Sivu 1 / 11 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 307

Aihe: Kypärä

Kypärä

Saako turvallisen kypärän alle 40€ vai kannataakko maksaa ennemän ja mitä pitää ottaa huomioon kyppärän ostossa?
    https://www.budgetsport.fi/Published...mcode=56369547

https://www.budgetsport.fi/Published...mcode=56387463
    jani87 muokkasi tätä : 13.08.2010 at 21.08 Syy: unhodin lisätä esimerkejä

Kyllä mulla on turvallinen olo 30€ Giro Monzan kanssa. (ovh taitaa kyllä olla jotain muuta, eli taisin saada puhuttua hyvät alennukset)

Ja mitä tulee ottaa huomioon: Se on sopivan kokoinen, mukava päässä, hyvän näköinen ja värit sointuu pyörän kanssa

Nyrkkisääntönä kypärän hinnoissa on, mitä enemmän reikiä sitä kalliimpi kypärä.
    Enemmän reikiä -> Enemmän tuuletusta -> Viileämpi olo

Sitten muotoilu ja painon puute tuovat lisää hintaa.

Turvalisuuksissa ei pitäis olla hirveesti eroa, tosin sitten maastoon löytyy ympikypärät, jotka ovat asia erikseen.

Ilman muuta saa. Suojavarusteiden pitää sitäpaitsi olla CE-hyväksyttyjä, joten periaatteessa kelvotonta kypärää ei saisi edes myydä.

Kypäräkaupoille vaan. Osta sellainen, mukä tuntuu mukavalta päässä ja näyttää kivalta. Mulla taitaa muuten olla just tuo samainen Bell Ukon käytössä, hyvin toimii ainakin tähän kuuppaan. Itse valitsisin ihan turvallisuussyistä jonkun muun värin kuin musta, näkyy paremmin autoilijoille.

Mulla on prismasta ostettu joku bell.. oli sopivan hintainen (39e) ja tykkäsin väristä, istui päähän jotenkuten mutta ajan myötä alkoi istua kunnolla kun sai remmit säädettyä. Eihän tuo mitään hyperkevyttä tai tyylikästä tekoa ole, mutta sillä mennään kun istuu päähän. Kypärä on kuitenkin ensisijaisesti turvavaruste, tyylipisteet voi sit paikata vaikka hello kitty repulla

Potan turvallisesta väristä sen verran että moottoripyörien kohdalla väittävät täysvalkoisen erottuvan parhaiten. Voisi kuvitella pätevän pyöräilypotan kohdalla myöskin.
    Irtopyöräilijä

itse hankin juuri täältä tämän:

http://www.probikeshop.fr/vtt/Helmet...duct_info.html

Ei varmasti tuossa Bell mallissa mitään vikaa ole, mutta tämä olisi kevyempi ja ainakin itsellä tuo L-koko istuvampi kuin Bellin "one-size-fits-all" mitoitus.

Kesä- vs. talvikypärä

Olen katsellut tuollaisia pottamallisia kypäriä talvea silmälläpitäen. Itselläni on vain yksi kypärä jota käytän kesät talvet (maksoi muuten 8e Anttilan poistolaarissa joskus...) Tuossa on vain se vika, että kun se ohjaa ilman tiettyihin pisteisiin otsalla, niin vähänkin kylmemmällä ilmalla viima painaa pipon läpi ja otsa tuntuu jäätyvän. Onkohan tuollaiset pottakypärät (kuten esim. bell faction ja giro flack) mistään kotoisin talvikäyttöön? Edullisia olisivat...
    teepu muokkasi tätä : 14.08.2010 at 21.34

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjpk Katso viesti
    Potan turvallisesta väristä sen verran että moottoripyörien kohdalla väittävät täysvalkoisen erottuvan parhaiten. Voisi kuvitella pätevän pyöräilypotan kohdalla myöskin.
    Hehheh...
    Johtuu siitä että tarkkailijat kuvittelevat kuskin olevan POLIISI .
    Pyöräilijä voi vetää vaikka v%&#un päähänsä ja päälleajaja väittää ettei kyllä huomannut mitään erikoista liikenneympäristössä.

Minulla oli päässä Bell Avanti (ovh.49 e), mutta jonka olin ostanut tarjouksesta halvemmalla, kun kaaduin viikko sitten. Satutin päätäni kasvopuolelta, silmäkulmaan tuli jokunen tikki. Silmälasit rikki. Kypärään alareunaan oli tullut vajaan sentin sentin syvyinen kolo ja lipan reunaan raapeutumajälkiä. Sain aivotärähdyksen, enkä muista kaatumisesta ja hetkistä sen jälkeen mitään - vasta ambulanssimatkasta.
    Ilman kypärää olisi melko varmasti käynyt pahemmin. Tuo kypärä on hellekekeillä ilmava. ja olen käyttänyt sitä enimmäkseen pitkillä maantielenkeillä. Sadekillä taas lippa on suojannut hyvin silmälasien näkyvyyden.
    Kypärä istuu ainakin minun päähäni hyvin ja tuntuu menevän aika syvälle päähän. Talvikeleillä olen käyttänyt halpiskypärä Mangoa, jonka pienemmät ilmanottoaukot olen peittänyt sisältä päin ilmastointiteipillä.
    Casco Passion on vielä ollut käyttämättä. se on vähän kalliimpi ja vahvemman näköinen kypärä.
    Mutta uskoisin, että nuo alussa esitetyt vaihtoehdot ajavat asiansa. Aika kauan sain minäkin ajella, ennen kuin edes ensimmäinen kypärä joutui tositoimiin ja olin hyvilläni, että leukahihna oli tiukalla ja kypärä otsankin osalta kohdillaan.
    Kun olet sanonut mielipiteesi, älä enää esitä perusteluja, sillä mielipiteesi voi hyvinkin olla oikea, mutta perustelusi ovat melko varmasti väärät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teepu Katso viesti
    Olen katsellut tuollaisia pottamallisia kypäriä talvea silmälläpitäen. Itselläni on vain yksi kypärä jota käytän kesät talvet (maksoi muuten 8e Anttilan poistolaarissa joskus...) Tuossa on vain se vika, että kun se ohjaa ilman tiettyihin pisteisiin otsalla, niin vähänkin kylmemmällä ilmalla viima painaa pipon läpi ja otsa tuntuu jäätyvän. Onkohan tuollaiset pottakypärät (kuten esim. bell faction ja giro flack) mistään kotoisin talvikäyttöön? Edullisia olisivat...
    Itellä on Bell Faction ollut tässä kesän ajan käytössä jaa ollut kesällä ainakin iha hyvä vaikka onkin potta. Ei ole mitenkään överin kuuma tullu päähän vaikka onkin hautuvan näkönen. Talvikäyttöön voisin ainakin kuvitella että on ihan hyvä, mutta käytännössä en teidä ennen kuin talvi tulee

Käytin tähän kevääseen saakka Citymarketin tarjouskorista 5 eurolla löytynyttä Coconut-merkkistä kypärää, jonka myin kirppalilla pois yli 5 v vanhana ja aidosti kolaroimattomana ja ostin MET:n ylivuotisen mallin tarjouksesta satasella. Vanha kypärä oli kaikenlisäksi liian iso ja uusi pysyisi päässä vaikka ilman hihnaa.

Laitoin tämän linkin jo johonkin toiseenkin ketjuun, mutta tänne sopii kanssa. http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...9538#kommentit

Itselä Prismasta 39€:lla ostettu Bell Avanti, jollainen rikkoontui päähän viime syksynä työmatkamällissä. Lievä aivotätähdyts tuli, mutta isku oli tosi kova ja ilman kypärää olisi varmaan ottnut ohraleipä. Samanlaisen ostin tilalle. Talven lamppulenkeille on valolla varustettuna joku Lidlin potta, jonka kestoa ei toivottavasti tarvii testata. Istuvuus ei ole likikään Bellin luokkaa. Talvikäytössä, pipo alla ja ajoa harvkseltaan, heikompi istuvuus ei kauheesti häiritse.
    onks pakko, jos ei haluu

Viimeksi mulla on ollut kypärä käytössä noin 9 vuotta sitten. Silloinkaan en kypärää yleensä käyttänyt, mutta juuri tuolla kertaa sitten satuin sen päähän laittamaan ja juuri silloin jysähti sitten oikein kunnolla. 12v pojan kloppi isän Haro:lla liikkeellä ja hiace 50-60km/h kylkeen/takaviistoon. Kypärä halkesi monesta kohtaa, pyörä meni käyttökelvottomaksi, vas. jalkaan murtumia nilkan seudulle ja käsi kyynerpäästä murtunut.

Tuon jälkeen en ole ostanut kypärää, enkä ole paljoa pyörällä ajellut ennen viime kevättä, kun ostin uuden pyörän ja nyt kun olen intistä päässyt ja polkenut sen 1100km niin on tullut taas mieleen se, että pitäisi uusi kypärä ostaa. Ja jos taas jysähtää, kun potan laitan päähän niin saa minun osaltanu loppua kypärän kanssa ajo, jos kerran aina törmäys sattuu..

Tossa oli nyt lähinnä historiaa, mutta olisi ihan kysyttävääkin. Eli kun nyt vähän kartoitan noita eri vaihtoehtoja ja kriteereinä pidän sitä, että kypärä on:
    - Kevyt
    - Mukava pitää päässä, ettei hierrä
    - Ulkomuoto "urheilullinen"
    - ilmava
    - Turvallinen!!

Kunnon kypärä, joka kaikki nuo kriteerit hyvin täyttää liikkuu, missä hintaluokassa?
    Tietää vain, että ei osta mitään "uber"-kypärää jossa maksaa ihan turhasta, mutta ei ostaisi myöskään mitään "hienon näköistä" halpaa, jossa esim. turvallisuudessa tingitään ja hihnat olisivat huonot tai jotenkin epäkäytännölliset.

Se on sovittamalla koitettava ja jos sopiva on liian kallis, niin sitten täytyy ottaa se paras sopivan hintainen.
    Huonosti istuvaa pottaa on ikävä pitää päässään.

Juuri tämä, koska huonoa kypärää päässä ei sitten tule pidettyä. Liikkuuko "laadukas" kypärä jo hinnoissa 50€?

Ne on jostain 30-40 €:sta ylös päin. Itellä ollu monia ja pari kaatuissa hajonnutkin. Sopivuus on tärkein, itellä toistaiseksi paras päähän istunu malli on Spiukin kallein malli (ohvi 150€), en muista nimeä.On kuin tatti. Omistan myös Spiukin halvemman mallin, joka ei yhtä istuva (ohvi n. 100€). Spessun Propero potta oli hyvä kans kunnes tuhosin sen jäisellä tiellä viime alkutalvesta. Eli ei kun sovittelemaan.

IncBuff Guest
    Itse ostin kesällä juurikin 50€:llä Limar 575:n halpis-Bellin tilalle. Tuo potta istuu omaan päähäni sen verran hyvin, että koko kypärän olemassa oloon ei kiinnitä huomiota. Bellin asentoa sai olla jatkuvasti korjailemassa, että suosittelen kokeilemaan useampaa mallia.

50€ on loppujen lopuksi halpa hinta päästä.

Kypärä vaihtoon?

Juolahtipa mieleen, että suojaakohan tuo kypärä enää uudestaan tositilanteessa, kun on kerran kolahtanut kovaa vasten oikein kunnolla. Pintamuovissa on pieni painauma, runko on sinänsä ehjä. Muistelisin juttua, että ei ole enää takeita toimiiko.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Ei suojaa!!!!

[ot]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjpk Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ekik Katso viesti
    Hehheh...
    Johtuu siitä että tarkkailijat kuvittelevat kuskin olevan POLIISI .
    Pyöräilijä voi vetää vaikka v%&#un päähänsä ja päälleajaja väittää ettei kyllä huomannut mitään erikoista liikenneympäristössä.
    Tämä selittääkin sen, miksi autoilijat antavat tietä - minulla on valkea kypärä ja sininen ajotakki [/ot]

Pitääkö kypärä muuten vaihtaa määrävälein, vaikka ei ole mällännytkään
    Täysillä keskelle

Olen kuullut, että 5 vuoden välein jotkut suosittelevat vaihtoa.
    Huomenna lenkille...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KaZ_ Katso viesti
    Juuri tämä, koska huonoa kypärää päässä ei sitten tule pidettyä. Liikkuuko "laadukas" kypärä jo hinnoissa 50€?
    Jos et aja et voi ottaa, jos otat et voi ajaa. Ilman kypärää ei kyllä tulisi mieleenikään ajaa metriäkään. Kypärä ei ole koskaan liian kallis, mutta olen löytänyt halpiskypäristäkin ihan sopivia. Minulla menee kypärä uusiksi noin joka toinen vuosi. Maastoon on eri malli ja maantielle toinen. Lisäksi on fullfeissi, mutta se tahtoo olla liian kuuma. Käytän sitä vain mökillä Pyhällä kun ajan laskettelurinnettä alas. Siis kaksi kertaa vuodessa
    Jos et aja et voi ottaa!

Löytyisköhön kotimaasta jostain sinivalkoista Bell Volttia 59-63cm koossa, jos niin vinkatkaapa. Tarttee muuten alkaa tilaushommiin.

e: tilasin ko. potan paikallisen prisman kautta, sain ihan kilpailukykyiseen hintaan vaikka ei olisi uskonut :-o
    J T K muokkasi tätä : 30.09.2010 at 16.21

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sunnuntaipyorailija
    ... ja uusi pysyisi päässä vaikka ilman hihnaa.
    Tuohan se on se perusnyrkkisääntö; kun avokypärä pysyy kumartaessa päässä ilman leukahihnaa eikä hölsky edes päätä ravistaessa, niin on löytynyt ko. kuuppaan sopivan muotoinen ja kokoinen potta. Sovittamatta ei kannata ostaa, vaikka kaverit kuinka kehuisivat; päät ovat niin erilaisia.
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Kehunpa tuota Bellin Volt:ia, loistava kypärä ja istuu todella hyvin kuuppaan. Hintansa väärti kerrassaan.

Sahasin piruuttani kolaroidun Alcheran kahtia ja niinhän sieltä paljastui rakennemurtuma, mitä ei päällepäin huomannut. Että kypärä teki tehtävänsä sen kerran minkä tarvitsikin.

Onkos kellään kokemusta Giron Aeon kypärästä ?
    Mites istuvuus ? Onko tää halpa hinta mielestänne ? > http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=2627

Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Onkos kellään kokemusta Giron Aeon kypärästä ?
    Mites istuvuus ?
    Ei ole kokemusta. Istuvuus riippunee kallon muodosta?
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Ei ole kokemusta. Istuvuus riippunee kallon muodosta?
    Totta

Ajattelin että miten istuvuus niillä jolla on kokemuksia.
    Moni osaa ottaa varmaan kantaa tuohon hintaan. http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=2627

Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Totta

Ajattelin että miten istuvuus niillä jolla on kokemuksia.
    Moni osaa ottaa varmaan kantaa tuohon hintaan. http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=2627

näyttää olevan aika halpa hinta aeonille. L-kokoa ei tosin tainnut olla enää jäljellä. varmasti hyvä valinta, kunhan soveltuu kallolle.

itse olen katsellut giron uutta savant-mallia (http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=9651), joka on saanut melko hyviä hinta-laatu -arvioita (mm. http://road.cc/content/review/48763-giro-savant-helmet). mulla on sen hankinnan kanssa tosin ongelma: M ja L -koko vaihtuu justiinsa 59 cm:n kohdalla. arvannette, mikä pääni koko on juuri täsmälleen... lienee niin, että mun kannattaa ostaa L -koon kypärä, jotta alle mahtuisi pientä lämmikettä kylmille keleille. eikö..? onko muita giron kokovalinnan kanssa painineita?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •