Sivu 35 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 253334353637 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 1162

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

^Mikään nopea en varmaan ole, mutta tulee ajettua paikallisten junnujen tekemillä DH-radoilla aika usein, että ei ihan XC:täkään.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Pahoittelen jos tuli provokatiivinen sävy viestiini...

Enhän mä itekään mikään raketti ole vaan ihan +40v harrastuksen uudelleenlämmittelijä. Pointti oli vaan se, että kyllähän tän ketjun otsikosta jonkinlainen mielikuva tietynlaisesta reippaammasta ajosta tulee ja ite oon niin fiiliksissä tosta uudesta pyörästä etten ihan käsitä miten joku kaipaa perinteisempää geometriaa takaisin. Tämä on pakko myöntää...

Otb on aina kuskin vika! Siitä olen täsmälleen samaa mieltä! Itse vaan olen ihan todella aidosti yllättynyt siitä kuinka paljon helpommin toi Cragger ylittää ne kohdat tutuilla poluilla joilla entisellä pyörällä meinasi poikkeuksetta tökätä.

Ajakoon kukin millä tykkää se on mulle ihan sama. Itse ajan myös maantiepyörällä ja sinkulacyclolla ja on tosi kivaa mulla noillakin. Se mitä mulla tähän ketjuun on sanottavaa on oikeastaan vaan se että:
    TYKKÄÄN TOSI PALJON TOSTA UUDESTA PYÖRÄSTÄNI!

I rest my case.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Dropperin vivuksi kannattaa hommata Wolftoothin tai PNW:n vipu, molemmat saaneet runsaasti kehuja.
    Hankin itse just Oneupin vivun ja mun mielestä tämä on älyttömän hyvä. Ergonomisesti parempi kuin muut vivut, ainakin minun mielestäni. Tämä on siis vähän "taaempana" kuin normaalisti, suunnilleen vastaavalla kohdalla kuin esim. Sramin vaihtajan isommalle vaihtava vipu.

Aijai, tätä lankaa kun lukee niin pitääkin taas huomeniltana lähteä funduro treeneihin. Aurinkoiset kelit vieneet täysin maantien laitaan.

Oon miettiny tätä jäykkäperäsen am pyörän viehätystä ja miksi se varsinkin tuntuu myös 40+ äijä kuskeja puhuttelevan. Pyörä on yhdistelmä loivaa keulakulmaa ja matalaa runkoa joka tekee ajamisesta helpon ja varman tuntuista röykkyisempäänkin alamäkeen. Ja samalla jäykkäperä ei kuitenkaan liikaa syö alustan epätasaisuuksia jolloin hitaampikin vauhti tuntuu tarpeeksi hauskalta.

Mulla löytyy historiasta pari täpäriä ja monta jäykkäperää. Kun 2015 hankin täpärin modernilla geolla (stereo) olin varma että jäykkäperät oli mennyttä elämää. Nyt kun oon ajanut syksystä lähtien Honzolla (stereo on parhaillaan osina suur huollossa) niin vielä ei ole ollut lenkkiä jolla täpäriä olisin kaivannut. Päin vastoin aina metsässä jaksaa ihmetellä kuinka hauskaa on. No ehkä täpärin kaipuu tulee jos osallistuu maraton matkoille tarpeeksi juurakkoisilla poluilla.

Mahtavia pyöriä kaiken kaikkiaan, suu messingillä aina ajaessa.

Lähetetty minun COL-L29 laitteesta Tapatalkilla

Huomasin eilen Craggerin satulassa olevan hieman klappia, kun satulaa pyörittää satulatolpan akselin ympäri. Nyt hieman ihmettelen sitä, että onko se ollut tuollainen alusta asti vai onko jotain löystynyt jostain metsässä rymytessä. Tarkistin satulan kaksi kiinnitysruuvia sekä satulaputken kiinnityksen, ja nämä kaikki vaikuttivat olevan momentissaan. Onko tämä ihan normaalia hissitolpan toimintaan liittyvää (täysin klapiton se ei kai voi olla, kun hissitolpassa on kaksi putkea sisäkkäin vs. satulatolppa, joka on "yhtä puuta"), vai onko tuosta jo jotain mennyt paskaksi?

Ihan on normaalia pieni sivuttaisklappi
    Pole, Pole & Pole

TGMTBF / PKK / CCG

Tähän johtopäätökseen tulin itsekin, mitä tuota hissitolppa-ketjua lueskelin pikaisesti: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...tolppaa/page58

Mutta kiitos nopeasta vastauksesta kuitenkin!

Tuli tänään värkättyä tubelessit vaan ei etukiekko pitänyt ilmaa. Laskee pinnojen välistä läpi ja eli jostain kohti ei ole esiasennetut teipit tiiviitä? Otin vielä eturenkaan pois niin en muuta vikaa havainnut kun että teippi oli asennettu hyvin epäkeskeisesti tuolla kohtaa mikä voi riittää siihen ettei pidä ilmaa. Pitää varmaan ottaa esiasennettu teippi pois ja laittaa uusi/uudestaan.

Jos ovat BDllä kasanneet nuo kiekot niin aika hutaisten tehty...

No onko tuo nyt mikään ihme jos vakioilla tavallisilla vannenauhoilla yrittää tubeleksia saada aikaan...?

Nimittäin ei ainakaan minun Craggerin vanteet ole mitään tubeless teippiä nähnytkään, vaan normaalin kapean sinisen vannenauhan.

No taas on lenkillä käyty eikä vaihtamisongelmat ainakaan paranemaan päin ole... Joka vaihteella rohisee eikä todellakaan ole tuosta SLX-vivun toimintaperiaattesta kiinni. Mutta onhan toi SLX:n vipu kyllä omaankin kouraan tosi oudon tuntuinen. Etusormen vipu on piilotettu jotenkin todella oudosti. Mitä vaihtamiseen tulee niin vaijeria koitin zuumailla eikä se mun mielestä mitään jyrkkää mutkaa missään kohtaa tee. Järki menee kyllä tuon kanssa.

Dropperin vipu on kyllä ihan käsittämätön himpula myös kuten todettua.. Heiluu sivuttain jotenkin tosi oudosti ja on pari kertaa jumittanut koko vipu kriittisessä kohdassa. No täytynee vaihtaa edellä suositeltuihin vaihtoehtoihin.

Jarrukahvat upposivat todella paljon syvemmällä tänään kuin aiemmilla lenkeillä = johtunee lämpimästä kelistä..?

Elämässä on ollut periaatteena että kaikkeen tottuu kyllä paitsi siihen kuuluisaan jääpuikkoon mutta kyllä noi em. kohteet lienee pakko myös ite speksata kuntoon. Sen verta hieno kampe muuten että ei oikein pysty elään em. ominaisuuksien kanssa.

Itse pyörä kulki kyllä taas loistavasti ja enkat paukkui taas vakioreitillä tänään!

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla

Jottei menis ihan Graggerin ongelmiksi, pistetääs pieni raportti: allekirjoittaneella on ollut tosi vaikea starttailla harrastuspyöräilyä keväällä. Koko talvi lähes pakon edessä "nautittu" 100km/vko työmatkapyöräilystä, ekat lenkit maantiellä olivat ihan kauheita, oikeasti mietin että lopetan koko fillaroinnin, samoin yhden kiekon kanssa taistelu päällikumien pois/päälle saamiseksi.

Lähdin sitten Hönstsällä (= Honzo) maastoon ja naama oli kun ennen vanhaan läskikuskilla hymyssä. Kulki, viihdytti, monien polkujen ollessa vielä jäässä jätti fiiliksen että lisää. Itselle toimii edelleen vaativassa maastossa lähes kykyjen rajalla (pari pykälää alle tuo miellyttävän kontrollissa olon fiiliksen, ei tarvetta kehittyä ja näin ollen poistua mukavuusalueelta) oleva alamäkivoittoinen huvitteluajo. Ei mitata sykettä, ei oteta aikaa, ei katsota kilometrejä. Lenkki kestää minkä huvittaa tai kuinka pahasti sattuu eksymään. Hienoja laitteita nämä jäykkisAM-vehkeet.

Kalliimmasta Craggerista (8.0) arvostelu Singletrackissa: https://singletrackworld.com/2019/05...less-than-e2k/

Nyt on jokunen pitempi lenkki Craggerilla takana ja jarrut ovat kyllä tehokkaat mutta takanen alkoi siihen malliin tämän iltaisella lenkillä täristää ja narskua että pitää tutkia tarkemmin. Saman olen itsekin huomannut että takajarrussa vähän sellainen tunne kuin ilmaa olisi päässyt järjestelmään.

Muuten mukavan oloinen laite varsinkin kun ottaa hinnan huomioon....

Kokeilin ilmata Craggerin etujarrua ja se meni sen sähläyksen seurauksena vaan huonompaan suuntaan Täytyy tänään sitten kokeilla uudemman kerran... Ihmettelen kyllä, että mikä tuossa voi mennä pieleen, kun apuna kuitenkin on selkeät ohjeet YouTubesta.

Nuo Maguran jarrut on kyllä mielenkiintoiset. Viikolla ajetulla lenkillä takanen piti julmettua ääntä ja tuntui että kahva painuu liikaa mutta ajattelin tänään käydä vielä kokeilemassa ja n1,5h lenkki tuli ajettua sateessa ja jarrut pelasi kuin unelma. Hyvä tuntuma kahvassa ja tehoa riitti ja mikä tärkeintä sen annostelu oli liukkaassa juurakossa helppoa. Eli ongelma korjaantui itsestään😅

Mulla maguran mt8:sit ja etujarru vuotaa jostain kohtaa kahvasta. Ei oikein missään vaiheessa toimineet hintansa arvoisesti.

Wigglellä oli(ja vielä joitain) Ragleyn Big Al(ja muitakin) runkoja mielestäni halvalla 241€. Olin jo pitkään harkinnut Solaris Maxia, mutta jännitin miten longshot geo toimisi omissa ajoissa. Kun ei täällä mitään vauhdikkaita laskuja ole.. Ragley oli sen verran halpa, ja geo hieman samantyylinen, joten painoin tilausnappia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Kokeilin ilmata Craggerin etujarrua ja se meni sen sähläyksen seurauksena vaan huonompaan suuntaan Täytyy tänään sitten kokeilla uudemman kerran... Ihmettelen kyllä, että mikä tuossa voi mennä pieleen, kun apuna kuitenkin on selkeät ohjeet YouTubesta.
    Nyt neljännen ilmauskerran jälkeen vaikuttaisi siltä, että ilmaus vihdoin onnistui. Jarruteho on kuitenkin kadoksissa, eli ehkä ehdin jo jossain välissä roiskaista öljyä jarrupalojen päälle...

Mistä noita Orangeja (runko) olette hommanneet? Noiden omilta sivuilta ei ilmeisesti Suomeen ainakaan saa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Mistä noita Orangeja (runko) olette hommanneet? Noiden omilta sivuilta ei ilmeisesti Suomeen ainakaan saa?
    Tampereen mtb-centren kautta saa ainakin sopivasti.

Tuo Orange on kyllä nätti peli. Clockwork Evo29... Onko kokemuksia kellään? Näyttäisi ettei ihan keskiö laahaa maassa tuossa 312mm? Omaan silmään näyttää että aika monessa jo 170kammet kun keskiö tod matalalla. Ja kyllä olen kuullut poljintekniikasta mutta täällä missä polut alkaa oleen kortilla ja kovassa käytössä väkisinkin huomaa tuon keskiön merkityksen..

Orangen Crush tai P7 sopis ennemmin tän otsinkon alle.

Musta tuntuu että on paljon ajajia jotka eivät ole long and slack -ajajia. Eli jos olen ymmärtänyt oikein niin esim Pole tarvitsee aika käskyttäjän joka saa mitattua siitä sen potentiaalin irti. Eli myös omaa kovaa kuntoa ja ajotaitoa pitääksen vauhdin yllä. Tuo yhtälö ei taida toteutua meissä kaikissa "sunnuntai ajajissa".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Musta tuntuu että on paljon ajajia jotka eivät ole long and slack -ajajia. Eli jos olen ymmärtänyt oikein niin esim Pole tarvitsee aika käskyttäjän joka saa mitattua siitä sen potentiaalin irti. Eli myös omaa kovaa kuntoa ja ajotaitoa pitääksen vauhdin yllä. Tuo yhtälö ei taida toteutua meissä kaikissa "sunnuntai ajajissa".
    Kyllä sillä mukava on rauhokseenki ajella, mutta mitä tulee potentiaalin ulosmittaamiseen, olet kyllä ihan oikeassa siinä.. tuu toki koittaan Polea jos uskallat
    Pole, Pole & Pole

TGMTBF / PKK / CCG

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Tuo Orange on kyllä nätti peli. Clockwork Evo29... Onko kokemuksia kellään? Näyttäisi ettei ihan keskiö laahaa maassa tuossa 312mm? Omaan silmään näyttää että aika monessa jo 170kammet kun keskiö tod matalalla. Ja kyllä olen kuullut poljintekniikasta mutta täällä missä polut alkaa oleen kortilla ja kovassa käytössä väkisinkin huomaa tuon keskiön merkityksen..
    Jos ei sovi tänne, niin täällä voi tästä keskustella http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...E4-edullisesti

No onkai tässäkin langassa silti noin puolet jutuista ollut trail pyöristä AM:n sijaan

Mietin vaan että Trail/XC fillareillekin voisi olla lanka... onko se nyt sitten tuo, en tiedä, mutta joo.

P7 kaksysinä oli ajatuksissa, sillä kyllä varmaan ajelee ihan sunnuntaiajeluakin kun ei niitä pisimpiä ja loivakulmaisimpia ole.

Olikos niitä Suomen hintoja noille Orangeille jossain näkyvissä? Yritin vähän googlailla mutta ei löytynyt ihan heti.

Kai nuo xc- kalusto on siinä 10cm joustoluokassa. Eli kai tässä voi keskustella jäykkäperästä jossa keulakulma huitelee alle 68° . Olkoon se vaikka rajana. Renkaankokoa on vaikeampi sitten arpoa. 29"kiinnostaa rullaavampana vai onko näin ? 27.5 näyttäytyyy omaan silmään vähän töpönä,toki mukavuus aspekti siinä plussaa.. Täytyy tulla Eero tyypittään. Kun saa keltaisen hukattua. Tuttavamme heitti vielä yhden ehdokkaan ; Cube Reaction TM ,sehän uudistui aikalailla ,hyvät osat ja mitat nykymuodin mukaiset.

^ viimevuoden mallissa oli paremmat osat, muistaakseni.. kaverilla on sellainen ja on tykännyt kovin! Sekin tässä meijän huudeilla ja varmaan voi koeponnistaa..
    Pole, Pole & Pole

TGMTBF / PKK / CCG

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •