Sivu 39 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29373839
Näyttää tulokset 1.141 - 1.162 / 1162

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

Oma pähkäily loppui siihen että tilasin Polen. Meni syteen tai saveen. Ei jaksanut enää yöt läpeensä speksailla. Jäykkis on kova sana nyt. Saas katsoa koska saan..

hyvinhän taival vertailutesteissä pärjännyt,ihan top tuote .ja kaunis runko mun mielestä,ollut mullakin tossa mielessä jos cromoon vaihtaisin.nyt alla radon cragger 7.0 ja oikein tyytyväinen olen.ja vanhana ukkona tykkään kovasti näistä loivalla keulakulmilla olevista ,on tullut vanhemmilla xc-tsygillä ajettua ihan tarpeeksi ja sit vielä 26 tuumasilla teinikoon rinkuloilla.ollut kaksi 27,5+ ht:tä aikaisemmin ja itse kuulun 29 leiriin kun craggerilla ajellut.eturengas tuntuu isommalta kuin onkaan 27,5 plussaan verrattuna,tuntuu et pääsee mistä vaan haluaa.joo upea runko sulle tulossa

Kiitos. Sitä ajattelinkin että nyt on moderni, ja kotimaisuus painoi hieman vaakakupissa.

Taival on kyllä erittäin hieno runko ja teräs on jäykkäperässä pelkkää plussaa! Aikoinaan harkitsin itsekin tuota vakavasti, mutta ku myyntiin tulo viivästyi ja viivästyi, ei pyöräkuumetta potevan maltti enää riittänyt. Tuskin tarvitsee tuota valintaa katua, ja eiköhän noin hienosta rungosta pääse myös kohtalaisen helposti eroon jos sille päälle sattuu.

Taival on varmaan ihan jees. Itse päädyin lyhyellä takahaarukalla olevaan vaihtoehtoon ja en oo katunut. Jotenkin hauskempi ja kääntyvämpi kikkailessa.

Olisi kiva päästä vertailemaan rinnakkain vaihtoehtoja. Onkohan tollasta koeajotapahtumaa missään?
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Fiskars...

Kyttäilin Honzoa teräksisenä mutta käytetty ainoa kaukana, ja uudet bikeshopissa 27.5" mitä pidän vähän pieni renkaisena. Eli olisi täytynyt hommata 29" kiekosto yms. Lisäksi onhan tuo uudesta 2.4k aikalailla rahaa,joten polettaminen oli helppo klikkailu keissi. Otin halvalla buildilla mutta Pikellä sentään. Jäi 2k hinta.

Itselläkin olis varmaan pole alla mutta sillon kun kuume iski ei ollut tietoa toimitusajasta. Ja kun sitä haluaa niin hetihän on saatava. Tuli sitte Big Honzo. Mikä on jees pyörä paitsi jarrut on kyllä paskat(sram) ko hintatason pyörään.

^Ootko ajanut Polea? Paljonkohan se eroaa Honzosta? Täytys kyllä päästä tyyppäämään jossain, Lahdessa kellään (tai muuta about 63 keulakulmalla olevaa pitkää fillaria)?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Ootko ajanut Polea? Paljonkohan se eroaa Honzosta? Täytys kyllä päästä tyyppäämään jossain, Lahdessa kellään (tai muuta about 63 keulakulmalla olevaa pitkää fillaria)?
    Lahessa on ainaki K.W:llä, jos nimikirjaimet ei sano mitään, heitä mulle privaa
    Pole, Pole & Pole

TGMTBF / PKK / CCG

En ole ajanut kumpaakaan. Evolinkkiä on tullut ajettua ja eihän se huono ole. Konaan on kyllä ikuinen ihastus,Wo löytyy kyllä. Ainoa mutta olikin mitä mietiskelin oli tuo moderni vs. perinteisempi keulakulma. Kona on kyllä varmasti mahtava eikä olisi ollut väärä itsellenikään mutta tällä kertaa vain meni näin.

välihuomiona pieni dissi polelle että eivät vastaa mailitiedusteluihin, mikä kyllä aiheutti kyseisen merkin tippumisen omalta hankintaehdokaslistalta.

^Käyttöliittymästä on ollut vähän isompaakin dissiä mm. tässä ketjussa

Joo, mulle tuli vastaukset kyllä näpsäkästi. Toimitus jäi vähän hämärään, on vain sivulla että satsi tulee taas ja taas.. Eihän tässä tiedä omaa vuoroaan ollenkaan. Kai se joskus tulee. Oppinut olen odottamaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    En ole kyllä koeajanut vaikkei tuo "tehdas" kaukana olekaan ja käsittääkseni eri laitteet on koeajettavissa kun vaan on etukäteen yhteydessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Taival on varmaan ihan jees. Itse päädyin lyhyellä takahaarukalla olevaan vaihtoehtoon ja en oo katunut. Jotenkin hauskempi ja kääntyvämpi kikkailessa.
    Olen miettinyt rungon päivitys ja pole tai moxie olisi kärkiehdokkaat. Muuten aika samanlaisia paitsi toi Polen pidempi chainstay.
    Kotimaisuus painaa tietysti, mutta olisiko moxie hauskempi?
    Mutta kaikissa testeissä tuntuu että pitävät moxien parhaiten kun chainstayn säädetty maksimiin..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Pikkuhiljaa alkavat testaajatkin tajuamaan, että More is More
    Pole, Pole & Pole

TGMTBF / PKK / CCG

En jaksa kahlata ketjua läpi, koska pyörää etsitään nyt kaverille, eikä itselleni.

Onko tarjolla mitään järkevillä osilla olevaa pyörää max.2000€ budjetilla ? 29" kiekot, hissitolppa, loiva keulakulma ja ostettavissa pk-seudun läheltä. Vinkkaa jos tulee jotain mieleen. Runkomateriaalilla ei ole kuulemma väliä ja kuski 184cm, joten varmaan liikutaan jossain L-kokoisissa rungoissa. Kehotin odottamaan uutta Orbean Laufeyta, mutta haluaisi vielä tälle kesälle ajoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Freda Katso viesti
    Olen miettinyt rungon päivitys ja pole tai moxie olisi kärkiehdokkaat. Muuten aika samanlaisia paitsi toi Polen pidempi chainstay.
    Kotimaisuus painaa tietysti, mutta olisiko moxie hauskempi?
    Mutta kaikissa testeissä tuntuu että pitävät moxien parhaiten kun chainstayn säädetty maksimiin..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    Mä en silleen noista ulkomaalaisista testeistä ole oikein perustanut, kun ne urat joilla testataan on niin erilaisia kuin suomalainen kannonkierto. Mä en siis oo juurikaan Taivalilla ajanut, mutta Evolink löytyy tallista. Kaippa se pitkän perän luoma efekti on sama jäykkäperäisissäkin. Tuo lyhyt peräinen jäykkis vaan tuntuu herkemmältä kääntymään ja sopii paremmin puiden väliin tuolla kannonkierrossa. Evolink on enemmän junamaisempi kaikesta yli tyyppinen vehje. Enpä silti kummastakaan haluaisi tällä hetkellä luopua eli enpä usko, että Taivalin valitsemalla isoa virhettä tekee.

Jo sitä olen kans miettinyt, nykyisessä NS Eccentric pyörässäni on aika lyhyt perä ja on se ketterä. On käynyt mielessä testata moxie 29/27,5" setupilla, sitten voisi säätää perä sopivaksi.

Mulla on se vanha Honzo missä voi säätää tuuman tai jotain perää. Ei sitä oikeesti huomaa... toki voit kuvitella vaikka mitä, mutta vaikkapa keuliminen tai ylämäet... ei niissä oikeasti ole eroja. Näin uskon nyt. Silti pidän "fiilispohjalla" pisimmässä asennossa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •