Sivu 257 / 257 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 157207247255256257
Näyttää tulokset 7.681 - 7.686 / 7686

Aihe: Talvipyöräily

Eilen ensimmäinen maantielenkki Gatorskineillä. Iso tie oli kuin kesällä, tosin pölyä kiitettävästi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Eilen ensimmäinen maantielenkki Gatorskineillä. Iso tie oli kuin kesällä, tosin pölyä kiitettävästi.
    Miltäs itse maantie näytti? Kauhistelin lauantaina (autolla ajaessani) hemmetin isoja reikiä, joita ilmeisesti jäätymisen ja sulamisen yhteisvaikutus oli saanut aikaan Nuuksiontiellä. Jostain olin lukevinani, että reikiä olisi oletettavissa noin laajemminkin.

Sent from my iPad using Tapatalk

Reikiä on koko Suomi täynnä, ei kannata niiden takia jättää lenkkejä tai aina teitäkään ajamatta. Poikkeuksia toki on.

Yllättävän hyvin jäätyneet pikkumäet menee läskin nastoilla. Tahmelan rannassa on pieni polku ja polulla pieni jyrkkä töyräs joka syksyisin on kurainen ja talvella usein peilijäässä. Kun sen menee kohtisuorassa, päälle pääsee mutta kyllä kuulen nastojen raapivan renkaan lyödessä tyhjää. Olen jumahtanut siihen enemmän jumbot alla, kun on ollut kura-aika. Muuallakin olen huomannut että pääsen mäkiä metsässä melkeinpä paremmin nastoilla kuin kuraisena aikana. Mutta nastakengät pidän kyllä jalassa jos pitääkin siihen mäkeen pysähtyä ja ylös päästä tunkaten.

Crossarilla ensimmäinen työmatka-pätkä takana. 11.2 km eilisen lumisateen jäljiltä yllättävän hyväkuntoisilla teillä ja aikaa meni 38min, johon sisältyi 3 liikennevalopysähdystä ja 1 pyörän kanto risteykseen syntyneen lumivallin yli. Aikaisemmalla hybridillä ennätys oli 43 min tämä sama matka. Pikkuhiljaa kuntotasoa parantamaan

Miten talvella voi vertailla ajoaikoja ennätysmielessä? Olosuhteet vaikuttaa niin paljon.

Kannattaa muutenkin mittailla keskareita ja aikaa taajaman ulkopuolella. Itse joskus tajusin että alkoi melko tyhmältä näyttämään kun piti vauhti säilyttää risteysalueillakin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •