Sivu 2 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 260

Aihe: Yksipyöräily

  1. #31
    Liittynyt
    02/2002
    Viestit
    73
    Apupyörät multa puuttuukin.

    Yritin opetella roskapöntön kanssa, neuvon löysin jostain keskustelupalstalta. Naapurit vähän ihmetteli kun istuin yksipyörän päällä ja asfaltilla työnsin pönttöä edellä.

    Ajot ilman tukea jäi kuitenkin millimetreihin ja millisekunteihin. Tavallisella ajan sentään megametrejä.

  2. #32
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.537
    nopeaa toimintaa kyll unicycle.uk.comilla, sunnuntai-iltana tilaus sisään ja tänään oli jo lähtenyt postiin
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  3. #33
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    nopeaa toimintaa kyll unicycle.uk.comilla, sunnuntai-iltana tilaus sisään ja tänään oli jo lähtenyt postiin
    Mun pyörällä kesti 2,5 viikkoo Ranskasta. Veikkaisin että unicycle.uk.comilta tulis nopeempaa.
    yksipyoraily.fi

  4. #34
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    17
    Vinkeän näköistä menoa oli noilla isoilla pyörillä Manhattanissa. Liikennevaloissa seisoskelu noilla saattaisi kyllä ketuttaa, kun ei klossikenkiäkään viitsisi koskaan irroitella polkimista

    Kuvittelisin liikkeelle lähdön olevan vielä hippasen hankalampaa tuollaisella 36" yksipyörällä?

  5. #35
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Popper Katso viesti
    Vinkeän näköistä menoa oli noilla isoilla pyörillä Manhattanissa. Liikennevaloissa seisoskelu noilla saattaisi kyllä ketuttaa, kun ei klossikenkiäkään viitsisi koskaan irroitella polkimista

    Kuvittelisin liikkeelle lähdön olevan vielä hippasen hankalampaa tuollaisella 36" yksipyörällä?
    Mitä nyt kerran oon 29" kokeellut, niin kyllä se yllättävän hankalaa oli, mutta eiköhän siihen nopeesti totu. Sitten pyörän pysäyttäminen oli yllättävän hankalaa verrattaessa 20-tuumaseen. Nyt ymmärrän miks niissä on ne jarrut
    yksipyoraily.fi

  6. #36
    Kun tuo loskamoska on näköjään sulanut maasta pois, niin nyte vkl vois käydä jossain asfaltilla opettelemassa ajamista.

    Sisätiloissa(ahtaissa) olen vähän kokeillut ja eikä tunnu ollenkaan mahdottomalta.

  7. #37
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti
    Kun tuo loskamoska on näköjään sulanut maasta pois, niin nyte vkl vois käydä jossain asfaltilla opettelemassa ajamista.

    Sisätiloissa(ahtaissa) olen vähän kokeillut ja eikä tunnu ollenkaan mahdottomalta.
    Onnea harjoitteluun! Ei varmasti mene kauaa, jos jo tolta tuntuu. Kirjoitin Yksipyöräily-foorumille juuri ohjeita, miten pääsee alkuun, toivottavasti niistä olisi apua. http://yksipyoraily.fi/viewtopic.php?f=2&t=15&p=40#p40
    yksipyoraily.fi

  8. #38
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Vaihtelee
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anteli Katso viesti
    Onnea harjoitteluun! Ei varmasti mene kauaa, jos jo tolta tuntuu. Kirjoitin Yksipyöräily-foorumille juuri ohjeita, miten pääsee alkuun, toivottavasti niistä olisi apua. http://yksipyoraily.fi/viewtopic.php?f=2&t=15&p=40#p40
    Hitsi, Mulla viime sunnuntaina tilattu fillari kävi aamupäivällä oven takana, mutta en ollut JUURI SILLÄ HETKELLÄ paikalla ja jättivät lapun.
    Yksi pieni puhelin kilautus olisi auttanut paljon asiaa. Jo kolmas kerta, kun näin kävi. Outoa businesta kannattavuuden kannalta, kun ei viitsitä soitella.
    Näilläkin terminaali 75 km päässä.
    Firma DPD.
    Enään en ota... new life!

  9. #39
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo Juoppo Katso viesti
    Hitsi, Mulla viime sunnuntaina tilattu fillari kävi aamupäivällä oven takana, mutta en ollut JUURI SILLÄ HETKELLÄ paikalla ja jättivät lapun.
    Yksi pieni puhelin kilautus olisi auttanut paljon asiaa. Jo kolmas kerta, kun näin kävi. Outoa businesta kannattavuuden kannalta, kun ei viitsitä soitella.
    Näilläkin terminaali 75 km päässä.
    Firma DPD.
    Voi harmi! Munkin yksipyöräinen tuli saman firman kautta, mutta ihan normaalista postista sen kuitenkin sitten noudin. Toivottavasti tulee pian
    yksipyoraily.fi

  10. #40
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.537
    DPD:stä näitä "hyviä juttuja" kuulleenna tilasin suosiolla töihin. Tilasin sunnuntai-illalla, tänään oli ilmestynyt firman varastoon. Koottua sain, reeniä vaatinee
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  11. #41
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    6.183
    (K-jotakin)
    MTBTurku.net
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  12. #42
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    (K-jotakin)
    Asiallista! Yksipyöräily selvästikkin pääroolissa
    yksipyoraily.fi

  13. #43
    7h harjoittelua takana, pääsen jo 10m hurjasti mutkitellen.
    Osaan myös ottaa kiinni pyörästä kaatuessa, se ei enää liu'u pitkin asfalttia ihan joka kerta.
    Yksipyöräkin(ja kuski) on pysynyt suht ehjänä, muovipolkimet menneet hieman rämään kuntoon ja tuota kiekkoa täytyypi vähän suoristella.

    Toivottavasti lunta ei tule ihan heti, se varmaankin hankaloittaa tilannetta.

    Eli reenit jatkuu

  14. #44
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti
    7h harjoittelua takana, pääsen jo 10m hurjasti mutkitellen.
    Osaan myös ottaa kiinni pyörästä kaatuessa, se ei enää liu'u pitkin asfalttia ihan joka kerta.
    Yksipyöräkin(ja kuski) on pysynyt suht ehjänä, muovipolkimet menneet hieman rämään kuntoon ja tuota kiekkoa täytyypi vähän suoristella.

    Toivottavasti lunta ei tule ihan heti, se varmaankin hankaloittaa tilannetta.

    Eli reenit jatkuu
    Hienoa että olet päässyt vauhtiin! Tosta ei enään kauaa mene niin ajat nii pitkään kun haluat. Sitten kun ajo sujuu kunnolla, niin kääntymistä ja liikkellelähtöä ilman tukea harjoittelemaan vaan Toivottavasti joskus eksyt yksipyöräily-foorumillekkin. http://yksipyoraily.fi/

    Ja tuosta satulan kiinniotosta... Se on kyllä hyvä osata. Itsekkun harjoittelin, niin olisin voinut teipata satulan tai jotain. Semmosen 2kk ajonjälkeen piti ostaa uus satula kun edellinen hajosi käsiin. Johtui kyllä suuremmaksi osaksi siitä kun aloin hyppimään ja susi se satula oli jo alunperinkin.
    yksipyoraily.fi

  15. #45
    Harjoittelua 9&puoli h, 50metriä pääsee jo kaatumatta.

    Aika lähellä taitaa olla pysyvä pystössä pysyminen

  16. #46
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopion seutu
    Viestit
    301
    Tälläinen 24" MUni itselläni. Välillä tulee ajettua enemmänkin, välillä unohtuu kuukausiksi varastoon.
    Noin 4 päivää meni opetella (2-3h/pv), että 50m pätkiä tasaisella pääsi ja kääntymään oppi.

    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

  17. #47
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Vaihtelee
    Viestit
    264
    Viimeinkin kolmannella yrityksellä DPD sähläyksen jälkeen 3. kerralla vekotin perillä.
    (yksi päivä meni turhaan odotellessa netissä sovittua ajankohtaa, sitten puhelimitse maksullista jonotusta ja lopulta puhelinvastaajaan. Uusi soitto + maksullista jonotusta ja viimein henkilö kiinni)

    Eli tuossa tuo vekotin nyt eteisessä kasattuna, vielä gummi tyhjänä odottelee tulevaa uhriansa.

    Kysymys:
    Satula on säädettynä min mittaansa, eikä koivet yltä sillä istuen maahan.
    Pitäisikö ryhtyä satulaputken lyhennykseen (sahaten, kuten ohjeessa) vai kuuluuko näin myös olla (aloittelijalla)?

    Tollanen vink vielä tuleville harrastajille, kasatessa varoen sen "etuhaarukan" kanssa. Pyörähtää touhutessa se satulaputken pää alas, jos yrittää jättää pystyyn ja nojaamaan seinää tms. vasten.
    Pyörähtää 100 varmasti pyörän akselin varassa kohti lattiaa. Tekee mahtikolon parkettiin, ellei satu olemaan jalkaterä juuri kohdalla...
    (Ei, en saanut osumaa enkä koloa parkettiin, mutta lähellä oli parikin kertaa)

    t. Jope
    Jopo Juoppo muokkasi tätä : 04.11.2010 at 19.18
    Enään en ota... new life!

  18. #48
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo Juoppo Katso viesti
    Viimeinkin kolmannella yrityksellä DPD sähläyksen jälkeen 3. kerralla vekotin perillä.
    (yksi päivä meni turhaan odotellessa netissä sovittua ajankohtaa, sitten puhelimitse maksullista jonotusta ja lopulta puhelinvastaajaan. Uusi soitto + maksullista jonotusta ja viimein henkilö kiinni)

    Eli tuossa tuo vekotin nyt eteisessä kasattuna, vielä gummi tyhjänä odottelee tulevaa uhriansa.

    Kysymys:
    Satula on säädettynä min mittaansa, eikä koivet yltä sillä istuen maahan.
    Pitäisikö ryhtyä satulaputken lyhennykseen (sahaten, kuten ohjeessa) vai kuuluuko näin myös olla (aloittelijalla)?

    Tollanen vink vielä tuleville harrastajille, kasatessa varoen sen "etuhaarukan" kanssa. Pyörähtää touhutessa se satulaputken pää alas, jos yrittää jättää pystyyn ja nojaamaan seinää tms. vasten.
    Pyörähtää 100 varmasti pyörän akselin varassa kohti lattiaa. Tekee mahtikolon parkettiin, ellei satu olemaan jalkaterä juuri kohdalla...
    (Ei, en saanut osumaa enkä koloa parkettiin, mutta lähellä oli parikin kertaa)

    t. Jope
    Onnea yksipyöräisen uhrille ja mukavia hetkiä yhdessä

    Jalkojen ei tarvitse/pidä ylettyä maahan. Tärkeintä että jalat ylettävät kummallekkin polkimelle ongelmitta polkimien kaikissa asennoissa. Jos näin ei ole, niin sitten satulaputkea sahaamaan. Alussa tietenkin olisi mukava kun jalat ylettäisivät kunnolla maahan ihan lähdönkin takia, mutta ei mee kauaakaan kun jo hyppäät kyytiin
    yksipyoraily.fi

  19. #49
    Nyt 12h mittarissa ja menee ainakin 100m ilman kaatumista(pystyy pyyhkimään jo nenän polkemisen aikana),
    vastaan kun tulee ihmisten piha, eli joutuu vaihtaan jo ajomestaa.

    Varmaankin vois pikkuhiljaa opetella lähtöä ilman tukea[+kääntymistä] ja sitten vaan pyöräteitä pitkin ajelemaan.

  20. #50
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti
    Nyt 12h mittarissa ja menee ainakin 100m ilman kaatumista(pystyy pyyhkimään jo nenän polkemisen aikana),
    vastaan kun tulee ihmisten piha, eli joutuu vaihtaan jo ajomestaa.

    Varmaankin vois pikkuhiljaa opetella lähtöä ilman tukea[+kääntymistä] ja sitten vaan pyöräteitä pitkin ajelemaan.
    Ite opin lähdön ilman tukea tällee:
    1. Parempikäsiottaa kiinni satulasta
    2. Toinen käsi pitää sivulla tasapainoa
    3. Etummainen poljin osoittaa klo 3-6 suuntaan (katso että pyörä ei kuitenkaan pääse karkaamaan alta) ja sille astutaan ensimmäisenä.
    4. Toinen jalka pitää aluksi tukea takana maasta, sitten tekee kevyen potkasun jolla saa alkuvauhdit ja samalla nousee itse kyytiin satulan päälle.

    Alussa kun halusin kääntyä, niin hidastin vauhtia ja sitten ylävartaloa "pyöräytin" haluamaani suuntaan. Se on varmaan se helpoin tapa kääntyä, mutta sitten kun vähän ajelee, niin kääntyminen alkaa tapahtua automaattisesti jalkojen avulla. Painotat sen jalan polkasuja mihin suuntaan haluat kääntyä ja vastaavasti kevennät toisen jalan polkasuja. Hyppimisen oppiminenkaan ei kauaa aikaa vie ja sitä voi oikeestaan alkaa harjoittelemaan heti kun oppii normi ajon. Se on tehokas keino kääntyä myös, mutta siinä pätee sama kuin tuossa "pyöräytyskääntymisessä", että vauhtia ei saa olla paljoa.

    Menestystä harjoitteluun, jatka samaa rataa
    yksipyoraily.fi

  21. #51
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anteli Katso viesti
    Menestystä harjoitteluun, jatka samaa rataa
    Kiitos hyvistä vinkeistä!

    Tänään pari tuntia liikkeellelähtöä, ei vielä luonnistu noin vähällä harjoittelulla.
    Joka päivä aina kummiski edistyy ajotaito hieman etiäpäin.

  22. #52
    Total training time: 16.5 tuntia.

    Pyörätietä tänään jo loppuajasta poljin, selkään hyppääminen vaatii vielä 5-20 yritystä per lähtö.
    Suffeli muokkasi tätä : 06.11.2010 at 22.34

  23. #53
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti
    Total training time: 16.5 tuntia.

    Pyörätietä tänään jo loppuajasta poljin, selkään hyppääminen vaatii vielä 5-20 yritystä per lähtö.
    Eli pääset jo niin pitkälle kuin haluat

    Ite tuli ajettuu n. 15km viikonloppuna.
    yksipyoraily.fi

  24. #54
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    pks
    Viestit
    151
    keskivartaloonko tuolla veivailu ottaapi eniten?

  25. #55
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nakamura10 Katso viesti
    keskivartaloonko tuolla veivailu ottaapi eniten?
    Jalkoihin varmaan kaikista eniten, mutta kuitenkin jokapaikka joutuu olla kokoajan jännittyneenä tasapainon pitämiseks, niin vaikuttaa kyllä lähes kaikkiin lihaksiin. Tehokasta hauis treeniä saa jos hyppiä haluaa

    Normaalilla pyörällä voi yhdellä voimakkaalla polkasulla päästä vaikka 100m, mutta yksipyöräisellä jalkojen on liikuttava kokoajan että saa sen 100m ajettua. Eli työtä jonka yksipyöräisellä ajo vaatii vois verrata ennemmin melkeen juoksemiseen kuin normaalilla pyörällä ajamiseen, erona se että yksipyöräisellä ajaessa ei tarvitse ottaa jaloilla vastaan sitä "hyppyä" joka juostessa tulee jokaisella askeleella, sen takia ajaminen ei kuitenkaan ehkä niin rankalta tunnu.
    yksipyoraily.fi

  26. #56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anteli Katso viesti
    Eli pääset jo niin pitkälle kuin haluat
    No ei ihan, mutta melkein.


    Tänään tuli lunta ja keli oli liian luikas harjoitteluun, vois odottaa että teiden pohjat pakkautuvat vähän pitävimmäksi.

    Karkeampaa rengasta myös menee tilaukseen(24x2.35):


  27. #57
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84
    Lumella ajaminen on kehittävää

    Hieno video: http://yksipyoraily.fi/viewtopic.php?f=9&t=16
    yksipyoraily.fi

  28. #58


    Freemount-harjoitukset jatkuu ja jatkuu ja jatkuu..

  29. #59
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti


    Freemount-harjoitukset jatkuu ja jatkuu ja jatkuu..
    Lumisten polkujen peto

    Itse sain myös yhtenä iltana kokea lumella ajoa taas pitkästä aikaa. Jotenkin helpommin rohkeni yrittää uusia temppuja kun se 2cm lumikerros oli.
    yksipyoraily.fi

  30. #60
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Atnukakkiap
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti

    Freemount-harjoitukset jatkuu ja jatkuu ja jatkuu..
    Jos kyytiin pääseminen tuntuu kovin takkuiselta, kannattaa yrittää erilaisia tapoja. Tuon antelin ohjeen ykköskohta menee minulla juuri toisin päin, heikompi eli vasen käsi on satulassa kiinni ja parempi käsi tuo tasapainoa niin liikkeelle lähdettessä kuin hankalammassa maastossakin.

    Opettelin itse liikkeellelähdön aluksi niin, että kiinnipitävän käden puolen poljin oli kello kuudessa ja jalka polkimella. Hyppäytin siitä oikean jalan polkimelle ja pyörän huojahdus toi oikean polkimen yläkuolokohdan jommallekummalle puolelle, jolloin polkeminen oli mahdollista. Ensimmäiset metrit ovat näin lähdettynä hitaita ja vaappuvia.

    Sitten kun tuollainen lähtö alkoi sujua ja tuntua kankealta, muutin lähtöä s.e. kammet olivat vaakasuorassa, heikomman käden puolen kampi kohti itseäni. Heikomman puolen jalka kevyesti polkimelle, mutta jalalle ei painoa, ja sitten oikealla jalalla hyppään edessä olevalle polkimelle ja pyörä on saman tien vauhdissa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •