muuten olisi kaikki tarvittavat varusteet, mutta bob yakki voisi olla hyvä varusteiden kuskaamiseen, kun cc:llä tarkoitus polkea.

  2. #2
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.653
    Täällä on kiinnostus ajella mökille Pohjois-Karjalaan ensi kesänä tai loppukesästä. Jos kerkiin rakentaa uuden menopelin. Reitti olisi Imatra-Sonkaja-Imatra pienempiä teitä pitkin. Jos kiinnostaa niin laita yv:tä. Samoin olisi bob ibex perässä.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  3. #3
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    933
    Alustavana ajatuksena pakata maasturi lentokoneeseen ja vuokra-autoon ja lähteä kiertämään joko alppien tai brittien parhaita traili-keskuksia. Viikko-pari heinäkuussa.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  4. #4
    Liittynyt
    04/2006
    Viestit
    140
    No dolomitisuperbike olis taas kiikarissa. Heinäkuussa siis pyörä laukkuun ja lentäen alpeille. Siellä viikonpäivät ajelua ja kruunuksi tuo kisa.

    Odottavan aika on pitkä..
    --VO2Magnum

  5. #5
    Liittynyt
    07/2008
    Viestit
    206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juhaana Katso viesti
    Vuosi alkaa jo kohta vaihtua. Siintääkö mielessä jo ensi kesän pyörämatkasuunnitelmat? Vaikka pitäisi osata nauttia tästä hetkestä niin väkisinkin on hiipinyt ajatus, että entä jos ensi kesän lomailisi kokonaan ja tekisi kunnon pyöräretken. Itse olen suunnitellut pyöräilyä Helsingistä Norjan rajalle asti. Kiinnostaisi kuitenkin polkea tuolta Itä-Suomen kautta. Mitä enemmän järvivaisemaa niin sitä parempi. Tuota reittiä ehtii miettiä sitten tarkemmin, kun kesän aikataulut alkavat selvitä. Muuten olisi kaikki tarvittavat varusteet, mutta bob yakki voisi olla hyvä varusteiden kuskaamiseen, kun cc:llä tarkoitus polkea.
    Melko lailla yks yhteen on suunnitelmat Jakki hinaukseen ja Hangosta Jäämerelle, Itä-Suomen puolelta koukaten. Kolmisen viikkoa on alustavan speksin mukainen ajo-aika välipäivineen.

    Palautuminen suoritetaan Muotkatunturin erämaassa tai vaihtoehtoisesti Signaldalenin länsipuolen ylängöllä.

  6. #6

    Etelästä pohjoiseen

    Suunnitelmissa on lentää kesäkuun alussa Malagaan ja pyöräillä omaan tahtiin kotiin Ranskan, Saksan, Tanskan ja Ruotsin kautta. No niin, nyt kun se on sanonut ääneen, joku menee taatusti pieleen eikä reissusta tule mitään. Upsis.

  7. #7
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    1.465
    Hienoja reissuja suunnitteilla monella. Itsellä tarkoitus aloitella retkeily Yakkia hinaten alkuun parilla muutaman päivän majataloreissulla saaristossa koko perheen voimin ja sitten ajaa Helsingistä Jyväskylään vanhemman pojan kanssa enemmän retkeilymeiningillä. Saas nährä, miten lähtee..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  8. #8
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    167

    Hymy

    Kesän lopulla n. 3-4 viikossa Stuttgartista alppien yli etelä-eurooppaan, tarkka päätepiste ei vielä tiedossa. Reissuun tyttöystävän kanssa ja cc:n perään yakki hinaukseen. Ai että, kyllä nyt jo venailen matkaan lähtöä
    Ens kesää odotellessa!

  9. #9
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    20 km Seitsemisestä länteen
    Viestit
    221
    Näillä näkymin suunnitelma on ajaa yksin Barcelonasta Rostockiin. Mukaan retkeilyvarusteet Surlyn laukkuihin ja tarakalle. Lähtö maaliskuun 15, aikaa kolme-neljä viikkoa. Tarkoitus olisi nähdä samalla Pariisin kevät eli ajaa Pariisin kautta. Muuten kaikki on täysin suunnittelematonta eli randomina on tarkoitus mennä ilman stressiä aikatauluista ja reiteistä.
    Ma tahtoo veivaa veivaa

    http://putkikameli.blogspot.com/

  10. #10
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    1.347
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xx851z Katso viesti
    Näillä näkymin suunnitelma on ajaa yksin Barcelonasta Rostockiin. Mukaan retkeilyvarusteet Surlyn laukkuihin ja tarakalle. Lähtö maaliskuun 15, aikaa kolme-neljä viikkoa. Tarkoitus olisi nähdä samalla Pariisin kevät eli ajaa Pariisin kautta. Muuten kaikki on täysin suunnittelematonta eli randomina on tarkoitus mennä ilman stressiä aikatauluista ja reiteistä.
    Pariisista Rostockiin polkeneena ainakin Belgian rannikko ja Zeeland oli mielettömän hienoja paikkoja ja pyöräteiden puolesta todellista pyöräilyn juhlaa. Pohjois-Ranska ja Pohjois-Saksa sitten vähän vähemmän hienoa. Ranskassa sentään pyöräilijöitä kunnioitettiin autojen puolesta, mutta Saksa valmensi taas hyvin tähän härmäläiseen liikennekulttuuriin ettei jäisi reissusta liian hyvä maku suuhun

  11. #11
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    20 km Seitsemisestä länteen
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Pariisista Rostockiin polkeneena ainakin Belgian rannikko ja Zeeland oli mielettömän hienoja paikkoja ja pyöräteiden puolesta todellista pyöräilyn juhlaa. Pohjois-Ranska ja Pohjois-Saksa sitten vähän vähemmän hienoa. Ranskassa sentään pyöräilijöitä kunnioitettiin autojen puolesta, mutta Saksa valmensi taas hyvin tähän härmäläiseen liikennekulttuuriin ettei jäisi reissusta liian hyvä maku suuhun
    Kiitos vinkeistä. Jotain tuollaista epäilinkin, viime kesänä Rostockista itään päin ajaessa saksalaisautoilijat kuittailivat äänimerkillä, kun en ajanut Hitlerin rakentamia mukulakivin päällystettyjä pyöräteitä, vaan seikkailin autojen seassa valkoisen reunaviivan takana.
    Ma tahtoo veivaa veivaa

    http://putkikameli.blogspot.com/

  12. #12
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    6.102
    Tanskan maantiepyöräilyn MM-kisat vähän kutkuttelee mielessä. Piakkoinhan se pitäisi suunnitella pois jos aikoo, mut vois olla helmee mitä nyt varmaan sairaan kallis keikka, kun tuo maa kyseessä.

  13. #13
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xx851z Katso viesti
    Kiitos vinkeistä. Jotain tuollaista epäilinkin, viime kesänä Rostockista itään päin ajaessa saksalaisautoilijat kuittailivat äänimerkillä, kun en ajanut Hitlerin rakentamia mukulakivin päällystettyjä pyöräteitä, vaan seikkailin autojen seassa valkoisen reunaviivan takana.
    Muistaakseni Rostockista suoraan itään lähtevällä tiellä on alkumatkasta pyöräily kielletty-merkki, ehkä siksi tyyttäilivät. Yhden kerran olen tullut idästä Rostockiin, mutta se oli eri tie ja vasemmalla puolella oli moneen otteeseen pyörätie. Se olisi muuten ollut ainakin maastopyörälle kelvollinen, mutta luiskat olivat kanttisia ja kuutiokivillä päällystettyjä, ja ajoinkin enimmäkseen tien reunassa. Ei tuntunut haittaavan ketään. Ihmeen rauhallisesti jaksavat olla satojen metrien jonossa kun esimerkiksi leikkuupuimuri ajaa muutaman kilometrin maantietä, pyörästä sentään mahtuu yleensä ohi jos vastaan tulee kuorma-autoa pienempi ajoneuvo. Moni tyyttäilee aiheetta, kun esimerkiksi moottoriliikennetie vaihtuu tavalliseksi maantieksi ja pyörätien loppuessa saa ihan laillisesti pyöräillä tien reunassa.

    Lähes 10 vuotta sitten Saksassa tuli voimaan laki, jossa erikseen luetellaan missä tilanteissa ei ole pakko käyttää pyörätietä, esimerkiksi jos pyörätie on tiettyä rajaa kapeampi (olikohan 60 cm), liittymäkohdassa on työmaa tai muuten liittymä on käyttökelvoton (ei tarvi mennä ojan tai aidan yli pyörätielle), tai pyörätie on niin huonokuntoinen että sillä ei voi ajaa. Olen nähnyt esimerkiksi "pyöräteitä" joille on joskus muinoin raivattu väylä ja laitettu pyörätien merkki, mutta pohjustus ja päällyste puuttuvat. Joidenkin siltojen kohdalla pyörätie on ollut niin kapea että laukkujen kanssa ei ole oikein mahtunut, puhumattakaan että olisi tilaa kohdata vastaantulija. Samoin valtoimenaan rehottava tienvarsikasvillisuus saattaa viedä puolet pyörätien käyttökelpoisesta leveydestä, tai sitten maantiellä ei tämän takia voi ajaa ihan reunassa.

    Tienvarsille halutaan usein istuttaa puita, ja nopeakasvuiset poppelit tms kaipaavat juurilleen ilmaa joten juuret tunkevat ennen pitkää asvaltin läpi. Joissain paikoissa on puiden kohdalla asvaltin tilalla kuutiokivipäällystys. Laajojen peltoaukeiden kohdalla on varsin usein maatalouskoneille tehty rinnakkainen tie, joka on selvästi parempikuntoinen kuin pyörätie mutta se vaan sitten jossain kohdassa loppuu.

    Huonokuntoisten pyöräteiden takia pyrin Saksassa pyöräilemään sellaisia teitä joilla ei ole pyörätietä. Siellä tienpitäjää ei kyllä aina tunnu kiinnostavan että mitä kautta pyöräilijä pääsee menemään.

  14. #14
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    3.637
    Huhtikuussa Melbournessa Great Otway Classic (vähän kuin TdH) ja heinäkuussa SF Tourilla Oulusta Helsinkiin.
    10k-kerhon jäsen

  15. #15

    Makedonia ja Kroatia

    Täällä yksi uusi nöösipimu foorumille. Olen siis hyvin altis ja innostunut ottamaan neuvoja matkailuun ja etenkin fillarointiin.

    Fillaroinnista tullut innostuttua vasta vanhemmiten, mutta nyt kun sen on löytänyt niin eipä siitä enää luovuta. Viime syksynä harjoittelin fillarointia matkustamisen yhteydessä Prahassa ja lähiympäristössä ja sehän oli pirun kivaa. Tälle vuodelle suunnitteilla Pääsiäisen tienoille Makedonia-Ohridin seutu. Syksyllä sitten Kroatiaan Splitin tienoot ja lähisaaret koluamaan. En ole siis lainkaan pro ja sen verran "kermapylly" että yövyn hotelleissa . Mutta puolustelen sitä sillä että olen yksin reissaava nainen Muutenkin nuo minun fillarointiretket saavat täällä varmaan kokeneimmat tikahtumaan naurusta, minä kun tykkään valokuvata niin sitähän tahtoo matka pysähtyä aika monta kertaa kun pitää jäädä kuvailemaan huikeita maisemia. Tarkoituksena olisi kuitenkin edetä fillaroiden n.35-45km päivämatkoja.

    Mikäli siis jollakin on antaa vinkkenä Makedonian/Kroatian suhteen, niin kiitollisuudella otan niitä vastaan. Ja ne muut neuvot ja kommentit myös

  16. #16
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.085
    No heti kärkeen sanon että elokuussa Splitissä ja Kroatian saarilla on täyttä. Oikeasti täyttä. Syys-lokakuu on varmaan otollisempi.

    Mäkiähän siellä sitten on.

    Bosnia ja etenkin Sarajevo oli oikein elämyksellistä fillarimatkailuseutua. Niitä suosittelen.

    Jos kaipailet tarkempia kommentteja niin perusta oma threadi.

  17. #17
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    42
    Belomorsk mielessä.
    Pyöräilen vain

  18. #18
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velo Katso viesti
    Belomorsk mielessä.
    Mistä meinaat ajaa ja miten pitkälle?

  19. #19
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Mistä meinaat ajaa ja miten pitkälle?
    Joensuusta lähtö. Kostamuksen kautta meno. Värtsilän kautta tulo. Petroskoilainen kerho/seura lupasi auttaa.. Kun he tuntevat seutua ja on kokemusta. Vielä on paljon mietettävää. Venäjä on synnyinmaani, mutta en ole matkustanut siellä pyörällä. Pietariin en lähtisi,.. mutta sinne Jäämerelle päin on kai turvallisempi.
    Pyöräilen vain

  20. #20
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    651

    Hymy Äänisen pohjoispuolella

    Hei!

    Olin itse ajelemassa reittiä Belomorsk-Petrsokoi toissavuonna. Murmanskin tie on sillä korkeuksilla melko ok, vähän liikennettä (lähinnä rekkaryppäitä, joiden väli 5-15 min) ja tiekin on monesta kohdin leveä. Pienet tiet hiljaisia, mutta huonokuntoisia.

    Olen yleensä ajanut Venäjällä retkipyörällä (mm. Laatokan ympäri), mutta nyt otin mukaan maasturin. Se oli hyvä valinta, tosin kyllä hybridillä/retkipyörällä olisi pärjännyt. Taipumukseni on seikkailla pikkuteillä ja poluilla, joista ei aina tiedä, mitä tuleman pitää.

    Äänisen pohjoispuolella on vähän reittivaihtoehtoja ja tie kulkee soisella alueella, jossa ei oikein muuta majoitusta, kuin teltta. Heinäkuussa oli pirusti hyttysiä.

    Jos osaa Venäjää, siellä kyllä pärjää. Tällainen ummikko pärjäsi hyvin porukassa, jossa oli venäläisiä.

    Kiinostava alue. Kannattaa käydä Solovetskin saarella, Belomorskista on sinne säännöllinen laivayhteys.

    Laitoin sinulla viestinkin, jossa lupaan mieluusti karttoja lainaan. Saa muutenkin kysellä.

    Hyvää matkaa!

  21. #21
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    651

    Hymy Suomen kesää

    Moi! Täytyy välillä mainostaa kotimaata; on tarkoitus ottaa tandem tallista, ja lähteä vähän summittaisesti länsirannikolle (tai sitten itään). Ei olla vielä vaimon kanssa päätetty. Kiva reissata välillä kotimaassa.

  22. #22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barefoot Katso viesti
    Täällä yksi uusi nöösipimu foorumille. Olen siis hyvin altis ja innostunut ottamaan neuvoja matkailuun ja etenkin fillarointiin.

    Fillaroinnista tullut innostuttua vasta vanhemmiten, mutta nyt kun sen on löytänyt niin eipä siitä enää luovuta. Viime syksynä harjoittelin fillarointia matkustamisen yhteydessä Prahassa ja lähiympäristössä ja sehän oli pirun kivaa. Tälle vuodelle suunnitteilla Pääsiäisen tienoille Makedonia-Ohridin seutu. Syksyllä sitten Kroatiaan Splitin tienoot ja lähisaaret koluamaan. En ole siis lainkaan pro ja sen verran "kermapylly" että yövyn hotelleissa . Mutta puolustelen sitä sillä että olen yksin reissaava nainen Muutenkin nuo minun fillarointiretket saavat täällä varmaan kokeneimmat tikahtumaan naurusta, minä kun tykkään valokuvata niin sitähän tahtoo matka pysähtyä aika monta kertaa kun pitää jäädä kuvailemaan huikeita maisemia. Tarkoituksena olisi kuitenkin edetä fillaroiden n.35-45km päivämatkoja.

    Mikäli siis jollakin on antaa vinkkenä Makedonian/Kroatian suhteen, niin kiitollisuudella otan niitä vastaan. Ja ne muut neuvot ja kommentit myös
    Huhti/toukokuun vaihde on hyvä aika Kroatiassa pyöräilyyn. Ajoin keväällä 2008 Veronasta Vloreen enimmäkseen rannikkoa pitkin. Vähän ennen Rijekaa menin lautalla Cres-saarelle, ja Mala Losinj'ista taas Zadariin. Kuvat

    http://cc.oulu.fi/~pollari/aprmay2008/

    on otettu 5 Mpix Canon A530:lla, jalusta olisi varmaan pelastanut muutaman epäonnistuneen otoksen ja aukeammissa kohdissa olisi pitänyt olla parempi optiikka/järjestelmäkamera. Minulle on kerrottu että joissain kuvissa näkyvä utu johtuisi suuressa määrin pölystä jota on ollut ilmassa teollistumisen alkuajoista lähtien.

    Zadarin eteläpuolella tie kulki jonkin aikaa kannaksella, vasemmalla oli kapea järvi ja sen takana vuoristoa, oikealla meri. Toinen upea kohta oli Dubrovnikin eteläpuolella oleva laakso ennen Montenegroa, ja Kotorin lahti/vuono oli myös nähtävyys. Saksalainen autoporukka kertoi että Tiranasta Elbasanin kautta Makedoniaan oleva tie olisi paljon helpompi kuin kartan perusteella kuvittelisi (jossain lähellä rajaa yksi sola, korkeutta en muista), mutta että Tiranaan menevä päätie on tylsä. Kun takana oli jo reilusti matkaa, niin en lähtenyt vuoristoon vaan jatkoin rannikon tuntumassa etelään.

    Suurin osa lauttayhteyksistä on Jadrolinija-varustamon hoitamia (http://www.jadrolinija.hr/) ja lauttoja on paljon. Pyörä on aina mahtunut mukaan ilman etukäteisvarausta vaikka satamaan olisi jäänyt autoja odottamaan seuraavaa lauttaa. Jo keväällä turisteja on paljon, ja saksalaisia on niin paljon että saksalla selviää paikoin paremmin kuin englannilla. Ennen euroaikaa tienvarsilla oli yksityismajoitusten hinnat ilmoitettu yleensä DM:inä, nykyään ollaan tiukempia ja periaatteessa ainoa laillinen maksuväline Kroatiassa on tietääkseni sen oma valuutta. Montenegrossa euro on virallinen valuutta, Albaniassa suurin osa maksuista otettiin euroissa (en kokeillut olisiko kelvannut ruokakaupassakin). Kroatiassa on paljon bussiliikennettä, yhdellä reissulla väsyn iskiessä menin pätkän bussilla eivätkä valittaneet mitään pyörästä.

    Aurinko paistaa jo keväällä voimakkaasti, ja etelään päin meno poltti nenän. Kasvillisuus ei ole vielä niin ruskeaksi kuivunutta kuin keskikesällä, jolloin pohjoiseenkin päin ajaessa paljas iho on koetuksella. En ole koskaan lähtenyt sellaiselle pikkutielle joka on kielletty matkailuautoilta (vaikka upeimmat maisemat varmaan löytyisivät niiden varsilta), ja muutenkin pyrin ajamaan sellaisia teitä joita myös kuorma-autot ja rekat käyttävät. Siltikin maastopyörän pienin vaihde on lähes joka reissulla ollut tarpeen.

  23. #23
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velo Katso viesti
    Joensuusta lähtö. Kostamuksen kautta meno. Värtsilän kautta tulo. Petroskoilainen kerho/seura lupasi auttaa.. Kun he tuntevat seutua ja on kokemusta. Vielä on paljon mietettävää. Venäjä on synnyinmaani, mutta en ole matkustanut siellä pyörällä. Pietariin en lähtisi,.. mutta sinne Jäämerelle päin on kai turvallisempi.
    Tuossa on kuvat omilta reissuiltani 2008-vuodelta. Tuolta seudulta löytyy useampiakin pitkän matkan pyöräilyseuroja.
    http://www.flickr.com/photos/mkpaa/s...7623874970014/
    http://www.flickr.com/photos/mkpaa/s...7607889962746/

    Tiet ovat tosiaan melko kirjavassa kunnossa, mutta liikenne huomioi pyöräilijät ihan kelvollisesti verrattuna moneen muuhun maahan.

  24. #24
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Tuossa on kuvat omilta reissuiltani 2008-vuodelta. Tuolta seudulta löytyy useampiakin pitkän matkan pyöräilyseuroja.
    http://www.flickr.com/photos/mkpaa/s...7623874970014/
    http://www.flickr.com/photos/mkpaa/s...7607889962746/

    Tiet ovat tosiaan melko kirjavassa kunnossa, mutta liikenne huomioi pyöräilijät ihan kelvollisesti verrattuna moneen muuhun maahan.
    Hienot kuvat Oli mukavaa katsoa. Oliko se joku järjestetty retki?
    Pyöräilen vain

  25. #25
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Molemmat tapahtumat olivat Baltic starin http://www.balticstar.spb.ru/index_en.htm järjestämiä brevettejä. Ensimmäinen 400km oli Pietarin lounaispuolella ja toinen 1200km nimensä mukaisesti Vologda-Sortavala.

    Jouduin ekalla reissulla tulemaan Narvan kautta EU:hun, kun viisumi oli loppumassa. Muut palasivat Pietariin.

  26. #26
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    St.Karins
    Viestit
    584
    Tarkoitus olis pakata filo ja mies junaan/bussiin ja hilpaista Imatralle, mistä sitten tiputtelisin kotiin(Turkuun) päin Lahden ja Helsingin kautta. Loppumatkan ajattelin tulla kuninkaantietä, mikä onkin jo vanha tuttu (...voin suositella, todella upea pätkä...), mutta paria vinkkiä kaipaisin koskien kuutostietä Imatra-Lahti välillä.

    •Eli, millaista on pyöräillä kuutostietä pitkin, käsittääkseni se on aika vilkkaasti liikennöity ja jonkin sortin rekkaralli pyörii siinä vilkkaasti?

    •Meneekö kuutostien suuntaisesti jotain hyviä ja rauhallisisa pikkuteitä, mitä uskaltaa ajaa 28mm nakeilla?

    •Uskaltaako tuolla Itä-Suomessa yöpyä teiden varsilla tai jättää fillaria vartioimatta, meinaan vaan kun venäjä on niin lähellä ja tuolla päin varmaan pyörii tuhottomasti rakkaita itänaapureitamme?

    •Nähtävyyksiä, missä olen ajatellut käydä: Imatran koski, saimaan kanava, salpalinja, verla, salpausselkä, jne... Oliko jotain muuta?

    •Onko Lahden ja Helsingin välillä mitään nähtävää???
    "Jos rahaa jää säästöön, on väärät harrastukset"

  27. #27
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    18.448
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemmi Katso viesti
    •Onko Lahden ja Helsingin välillä mitään nähtävää???
    Ei kai siinä moottoritiellä ole eikä 140-tielläkään. Mutta mitäs jos tulisit Orimattilan-Pukkilan-Askolan kautta. Kivaa maaseutua, porvoonjokivartta ja askolan hiidenkirnut mm. Hyvät tiet ja sillee... Askolasta Porvoon kautta tai Pornainen-Sipoo -reittiä Helsinkiin


  28. #28
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    4.738
    @kemmi
    6-tie on silkkaa horror showta ajaa pyörällä. Paljon rekkoja jotka ajavat hyvin läheltä pauttia 90km/h. Vaihtoehtona on ajella 6:n ja rannikon vaälissä kulkevia 3-numeroisia teitä. Kilsoja tulee enempi, mutta on rauhallista ja maisemat on hienot.

    Mullon aatoksena (toiveena) käydä kyläilemässä Ahvenanmaalla alkukesästä ja myöhemmin ajaa kotoa Kajjjaaniin aika lähellä itärajaa. Sen vertasen oon jo valmistautunut että tarakan ostin

    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  29. #29
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemmi Katso viesti
    •Uskaltaako tuolla Itä-Suomessa yöpyä teiden varsilla tai jättää fillaria vartioimatta, meinaan vaan kun venäjä on niin lähellä ja tuolla päin varmaan pyörii tuhottomasti rakkaita itänaapureitamme?
    Eiköhän siellä ole ihan turvallista yöpyä ihan kummalla puolella rajaa tahansa.

  30. #30
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemmi Katso viesti
    •Eli, millaista on pyöräillä kuutostietä pitkin, käsittääkseni se on aika vilkkaasti liikennöity ja jonkin sortin rekkaralli pyörii siinä vilkkaasti?
    •Meneekö kuutostien suuntaisesti jotain hyviä ja rauhallisisa pikkuteitä, mitä uskaltaa ajaa 28mm nakeilla?
    Kuutostietä en suosittelisi juurikin liikennemäärän takia. Imatrasta Lappeenrantaan pääsee suurimman osan matkasta pieniä sivuteitä, ja Lappeenrannan jälkeen kannattaa suunnata Savitaipaleen kautta Verlaan (tiet 408,377,369). Nämä kulkevat suuren osan matkaa toista salpausselkää seuraten. Verlan jälkeen 362+363 Iiittiin, ja 1731 Artjärveen. Tuolta sitten vaikka Myrskylään, ja 1605 Porvooseen. Porvoosta vanha 170 on melko rauhallinen reitti Helsinkiin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemmi Katso viesti
    •Uskaltaako tuolla Itä-Suomessa yöpyä teiden varsilla tai jättää fillaria vartioimatta, meinaan vaan kun venäjä on niin lähellä ja tuolla päin varmaan pyörii tuhottomasti rakkaita itänaapureitamme?
    En nyt ihan tien varteen fillaria jättäisi. Useimmiten olen etsinyt sopivan metsäkone-uran tai muun vastaavan pikkutien, jota pitkin pääsee ajaen tai taluttamalla metsän suojaan, samalla sopivaa (riippumatto)telttapaikkaa vilkuillen. Tämä ihan liikennemelunkin kannalta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •