Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910
Näyttää tulokset 271 - 281 / 281

Aihe: Kypärä

Onko MIPS paljon turvallisempi kuin ei mips? Voisi siihen turvallisuuteen panostaa, kun munankuorella tai tässäkin ketjussa olevalla banaanikypärällä ei turvallisuus ole kovin hyvällä tasolla

Yhden Mipskypärän kokemuksella jonka esikoiselle lahjoitin niin ei se aivan syvältä ole. Mulle tuo potta ja ajolasit ei oikein istuneet. Seuraava oma kypärä on ilman muuta MIPS.
    Aika omahyväinen kun olen, jotta minussa jotain hyvää. Giron MIPSpotta pojalle istui hyvin. Kuin paljon parempi tuo on niinnei susikaan tiedä mutta silloin kun kypärän suojaavuutta joutuu oikeesti koestamaan niin kaikki apu ainakin mulle kelpaa. Siis MiPS on hyvä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Tänään kävin hakemassa Etto Challengerin XXL:n hyllystä. Piti olla MIPS mutta kotona huomasin että eipä ollutkaan.

Mutta se istuu tosi hyvin päähän, joten onko pakko mennä vaihtamaan? Taidan pitään tuon koska se on parempi päähän kuin se MIPS malli...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mutta se istuu tosi hyvin päähän, joten onko pakko mennä vaihtamaan?
    Ei ole pakko. Ellei sitten halua MIPSia.

Taidan pitään tuon koska se on parempi päähän kuin se MIPS malli...
    Ok, kaikki me foorumilaiset voinemme hyväksyä tuon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei ole pakko. Ellei sitten halua MIPSia.
    Ehkä on tosiaan syytä muistaa että MIPS on yhdenlainen ratkaisu yhdenlaisten vammojen ehkäisemiseksi tai lieventämiseksi. MIPSitön malli voi olla muuten aivan yhtä hyvä tai parempikin.

Samoin voi muistaa senkin että MIPS on myös joidenkin valmistajien yhteenliittymä ja vain siihen kuuluvilla on oikeus käyttää kirjaimia markkinoinnissaan (missä ne ovatkin onnistuneet merkillepantavan hyvin). Muillakin valmistajilla voi olla vastaavia ratkaisuja - eikä se etteivät ne kenties ole menestyneet testeissä yhtä hyvin välttämättä tarkoita etteivätkö ne käytännössä suojaisi lähes yhtä hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Ehkä on tosiaan syytä muistaa että MIPS on yhdenlainen ratkaisu yhdenlaisten vammojen ehkäisemiseksi...
    Tätä minä tarkoitin. Että onko se Mips nyt täydellinen (välttämätön) tuote, ja potta ilman sitä on aivan pöhkö ostos.

Tuosta Mipsin markkinoinnista olen samaa mieltä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Samoin voi muistaa senkin että MIPS on myös joidenkin valmistajien yhteenliittymä ja vain siihen kuuluvilla on oikeus käyttää kirjaimia markkinoinnissaan (missä ne ovatkin onnistuneet merkillepantavan hyvin). Muillakin valmistajilla voi olla vastaavia ratkaisuja - eikä se etteivät ne kenties ole menestyneet testeissä yhtä hyvin välttämättä tarkoita etteivätkö ne käytännössä suojaisi lähes yhtä hyvin.
    Niin tosin tuosta mainitusta kypärästä on MIPS mallikin olemassa niin luulisi, että vastaavaa ratkaisua ei ole mallin MIPSittömässä versiossa. Jännä kyllä, että tuollainen MIPSitön on edes tehty. Hyvä potta kyllä. Itsellä on kaksi noita MIPS-versioita.

(1) Taisivat sanat "muillakin valmistajilla" jäädä lukematta?

(2) MIPSittömät ovat puhtaan arvaukseni mukaan niin sanotusti alkuperäisiä malleja, joista on sitten niiden hyvän myyntimenestyksen ja tunnetun mallinimen vuoksi tehdä uusi MIPS-versio, Jos tiedät päinvastaisen esimerkin, myönnän auliisti olevani väärässä.

(3) Voi olla niikin että MIPS-malli on oleellisesti täysin uusi kypärä josta vain on em. syistä haluttu tehdä päältäpäin samannäköinen ja annettu sama nimi.)

Itse olen siirtynyt / siirtymässä noihin MIPS-malleihin kokonaan omissa kypärissä. Mulle ne ovat istuneet varsin hyvin päähän, ainakin ne mallit mitä on tullut hankittua.

Tänäkin talvena ainakin pariin otteeseen kypärä on pelastanut minimissään päänsäryltä. Tosin MIPS-ominaisuuksista ei nyt jäällä/lumella ole suurta iloa. Mutta ei varmaan haittaakaan.

Ei-MIPS -malleja voisi ehkä selittää myös joku "lisenssimaksu", jos siihen sellaista sisältyy. MIPS on siis yritys, MIPS AB

https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-...tection_System

Mun kahdesta kypärästä Fox Flux on ilmeisesti vanha kypärämalli, johon on tuotu MIPS-ominaisuus jäkikäteen. Sen sijaan MET Roam lienee uusi malli, jota saa MIPSinä ja ei-MIPSinä.

POC käyttää kypärissään omaa Spin systeemiä, mikä kaiketi vastaa MIPS.iä. Ennen heilläkin tais olla MIPS.iä käytössä. Spin perustuu toppaus materiaalin liukkauteen. POC.iltakin näkyy saavan silti normi toppauksilla samoja kypäriä.
    https://www.pocsports.com/eu/collections/spin/
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tätä minä tarkoitin. Että onko se Mips nyt täydellinen (välttämätön) tuote, ja potta ilman sitä on aivan pöhkö ostos.
    Koeponnistin ei-MIPS-kypärän elokuussa ja Buff kypärän alla aiheutti samaa efektiä kuin MIPS, joten vakuutusyhtiö kustansi minulle uuden samanlaisen kypärän. Kypärän ulkokuoressa oli yksi iskukohta ja sisäpuolelta löytyi yli kymmenen murtumaa, joten valmistajan mainos iskuvoiman jaosta oli aika uskottava. Toki nyt 2019 malleissa olisi MIPS mukana, mutta aina ei voi voittaa vaikka kuinka iskisi päätään asfalttiin.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Bontrager lanseerasi uuden wavecel kypärän, jonka väittävät olevan ylivertainen aikaisempiin ratkaisuihin verrattuna. Ilahduttavasti yksi "halpismalli" valikoimassa, kokoja on jopa yli minun tarpeen ja ensimmäisen vuoden "crash replacement" ohjelma on varsin jees.

https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...C3%A4t/c/E399/
    6.7 WTF/kg

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •