Näyttää tulokset 1 - 27 / 27

Aihe: ensimmäinen pitkä pyöräretki

  1. #1
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    31

    ensimmäinen pitkä pyöräretki

    Vuosi aikaa harjoitella ja suunnitella, aikomus olisi polkasta jyväskylä-mikkeli-jyväskylä 100km suuntaansa kahdessa päivässä cyclo crosseilla. Onko ihan hullu ajatus?! Ollaan vasta aloittelemassa aktiivisempaa pyöräilyä, muuta urheilua on harrastettu enempi ja vähempi, joten edes vähän kuntoa on. Nyt ajetaan niin paljon kuin ehditään ennen lumia, talvella juoksua, uintia ja punttia ja keväällä taas fillarin selkään. Mitä kannattaa ottaa huomioon treenatessa ja suunnitellessa? Vinkkejä otetaan ilomielin vastaan

  2. #2
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Lammi
    Viestit
    21
    Eiköhän tuo mene ihan mukavasti, ainakin noilla pohjill mitä kerroit. Itse olen huomannut että huonommalla kunnollakin 100 kilsaa menee päivässä helposti jos varaa riittävästi ajoaikaaa. Kunhan huolehdit siitä, että persus on tottunut pyöräilyyn niin sen jälkeen kaikki on kunnossa. Loppupeleissä itse päättää meneekö siihen 100 km matkaan 4 h vai 8h tai pitempään. Kaikki nämä vaihtoehdot ovat yhtä antoisia, riippuu miten paljon haluaa katsella maisemia... Muistan ekalta reissultani että 75 km matka tuntui huippurankalta satulalaukkujen kanssa mutta sitten seuraavana päivänä menikin jo 100 km ihan rutiinilla. Ja minulla ei ollut samanlaista urheilutaustaa kuin sinä annoit ymmärtää. Toisin sanoen, elä murehdi, nauti maisemista ja valitse sopiva vauhti alusta lähtien. Vauhti tappaa, ei matka varsinkin pyörilyssä!
    Google: Törhösen harharetket

  3. #3
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    25
    Ei todellakaan mahdoton ajatus tuo 200km matka.

    Avainsana tuohon harjoitteluun on säännöllisyys sekä hieman pidemmät lenkit silloin tällöin. Talvella pyörällä on hieman vaikeampi päästä polkemaan, mutta cyclocrossarillasi voit ajaa kyllä talvisinkin oikealla rengastuksella. Kuntosalilla tehtävistä jalkaliikkeistä saat vain marginaalisen avun tuohon matkaan, sillä kyseessä ei todellakaan ole mikään sprintti Eli älä missään tapauksessa priorisoi jalkojen voimaharjoittelua korkealle tuohon tavoitteeseen tähdätessä.

    Talvella voi pyöräilykunnon ylläpitämiseksi käydä spinning tunneilla ajelemassa, tai ihan vain salilla kuntopyörää polkemassa. Tunti muutama kerta viikossa riittää, peruskuntosykkeillä eli n.60-70% maksimista kannattaa ajaa.

    Kun tulee kevät (maaliskuu->) , koita progressiivisesti tehdä pidempää ja pidempää lenkkiä viikonloppuisin. Aja vaikkapa sellaista 1.5-3h peruskunto lenkkiä pari kertaa viikossa ja sitten viikonloppuna iske aluksi 3h lenkkiä, mutta vaikkapa toukokuun loppuun mennessä koita korottaa viikonloppulenkkisi jopa 5 tuntiin. Ei kannata kuitenkaan tehdä yli 200km lenkkiä harjoittelukautena, jotta jää tuon tavoiteretken jälkeen itsensä voittanut olo

    Suhtaudu kipuihin ja väsymykseen varoen, ei kannata änkeä vaikkapa lenkkiä 6 eri viikonpäivälle mikäli tuntuu että kunto ei kestä. Noita viikkoja voi jaotella vaikkapa niin että teet kevyemmän viikon ja raskaamman viikon vuorotellen. Kevyellä viikolla vaikkapa 2 lenkkiä á 1h sekä yksi 3h lenkki ja sitten raskaalla viikolla 2 lenkkiä á 2h sekä yksi 4h lenkki. Taukoja voi ja kannattaa pitää: yksi 3 tunnin lenkki voi olla huomattavasti raskaampi kuin neljä tunnin lenkkiä 15min tauoilla (kahvilat, huoltoasemat yms). Takapuoli+selkä saa levätä ja sitten jaksaa taas pullakahvin jälkeen aivan uudella temmolla ajaa.

    Kyllä niitä kovempiakin ja nopeampia lenkkejä voi tehdä vaihtelun vuoksi, mutta kannattaa pitää huoli että olet varmasti palautunut ennen seuraavaa lenkkiä. Ne lihaskivut saattavat tulla hiljalleen ja huomaamatta ja sitten pidätkin 2 viikkoa taukoa kun jalat ovat lenkillä aivan puhki. Nimimerkillä kokemusta on.

    Juoksu ja uinti ovat myös mainioita kunnon ylläpitäjiä talvella. Kuten edellä mainitsin, kannattaa kuitenkin jonkun verran viettää aikaa myös pyörän selässä jotta kosketus pyörään säilyy eikä ole takapuoli kipeä ja tekniikka hukassa kevään ensimmäisillä lenkeillä.

    Tavoitteestasi vielä sen verran, että tuo 2x100km peräkkäisinä päivinä tulee 100% varmasti onnistumaan jopa huomattavasti edellä kuvailemaani harjoittelutapaa kevyemmällä harjoittelulla. Se on kuitenkin hyvä tavoite motivoimaan harjoittelua.

    Tuossa nyt jotain väsyneenä kirjoitettua sälää, ajoin itse tänä kesänä kaksi kertaa 2x200km peräkkäisinä päivinä, sekä kerran 209km.

    Avainsana: peruskestävyys, ruokinta ja matkavauhti eli paljon harjoittelua matalilla sykkeillä, muista syödä pitkillä lenkeillä tarpeeksi, äläkä välitä liiaksi vauhdista jossei mitään aikatavoitetta ensi kesän retkelle ole

    Onnea tavoitteesi kanssa!

  4. #4
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Ei ole mikään ongelma, joskus noin 15-kesäisenä tuli ajettua päivässä n. 150 km etappi ja edellisenäkin päivänä oli vähän vähemmän kilometrejä takana. Kalustona oli wanha Retki 12, jossa siis todellakin vain 12 vaihdetta. Kyseistä retkeä ennen olin ajellut koulumatkoja ja kauppareissuja jne ympäri vuoden. Ja kaikki majoitusvarusteet kannettiin itse mukana.

  5. #5
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    291
    Aivan varmasti onnistuu. Itse tuossa vuosi sitten hommasin oman pyöräni, ja tuli jonkun verran sillä syksyllä ajettua. Keväällä sitten kunto oli äärimmäisen huono, mutta kun sitä vähän pyöräilee niin siinä sitten kunto paranee. Viime viikolla meni jo Hepon 25km/h lenkki hienosti ja siirtymineen matkaa tuli 110km. Ja ainoat harjoittelut oli 700km pyöräilyä kesällä. Kannattaa muistaa ottaa myös esim. energiapatukoita/geeliä mukaan ja urheilujuomaa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  6. #6
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Suomi
    Viestit
    176
    Mun ohjeeni olis tehdä mitkiä lenkkejä... ihan talvellakin se onnistuu e.m rengastuksella ja oikealla asenteella no ei ehkä mitään ultrapitkiä mutta semmosia parituntisia kumminkin, mikäli alle 5 pakkasta. eli siellä päin päivät ovat ehkä harvassa. Ja sitten sopivalla asenteella ja /tai psyykkauksella. OLetko lähdössä yksin vai millainen porukka teitä tulee?

  7. #7
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    371
    talvella erinomainen kunnon ylläpitäjä on hiihto mieluummin kuin sisällä olo
    retkupyöräilijä

  8. #8
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    31
    Kiitos vinkeistä ja kannustuksista, eihän se matka varmaan mikään ylivoimainen ole, mut parempi valmistautua hyvin kuin huonosti ettei tarvii sentään taksia tilailla hakemaan Ollaan lähdössä kahdestaan miehen kaa, lapset jäävät mummolaan hoitoon. Reitti on tuttu, sitä on sahattu ees taas autolla pikkuvauvasta lähtien, joten taukopaikatkin on aika hyvin suunniteltavissa. Ajalla ei ole väliä, menee sitten neljä taikka kymmenen tuntia, kunhan perille päästään Matkan tarkoituksena on ihan vaan saada uusia kokemuksia, oon haaveillu polkevani joskus Jyväskylästä Lappeenrantaan, mutta alotetaan nyt puolimatkalla ensin ja katsotaan miten käy! Varmaan tulee koluttua kaikki pikkukylätkin tästä ympäristöstä ennen varsinaista koitosta. Eka maantielenkki cc:llä oli suuri pettymys, etuvaihtaja jäi jumiin...tiedä sitten onko vaihteet huonot ja säädöt persiillään vai käyttäjä kokematon, veikkaan jälkimmäistä, käytän kuitenkin pyörän tsekattavana että päästään ahmimaan kilometrejä!

  9. #9
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    42
    Yli 100km/pvä voi olla raskasta. Syö paljon
    Pyöräilen vain

  10. #10
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti idah123 Katso viesti
    Vuosi aikaa harjoitella ja suunnitella, aikomus olisi polkasta jyväskylä-mikkeli-jyväskylä 100km suuntaansa kahdessa päivässä cyclo crosseilla. Onko ihan hullu ajatus?! Ollaan vasta aloittelemassa aktiivisempaa pyöräilyä, muuta urheilua on harrastettu enempi ja vähempi, joten edes vähän kuntoa on. Nyt ajetaan niin paljon kuin ehditään ennen lumia, talvella juoksua, uintia ja punttia ja keväällä taas fillarin selkään. Mitä kannattaa ottaa huomioon treenatessa ja suunnitellessa? Vinkkejä otetaan ilomielin vastaan
    Onko tarkoituksena siis ajaa koko matka tiellä numero 13? Matkamäärältään tuo on varmasti toteutettavissa mutta suosittelisin silti miettimään reittiä. Ainakin omat kokemukset tuolta tieltä ovat vähän kehnot, pientareet ovat aika kapeat ja liikennettä suhteellisen paljon. Uskoisin, että tuollainen parin sadan kilometrin reissu olisi huomattavan paljon nautinnollisempi vähän pienemmillä teillä. Tietysti jos juuri tuolla reitillä on nostalgia-arvoa niin juttu on eri.

  11. #11
    Ajoin maastopyörällä hieman yli vuorokaudessa n. 180 km (tai vähän enemmän) maantietä. Päätin, että en missään vaiheessa aja "sen mitä lähtee", vaan pikemminkin vähän hitaammin mitä kuvittelin pystyväni ylläpitämään. Ei tullut hankaluuksia. Pohjalla melko vähäistä mutta kuitenkin säännöllistä ajoa kaikkina vuodenaikoina, sekä yksi hieman lyhyempi matka joitain viikkoja aikaisemmin.

  12. #12
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reif Katso viesti
    Onko tarkoituksena siis ajaa koko matka tiellä numero 13?
    Mitäänhän ei ole vielä lyöty lukkoon, joten reittiäkin voi miettiä vielä uudemman kerran. Vähän hiljaisempaa reittiä löytynee, kun lähtee Jyväskylästä Leivonmäen suuntaan, tai siis Leivonmäen jälkeen hiljenee kun käännytään pois Lahti/Heinola -tieltä. Muistaakseni tuoltakin on joskus tullut mentyä autolla, mutta siitä on jo aikaa. Hieman pidempi tuo reitti olisi, mutta tuntuneeko muutama lisäkm enää

  13. #13
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    421
    Missään en ole huomannut mainintaa juomisesta (paitsi jostain urheilu..)
    Onhan sinulla pyörässä paikka kahdelle juomapullolle?
    Ihan perusjuttunahan on veden juominen. Tällaisilla ilmoilla tunnissa mennee 0,75 l/tunnissa ihan kevyesti ja suuremmallekin määrälle olis varmaan kysyntää, jos vain masu vetää.
    Ribble Shogun Athena Racing Trible, Gianni Motta Athena 11 Trible, Cannondale F800 Sachs/Coda/Shimano

  14. #14
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.896
    Ei 100 km päivässä teitä pitkin pitäisi olla pahakaan, kunhan on tottunut olemaan pyörän päällä, mukana on juotavaa ja saa välillä evästä, ei pidä kiirettä ja pyörä on kunnossa. Renkaanpaikkaukseen ja muihin pikkuvaivoihin pitää tietty olla aina varautunut.

  15. #15
    Kyllä satanen menee kunhan paikat on totutettu satulassa istumiseen. Itselläni oli pari vuotta sitten motivaattorina Vätternrundanin 300 km. Aloitin maantiepyöräilyn syyskuun alussa ja ehdin ajaa noin 500 km ennen sisälle siirtymistä...cyclingiä yms. talvella ja sitten keväällä samanmoiset 500 km alle ja kohti Ruottia. Hyvin se meni....tänä vuonna ehdin vain 200 km polkea ennen Vätteriä, mutta selvittiin silti reissusta.

    Pieni hiilaritankkaus edellisinä päivinä, niin ei tule noutaja kesken matkan. Riittävästi juomaa mukaan.... Tänään tarkoitus lähteä illansuussa noin 75 km lenkille kunhan ilma vähän viilenee....

  16. #16
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Hanko
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti idah123 Katso viesti
    Vuosi aikaa harjoitella ja suunnitella, aikomus olisi polkasta jyväskylä-mikkeli-jyväskylä 100km suuntaansa kahdessa päivässä cyclo crosseilla. Onko ihan hullu ajatus?!
    Ilmeisesti ei sanottavammin lastia juomapullon lisäksi?
    Minulle satanen on ollut jonkinlainen haamuraja, jota en ole pystynyt ylittämään, mutta minä olen polkenut raskaassa pyöräretkivarustuksessa.
    No dogs, no masters

  17. #17
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henki Hieveri Katso viesti
    Ilmeisesti ei sanottavammin lastia juomapullon lisäksi?
    Vettä tottakai ja muuta sen verran mitä nyt vaihtovaatetta ja henkkoht hygieniatarviketta tarvii mukaan, sukulaisen luo pääsee yöksi ja siellä on sitten pyyhkeet ja lakanat tarjolla, lämmin ruokakin järjestynee Eli suht iisi reissu kuitenkin, helposta aloitetaan ja jos intoa riittää niin siitä sitten vaativampiin suorituksiin telttoineen päivineen joskus vähän myöhemmin!

    edit. niin ja lisäks toki paikkatarvikkeet, pumppu, pieni ensiapupakkaus... ja evästä! Keräilin tuolta muista ketjuista hyviä listoja mitä kannattaa olla mukana, niistä sitten yhdistellään oleellisimmat!

  18. #18
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.790
    Ei kai tuollaiseen pyrähdykseen tarvitse mitään erityistä vielä miettiä. Itse suosittelisin lähinnä pyöräilykenkiä ja -housuja. Mukaan tietysti kannattaa ottaa myös perus huoltovälineet (pumppu, vararenkaat ja joku yleistyökalu). Ihan normaali ruoka riittää tällaisille matkoille eikä mitään erityistä tankkaamista välttämättä tarvita.

    Olen viime vuosina ulkoiluttanut henkilöitä joilla ei ole kummempaa pyöräilytaustaa yli 200km päivämatkoille eikä heillä ole ollut mitään ongelmia kunnon kanssa. Rauhallinen vauhti ja oikea asenne niin pääsee pidemmänkin matkan.

  19. #19
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti idah123 Katso viesti
    Mitäänhän ei ole vielä lyöty lukkoon, joten reittiäkin voi miettiä vielä uudemman kerran. Vähän hiljaisempaa reittiä löytynee, kun lähtee Jyväskylästä Leivonmäen suuntaan, tai siis Leivonmäen jälkeen hiljenee kun käännytään pois Lahti/Heinola -tieltä. Muistaakseni tuoltakin on joskus tullut mentyä autolla, mutta siitä on jo aikaa. Hieman pidempi tuo reitti olisi, mutta tuntuneeko muutama lisäkm enää
    Vaikka et reittiehdotuksia kysynytkään, niin silti suosittelisin minimoimaan nelostien ja tie-13:n käyttöä. Jos itse matkaisin Jkl-Mikkeli cyclocross-pyörällä niin kokeilisin jotain tuollaista. Google maps on hyvä apu matkan suunnitteluun, sillä kilometrit näkee samalla. Street view on taas hyvä apuväline jos haluaa arvioida tien pinnoitteen laatua ja pientareen leveyttä.

  20. #20
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Hanko
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reif Katso viesti
    Vaikka et reittiehdotuksia kysynytkään, niin silti suosittelisin minimoimaan nelostien ja tie-13:n käyttöä. Jos itse matkaisin Jkl-Mikkeli cyclocross-pyörällä niin kokeilisin jotain tuollaista.
    Siellä tulee vastaan jyhkeä Kaihlamäki. Sekin on kivempi poljettava silloin kun ei ole raskaassa lastissa. Alamäessä voi kokeilla saisiko mittariin poljettua nopeusennätyksen.
    Kangasniemi on ihan kiva pikkupaikkakunta.
    No dogs, no masters

  21. #21

    menee hyvin

    Me poljettiin miehen kanssa vajaa 100km tässä pari viikkoa sitten. Lähinnä työmatkapyöräilyä harrastettu (10km suuntaansa) eli ei juuri pidempiä lenkkejä takana. Samoin kesän aikana ei ajaminen niin kovin säännöllistä ollut. Tämä reissu siis loman viimeisinä päivinä.
    Menee kevyesti. Juomaa saa myös matkan varrelta lisää, jos vain vähän suunnittelee reittiä.
    Edelliskesänä poljettiin 75km, mut silloin mukana kaksi lasta pyöräkärryssä ja koko matkan vesisade. Tällä reissulla tuli huomattua, että vaikka reitti näyttää autosta ihan kivalta, niin pyörällä saattaa olla tosi karmeaa. Maisemat oli kyllä kauniit, mutta piennar kapea ja tärinäuralla varustettu ja rekkoja vähän väliä suhahti ihan vierestä.
    Eli panostaisin kanssa reitin suunnitteluun hivenen enemmän aikaa kun siihen, että jaksatteko polkea...Ihan varmasti jaksatte.

  22. #22
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.130
    Oon itse ajanut teininä 130 km Tunturin kivireki-maasturilla ilman minkäänlaista pohjakuntoa, treenattu oli lähinnä hiirikättä. Aikaa meni kai 10 h. Yksi lepopäivä oli välissä ennen paluumatkaa. En muista että olisi ollut mitenkään hirveän rankkaa.

  23. #23
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    31
    Heh, "neitsytmatka" suoritettu, jkl-tikkakoski-jkl kilometrejä jotain 41. Aika hissukseen mentiin, ajoaikaa jotain 2h15min... Oli kyllä mukavaa, persus vaatii kyllä vielä paljon istumista satulassa

  24. #24
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reif Katso viesti
    Vaikka et reittiehdotuksia kysynytkään, niin silti suosittelisin minimoimaan nelostien ja tie-13:n käyttöä.
    tämä saanee ääneni! Lähes päivittäin oon ajellu nyt maanteillä eikä se jatkuva rekkaliikenne todellakaan ole kovinkaan nautinnollista! Matkaa saa tulla vaikka vähän lisääkin, jos se tarjoaa rauhallisemmat puitteet

  25. #25
    Terveisiä pyörämatkalta välillä Uumaja - Grisslehamn, josta Eckerö lauttalla Ahvenanmaalle. Kahdeksan päivänä aikana tuli 900km. Nyt tiedän, mitä on Höga Kusten (Korkea rannikko), jota ko. matka pääosin oli. Se on pitkiä - jopa yli puolentoista kilometrin - pituisia nousuja ja tietenkin myös laskuja. Olen samaa mieltä siinä, että hyvä peruskuntoharjoittelu on parasta valmistelua. Kestin matkan rasitukset mielestäni hyvin. Edelleen meitä kolmen hengen porukkaa suosi koko matkan vastatuuli, jota tietenkin vuorovedolla pyrittiin eliminoimaan. Kun nyt olen aikaisemmin Ruotsin puolella pyöräillyt Uumajasta Haaparantaan, niin mietin, kuinkahan monta pyöräilijää on ko. välin pyöräillyt. Muita pyöräilijöitä ei pahemmin näkynyt sensijaan kyselijöitä ja ihmettelijöitä riitti. Erityisesti kysyttiin yhden sadepäivän jälkeen, että pyöräilimmekö silloin. Pyöräilimme mainittuna päivänä 105km. Olihan meillä sadevaatteet.

  26. #26
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    31
    Kaivanpas viime syksyistä ketjua vähän, suunnitelma edelleen voimassa, ajankohta ja reitti avoin. Kattelin noita reittejä vähän, hiljaisin varmaan olisi Vaajakoski, (Toivakka), Leivonmäki, Hirvensalmi, Otava, Mikkeli, matkaa tulisi rapiat 140km. Pisin ja varmasti tylsin(?) pätkä olisi Leivonmäki-Hirvensalmi n.50km maalaismaisemaa ja lehmänpaskaa, osittain hiekka-, loput vanhaa asfalttitietä... Leivonmäeltä ja Hirvensalmelta löytyy kyllä sitten jo vähän palveluitakin, jos ja KUN haluaa pitää kunnon jaloittelu- ja kenties järvivilvoittelutauotkin. Aikaa suuntaansa siis koko päivä, vauhti sellainen, että on vielä mukavaa Mitään suurempia tietöitä en ainakaan ole havainnut ko. reitillä olevan vireillä. Toinen reitti voisi sitten olla vaikka tuo reif:in katselmus, mutta sitä pitää vielä tutkia lähemmin. Luulen, että olisi mukavaa polkea eri reittejä sinne ja takaisin

    Harjoittelu ei ole mennyt ihan suunnitelmien mukaan, alkuvuosi pöpöjen kourissa ja nyt omat haasteensa luo kahden vuorotyöläisen ja kahden pienen lapsen (1 ja 3v) arjen yhteensovittaminen. Pyöräillähän toki voi yksinkin ja tarkoitus olisikin, että molemmat saavat tässä vielä hyvät kilometrit alle, yhdessä tai erikseen. Itsellä vielä lisäprojektina varsinkin syvien keskivartalolihasten vahvistaminen, kun joskus vuosia sitten oli pientä nikamaongelmaa selkärangassa ja sitä en tod halua uudestaan!

    Kysymys kuuluukin; kenelläkään kokemuksia ko. reitistä ja etapeista, nähtävyyksiä jne? Kaikki tietämys ja kokemus otetaan ilolla vastaan

  27. #27
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    922
    Jyväskylä -Vaajakoski -Leppälahti-Toivakka (tie 4421)-Kangasniemi- Mikkeli =120 km ja pikkasen pienemmät tiet. Mutta ei tuo suorinkaan eli 13-tie mitenkään järkyttävän vilkas ole liikenteeltään. Tylsä ehkä.

    Kangasniemen jälkeen on käytännössä pakko mennä 13-tietä, joko Mikkeliin asti tai sitten Läsäkosken jälkeen kääntyä Vanhamäentielle ja ajella Korpikosken kautta perille. Muutama kilometri lisää edelliseen vaihtoehtoon. Ja asvalttia koko matka.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •