Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 40

Aihe: Takuu asiosta.

  1. #1

    Takuu asiosta.

    En löytäny mistään vastaavaa aihetta, joten ajattelin suoraan tänne kirjotellaa...

    Tilasin fillarin alkukesastä saksasta ja nyt keula on alkanut temppuilla. Kysymys kuuluukin kuka rupeaa sitä huoltamaan. Keula on rockkarin lyrik. Onko siis suomen maahantuoja vastuussa korjaamaan sitä. Muistelisin että joissan elektroniikka laitteissa tuotteen voi viedä korjattavaksi kotimaansa huoltoon riippumatta siitä mistä tuote on tilattu.

    Kysyn vaan....


    Opa

  2. #2
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.979
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti opa1 Katso viesti
    Tilasin fillarin alkukesastä saksasta ja nyt keula on alkanut temppuilla. Kysymys kuuluukin kuka rupeaa sitä huoltamaan. Keula on rockkarin lyrik. Onko siis suomen maahantuoja vastuussa korjaamaan sitä. Muistelisin että joissan elektroniikka laitteissa tuotteen voi viedä korjattavaksi kotimaansa huoltoon riippumatta siitä mistä tuote on tilattu.
    Pitäskö sun ottaa yhteyttä sinne ostopaikkaan ja kysyä heidän kantansa?
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  3. #3
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    1.332
    Se on urbaanilegenda tuo korjausjuttu:
    http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...ref=lk_ts_om_2

    Ostaja ottaa aina yhteyttä myyjään.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

  4. #4
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti opa1 Katso viesti
    Keula on rockkarin lyrik. Onko siis suomen maahantuoja vastuussa korjaamaan sitä. Muistelisin että joissan elektroniikka laitteissa tuotteen voi viedä korjattavaksi kotimaansa huoltoon riippumatta siitä mistä tuote on tilattu.
    Kyllä takuuasioissa täytyy käytännössä olla yhteydessä tuotteen myyjään, eli tässä tapauksessa sinne Saksaan. Tietenkin, jos olet saanut myyjältä sellaisen takuutodistuksen, jossa toimenpiteet on selkeästi määritelty, voit viedä keulan maahantuojalle.

    Tuo pyörän eri osien takuu onkin mielenkiintoinen kysymys. Koskeeko pyörän myyjän antama takuu myös siitä mahdollisesti myöhemmin irroitettavia osia (esim. keula) ja onko osilla joku tehdastakuu riippumatta pyörän myyjän antamasta takuusta? Asuntoautohommissa olen näiden kysymysten kanssa joutunut tekemisiin. Siellä varusteilla on omat takuunsa, mutta niistä on kaikista omat takuutodistuksensa. Kuitenkin kaikki niihinkin liittyvät takuukysymykset on hoidettava varsinaisen myyjän kautta.

  5. #5
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    580
    Kannattaa kyllä kysyä maahantuojalta ensin. Yksi puhelin soitto on kuitenkin pieni vaiva. Itse olen useammankin kerran saanut hoidettua asian suoraan maahantuojan kanssa kun on vaan asian fiksusti heille esittänyt. Ei maahantuojaa välttämättä hirveästi liikuta se mistä osa tai pyörä on hankittu koska maahantuoja saa kuitenkin valmistajalta korvauksen jos vika on takuun piirissä.

    Eli Rock Shox:in tapauksessa maahantuoja on muistaakseni Blueface oy lahdessa. http://www.blueface.fi/
    Gravity, what a heartless bitch.

  6. #6
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.325
    Takuu asioista pitää kysyä myyjä liikkeeltä, ei maahan tuojalta.
    ( ಠ_ಠ)

  7. #7
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    660
    Rokkaria tuo maahan Duell, ja en ylläty jos niitä ei kiinnosta.
    Mikä sitä Lyrikkiä vaivaa? Mikä malli?
    Att inte cykla är att gå för långt

  8. #8
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    11.764
    Pyörän osista tiedä kun ole tarvinnut niiden takuun kanssa leikkiä, mut ainakin kun oma Garmin 705:nen pimeni, ei suomen maahantuojaa kiinnostanut mistä olin värkkini ostanut (englannista olin sen hankkinut). Vaihtoivat uuteen nopeasti ja mukisematta.

    Sitten taas kyselin ohjeita satelliittipurkkini saloihin (Topfield) niin Topfield ei taas suostunut antamaan mitään tukea kun "laite ei kuulu meidän maahantuontivalikoimiin". Ja kansainvälisen Topfieldin tuki taas ei suostunut antamaan mitään tukea laitteelle kun asun suomessa ja ko purkki kuulemma tarkoitettu saksan valikoimiin vain.

    Eli ota näistä selvää. Ehkä se on että hyvät firmat ei välitä ja paskat alkaa nipottamaan.

  9. #9
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    706
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Rokkaria tuo maahan Duell, ja en ylläty jos niitä ei kiinnosta.
    Mikä sitä Lyrikkiä vaivaa? Mikä malli?
    Bluefacessa kävi oma Rokkarin Pike vajaa 2 vuotta sitten takuuhuollossa, ja hyvin on toiminut. Huollossa tosin meni 1kk. Blueface taitaa edelleen olla rokkarin maahantuoja.

    Hayes Strokerin tahmaavista männistä (kahvassa) kysyin Duellista ja vastauksena oli että voitele satulan männät. No eihän se mitään auta jos männät tahmaa kahvassa. No laitoinpa sitten kyselyä suoraan Hayesillle ja sieltä tuli viikossa korjaussetti (uudet männät kahvoihin tiivisteineen, ilmaussetti, rasvaa) uusien jarrupalojen kera...

  10. #10
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Asentaja Katso viesti
    Takuu asioista pitää kysyä myyjä liikkeeltä, ei maahan tuojalta.
    Nyt on kyllä pakko kysyä, että oliko tämä viesti tarkoitettu sarkastiseksi vastaukseksi jollekin?

  11. #11
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Oakland
    Viestit
    6.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Blueface taitaa edelleen olla rokkarin maahantuoja.
    Ei taida, vaan Duell.
    I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered.

  12. #12
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jman Katso viesti
    Nyt on kyllä pakko kysyä, että oliko tämä viesti tarkoitettu sarkastiseksi vastaukseksi jollekin?
    If you have to ask...
    ( ಠ_ಠ)

  13. #13
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    1.332
    Osa valmistajista ei edes salli maahantuojien korjata eikä toimita osia takuukorjauksia varten. Ja miten toimia jonkun Konan tai Cannondalen kanssa kun maahantuojia on useampi? Kuka niistä on vastuussa tai voi olla vastuussa Jürgeniltä ostetusta filosta.
    Ei kukaan vaan ostaja ja Jürgen hoitaa takuut keskenään.
    Toisinaan myös tuote määrää. Applen iPadin voi ostaa mistä päin tahansa ja se takuukorjataan aina ilmaiseksi täällä. iPhonea taas ei.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

  14. #14
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    175
    Tämä takuuasia ei ole ihan yksiselitteinen. Minulta hajosi Cannondalen maantiepyörästä (super six) runko. Se oli ostettu Kaliforniasta. Kukaan maahantuoja Suomessa, eikä Euroopan cannondale suostunut hoitamaan takuuasiaa. Oli kuulemma sovittu vuodenvaihteessa, että takuuasiat hoidetaan siellä maanosassa, josta pyörä on ostettu. No myyjäliike Kaliforniasssa oli vaihtanut omistajaa, eikä sieltä koskaan vastattu lähettämiini viesteihin. Cannondalen tehdaskaan ei suostunut hoitamaan asiaa. Näin Cannondalella!
    The Race is not always to the swift!

  15. #15
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.529
    Eikös ns. Kansainvälinen takuu kata kaikkialla korjaukset, itse ainakin kameran korjauttanut suomalaisen maahantuojan kautta vaikka oli Saksasta hankittu...?

  16. #16
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    1.332
    Esimerkiksi Nikonilla ei ole itsenäistä maahantuojaa vaan Nikon-Europe hoitaa myös Suomen maahantuonnin ja takuut. Ihan selvää on että myös takuuhuoltaa.
    Juuri Nikonista verkkokauppa.com teki aikoinaan valituksen ja sai omaan nilkaansa potkaistua itseään.
    Markku Liitiä muokkasi tätä : 31.08.2010 at 12.35
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

  17. #17
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.482
    Tässä menossa takuukeulan palautus Suomesta Action Sportsille Saksaan. Palautuksen maksoin itse....

    Noissa lamppuasioissa Suomalainen ostopaikka tälläisen ongelman sattuessa "voi" olla jopa nopeampi että halvempi vaihtoehto.


    30.08.2010, klo 11:25 Lähetys on luovutettu vastaanottajalle 01000 Ulkomaa/Foreign country
    28.08.2010, klo 22:04 Luovutusta yritetty, vastaanottajaa ei tavoitettu 01000 Ulkomaa/Foreign country
    27.08.2010, klo 13:21 Luovutusta yritetty, vastaanottajaa ei tavoitettu 01000 Ulkomaa/Foreign country
    27.08.2010, klo 11:10 Saapunut kohdemaahan 01000 Ulkomaa/Foreign country
    24.08.2010, klo 21:09 Lähetys lähtenyt maasta 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
    24.08.2010, klo 21:06 Lähetys on otettu käsittelyyn ulkomaanterminaalissa 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
    20.08.2010, klo 11:50 Lähetys on lajiteltu 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS
    19.08.2010, klo 19:20 Lähetys on lajiteltu 90000 OULU
    18.08.2010, klo 19:41 Vastaanotettu kuljetettavaksi

  18. #18
    Liittynyt
    10/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo Katso viesti
    Tämä takuuasia ei ole ihan yksiselitteinen. Minulta hajosi Cannondalen maantiepyörästä (super six) runko. Se oli ostettu Kaliforniasta. Kukaan maahantuoja Suomessa, eikä Euroopan cannondale suostunut hoitamaan takuuasiaa. Oli kuulemma sovittu vuodenvaihteessa, että takuuasiat hoidetaan siellä maanosassa, josta pyörä on ostettu. No myyjäliike Kaliforniasssa oli vaihtanut omistajaa, eikä sieltä koskaan vastattu lähettämiini viesteihin. Cannondalen tehdaskaan ei suostunut hoitamaan asiaa. Näin Cannondalella!
    Tuskin kukaan malttaa lukea warranty-tekstejä kun kerran markkinointi kertoo "ikuisesta runkotakuusta". Valmistajat antavat runkotakuut kuitenkin sellaisin ehdoin, että voivat käytännössä aina kieltäytyä kunniasta, jos sille päälle sattuvat.

  19. #19
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    1.332
    Mitä Cännärin duunarit voi tehdä jos uusi omistaja ei anna korvata takuusta vanhan omistajan aikaisia töppäyksiä...ne on vanhan omistajan vastuulla jos ei muuta ole sovittu.
    Ja se vanha omistaja ei varmasti korvaa enää mitään.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

  20. #20
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.529
    On muutenkin kyseenalaista tuollaisen "Ikuinen Takuu" ilmaisun käyttö... Eikös Suomenkin kuluttaja viranomaiset jossain vaiheessa puuttuivat kodinkoneiden, esim. pakastimien ylipitkiin takuisiin?

  21. #21
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    580
    Enpä tiedä miksi asioista pitää tehdä turhan hankalia itselle liikaa pähkäilemällä. Soitto maahantuojalle ei maksa montaa senttiä, jos se ei natsaa niin sitten ei natsaa. Ainakin maahantuoja hyvin suurella todennäköisyydellä osaa neuvoa miten asian kanssa kannattaa edetä jos he itse eivät asiaa ota hoitoonsa. Itse en ole ainakaan hirveen innokas käymään sähköposti rulettia ulkomaalaisten tai suomalaisten liikkeiden kanssa jos mutkia pystyy oikomaan vähän ottamalla puhelimen kouraan.

    Siitä en sitten ole ihan varma onko se Blueface virallinen maahantuoja vai ei jos joku kerran oli sitä mieltä että se olisi Duel mutta jos heillä on toimiva rokkarin huolto ja hyvä palvelu niin kannattaa sieltä ainakin kysyä jos Duelia ei asia kiinnosta.
    Gravity, what a heartless bitch.

  22. #22
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    706
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Archie Katso viesti
    Ei taida, vaan Duell.
    Luulo ei näköjään ole tiedon väärti...

  23. #23
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.984
    Ainakin digikameroiden ja telkkarien kohdallahan oli kovaa vääntöä näistä tuossa muutama vuosi sitten. Canonin ja Samsungin takuuhuollot kieltäytyivät korjaamasta muualta kuin Suomesta hankittuja tuotteita. Käytännössä siinä taisi sitten tulla jotain ärähdyksiä kuluttajaviranomaisilta, ja lopputulema oli että pitäisi voida viedä suomessakin maahantuojan viralliseen takuuseen jos se on vain EU'sta ostettu.

    Eli kuten sanottu, maahantuojaan yhteys. Tähän vielä muuten pieni mutta, jos kyseessä on OEM keula niin todenäköisesti takuu ei toimikaan ihan samalla tavalla, kyseessä ei siis olisi rokkarin maahantuoja vaan omistamasi pyörämerkin maahantuoja.

  24. #24
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    372
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    28.08.2010, klo 22:04 Luovutusta yritetty, vastaanottajaa ei tavoitettu 01000 Ulkomaa/Foreign country[/B]
    Onkohan tuossa aikaero mukana? Aika härskiin aikaan kolkuttelevat oville

  25. #25
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Onkohan tuossa aikaero mukana? Aika härskiin aikaan kolkuttelevat oville
    Joo samaa kattoin, tuli jo mieleen että GyntterThePostikuskiko tään jutun pitaa vielä...

  26. #26
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    4.159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikrometri Katso viesti
    Mitä Cännärin duunarit voi tehdä jos uusi omistaja ei anna korvata takuusta vanhan omistajan aikaisia töppäyksiä...ne on vanhan omistajan vastuulla jos ei muuta ole sovittu.
    Näin ei todellakaan ole jos firmaa ei ole välissä lakkautettu (eikä välttämättä silloinkaan).

  27. #27
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    1.332
    Ei kai kukaan ole niin hölmö että ostaa koko fillarifirman joka on ihan kuralla?
    Tavaramerkit, suunnitelmat ja muutamat avainhenkilöt hyvin riittää.
    Muut voi muut potkia pellolle. Ei ostajan tarvitse edes niistä välittää.

    http://money.cnn.com/galleries/2010/...usa/index.html
    Mikrometri muokkasi tätä : 31.08.2010 at 15.40
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

  28. #28
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Eikös ns. Kansainvälinen takuu kata kaikkialla korjaukset, itse ainakin kameran korjauttanut suomalaisen maahantuojan kautta vaikka oli Saksasta hankittu...?
    Ei ihan, mutta melkein. Mikäli Suomeen ei ko. mallia tuoda maahantuojan toimesta, ei EU:n mukaan maahantuojan tarvitse sitä takuukorjata. Tai siis näin ainakin EU-alueen takuissa, se mitä kansainväline taas sitten tarkoittaa, löytyy ehdoista.

  29. #29
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    175
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Janne Katso viesti
    Tuskin kukaan malttaa lukea warranty-tekstejä kun kerran markkinointi kertoo "ikuisesta runkotakuusta". Valmistajat antavat runkotakuut kuitenkin sellaisin ehdoin, että voivat käytännössä aina kieltäytyä kunniasta, jos sille päälle sattuvat.
    Kyllä kaikki tekstit liittyen takuuseen on luettu ja paperitkin ovat tallella, mutta kun kukaan ei ota vastuuta asian hoitamiseksi! Siirretään vaan aina toisaalle!
    The Race is not always to the swift!

  30. #30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo Katso viesti
    Kyllä kaikki tekstit liittyen takuuseen on luettu ja paperitkin ovat tallella, mutta kun kukaan ei ota vastuuta asian hoitamiseksi! Siirretään vaan aina toisaalle!
    Pitäisi tehtaalta saada kiinni henkilö, jonka vastuulla ovat jälkimarkkinointipalvelut (after sales services). Normaalisti heillä on jonkinlaista mielenkiintoa takuukysymysten hoitamiseen, mutta ellei ole, sitten kannattaa unohtaa koko juttu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •