Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 39

Aihe: Jumittaa

  1. #1

    Jumittaa

    No niin talvi tuli ja kympin pakkasilla parin kymmenen minuutin kuluttua saa paluuvaimennukset vetää minimiin ja siltikin molemmat Foxit alkaa olla yhtäpuuta rungon kanssa.

    Shimanon XT levyjarrut tekee kyllä samaa. kahvojen vapaa liike katoaa kokonaan.

    Perhana kun talvella pitää palata jäykkään pyörään ja vannejarruihin

  2. #2
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    1 KG
    Viestit
    12.965
    No jos sinne Foxiin laittais ohuemmat öljyt? Ja kenties Maguran Royal Bloodit jarruihin jotka saattavat olla notkeammat kuin Shimaon oma jarruöljy
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  3. #3
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    18.408
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    ...saa paluuvaimennukset vetää minimiin... molemmat Foxit alkaa olla yhtäpuuta rungon kanssa.
    ...levyjarrut tekee kyllä samaa. kahvojen vapaa liike katoaa kokonaan.
    Harmillista

    Minulla kummankin pään Foksit toimii ihan mainiosti ja samaten jarrutkin.


  4. #4
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.529
    Tai sitten siirry ilmakeulaan...

  5. #5
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.859
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    No niin talvi tuli ja kympin pakkasilla parin kymmenen minuutin kuluttua saa paluuvaimennukset vetää minimiin ja siltikin molemmat Foxit alkaa olla yhtäpuuta rungon kanssa.

    Shimanon XT levyjarrut tekee kyllä samaa. kahvojen vapaa liike katoaa kokonaan.

    Perhana kun talvella pitää palata jäykkään pyörään ja vannejarruihin
    Milloin viimeksi huollettu?

  6. #6
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Middle Earth
    Viestit
    112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    No niin talvi tuli ja kympin pakkasilla parin kymmenen minuutin kuluttua saa paluuvaimennukset vetää minimiin ja siltikin molemmat Foxit alkaa olla yhtäpuuta rungon kanssa.

    Shimanon XT levyjarrut tekee kyllä samaa. kahvojen vapaa liike katoaa kokonaan.

    Perhana kun talvella pitää palata jäykkään pyörään ja vannejarruihin
    Tarkempaa speksiä mitä sulla on kiinni siinä pöörässä?

    Markus

  7. #7
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.576
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mckollaa Katso viesti
    Tarkempaa speksiä mitä sulla on kiinni siinä pöörässä?

    Markus
    = osta Elka

  8. #8
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    580
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tai sitten siirry ilmakeulaan...
    Mites tarviiko noissa ilmakeuloissa ottaa jotain erityistä huomioon pakkasella? Ite siirryin ilmakeulan ja takaiskarin omistajaksi viime viikonloppuna, jotenkin onnistunut välttämään ilmaiskarit tässä kuluneen 15 vuoden aikana tähän asti
    Gravity, what a heartless bitch.

  9. #9
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.434
    Erityistä?
    Ei muuta kuin pakkasasteiden määrästä riippuen ilma joko pysyy sisällä tai ei.

  10. #10
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.529
    Mä ainakin ajoin tuollaisella Englund Total Air modatulla Judy XC:llä muutaman talven ja toimi kuin ihmisen mieli...

  11. #11
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.249
    joo-o .. mulla on mekaaniset levarit ja foxissa kymppiset öljyt, ei oo ollu ongelmia
    Vanha mutta lihava.

  12. #12
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.529
    Keep It Simple Stupid! Kenens se slogan aikoinaan oli?

  13. #13
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.859
    Mulla on ollu ihan nesteellä toimivat levarit + fox + rockshoxia ja ihan hyvin on toiminu parin kympin pakkasissa.

    Mutta toisaalta mä huollan mun alustaa ja jarruja ehkä se selittää miks ne ei vittuile kun kelit muuttuu haastaviksi?

  14. #14
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    332
    Se on tuurista kiinni.

    Meikästä paras ratkasu pakkasille on kierrejousi-iskarit.

  15. #15
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.859
    Ei se ole tuurista kiinni, yhestä O renkaasta lähinnä.


  16. #16
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.529
    Kyllä lähinnä huollosta kiinni koko homma, kaikentyyppiset iskarit ja keulat toimii, poislaskettuna elastomeerin mitä nyt ei mihinkään edes lasketa... Sama pätee jarrujen kanssa...

  17. #17
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    1 KG
    Viestit
    12.965
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Keep It Simple Stupid! Kenens se slogan aikoinaan oli?
    Vaikkapa Einstein, mutta ei häntä tässä ensin mainita

    http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  18. #18
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.529
    Taisi itseasiassa olla Phil Wood tai joku muu klassikko sinkuloija aikoinaan...

  19. #19
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    1 KG
    Viestit
    12.965
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Taisi itseasiassa olla Phil Wood tai joku muu klassikko sinkuloija aikoinaan...
    Kuulostaa etäisesti tutulle

    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  20. #20
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Nääsville
    Viestit
    413
    Ilmatoiminen Manitoun R7 toimii moitteetta. Toki pikkaisen piti lisätä ilmaa kovimman pakkasen aikoihin, kun alkoi tuntua pikkasen pehmeälle -18 asteessa--- Ja hydrauliset levyjarrutkin pelittää aivan normisti, mitä nyt etujarru orkkispaloilla välillä ulahtaa kylmyyttään.
    Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.

  21. #21
    Ollut vähän työkiireitä joten jäänyt palsta vähemmälle mutta tosiaan ne jumittavat osat on

    Fox Talas 32 josta olen keväällä siivonnut stefat ja superlonin. Kesällä ei tullut ajettua kuin pari kymmentä kertaa joten ovat nyt kevyen huollon jäljiltä.
    Iskareissa syyllinen on varmaan alkuperäinen ehkä huonolaatuinen iskariöljy joka jämähtää jo kympin pakkasessa.
    Etu ja takapumppu pitää ilman hyvin eli paine ei katoa.

    Jarrujen työsylinterit on vuosi sitten takuuna vaihdetut koska aiempana talvena ne ei palauttaneet ollenkaan paitti kun olivat taas lämmenneet tallissa. Tilanne parani vähän takuukorjauksessa mutta palautus on edelleen heikko ja takuu ohi. Kyllä niillä jarruilla ajaa kunhan ensi sääti vapaaliikkeen maksimiin.

    Katumotoripyörään joka on 6v vanha ei ole tehty iskareille mitään ja toimivat kuin unelma. Eipä niitä kyllä voi avatakaan. Miksi ihmeessä fillarin iskarit paljon pienemmällä käytöllä pitäisi purkaa totaalisesti joka vuosi?

  22. #22
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.859
    Veikkaampa että siellä prätkänkin keulassa on ruskeeta kuraa joka haisee pahalle ja metallimujua seassa.

    Pelkkä kondenssivesi huonontaa öljyn laatua niin paljon että niitä pitää ihan oikeesti huoltaa.

  23. #23
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    98
    Mahtaako liittyä mitenkään tähän topicciin, mutta ongelma on että RC Tora Solo Air nimenomaan ei jumita pakkasilla.

    Eli vähän vaihtelevasti tuntuu keulan lukitus pelaavan, joskus "ottaa kiinni" ja joskus ei.

    Onko siellä sisällä jotain lukituksen osia jotka olis voinu napsahtaa joskus kovassa pakkasessa poikki kun on tullut vähän rasitusta? Vai voisko odotella asia korjaantuvan kevään lämmetessä?

  24. #24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Veikkaampa että siellä prätkänkin keulassa on ruskeeta kuraa joka haisee pahalle ja metallimujua seassa.

    Pelkkä kondenssivesi huonontaa öljyn laatua niin paljon että niitä pitää ihan oikeesti huoltaa.
    Varmasti näin on mutta katumopossa on edessä vain yksi iskari-jousielementti eikä sitä voi avata eikä siihen voi vaihtaa nesteitä joten paha mennä sanomaan.
    Toinen mopo jossa on täysin purettava normaali kaksiputkinen keula sai juuri uudet mehut sisäänsä. Maastokäytössä ei kesän aikana öljy ollut muuttanut väriään mitenkään.

    Kaippa se on avattava Foxit ja vaihdettava samalla vähän notkeammat öljyt jos vaikka saisi herkkyyttä lisää.

    Onkos suosituksia Foxien öljyiksi?

  25. #25
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    332
    Oiskohan kuitenkin niin, että se prätkän keula vetää itseensä hieman enemmän öljyä kuin normaali fillarin keula.
    Joten siinä prätkässä on myös isommat virtauskanavat eikä sitäkautta sitten öljyn pieni viskositeetin muutos täysin pilaa keulan toimintaa.

    Ohuempaa öljyä vaan pirttiin.
    Kovemmille pakkasille 2.5w ja yli -15 lämpötilaan 5w.

    Mikä se sun takaiskari on? Itse en ole ainakaan niissä minkäänlaista jähmettymistä havainnut.
    Eikä siihen taida kotikonstein edes pystyä vaimennusöljyjä vaihtamaan.

  26. #26
    Liittynyt
    09/2006
    Viestit
    309
    Shimanon jarruthan on jo käsitelty muualla. Niissä ei ole oikeaa jarrunestettä vaan jotakin öljyä. DOT toimii pakkasilla, Shimanon öljy ei ollenkaan.

    Ilmakeulassa ei ole vikaa jousielementissä. Ilma ei jähmety vielä näillä pakkasilla, siihen tarvitaan 150 astetta kylmempää. Vaimenninöljyn syytä kaikki. Vaihda öljyt. Rokkarin tekemä jousikeulani jumittaa samalla tavalla. Ponssen käyttämä hydruliikkaöljy varmaankin toimisi.

  27. #27
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.859
    Tai ostakaa oikeeta keulaöljyä. Öhlins tai Motorex 5wt.

  28. #28
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    660
    Motorexin 5W on turhan tönkköä talvikäyttöön. Foxeissa voi just ja just mennä, ja voittaa varmasti vakioöljyn, mutta esim. Bel Rayn vitonen olis ehkä parempi. Rokkarit vaatii sitten vielä litkumpaa.
    Mulla on Pikessä Bel Rayn 3W, ja Lyrikissä Redlinen Extralight (2,5W). Lyrikkiä en oo päässy vielä koittamaan, mutta pitäis olla aika bueno.
    Wattilukemat ei kerro juuri mitään öljyn viskositeetista. Tästä listasta voi kattella cSt-lukemia.
    Att inte cykla är att gå för långt

  29. #29
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.859
    Float R 36'ssa tuo Motorex 5w oli juuri passelia talvellakin, nyt keulassa on enää roiskevoitelun tarve joten aika sama mitä sinne työntää.

  30. #30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Oiskohan kuitenkin niin, että se prätkän keula vetää itseensä hieman enemmän öljyä kuin normaali fillarin keula.
    Joten siinä prätkässä on myös isommat virtauskanavat eikä sitäkautta sitten öljyn pieni viskositeetin muutos täysin pilaa keulan toimintaa.

    Ohuempaa öljyä vaan pirttiin.
    Kovemmille pakkasille 2.5w ja yli -15 lämpötilaan 5w.

    Mikä se sun takaiskari on? Itse en ole ainakaan niissä minkäänlaista jähmettymistä havainnut.
    Eikä siihen taida kotikonstein edes pystyä vaimennusöljyjä vaihtamaan.
    Jaa enpä ole varma. Katumopossa on yksi jousi-iskarielementti edessä.Olisko muistinvaraisesti 30cm pitkä ja varsinainen iskariosuus ehkä 20cm pitkä. Ei sielläkään paljon öljyä voi olla. Liukuputkissa ei ole mitään sisällä.

    Takaiskari ei niinkään jämähdä kun 90kg elopaino pitää sen lämpöisenä
    Etupää menee aivan jumiin.

    Motorexin litkuihin minä en koske. Pistän ennemmin vaikka oliiviöljyä. Metsämopossa tulee käytettyä kesäisin Bel Rayn 5W keulaöljyä. Sama varmaan toimisi Foxin Talasissakin vai?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •