Sivu 96 / 97 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 468694959697 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.851 - 2.880 / 2894

Aihe: viimeisin harkintasi?

^^ Ou nou!
    On olemassa huonoja ja hyviä ideoita. Tämä yksi niistä, tiedät kyllä kumpia!
    Kun ikääkin tulee lisää, silmä tarvitsee huikeasti lisää valoa. Normisti jo yli tuplasti!
    Jos teet tästä kajuutasta mustan, tarvitset vähintään 4x korvaavan valaistuksen.
    cycle to the hills - cycle for your lives

Osallistuako HSHlle vai ei. Viimeisin brevettiyritys päättyi keskeytykseen - tosin teknisiin murheisiin, mutta 150km 'lohdutuslenkki' ei antanut hirveän positiivista kuvaa kunnosta. Olisi siis kärsimystä luvassa.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Hoitaisinko toisen ihmisen yhden asian josta aiheuttuu minulle ( turhaa) vaivaa ja ehkä harmiakin, vai - antaisiko vaan olla...
    - mä ehdin jo soittaa ja tiedustella asiaa, mutta palvelu oli jo suljettu, ja onneksi ehkä näin. Sillä mä annan olla, hoitakoot omat asiansa ja soitelkoot ite sinne jonnekin jos haluaa -

^ 150km lenkki kuulostaa kovalta suoritukselta, mun nykynäkökulmastani t. 52km ajeltu ja puolikuolemaa tehty...
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lievää suurempaa mielenkiintoa Sramin XO 12spd hiilarikampiin tunnen, hommassa ei järjen häiventä mutta kuiten?
    I väntan på ännu dåligare tidet

Harkitsin kippurasarvesta luopumista ja sen seurauksena se on myynnissä. Kolme lenkkiä tänä vuonna on liian vähän ja varastoon kaipaa tilaa.

Mä tässä olen harkinnu ja miettiny josko jotain nahkeita tuotteita tilaisin, tekisin osasta nukeille iltapuvut - nahkeet iltapuvut ja yksi huivi tulisi ihan itelelle. Tämä tuskin jää nyt enää harkinnan asteelle.....
    tempokisu.kuvat.fi

Lopettaisiko kokonaan/vähentäisi dramaattisesti harrastuspyöräilyä. Ajaminen tuntuu todella tylsältä.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Lopettaisiko kokonaan/vähentäisi dramaattisesti harrastuspyöräilyä. Ajaminen tuntuu todella tylsältä.
    Niin tuntuu. Kun vauhti on hidasta ja kaikki maasturistit ja maantienaiset ohittaa, ja ite ei jaksa ja on ihan kuollu kun tulee kotiin. No en mä ole juurikaan kun työmatkaa ja kauppareissuja ajanu. Töihinhän nyt ei muuten pääsekään kun pyörällä. Lenkit on aika dramaattisesti vähentyny sekä lyhentyny - entinen satanen on nyt kakskymppiä.
    Ikävä kyllä mutta vapaa-aika on lisääntyny samassa suhteessa mitä jaksaminen vähentyny....
    tempokisu.kuvat.fi

^Mulle maistuu kävelylenkit. Tiellä tai maastossa. Kai se on tehtävä sitä mitä huvittaa. Sama homma, että töihin on kätevin mennä pyörällä, pääsisin kyllä bussilla, mutta ei jaksa maksaa, kuluttaa pidempää aikaa, siitä että saa istua jonkun pultsarin vieressä aamuin ja illoin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Kannattaa tai voi pitää ainakin taukoa. Itsellä ei kyllä yhtään motivoi, jos homma tuntuu väkisin vääntämiseltä. Jotain muuta tilalle ja kokeilee sitten myöhemmin nappaisko taas. Itse en ole nyt oikeastaan koko vuonna ajanut lenkkiä tieolosuhteissa, kun ei vaan naposta. Maastossa ajaminen sen sijaan on taas maistunut tavallista paremmalle.

^Juurikin näin.

Pyöräily on elämää suurempi asia, mutta ei muuta elämää tärkeämpi. Jos ei nappaa eikä elämisen laatu (muun kuin työmatka- ja hyöty)pyöräilemisen lopettamisesta tunnu kärsivän, go ahead! Kyllä jossain vaiheessa alkaa polttelemaan, jos sittenkin harrastuspyöräilyllä on sinulle (vielä) jotain annettavaa!

Mutta voit myös jossain välissä pitää eräänlaisen tuumaus- ja muistelutauon eli joskushan pyöräily on sinulle niin paljon jotain sillä harmaalla henkisellä alueella nähtävästi kuitenkin tuonut, koska olet pyöräilyä jatkanut, pyöriä hankkinut ja rakentanust ja Fillarifoorumillekin itsesi rekisteröinyt. Jos muistat tai keskit mitä se oikein oli ja millaista pyöräilysi silloin oli, voit miettiä onko mahdollista että olet vain jotenkin kadottanut pyöräilysi idean matkan varrelle.

Jos, niin voisitko löytää sen uudelleen - muuttamalla pyöräilyäsi johonkin suuntaan?

Tai mitä jos unohdat "hauskuuden" (tai toisaalta "terveyshyötyjen") hakemisen ja rupeat ajamaan esimerkiksi pitempään, kovempaa, hitaammin, epämukavammin tai miten vain eri lailla kuin nykyään ajat? Voisiko siinä yllättäen käydä niin että huomaisit että koet semmoisen(kin) pyöräilyn omalta kannaltasi mielekkääksi ja antoisaksi?

^Kaikenlaista on tullut just viimeaikoina kokeiltua. Kuvarastit on ookoo, neliöt tosiaan jäi, pitkät lenkit ei sitten napannut. Täytyy varmaan lähteä pakottamatta liikkeelle jatkossa, silloin kun huvittaa. 20 vuotta kuitenkin tullut harrastettua.

Varmaan taustalla painaa pari pahaa kaatumista reilussa vuodessa. Ennen niin motivoiva (köyhän miehen) alamäkiajo ajanottoineen jäi kokonaan tämän takia. Joka pyörä pitää ihan ihme ääntä juuri nyt, pyörien rakentelu on ollut varmaan se mieluisin asia ennen, mutta nyt ei jaksa rassata niitä.

Ja tämä lopetus/vähennys nyt on vasta harkinnan tasolla. Ehkä se taas löytyy sieltä. Varmaan taukoa ja sitten lenkit, jossa paino on viihtymisessä, voisi olla hyvä kikka herätellä.

Hanki vaikka kajakki ja ala melomaan. Sitten kun kesä ja melonta kelit on ohi saattaa ajaminenkin kiinnostaa.

Ite oon ajautunut "multisportaajaksi" kun en jaksa mitään pitemmän päälle. Mutta kun on joku viikon rastiviikot niin jo vain taas kiinnostaa päästä pyörän päälle.

^Mulla on jo puntit ja sitten tykkään polkujouksusta ja ihan kävelystä.

^ joku muu - kuin urheilu/liikuntaharrastus - mä suosittelen nahkeesti! Mua nimittäin ei enää olisi jos en olisi vajaa 2 vuotta sitten "löytäny" onnellisen onnettoman sattumuksen seurauksena nahkiaista.
    Nyt vaan 15.8. jälkeen käyt Nakkilassa, syöt vastapaistetun nahkiaisen ja mä lupaan että kaikki tuntuu sen jälkeen paljon paljon mukavammalta. Ei se matka sinne niin pitkä ole kun tietää että superhyvääkivaa on luvasssa. Jos jaksat oottaa 30.9 niin silloin on Nahkiaismarkkinat ja mä olen silloin siellä.
    tempokisu.kuvat.fi

Suosittelen tommi2:lle uutta harrastusta, vaikkapa varjoliitoa. Se on rauhallinen vanhojen karvaisten miesten laji

Harkitsen rajusti maastopyörän laittamista myyntiin fillaritorille.

Tommille: aina pitää olla senverran eri harrastuksia ettei pääse kyllästymään. Pyöriäkin pitää olla erilaisia ettei pääse hiekkatie/maastopolku/maantienlaita risomaan. Joukkuelajit on mun mielestä hyvää vastapainoa fillaroinnille. Ja sama pätee toisinpäin, pyöräily on mukavan zenimäistä puuhaa jossa ei tarvitse kilpailla ketään vastaan, sen kun menee ulos ja pistää kammet pyörimään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Suosittelen tommi2:lle uutta harrastusta, vaikkapa varjoliitoa. Se on rauhallinen vanhojen karvaisten miesten laji
    Varjoliitoa tullut seurailtua kun mökillä noita näkee näin kesäisin kymmeniä ilmassa yhtä aikaa, joskus laskeutuneet melkein siihen pihaan. En karvoja tarkistanut mutta rauhallisia ja ei-ihan-nuoria ovat pääasiassa kyllä olleet :-)

Vielä kun La Vuelta menee mökin vierestä, voi kätevästi yhdistää molemmat harrastukset eli ottaa kaliaa seuraten vuorotellen pyöräilijöitä ja varjoliitelijöitä.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Näin kesällä voi suositella tommi2 myös viinan juontia. Kalja käy iltapäivästä. Siinä on hyvä harrastus joka tehokkaasti blokkaa kaikenlaisen urheilu kohkaamisen. Alkaa se urheilukin sitten elokuussa lomien loppuessa maistumaan kun on parin kuukauden putki takana.

Itse harkitsen avovesi uinti harrastuksen aloittamista. Yllättävän hauskaa kun on märkäpuku (lainassa) enkä hukkunutkaan päin vastoin odotuksia.

Lentäminen olis ihan kivaa. Ite pähkäilen vähän gravel / kajakki / pala purjevenettä. Viinan juonti ei kiinnosta, sitä tuli aikoinaan harrastettua tarpeeksi. ^Eikä se välttämättä parin kuukauden jälkeen enää ole niin helppo lopettaa.

En lue sen trollin viestejä, mutta ilmeisesti se on taas kerjännyt täällä sääliä.

Pidä jo se lupaamasi tauko foorumilta. Ja tee siitä samalla lopullinen.

Näin se on toimittava, jotain muuta fillaroinnin tilalle hetkeksi. Eilen olin hakemassa kuvarastia, niin käännyinkin takasin, ei vaan yhtään napannut polkeminen.

Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla

Ihme että kukaan ei ole vielä kehdannut kertoa koko kylmää ja karua totuutta: kun pyöräily ei nappaa, ongelma on muualla kuin pyöräilyssä. Eli kun kaamea keski-ikä, kaikkeen niin jokapäiväiseen kuin juhlaankin tympääntyminen, havahtuminen siihen että elämä kaikkinensakin on ollut ja tulee olemaan omiin odotuksiin ja itselle asetettuihin vaatimuksiin nähden pelkkä pettymys, työn ja arkielämän matala mutta tasaisen jatkuva stressi ja ties mitkä tekijät ovat yhdessä vaikuttamassa pienen ihmisen pään sisällä, tulee itse kullekin ennen pitkää eteen tilanne jossa pyöräilyllä ei yhtäkkiä enää olekaan samaa lumo- ja taikavoimaa kuin aikaisemmin.

En kyllä yhtään tiedä enkä arvaa mennä sanomaan onko tommi2:n kohdalla kyse tästä Mutta harkitsin kovasti nostaisinko tämän pointin esiin - ja tulin siihen tulokseen että miksei

Mutta ihan kiva ettet hakenut Lahden kuvarastia! Minulla on näet ollut harkinnassa lähdenkö hakemaan suhteelisen helppoa mutta ihan hauskaa ja huomionarvoista rastia vai en. Nyt saan jatkaa harkintaa vielä pitkään puolillepäivin. (Ei minua se kammota että ajan pitkän lenkin "turhaan" - olenhan senkin ajan pois foorumilta - mutta kun on muunlaisiakin lenkkejä joita olisi syytä priorisoida.)

PS Vain hivenen vakavammin: on olemassa myös yksi perinteinen ja monien hyväksi ja toimivaksi koettu ratkaisu tilanteessa jossa lenkkeily-, liikunta- tai kestävyysurheiluharrastus, jota on tehty ihan hauskuus edellä ja yleinen kunto- ja terveyshyöty mielessä, on alkanut maistua puulta eli kun ilo ja motivaatio ovat kadonneet tai tuntuvat olevan vähissä entiseen verrattuna: tehdään eräänlainen täyskäännös, valitaan jokin kova tai jopa mahdottomalta vaikuttava urheilullinen suoritustavoite ja ruvetaan oikeasti, tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti harjoittelemaan sitä varten!

Lopputulos voikin olla että tavoitteeseen ei päästä, mutta ilo ja motivaatio ovatkin löytyneet uudelleen vaikkei se ollut edes tavoitteena!

^Asiaa kirjoitat. Kylä tässä on kyllästynyt vähän kaikkeen. Se hetki kun eläke alkaa tulemaan mieleen, mutta yli 10 vuotta mentävää, kun matkoilla alkaa odottamaan kotiinpääsyä vain. Mulla oli tuollainen kova tavoite kesäksi, mutta ei vaan jaksanut.

Mutta kuten kirjoitin, harkitaan vasta kaikenlaista, ei tässä vielä missään pohjamudissa mennä

Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla

Ala tekee VeloVieveriä. Vai koukuttaakohan se liikaa, uskaltaakohan kokeilla .. frisbeegolffikin olis teoriassa ehkä itelle joku päivä.

Mutta joku pidempi pyöräretki olis varmaan jees, näkis vähän maailmaa. Sais vaan lähdettyä.

Jos ostaisi sähköpyörän ja asentaisi kampiin generaattorin niin saisi sähköpyörän loputtomalla toimintasäteellä

Ajaisko parran. Vähän riskiä naaman kärventymiselle merellä sitten kyllä kun puoli naamaa saanut jo aurinkoa ja toinen puoli valkoinen.

Ridley crossari pomppas harkintalistan kärkeen aika korkeelle, partakin siinä sivussa unohtu.

Edit: tämä eskaloitui hankinnaksi alle kahdessa tunnissa
    Smo muokkasi tätä : 28.06.2019 at 22.12

Hakiskoha patenttia ruohonleikkurille, jossa terän ulkokehällä moottorisahan ketju.
    Tekee siinä sitten samalla silppua eteen osuvista kannoista konetta tuhoamatta.
    Ja jos on kivikkoinen maa, niin sitten timanttilaikkaa sahaamaan törröttävät kivet tasapäisiksi.

Nyt en vain keksi kuinka yhdistää moottorisahanterälaikka- ja timanttilaikka tosiinsa
    cycle to the hills - cycle for your lives

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •