Sivu 1 / 8 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 220

Aihe: Hail Mary & Haroilu-kerho

Hail Mary & Haroilu-kerho

Näitä kaunokaisia on tänne ilmestynyt runsaasti niin keskustelu Marysta & Haroista & haroilusta jatkukoon täällä.

Kuvan setuppi vaihtui tänään. Kokeiluun toinen kiekko 34/19 välitykselle VImpeliä varten. Mukaan sinne lähtee vielä Rohloffrinkula. Sama ketju kuin 34/18 riitti.

Jos jotakin lisää tuohon laittaisin niin keula kaukolukituksella olisi hyvä. Onko kokemuksia ja/tai vinkkiä&linkkiä. Kalliita tuppaavat olemaan 29"keulat noin yleisesti imo.

Mulla on ollut Mary keväästä ja nyt niitä on putkahdellut, mutta onko vanhempaa Haro-kalustoa jollakin/jossakin?

Ei ole osunut silmään jäsenistön aukeamista vaihteista. Onko joku laitellut korvakkeita jne? Vai onko syntynyt uusia sinkulauskovaisia Minusta Mary on parempi ajettava 1-vaihteisena. Talvella napavaihde on paras + paino antaa turvallista junamaisuutta, mutta jumppaaminen sulan maan juurakkokivikkoissa ilman takapunttia on mukavampaa. Ja sitten kun ei jaksa jumpata eikä polkea niin työnnetään. Älyttömän yksinkertaista
    kmw muokkasi tätä : 02.09.2010 at 07.13
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Mie liityn tälläseen härö-kerhoon. Eikun Haro. Vajaan viikon on ollut Mary pihassa ja reilu 7 tuntia on ehtinyt sillä metsässä rymytä. Sanoisin, että että aika tehokasta jumppaa. Mukavaa menoa ja esim. puunrunkojen ylityksen helppous on kyllä osannut yllättää.

Pyörä on polkimia lukuunottamatta vielä alkuperäiskunnossa keulaa ja renkaita (Nevegal 2.2?) myöden. Oon ajellut sellasilla 2,5 barin paineilla ja tuntuu, että vähempikin riittäs tällaiselle 90 kiloselle kuskille. Kuinkahan paljon uskaltaa paineita pudottaa, ettei ensimmäisen kiven kohdalla käy suhina. Kärsiikö 29":ssä pitää pienempiä paineita verrattuna 26":iin?

Tähän kerhoon minäkin liityn. Kohta 2 viikkoa ajoa ja edelleen riemukasta. Ja hämmentävän addiktoivaa. Oma setup 32x16, renkaina Stan's Ravenit sisäkumilla. Käyttötarkoitus työmatkat, talvipyöräily, sekä hiekkatie/ulkoilureitti lenkit, teknisemmille poluille menen edelleen täpärillä, joskin olen jo alkanut miettiä josko sittenkin...
    Vaimolle perustelin hankintaa lastenistuimella ja sillä kuinka loistavasti ko pyörä kyyditsemiseen sopii (valkoinen valhe). Oli selittelemistä, kun totesin ettei 16" runkoon saa lastenistinta kiinni.
    Yllä versio 1.1 (vaihdettu gripit, takaratas, renkaat). Ensi viikolla tulee versio 1.2: tulossa hydr jarrut ja lokarit (!). Tyylirike, mutta käyttötarkoituksesta johtuen must.
    Yritin jopa löytää Haro ajopaitaa, mutta ei oikein löydy kuukkelilla. Jos törmäätte niin vinkatkaa.
    Horo-Mari on paras pyöräilyyn liittyvä ostos tähänastisella uralla. Ja paljon on tullut jo ostettua.

Mitähän tuommonen Härö painaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahma Katso viesti
    Tähän kerhoon minäkin liityn. Kohta 2 viikkoa ajoa ja edelleen riemukasta. Ja hämmentävän addiktoivaa. Oma setup 32x16, renkaina Stan's Ravenit sisäkumilla. Käyttötarkoitus työmatkat, talvipyöräily, sekä hiekkatie/ulkoilureitti lenkit, teknisemmille poluille menen edelleen täpärillä, joskin olen jo alkanut miettiä josko sittenkin...
    Vaimolle perustelin hankintaa lastenistuimella ja sillä kuinka loistavasti ko pyörä kyyditsemiseen sopii (valkoinen valhe). Oli selittelemistä, kun totesin ettei 16" runkoon saa lastenistinta kiinni.
    Yllä versio 1.1 (vaihdettu gripit, takaratas, renkaat). Ensi viikolla tulee versio 1.2: tulossa hydr jarrut ja lokarit (!). Tyylirike, mutta käyttötarkoituksesta johtuen must.
    Yritin jopa löytää Haro ajopaitaa, mutta ei oikein löydy kuukkelilla. Jos törmäätte niin vinkatkaa.
    Horo-Mari on paras pyöräilyyn liittyvä ostos tähänastisella uralla. Ja paljon on tullut jo ostettua.
    Olen myös itse petaillut jo puolisen vuotta Frouvalle että tarvitsisin lapsen kuljetukseen juurikin sinkula maasturin.
    Kun eihän täysjoustoon, maantiepyörään, fixiin taikka jopoon voi turvaistuinta tai peräkärriä laittaa...

Haro tahi OnOne sinkula itselleni tässä ilmestynee.

Edit:
    Mikäs tuo Beasley on oikein pyöriään?
    Rengaskoko on itselleni aivan uusi asia. Onko moisilla millainen saatavuus?
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Nyt voit perustella peräkärryn oston. Sen saa varmasti kiinni tuohonkin pyörään...
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Nyt voit perustella peräkärryn oston. Sen saa varmasti kiinni tuohonkin pyörään...
    Peräkärry on jo, mutta on se istuin yhden lapsen kanssa huomattavasti kätevämpi. Vanhempi ajaa nykyään itse. Eikä pelkästään peräkärryn takia taida kannattaa kolmatta muksua tehdä...

Hang a round -jäsenenä taas kyselen. Kmw tuossa mainitsi napavaihteet. Jos Maryyn haluaa asentaa talveksi vaikkapa Alfinen, niin pitääkö siihen hankkia myös jotain noita Sheldonin mainitsemia antirotation-prikkoja?

Työmatkapyöräilyssä saisi tosiaan olla myös kiinteäaisaiset lokasuojat. Mitkä ovat tarpeeksi isot ja leveät ja mistä niitä saa? Ei kovin paljon näyttänyt olevan valikoimaa.Tämmöiset näytti kotomaassa olevan, mutta tarkempia mittoja ei anneta.

Horo-Mari, Hail Mary jne. ovat hauskoja nimiä. Niille, jotka eivät jaksa googlailla, niin tämän fillarin mallinimi tulee kuulema isoista 29"-renkaista laulu- ja soitinyhtye CCR:n rallin Proud Mary mukaan.

Big wheel keep on turnin',
    Proud Mary keep on burnin'

Lainaus Alkujaan tämän lähetti UrsusArctos Katso viesti
    Hang a round -jäsenenä taas kyselen. Kmw tuossa mainitsi napavaihteet. Jos Maryyn haluaa asentaa talveksi vaikkapa Alfinen, niin pitääkö siihen hankkia myös jotain noita Sheldonin mainitsemia antirotation-prikkoja?

...
    Noita pelkkiä "antirotation-prikkoja" saa Bike-components.de:stä ~3 eurolla. Se mummomallin prikka kääntää "vaijerivarren" ihan vituralleen horisontaalidropeilla, mutta sellainen vähän pienemmällä kulmalla oleva osoittaa "seatstayn" suuntaan, joilloin vaijerin saa tuotua vaakaputkea pitkin. On sitten niitä ihan horisontaalidropeille olevia, joilla vaijeri tuodaan alavetona "chainstaytä" pitkin. Ihan Marittomana nurkillanotkujana kommentoin.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Yks tyhmä kysymys muuten vaan.

Mitenkä tossa ketjun kiristys hoidetaan, kun toi haarukka näyttää siltä ettei siinä paljoon eestaas akselia heilutella?
    Halflink ketjullako haette oikeen kireyden?

Siinä on se joku epäkeskokeskiö (EBB?). Eli keskiötä pyörittämällä ketju kiristyy. Itsellä ei tosin ole vielä kokemusta asiasta..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ottojussi Katso viesti
    Siinä on se joku epäkeskokeskiö (EBB?). Eli keskiötä pyörittämällä ketju kiristyy. Itsellä ei tosin ole vielä kokemusta asiasta..
    Aivan aivan. Oishan toi nyt pitänyt itekkin tajuta

tuossa päivän vanha mary. ketjut olivat kyllä tehtaan jäljiltä todella kireät. täytyy tässä illan aikana selvittää miten tuo ebb toimii, jos niitä saisi hieman löysytettyä. pari paikka mitä ehdin jo kurkata olivat melko kuivia, niin täytynee käydä kaikki osat läpi ja lisätä rasvaa. on se hieno

EDIT: ketjut löysätty. helppo tuo ebb
    0pa muokkasi tätä : 09.09.2010 at 19.24

Ameeriikan Foorumin Marja-kuvia & -keskustelua http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=356726
    Anatole France

176 cm lyhyelle jäpikälle, 16" Mary vai 18"?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    176 cm lyhyelle jäpikälle, 16" Mary vai 18"?
    Itsellä mittaa 177 cm, lyhyet jalat, pitkät kädet, muutenkin lähinnä riutuneen gorillan mallinen. 16" on passeli, mutta 18":kin menisi. Jos maastoon niin ottaisin 16". Saa tulla koeponnistamaan, joskin Jyskylästä on matkaa.

pari huomiota ja kysymystä näin viikon ajon jälkeen

-epäkeskiön kupit ei täysin peitä keskiötä ja siitä millin raosta on jo nyt mennyt hiekkaa sisään. täynee puhdistaa syksyn aikaan suht usein ettei mene kokonaan jumiin. onko muilla sama tilanne?

-eturattaan ja rungon väliin jää vain milli-pari ja öljyjäljistä päätellen putkelta runtatessa ratas ottaa kiinni runkoon. onko muilla sama?

-bb5 jarrut ovat yllättäneet positiivisesti! helppo säätää ja tehoja löytyy todella mukavasti. olin päättänyt ennen pyörän saapumista laittaa hydrauliset, mutta nyt en taidakkaan

-mary bar oli minulle hieman liian kapea ja vaihdoin eastonin mid riseriin, mutta mary toimi mahtavasti mäessä putkelta runtatessa. luulen että tilaan jonkun reilusti taivutetun tasaisen tangon esim. salsa pro moton

-kovaääninen vapaaratas on ihq

-todella mainio peli ja hirmu kiva ajaa! kunhan nyt polvet vielä kestäisivät yksivaihteisuutta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0pa Katso viesti
    -epäkeskiön kupit ei täysin peitä keskiötä ja siitä millin raosta on jo nyt mennyt hiekkaa sisään. täynee puhdistaa syksyn aikaan suht usein ettei mene kokonaan jumiin. onko muilla sama tilanne?
    Kyllähän se rahisee. Minä omani putsailen kun vaihtelen rattaita/ketjuja ja on toiminut hjuvin.

-eturattaan ja rungon väliin jää vain milli-pari ja öljyjäljistä päätellen putkelta runtatessa ratas ottaa kiinni runkoon. onko muilla sama?
    Siirtämällä ebb:tä vähän ulommas vetopuolelta ongelma poistuu.

-mary bar oli minulle hieman liian kapea ja vaihdoin eastonin mid riseriin, mutta mary toimi mahtavasti mäessä putkelta runtatessa. luulen että tilaan jonkun reilusti taivutetun tasaisen tangon esim. salsa pro moton
    Vai kaponen Mullon nyt On-One Mungo ja se tuntui kapealta Maryn jälkeen (alaote antaa vääntämiselle pontta vielä paremmin kuin Mary ikuna)

näin on Toisessa takakiekossani on Revolver-napa/vapaaratas ja ääntä tulee enempi kuin Hopesta.

-todella mainio peli ja hirmu kiva ajaa! kunhan nyt polvet vielä kestäisivät yksivaihteisuutta!
    Kunhan et innostu liikaa ja laita liian raskasta välitystä niin polvet kestää paremmin, UGH
    Jani Mahonen muokkasi tätä : 15.09.2010 at 08.53 Syy: quotet korjattu
    Anatole France

pari huomiota ja kysymystä näin viikon ajon jälkeen

-bb5 jarrut ovat yllättäneet positiivisesti! helppo säätää ja tehoja löytyy todella mukavasti. olin päättänyt ennen pyörän saapumista laittaa hydrauliset, mutta nyt en taidakkaan

Aika samoja ajatuksia. Ratas ei ota kiinni, bb5 olivat ok kun säädöt sai lopulta kohdilleen, mutta vaihdoin silti hydraulisiin. Mary on minustakin liian kapea taivutukseen nähden, vääntää ranteita vähän väärään asentoon. Mutta putkelta hyvä. Samaa Salsaa ajattelin.
    Kovaäänisen vapaarattaan suurin etu on mielihyvän lisäksi se, ettei tarvitse soittokelloa...

Haro!

Kiinnostuin tästä kaunokaisesta Marysta kun kaikki sitä tuntuvat ylistävän. Syksyiset metsäpolut kutsuvat viekkaasti ja sinkula Marya olin jo melkein tilaamassa, kunnes silmiini osui tämä:
    Haro Mary XC

Koska ainakin luulen tarvitsevani vaihteita, kuten lapsikärryn kanssa mäkistä seutua ajaessa, niin tuo olisi tarpeisiini hyvin ideaalisen oloinen pyörä. Keula näyttäisi olevan ihan hyvä ja SRAMin osatkin kiinnostavat. Jarrut varmaan vaihdan myöhemmin jos tarvetta ilmenee.

Onko tuosta jollakulla kokemusta? Hinta-laatusuhde tuntuisi olevan kunnossa ainakin osien perusteella. Olen 171/83 cm pätkä, joten koon puolesta 16" olisi ilmeisesti sopivampi kuin 18"?

Tuolta putiikista näyttää löytyvän myös SS versio ja siitäkin kokoja 20" asti.

Steel is real, baby!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti protonis Katso viesti
    Haro!

Kiinnostuin tästä kaunokaisesta Marysta kun kaikki sitä tuntuvat ylistävän. Syksyiset metsäpolut kutsuvat viekkaasti ja sinkula Marya olin jo melkein tilaamassa, kunnes silmiini osui tämä:
    Haro Mary XC
    Steel is real, baby!
    Onpa erittäin hyvän oloinen tarjous. Omaan talliin ei enää mahdu, mutta tilaa ihmeessä. Tuolla hinnalla tuskin niitä kauaa hyllyssä lepää...

Onpa erittäin hyvän oloinen tarjous. Omaan talliin ei enää mahdu, mutta tilaa ihmeessä. Tuolla hinnalla tuskin niitä kauaa hyllyssä lepää...
    Olisin tilannut, mutta ei ollut enää varastossa Noh, oman Maryn etsiminen jatkuu...

Minkäs kokoinen Mary olisi sopiva 182cm lyhyelle kuskille? 18"?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis Katso viesti
    18'' on varmaan paras. Itse olen 180cm/79cm.

18" kauppaisin minäkin. Itse 184 ja suht normi jaloilla/käsillä varustettu. Juuri minua pitemmälle tuo 18" ei sitten menekään. Toisaalta 20" olis jo iso.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tony47 Katso viesti
    18'' on varmaan paras. Itse olen 180cm/79cm.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti larppa Katso viesti
    18" kauppaisin minäkin. Itse 184 ja suht normi jaloilla/käsillä varustettu. Juuri minua pitemmälle tuo 18" ei sitten menekään. Toisaalta 20" olis jo iso.
    Näin itsekin ajattelin mutta ainahan sitä pitää varmistaa pyörää ajaneilta. Eli taidan siis laittaa fillarin tilaukseen.

Jos on pitkäjalkainen ja 184 cm pitkä, ei 18" rungossa riitä tolppa.

Jouduin laittamaan satulan niin korkealle ja taakse kuin sain, eikä se siltikään ollut tarpeeksi. Vaihdoin sitten runkon 19,5" Inbrediin, joka sopii pitkäjalkaiselle paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti

Jouduin laittamaan satulan niin korkealle ja taakse kuin sain, eikä se siltikään ollut tarpeeksi. Vaihdoin sitten runkon 19,5" Inbrediin, joka sopii pitkäjalkaiselle paremmin.
    Paljonko koivellasi on mittaa? Itselläni sisämitta 83cm.

Paljonko koivellasi on mittaa? Itselläni sisämitta 83cm.
    92 cm ja satulan korkeus 80 cm...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Ja sitä tämmönen 182cm tavisvartaloinen kiittää
    Anatole France

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •