Sivu 61 / 63 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11515960616263 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 1882

Aihe: Power tap ja muut voimamittarit!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Millaisia käyttökokemuksia täällä on Favero Assiomasta lukkopolkimina? Assiomat kiinnostaa, mutta ajatus hyvin toimivista SPD-SL -polkimista epäilyttää.
    Lukitus on aika tiukka myös löysimmässä säädössään, mutta muuten toimii ok.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Lukitus on aika tiukka myös löysimmässä säädössään, mutta muuten toimii ok.
    Juuri tuosta olen lukenut negatiivisia kokemuksia. Jotkut raportoivat että lukitus löystyy käytön myötä ja joku väittää keksineensä tavan säätää ruuvia niin että lukituksesta saa löysemmän.

Ilmeisesti vapaana oleva poljin asettuu oikeaan asentoon ja lukitseminen toimii hyvin, vaikka vaatii enemmän voimaa kuin SPD-SL/Look?

Favero Assioma Duo + Polar V800. Watit näkyy, mutta vasemman/oikean tasapaino -kohdissa näkyy treenin aikana vain tyhjät kentät. Neuvoja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gts/R Katso viesti
    Favero Assioma Duo + Polar V800. Watit näkyy, mutta vasemman/oikean tasapaino -kohdissa näkyy treenin aikana vain tyhjät kentät. Neuvoja?
    Minulla sama ongelma Faveroilla ja Polar Vantage Vllä.

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Olisiko niin, että tuota L/R tasapainoa tuetaan vain Ant+ tiedonsiirrossa?

Juuri tuosta olen lukenut negatiivisia kokemuksia. Jotkut raportoivat että lukitus löystyy käytön myötä ja joku väittää keksineensä tavan säätää ruuvia niin että lukituksesta saa löysemmän.

Ilmeisesti vapaana oleva poljin asettuu oikeaan asentoon ja lukitseminen toimii hyvin, vaikka vaatii enemmän voimaa kuin SPD-SL/Look?
    Laakerointi noissa on melko herkkä, josta syystä vaati joskus hiukan asettelua.

Itsekin säätelin tuota ruuvia ja olen mielestäni saanut noita hiukan löysytettyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Olisiko niin, että tuota L/R tasapainoa tuetaan vain Ant+ tiedonsiirrossa?
    Harjoitukseen tallentuu L/R tasapaino ja näkyy kyllä harjoitusyhteenvedossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pasi.ilari.savolainen Katso viesti
    Harjoitukseen tallentuu L/R tasapaino ja näkyy kyllä harjoitusyhteenvedossa.
    Nämä ei nyt kyllä osu silmään. Katsoin V800:n oman päiväkirjan harjoitusyhteenvedon sekä myös Polar Flowssa harjoituksen tiedot, mutta en näe.

Millaisia käyttökokemuksia täällä on Favero Assiomasta lukkopolkimina?
    Jos tehonmittaus siis unohdetaan, Assioma on Xpedon valmistama Look Keo -kopio. En tiedä mitä haluat kuulla, kun kysymys oli melkolailla ladattu siihen suuntaan, että ei voi olla hyvä?

Keo-mallisena polkimena Assiomasta voi todeta sen, että lukitus on tosiaan poikkeuksellisen jäykkä. Voi häiritä joitakin käyttäjiä, jos on tottunut kevyesti avautuviin polkimiin tai jos ei jostain syystä pysty vääntämään kantapäätä voimalla ulospäin.

Laakerit ovat hyvin herkät eikä polkimessa ole vahvaa painopistettä, eli saattaa pyöriä aika herkästi liikkeelle lähtiessä.

Kokonaisuudessaan esim. Keo Blade on mun mielestä kivempi poljin käyttää, mutta ei se oikeasti hirveästi merkitse kun Assioma on myös ihan hyvä ja antaa luotettavasti tehot. Yleisesti kohtuuhintaisista tehomittaripolkimista (eli ei SRM) Assioma saattaa olla tällä hetkellä se, josta kuulee vähiten pahaa.

Power tap ja muut voimamittarit!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pasi.ilari.savolainen Katso viesti
    Minulla sama ongelma Faveroilla ja Polar Vantage Vllä.

Ollaan Pasin kanssa pohdittu, onko datan näkymättömyys suorituksen aikana vain Vantagen ongelma, mutta tämä alkaa kuulostamaan jo siltä että ainakaan Polarin mittarit ei kykene kaivamaan Faveroista tasapainodataa ajon aikana. Parhaimmillaan V800 ja V650 kykenee louhimaan dataa ajon aikana Look-Polar yhteistyön Kéo Power -polkimista tasapainon, työvaiheen keston, ja voiman maksimipisteen osalta niin numeerisesti, kuin myös graafisesti (normaalien numeeristen teho- ja voimadatan ohella).
    Toki vois testata Faveroja vielä V650:stä vasten, niin tulisi täysi varmuus asiaan.

Eri mittareista kuulemieni kokemusten pohjalta olen antanut itseni ymmärtää, että parhaiten dataa saa irti vain saman valmistajan poljin & mittari combolla. Tosin nykyisin markkinoilla on paljon vain tehon mittaamiseen erikoistuneita valmistajia.
    Onko näissä jokin avoin/standardoitu rajapinta mistä saa irti muutakin kuin puhdasta tehodataa?
    Nyt kun Polarilla ei ole omia tehopolkimia, niin voisi kuvitella että he kehittäisivät näitä ominaisuuksia muiden valmistajien tehomittareita vasten.

Omakohtaisesti tämä ajon aikana näkyvä data (tärkeimpinä, teho ja tasapaino, 3s ja 30s keskiarvoilla) on erittäin tärkeää/hyödyllistä. Näen mm. miten jalkojen tasapaino käyttäytyy harjoituksen edetessä ja tehon muuttuessa. Nykyisin olen oppinut jo tuntemaan mahdollisen tasapaino-ongelman, jonka mittari myös vahvistaa.

www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Garmin 810/1030 Edgeillä on Faveron bepro:sta saanut aina tasapainon jne ulos. Beprossa ei tosin ole kuin ant+, että onko bt:llä jotain eroja datan suhteen. Tai sitten on vain polarin ongelma.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Kiitos Faveroihin liittyvistä kokemuksista, ne hälventivät huoliani niin että laitoin Assiomat tilaukseen.
    Be kind. Learn another language. Ride your bicycle. Eat cheese. The rest will fall into place.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Garmin 810/1030 Edgeillä on Faveron bepro:sta saanut aina tasapainon jne ulos. Beprossa ei tosin ole kuin ant+, että onko bt:llä jotain eroja datan suhteen. Tai sitten on vain polarin ongelma.
    Veikkaisin jälkimmäistä. Kaverin kokemukset Powertap P1 + Polar V650 yhdistelmästä tukee tätä. Sai polkimista irti vain numeerisen tehodatan.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Nämä ei nyt kyllä osu silmään. Katsoin V800:n oman päiväkirjan harjoitusyhteenvedon sekä myös Polar Flowssa harjoituksen tiedot, mutta en näe.
    Noin 10 tunnin kokemus Faveroista. Tässä harjoituksen L/R balance tämän päivän treenistä.

Laitoin myös Faverot tilaukseen (Verkkokauppa.fi 679,90€). DC Rainmakerin kommenteissa lupaavat, että lisää poljindataa saadaan niistä ulos joskus tulevaisuudessa: https://www.dcrainmaker.com/2018/08/...omment-3028932

Ensimmäiset kokemukset kerätty myös omista Favero Assioma Duosta ja ihan hyvältä vaikuttaa.

Puolen tunnin testilenkki Trainerroadilla (Basin -5) ja Tacx Neon vs. Faveron Avg. Power ja NP -lukemat täysin samat. Tacx Neo kiinni iPadissa/Trainerroadissa BT:llä ja Faverot Garmin 520 Antilla. Kandenssissa 1-2 RPM:n heittoa ja maksimiteholukema suuremmat Faveroilla, mutta sillä ei ole merkitystä.

+ Asennus on tosiaankin plug ja play. Akkujen latauksessa meni muutama tunti.
    - Shimanon polkimien jälkeen noiden Look-kloonien poljintuntuman kanssa on tosiaan vähän totuttelemista. Täytyy vaihtaa varmaan nuo paketissa tulleet klossit pienemmällä floatilla oleviin. Jäykkyys on sen sijaan ihan ok suoraan paketista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti carp Katso viesti
    Ensimmäiset kokemukset kerätty myös omista Favero Assioma Duosta ja ihan hyvältä vaikuttaa.

Puolen tunnin testilenkki Trainerroadilla (Basin -5) ja Tacx Neon vs. Faveron Avg. Power ja NP -lukemat täysin samat. Tacx Neo kiinni iPadissa/Trainerroadissa BT:llä ja Faverot Garmin 520 Antilla. Kandenssissa 1-2 RPM:n heittoa ja maksimiteholukema suuremmat Faveroilla, mutta sillä ei ole merkitystä.

- Shimanon polkimien jälkeen noiden Look-kloonien poljintuntuman kanssa on tosiaan vähän totuttelemista. Täytyy vaihtaa varmaan nuo paketissa tulleet klossit pienemmällä floatilla oleviin. Jäykkyys on sen sijaan ihan ok suoraan paketista.
    Mun mielestä tehot pitääkin mennä noin. Eli polkimet näyttää piikit vähän isompina. Neossa painava vauhtipyörä, joka väkisinkin syö vähän piikkejä tasaiseksi. Tosin kumpiko sitten oikein, jos ajattelee tiehen välittyvää tehoa. No, avg kuitenkin tärkein.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mun mielestä tehot pitääkin mennä noin. Eli polkimet näyttää piikit vähän isompina. Neossa painava vauhtipyörä, joka väkisinkin syö vähän piikkejä tasaiseksi. Tosin kumpiko sitten oikein, jos ajattelee tiehen välittyvää tehoa. No, avg kuitenkin tärkein.
    Joo, samaa mieltä. Omat Assiomat tuli tyypitettyä tänään Neon kanssa ja havainnot linjassa carpin huomioiden kanssa.

Nyt selkis oma ongelma liittyen V/O -tasapainoon Assioma duon ja Polar V800 kanssa. Assioman softasta olin valinnut dual L/R -lähetyksen, eli molemmat polkimet lähetti erikseen dataa Polarille. Tätä kautta watit näkyi käsittääkseni (?) oikein, mutta vasemman ja oikean jalan tasapaino ei ollenkaan. Vaihdoin lähetystavaksi single, eli vasen poljin (?) lähettää molempien polkimien datan kerralla. Nyt näkyy V/O -tasapaino niin harjoituksen aikana kuin harjoitusyhteenvedossakin. Ja käsittääkseni myös molempien polkimien watit näkyy nyt oikein.

Ainut ongelma tähän tasapaino-asiaan liittyen on edelleen se, että Polar näyttää vasemman polkimen kohdassa R ja oikean polkimen kohdassa L? Eli jos poljen pelkästään vasemmalla jalalla, niin laite näyttää V/O-tasapainon 99% oikealle jalalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti carp Katso viesti

Kuulostaa hyvältä. Itekin laitoin tossa ennen joulua verkkokaupasta Duot tilaukseen, mutta ei oo vielä niitä näkyny. Simpan polkimet vaihdoin Lookin Keo Bladeihin heti lokakuussa sisäkauden alettua ja tiukat on nekin irrottaa, muttei silti mitään sellaista, minkä kanssa ei voisi elää. Katotaan sitten, mitä Duot on. Kengän pohjan poljintuntumassa en kyllä huomaa nykyisillä kengillä (sidi genius7) mitään eroa Simppaan lyhyissä neuro vedoissa enkä myöskään monen tunnin tahkoamisilla eli sen puoleen kaikki on OK. Ja mulle sopii keltaisten simppojen käyttäjänä paremmin noi punaiset Lookit kuin harmaat. Mutta gripit ne pitää olla -tai muuten ne klossit on helvetin liukkaat kovalla ja kiiltävällä lattialla.

^Eilen tulivat ja kyllä toimii. Ja täytyy perua puheet, sillä noiden kanssa mullakin toimii harmaat klossit paremmin kuin punaiset. Mulla on nyt alla harmaat keo gripit ja ne toimii duojen kanssa mielestäni paremmin kuin keo blade 12Nm-poljinten kanssa, jotka on ainakin mulla tosi tiukat irrottaa. Duot tiukkuudella "vähän vaille puolen välin" on mun mielestä sopivat ja vertautuvat aiempiin Ultegran polkimiin tiukkuudeltaan. Jalat tukevasti kiinni, mutta irrotus ei silti ole tuskaa. Kengänpohjatuntuma oli myös parin tunnin lenkillä Duossa parempi, mutta tää nyt jo sellasta viinin haistelu hommaa, että jokainen luokoot omat tuntemuksensa, nää on vaan ihan "my opinion".

Teho vertailu myös Kickr 1.gen malliin (softa ajan tasalla) osoitti, että ero oli niin pieni ~1% , ettei sillä ole käytännössä mitään merkitystä ainakaan mun tason treeneissä. Asennus, päivitys ja parittaminen oli todella helppoa, joten olen tyytyväinen, että Stages sai mennä ja Assiomat tulla. Taidanpa torilta kytätä kesäksi kakkospyörään Uno-mallin, kun on niin laiska säätämään mitään ennen lenkkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkp Katso viesti
    Taidanpa torilta kytätä kesäksi kakkospyörään Uno-mallin, kun on niin laiska säätämään mitään ennen lenkkiä.
    Eihän se mukava ole vaihdella mutta itte oon kyllä maantie- ja tri-pyörän välillä siirtäny noi joka lenkkiä varten eli siirtoja ainakin joka viikko jos ei useampaa. On se melko vaivatonta samalla ku renkaan paineet kattoo

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

^ Totta kyllä toikin, kun ei siinä traineriin asennuksessa varmaan 3 minuuttia kauempaa menny

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Jokos IQ2:sta löytyy torilta? Mulle ei vielä toimitettu Kickstarterista hankittua.

Tuo leveys on kaksipiipuinen juttu. Toiset kärsii näistä muutoksista ja toiset ei. IQ2 tuo polkimet about wattbike leveydelle ja sitten saleilta löytyy toki spinningpyöriä tätäkin leveämmällä q-faktorilla.

IQ2:n valmistaja tietääkseni suunnittelee tarjoavansa yleisimpiin polkimiin vaihdettavaa akselia, joka toisi leveyden takaisin ennalleen. Onko tässä sitten järkeä vai ei, on kokonaan toinen kysymys.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ensimmäiset toimitukset helmikuussa. Melkein jänskättää.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Ensimmäiset toimitukset helmikuussa. Melkein jänskättää.
    Kiinnostava tuote, mielenkiintoista lueskella käyttäjien ensimmäisiä kommentteja. Itse en toistaiseksi ole vielä tilannut.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Täällä odotellaan toimitusta. Jänskättää kyll.

Lähetetty minun K10 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Onko kenelläkään kokemusta Favero Assioma Duosta miten noissa akku kestää pakkasta? Käyttääkö noita kukaan yleensä talvella ulkopyörässä? Lataus ainakin näytti olevan lämpimässä.

Lähetetty minun HTC U11 laitteesta Tapatalkilla

En ole ulos raskinut pakkasella viedä, akunkestoa isompi ongelma lienee tuon tyyppisten mittareiden kalibroinnin vaellus pakkasessa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikke123 Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Favero Assioma Duosta miten noissa akku kestää pakkasta? Käyttääkö noita kukaan yleensä talvella ulkopyörässä? Lataus ainakin näytti olevan lämpimässä.
    Ihan ok akunkesto, jokusen kerran olen noilla ajellut pakkasessakin crossarilla. Speksien mukaan Operating temperature: -10 / +60 °C, eli ilmeisesti kalibrointi toimii ainakin tuolla välillä.

Kevääksi aion jonkin voimamittariratkaisun järkkäillä. Ei taida edelleenkään löytyä kunnon käyttötestiä iQ2:sta? Favero Assioma Duo taitaa olla the Ratkaisu, kun haluaa saada homman hoidettua ennen näiden lumien sulamista.
    10k-kerhon jäsen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •