GiantHelkamaRideElectrobikeHuntteriCanyon
Näyttää tulokset 1 - 29 / 29

Aihe: Reppua hakemassa

  1. #1
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    22

    Reppua hakemassa

    Moi!

    Hajotin juuri äsken entisen Halti-reppuni, joten nyt on aika lähteä metsästämään uutta. Reppu tulee minulle yleiskäyttöön, mutta koska tulen pyöräilemään sen kanssa paljon, ja tällä foorumilla on paljon aktiivista ja asiantuntevaa porukkaa, niin kyselen kysymykseni täällä.

    Käytän reppua päivittäin koulussa/treeneissä, mutta yleensä repussa kulkee koulukirjat, yksi ulkoiluvaatekerta, peseytymisvälineet, kohtuullisesti ruokaa ja yksi pari kenkiä.

    Olen alustavasti katsellut kahta Deuterin reppua, futura 28 ja futura 32 -reppuja ja tehnyt tällaiset huomiot:

    Futura 28
    - Sen verran pieni, että näyttää toimivan hyvin pienellä kuormalla
    -ei ylitä hartioita, joten ei näytä kaupunkikäytössä ihan rinkalta
    -mahtuuko em. tavarat...
    -iso tasku vetoketjulla, rikkoutumisvaara (kaikki entiset reput hajonneet, koska olen joutunut tunkemaan liikaa tavaraa, jolloin vetskarit antaneet periksi)

    Futura 32
    - Isompi, kamat mahtuu varmasti, mutta toimiiko pienemmällä kuormalla?
    - ylittää hartiat, saattaa olla vähän liian rinkkamainen mieleeni
    - ison taskun kiristys nauhalla, ei hajoavaa vetoketjua.

    Tuohon kaipaisin mielipiteitä reppujen omistajilta, muitakin vaihtoehtoja saa tajota, kunhan on kaksi isoa erillistä säilytystilaa, ja selän hienesto tms. on plussaa kanssa.

  2. #2
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.168
    Entä slingit? Itse ajan välillä töihin Ortlieb'n slingi selässä. Löytyy Ortlieb'n sivuilta kohdasta city.
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

  3. #3
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    127
    Osprey Talon 33 ja muuta et tarvitse.

  4. #4
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    131
    Osprey on sikahyvä, samoin Deuterin Trans Alpine 30. Jos tykkää pakata kaikki yhteen tilaan, niin Osprey. Jos taas tykkää vähän lokeroista (+ todella hyvästä kypärän paikasta), niin Trans Alpine.
    Wannabe-mies monessa lajissa!
    http://www.vikunja.fi
    http://www.isannointiapteekki.fi
    http://www.lumileopardi.fi

  5. #5
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    17.978
    Deutereita käyttänyt ja aina ollut tyytyväinen, CRC:n hinnat kotimaata edullisempia mutta näköjään saatavuus heikkoa, kokoja löytyy joka lähtöön... Itse kylläkin käytän Haglöfsin XXL Pro:ta kun tarvin kuljetuskapasiteettia ja muuten pientä alle 20 litraista, tällä kertaa pikku Evocia...

  6. #6
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    Reppu on aina reppu ja varmaan hyvä niin. Heittäisin kuitenkin mustana hevosena mese-laukun mukaan harkittavaksi.

    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=47605

    Tuon kanssa on todella hyvä ajaa fillarilla sekä helppo ja nopea käyttää kun tulee tarve kaivaa jotain esiin. Tilaa ja lokeroita löytyy riittämiin, eikä niitä vetoketjuja tarvi varoa kun niitä ei juuri ole. Ja näitähän löytyy montaa eri kokoa eri tarpeisiin
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  7. #7
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Trans Alpine on mullakin, valitsin sen Ospreyn sijaan koska käytän sitä koulureppuna ja kiinnitän kypärän reppuun kiinni koulupäivän ajaksi. Lokerot on kans plussaa.

  8. #8
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    jokerina mie taas heitän boblbee amphib 30 repun..
    ei ainuttakaan vetskaria, täysin vedenpitävä , todella kestävä : ei voi puhjeta tms , vajaa täyttöisenäkin mukava selässä ymsyms... ainoa huonopuoli on hinta (mutta laatu maksaa)



    itselläni on tuosta se pienempi malli eli amphib 15 kohta jo kymmenevuotta eikä kulumia ole missään !
    mutta kannattaa kokeilla ennenkuin ostaa ettei osta sikaa säkissä
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

  9. #9
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    803
    Futura 32 on huono pyöräilykäyttöön. Reppu "jatkuu" olkaremmejä korkeammalle ja painaa niskaa/kypärää pyöräillessä. Retkeilykäytössä olen kyllä tykännyt paljonkin, mutta pyöräilyyn en suosittele.

    Mulla on kamat kulkenu nyt muutaman kuukauden tällaisessa: http://www.retkiaitta.fi/product/599/haglofs-courier-15 ja on ollu ihan ässä ainakin kannettavan roudaukseen ja mukaan on mahtunu kohtuullisesti vaihtovaatteetkin. Mulla alkaa alaselkää jomottamaan painavan repun kanssa, mutta messegnerbagin kanssa ei ole ongelmia.

  10. #10
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    22
    Moi!

    Ehdotuksista: Oli mukavaa, että halusitte tarjota vaihtoehtoja repulle, mutta laukkuja en tällä kertaa huoli ollenkaan.
    Amphib oli myös erittäin mielenkiintoinen reppu, mutta ei näe itseäni sitä selässä kantaen.

    Kiitos Juha H pointistasi, että tuo Futura 32/muut korkeat reput ovat hankalat pyöräillessä. Onko kenelläkään tietoa, onko Ospreyn Talon 33:n kanssa samaa ongelmaa/mikä olisi läpällinen reppu, jonka kanssa pyöräily onnistuisi hyvin?

    Ja tuohon varustepuoleen haluaisin vielä palata, mahtuvatko ensimmäisessä viestissä mainitut tavarat 28 litraan kohtalaisen osaavasti pakattuna?

  11. #11
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    540
    Multa kanssa ääni tuolle Deuterin TransAlpinelle, oon käyttänyt sitä tämän syksyn työmatkoilla ja toimii todella hyvin vähän matalammassakin ajo asennossa. Olen ajellut cyclolla se selässä. Tilaa on ja sopivasti taskuja esim lompakolle ja avaimille.

  12. #12
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    28
    Mulla reppuna Futuran 28 ja Juha_H:n ongelma siinnäkin(lievenpänä). Mbt:ssä menee, mutta esim. cycloillessa mulla on matalampi ajoasento ja reppu osuu ajoittain päähän.

  13. #13
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    185
    Entäs Condorin rynnäkköreppu? Olisi tilaa ja aukeaa mukavasti. Itse ajattelin hommata tuon, ei edes maksa liikaa. Ja käsittääkseni kestää erittäin hyvin.
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

  14. #14
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    17.978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-M Katso viesti
    Entäs Condorin rynnäkköreppu? Olisi tilaa ja aukeaa mukavasti. Itse ajattelin hommata tuon, ei edes maksa liikaa. Ja käsittääkseni kestää erittäin hyvin.
    Onhan tuo halpa ja varmaan kestää mutta kuinka täyttää pyöräilyn erityisvaatimukset varsinkin selkäpuolen ilmanvaihdon kohdalta? Suosittelen kyllä pyöräilyyn tarkoitettuja joissa selän ja repun väliin jää selkeä rako ilman kiertoa varten...

  15. #15
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    22
    Joo Condor olisi ihan hyvä, jos selkämys olisi kunnollinen.
    Mistä tuota Deuterin Trans Alpinea saa Suomesta? Joku kauppa PK-seudulla?

  16. #16
    Liittynyt
    07/2005
    Viestit
    190
    Mulla on ollut muutaman kuukauden käytössä Ospreyn 30-litrainen Manta. On hyvä selässä ajaessa (kypärän niska ei kolahda repun yläosaan) ja pikkutaskuja on vähintään riittävästi. Juomapussi tuossa on myös, joten jos sille ei ole käyttöä niin Manta ei ehkä ole paras valinta, pussi tuo kuitenkin hintaa jonkin verran lisää. Sadesuoja kuuluu toimitukseen.
    "I had pains in places where I didn't know I had places"
    - Sledge Hammer -

  17. #17
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.219
    Olikos se partiokauppojen myymä Deuter Tunturisusi sama kuin tuo Transalp? Ei nyt näkynyt nettikaupassa mutta Retkiaitalla on paria eri kokoista Vauden Bike-reppua myynnissä, suurin piirtein Deuteria vastaava, kumpaakaan kokeilematta.

  18. #18
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    17.978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli C Katso viesti
    Joo Condor olisi ihan hyvä, jos selkämys olisi kunnollinen.
    Mistä tuota Deuterin Trans Alpinea saa Suomesta? Joku kauppa PK-seudulla?
    Nuo Partiovaruste/Partioaitta ainakin myyvät Deuteria mutta eri asia mitä löytyy hyllystä, käy tarkistamassa...

  19. #19
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    22
    Partioaitan ja skandinavian outdoor storen oon käyny katsastamassa, eikä nettikauppojen listassa kyseistä reppua ainakaan ollut. Homma on erittäin hankalaa, kun ei pääse täältä korvesta kauppoihin reppuja hipelöimään, eikä intersport ole tajunnut ottaa Ospreytä/Deuteria valikoimiinsa...

  20. #20
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    17.978
    Se on ongelma noilla ketjuilla kun eivät mielellään pidä hyllyssä noita kalliimpia reppuja. On se ongelma että kun joka valmistajalla on niin paljon malleja niin vääjäämättäkin osa jää hyllyyn, Deuterin reput maksaa Suomessa kekimäärin päälle seitsemän kymppiä ja mielestäni Ospreyn ovat vielä arvokkaamia... tsekka että löytyiskö CRC:ltä mitään hyllystä, salku syksystä oli kyllä aika tyhjää...
    Noissa repuissa kyllä aika hyvät säädöt ja ainakin deuterin sivuilla hyvin kuvia mitkä kyllä kertoo repusta paljon. Kaikki viimeiset olen ostanut koittamatta enkä yhtään katunut.

  21. #21
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo, Kalajavri
    Viestit
    254
    Futura 28 ollut nyt 5+ vuotta, sekalaisen aktiivisessa patikointi- ja työmatkapyöräilykäytössä. Tuntuu että eihän tuota rikki saa millään, vaikka hampaatirvessäylipakkaamistakin on aina välillä tullut harrastettua. Ja painoa ihan jonkun verran - esim. läppäri, muistiinpanokirja, kengät, vaatteita, kaarilukko yms. roipetta. Olen kyllä koettanut helpottaa vetoketjujen suurinta rasitusta tiukkaamalla kompressiohihnat huolella.

    Omalla ruumiinrakenteella niskanpainamista matalahkossakaan ajoasennossa en ole havainnut. Mutta YMMV.

    Jos jotain vikaa haluaa hakea, niin painoahan tuossa on hieman reilusti. Ja selän kaaret hieman rajoittavat pakkaamista. Toisaalta osin näiden vuoksi ei hiosta selkää.
    Irtopyöräilijä

  22. #22
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Olikos se partiokauppojen myymä Deuter Tunturisusi sama kuin tuo Transalp?
    Muistaakseni Tunturisudessa on erilainen selkämys ja kypärän kiinnitys. Tilasin Partioaitan kautta Trans Alpinen kokeiltavaksi myymälään ja hyvähän se oli.

  23. #23
    Igor Pavlovits Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Muistaakseni Tunturisudessa on erilainen selkämys ja kypärän kiinnitys.
    Lisäksi Tunturisudesta taitaa puuttua karttatasku.

    Tunturisudessa (Trans Alpine AC) versiossa on AC-verkkoselkämys, joka syö repun tilavuutta, hankaloittaa pakkaamista varsinkin arkikäytössä ja eikä ainakaan sopinut omaan selkääni ja lisäksi kaikissa kaupassa testaamissani yksilöissä vetoketjut toimivat takkuisesti, mikä oli ehkä uudenkarheutta muttei kuitenkaan antanut mitään laadukasta vaikutelmaa.

    Toisin on laita alkuperäisessä Trans Alpine repussa, jossa on Airstripes-selkämys, joka on kuin tehty pyöräilykäyttöön. Airstripes-selkämyksessä oli alkuun hieman uutuuden karheutta eli selkäosan pehmustepalkit tuntuivat hieman kulmikkailta mutta käytössä tuntuma pehmeni. Sopii selkään vielä paremmin pyöräilyasennossa kuin kävellen. Ei tämäkään aivan täydellinen reppu ole omaan käyttööni, sillä itse kaipaisin hieman lisää tilaa (>5L), kypäräkiinnikkeet voisi korvata normi lenkeillä ja karttatasku voisi olla isompi.

    Niin ja alkuperäistä Transalpinea saa ainakin Bikeplanetista.

  24. #24
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Igor Pavlovits Katso viesti
    Lisäksi Tunturisudesta taitaa puuttua karttatasku.

    Tunturisudessa (Trans Alpine AC) versiossa on AC-verkkoselkämys, joka syö repun tilavuutta, hankaloittaa pakkaamista varsinkin arkikäytössä ja eikä ainakaan sopinut omaan selkääni ja lisäksi kaikissa kaupassa testaamissani yksilöissä vetoketjut toimivat takkuisesti, mikä oli ehkä uudenkarheutta muttei kuitenkaan antanut mitään laadukasta vaikutelmaa.

    Toisin on laita alkuperäisessä Trans Alpine repussa, jossa on Airstripes-selkämys, joka on kuin tehty pyöräilykäyttöön. Airstripes-selkämyksessä oli alkuun hieman uutuuden karheutta eli selkäosan pehmustepalkit tuntuivat hieman kulmikkailta mutta käytössä tuntuma pehmeni. Sopii selkään vielä paremmin pyöräilyasennossa kuin kävellen. Ei tämäkään aivan täydellinen reppu ole omaan käyttööni, sillä itse kaipaisin hieman lisää tilaa (>5L), kypäräkiinnikkeet voisi korvata normi lenkeillä ja karttatasku voisi olla isompi.

    Niin ja alkuperäistä Transalpinea saa ainakin Bikeplanetista.
    Minulla on ollut tuo tunturisusi kaikenlaisessa käytössä muutaman vuoden. Siinä on tosiaan verkkoselkämys. Minusta se on taas miellyttävä selkää vasten. Olen tehnyt tuolla pari reppureissuakin thaimaahan, ja hyvin kesti. Oli tosiaan ihan ääriään myöten pakattu, joku 7 kiloa. Vetoketjut on toimineet hyvin ja selkä ei hikoa. Sadehuppu tulee mukana. Minulle tuokin on turhan iso pyöräilyyn. Tällä hetkellä reppuna Camelbakin mayhem, mutta pienempi pitäisi löytää tilalle.

  25. #25
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    164
    Voitteko suositella pienehköä (n. 15 L) reppua seuraavilla spekseillä.
    -"cc-ajoasentoystävällinen" ja hyvin istuva
    -kestävä
    -hyvä ilmastointi
    -15" läppäri mahtuu
    -muutama pienempi tasku irtotavaroille

    Boonuksena jos saisi vielä integroidun sadesuojan.

  26. #26
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    95
    Kiitoksia foorumilaisille! Tämän keskustelun innoittamana tilasin itselleni Osprey Talon 33 repun työmatkoja varten. Nyt on viikon ollut käytössä ja oon tyytyväinen.

  27. #27
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    72
    Nyt on ollut pari päivää työmatkakäytössä Ortliebin Velocity. Erittäin pätevän tuntuinen reppu Ospreyn Talon 22:n jälkeen. Osprey oli minulle hieman liian pitkä pyöräilyyn ja vetoketjut sekä kangas alkoivat päästää vettä läpi. Velocity on yllättävän mukava selässä. Siihen mahtuu paljon enemmän tavaraa, koska selkäverkko ja kaaret eivät vie kaikkea tilaa. Huonona puolena ulkoisten taskujen puute, eli lukon ja avaimet joutuu jemmaamaan laukun sisään. Ajattelin paikata tätä kiinnittämällä hyvin pienen kameralaukun (tai vastaavan) olkaliivekkeeseen. Sinne mahtuisi sitten avaimet, duunin kellokortti yms. pientä sälää.

    Ilmastoinnista on paha mennä näillä keleillä sanomaan mitään mutta netistä ongittujen tietojen perusteella pitäisi olla suhteellisen viileä selässä. Kestävyyden pitäisi olla Ortliebin laadun tuntien huippuluokkaa.

  28. #28
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    226
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smu Katso viesti
    Mulla on ollut muutaman kuukauden käytössä Ospreyn 30-litrainen Manta. On hyvä selässä ajaessa (kypärän niska ei kolahda repun yläosaan) ja pikkutaskuja on vähintään riittävästi. Juomapussi tuossa on myös, joten jos sille ei ole käyttöä niin Manta ei ehkä ole paras valinta, pussi tuo kuitenkin hintaa jonkin verran lisää. Sadesuoja kuuluu toimitukseen.
    Sulla taitaa repussa olla 2 litrainen Ospreyn Hydra Form -juomapussi? Onko pätevä? Itse haaveillut tota, kun muut juomapussit vaikuttavat niin peruskamalta.. Reppuna mulla on Ospreyn Talon 11. Käytössä työmatkoilla juosten ja pyöräillen. Hinta juomapussilla vaan on korkea (vaikea saatavuus), yli 30€ kun noita tavallisempia saa 20 jo eurolla. Kannattaisiko kuitenkin panostaa?

  29. #29
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.564
    Nostetaas tätä kun olis tarvetta uudelle repulle,pyöräily käyttöön ja muuhunkin.Kiikaris olis Sourcen tuotteista joko Assault 20 tai Commander 10,hintaero ei o kovin iso ja tuota isompaa pystyy pienentämään kait noil kompressio hihnoilla (6 kpl).
    Onkos noista kellään kokemusia,missä vaan käytössä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •