Sivu 1 / 4 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 91

Aihe: Motivaatio tulee ja menee?

Motivaatio tulee ja menee?

Onko kenelläkään mitään kikkoja motivaation uudelleenlöytämiseen?

Satunko vaan olemaan ihme draama-queen (tai siis tiedän olevani), ja sen jälkeen kun ei huvita pyöräillä, niin sitten heti vaihtuu terveelliset urheilijan elämäntavat sipseihin ja bisseen.

Mitä keinoja te olette käyttäneet pyöräilyinnon ylläpitämiseksi?
    https://www.strava.com/athletes/1783871

Miulla oli myös tuossa talvella / keväällä motivaatio ihan hukassa.
    Ei kiinnostanut yhtään nousta fillarin selkään. Työmatkat oli pakko ajaa, mutta kotia kun pääsin niin fillari kaappiin ja sohvalle selälleen.

Keväällä kun lumet suli niin ajattelin pakottaa itseni metsään könyämään ja pikkuhiljaa kiinnostus taas nosti päätään.
    Motivaatio ei ollut ihan paras mahdollinen pitkään aikaan mutta Rajamäellä ajettu ensimmäinen mara cupin osakilpailu sai innostuksen taas kattoon. Ehkä odotettua parempi tulos oli syyllinen tuohon.

Maracupin innostamana hommasin uuden, kevyemmän fillarin ja nyt tekisi mieli viettää kaikki aika pyörän selässä metsässä. Melkein ärsyttää kun on sattuneestä syystä joutuu olemaan ajamatta.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Vaihdan totaalisesti lajia - hiihtoa ja luistelua ...täällä pohjoisessa ei viitsi ajella ympärivuoden niin kuin siellä ..

Pidä taukoa ja nauti muusta elämästä - sitä on pyöräilyn ulkopuolella myös
    The Power is in the Peloton

Itselläni ainakin toistaiseksi on toiminut selkeä kilometritavoite per viikko. Monena iltana ei ole juuri huvittanut lähteä lenkille, mutta kun on tavoite asetettu ja siinä haluaa pysyä niin lenkille on tullut lähdettyä.

Ja rehellisesti sanoen kertaakaan ei ole vielä harmittanut lenkille lähtö jälkeenpäin. Yleensä saman tien kun tien päälle on päässyt myös ajohalut on palanneet ja lenkin jälkeen olo on ollut mahtava.

Osta uus fillari
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

Ei siinä mitään outoa ole, elämä on sellaista. Aina ei voi kiinnostaa. Joskus on hyvä pitää selvä tauko ja vain odotella. Se motivaatio tulee sieltä ihan itsekseen. Jos pää ei kestä muulla ei ole väliä; muutaman viikon miietiskelytauko on parempi kuin väkisin harjoittelu.

Mielihalut kasvaa kun niitä tyydytetään. Lopeta ininä ja eiku ajamaan
    http://www.pellossalo.fi/

Itse olen huomannut että mitä enemmän jotain asiaa suunnittelee tai asettaa tavotteita niin sitä vähemmän tulee ikinä mitään tehtyä. Nykysellään en koskaan pakota itseäni lenkille, koska ei ole pakko ja tulee ajettua paljon enemmän kun on antanut itsellensä vapauden valita. Ei se ketään kuitenkaan kiinnosta kuinka paljon poljen ja itselleni en ole tilivelvollinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mihail Katso viesti
    Itse olen huomannut että mitä enemmän jotain asiaa suunnittelee tai asettaa tavotteita niin sitä vähemmän tulee ikinä mitään tehtyä. .
    Voisit aluksi vaikka oikein reippaasti suunnitella suunnittelun tekoa ja tavoitella tavoitteen asettelua. Käyt joutavana sit ajelemassa
    http://www.pellossalo.fi/

On teilläkin murheet! Kun olis edes aikaa lenkille. Tai no eilen oli ja silti jätin kesken Porvoossa kun kunto loppui.

Tuu Sakke naputteleen näitä ilmoittautuneita ja teknistäopasta, niin mie mään lenkille...

okei. Aika väsynyttä täälläkin. Paska. Italia tasoitti. Täältä tähän ja Sakke, pyörän selkään hop hop.

"Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

Motivaatio vaan polkee kovempaa, sä putosit peesistä. Lepuuta maaliin ja uusi yritys seuraavalla etapilla. Pelaa vaikka bilistä tai katso kaikki Keanu Reevesin leffat.

Tai sitten hommaat valmentajan tms. joka katsoo ettei reenistä laisteta vaikkei huvittaisikaan.

Huili ja muita mielenkiintoja hetkeksi.

µ

Nuori mies, elä huoli. Elämässä on monia mahdollisuuksia ja on hyvä pitää välillä etäisyyttäkin "omaan" lajiin. Tottumuksia kannattaa yrittää rikkoa, järjestää rutiineita uusiksi ja hakea uutta näkökulmaa.

Itseni v*tuttaa ikuisesti se, että pidin etäisyyttä yli 10 vuotta melkeinpä väkisin, jolloin melkein kadotin sen olennaisen kokonaan. Samalla meinasin kadottaa kyvyn kivuta uudestaan satulaan kun vaivuin niin suohon kuntoni puolesta. No, ihminen tekee valintoja ja kantaa myös seuraukset...

Nykyään nautin sitäkin enemmän kun olen löytänyt sen punaisen langan uudestaan itselleni sopivassa annoskoossa.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mihail Katso viesti
    itselleni en ole tilivelvollinen.
    Loppupeleissä et ole kyllä kenellekään muulle kuin itsellesi tilivelvollinen. Kaikkia muita voit kusettaa.

Mutta, mulla homman nimi on se, että sitä tehdään mikä itseä milloinkin huvittaa. Se, mikä milloinkin huvittaa, on kyllä liikunnallista. Nyt se on pyöräilyä.

Pitkän tähtäimen tavoite motivoi. Olla kuiva ja sitkeä, ripeäaskelinen äijänkäppänä sitten joskus.

Katsoo vaan ympärilleen, niin näkee sen toisen vaihtoehdon. Se ei motivoi.
    Kaar ittelles vaa

Hymy liikunta elämäntapana

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Loppupeleissä et ole kyllä kenellekään muulle kuin itsellesi tilivelvollinen. Kaikkia muita voit kusettaa.

Mutta, mulla homman nimi on se, että sitä tehdään mikä itseä milloinkin huvittaa. Se, mikä milloinkin huvittaa, on kyllä liikunnallista. Nyt se on pyöräilyä.

Pitkän tähtäimen tavoite motivoi. Olla kuiva ja sitkeä, ripeäaskelinen äijänkäppänä sitten joskus.

Nyt olen "Pullo"PekkaL:n kanssa samaa mieltä, jos Pekka vain on nyt tosissaan.

Liikunta on ollut AINA itselle elintärkeä asia, ja nimenomaan luonnossa liikkuminen, mieluiten pitkää rauhallista rupeamaa. On ollut myös kausia, pitkiäkin, että ei ole sairastelun takia päässyt lenkille, siinä sen viimeistään huomaa mikä on kivaa ja mitä haluaa tehdä, ja mistä se elämän eliksiiri tulee. Liikunnasta on tullut jo elämäntapa.
    Lenkin jälkeen on aina hyvä olo; "hyvä että tuli kumminkin lähdettyä" , vaikka mikään pakko ei ole. Ja on koko päivän hyvä ja pirteä olo, jaksaa henkisesti paljo enempi ja unikin tulee paremmin. Tai sitten voi vaan levätä, hyvällä omallatunnolla lenkin jälkeen.

Valintojahan nämä ovat. Voin kuitenkin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että vaikka ihmiset ja suunnitelmat pettävät, luonto ja liikuntakokemus eivät tee sitä koskaan.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Tämä on NIIN hyvin sanottu.

Myös lyhyen tähtäimen tavoite motivoi. Omalla kohdallani se on jokavuotinen Tahko. Se tosin myös pakottaa lenkille, mikä ei tietysti ole "mukavaa". Toisaalta sitä lenkin jälkeistä voittajaoloa on vaikea korvata millään.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Keväällä kesäkelien tultua, olen yleensä päättänyt hoitaa asiointi- ja pienet kauppareissut pyörällä. Sitten tulee vähän ajeltua.
    Kilometrikisaan olen houkutellut muitakin ja siinä on tullut poljetuksi itsekin.
    Myöskin kun on tullut ilmoittauduksi hyvissä ajoin leppoisiin kuntopyöräilytaphtumiin, niin on tullut ajatus, että olisi kiva, kun jaksaisi ajaa koko lenkin läpi ja se vaatii hiukan totuttelua ja harjoittelua.
    Paikallisen lautyhidistyksen lenkeillä on nykyisin neljäkin nopeusryhmää. Fiilingin mukaan voi kokeilla eri vauhteja ryhmissä ja tulee lähdetyksi liikkeelle mukavassa porukassa. Muutoinkin lenkkien pituuden ja vauhdin vaihtelu ja uudet reittivalinnat tuovat mielenkiintoa asiaan.
    Saa olla hetken poissa kotitöiden äärestä.
    Metabolisen oireyhtymän aiheuttamien sairauksien hoidon lääkkeet maksavat vuodessa yhtä paljon kuin keskihintainen käyttöpyörä. Pyöräily tukee hyvin painonhallintaa, ja näin po. lääkityksen kasvu on edes hiukan hillittävissä.
    Vanhusten ja vaivaisten hoidon laatu nyt ja tulevaisuudessa huolestuttaa minua kovasti.
    Siedettävä toimintakyky antaa paremmin mahdollisuuksia selviytyä vapaana ja villinä mahdollisimman pitkään. Säännöllinen liikunta on omiaan edistämään sitä toimintakykyä.
    Ilmastopolittisesti pidän kovasti pyöräilyn ympäristövaikutuksista.

Näitä kikkoja olen itselleni tarjoillut. Mutta älä, Sakari, kerro kenellekään - pidetään ihan pienen sisäpiirin tietona nämä - vai kuinka.
    Kun olet sanonut mielipiteesi, älä enää esitä perusteluja, sillä mielipiteesi voi hyvinkin olla oikea, mutta perustelusi ovat melko varmasti väärät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Mitä keinoja te olette käyttäneet pyöräilyinnon ylläpitämiseksi?
    Motivaatio löytyy varastosta. Siellä on herrapyörä, maastopyörä, maantiepyörä, ratapyörä ja rullat. Kun yksi pyörä tökkii, niin otan toisen ja ajelen sillä. Sitten naapurissa on uimahalli ja hiihtolatu talvisin. Kahvakuulia voisi vielä hankkia nurkkiin pölyttymään.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Jätä sykemittari, matkamittari, wattimittari, gps ja muut hilut pois, luovu kilometritavoitteista ja ajopäiväkirjasta kun et voi niitä enää mitata. Ajele silloin kun huvittaa ja sen verran kuin hyvältä tuntuu. Vedä sitten lenkin jälkeen vaikka sipsiä ja kaljaa. Jos ei ole valmentaja huutamassa pää punaisena vieressä, niin minkä takia pitäisi stressata enempää? Sieltä se motivaatiokin saattaa löytyä kun karsii ylimääräistä häiriötekijöitä itse pyöräilyn ympäriltä pois.

Kyllähän se niin on et jos ei nappaa niin ei nappaa ja silloin kannattaa tehdä jotain ihan muuta mieluummin kuin kiusata itseään. Itselläni menee juoksun ja pyöräilyn kanssa vähän joka toinen vuosi ja tänä vuonna ei oo pyöräily napannut joten olen juossut. Kun ajaa sarjassa "ynnä muut" on oikeastaan ihan sama miten sitä treeninsä hoitaa. Itselläni pyörä kulkee oikeastaan aina samaa vauhtia oli sitten lenkit tehty pyörällä tai juosten. Ihan joko-tai linjalle en koskaan heittäydy vaan painotan vain toista harrastusta toisen kustannuksella. Eli rohkeasti vaan jotain muuta tekemään välillä niin kyllä se motivaatio sieltä taas joskus löytyy. Pääasia kait on että liikkuu, niinkuin moni on edellä maininnut. Eikä se sipsi ja bissekään huono vaihtoehto ole kunhan ei jää päälle pidemmäksi aikaa Ajattelin itsekin tehdä niin Tahkon jälkeen!
    ÄäriTeam

Pekka on kyllä asian ytimessä

Mulla kantava ajatus on pitkään ollut se, että kivaa pitää olla. Oli liikuntalaji mikä hyvänsä. Silloin tällöin on kivaa vain maata riippumatossa tai veneen sohvalla ja tuijotella sinistä taivasta. Liikunta on kuitenkin vahvasti mukana viikosta toiseen vaikka lajipainotukset hieman vaihtuvatkin kalenterivuoden kuluessa.

Pitkän tähtäimen motivaatio löytyy itselläkin paitsi rannoilta ja toreilta niin myös yhteislenkeiltä, joilla 60v+ "papat" pesee nuorempansa mennen tullen aamulenkin kääntyessä hämärtyvää iltaa kohti. Lyhyen aikavälin tavoitteita on toki myös hyvä olla, mutta niiden kanssa kannattaa olla vähän varovainen etteivät ne ala liikaa ohjaamaan tekemistä ja muuta elämää ...esim. on "pakko" ajaa ne työmatkat fillarilla tai lähteä joihinkin kisoihin/yhteislenkille.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Jätä sykemittari, matkamittari, wattimittari, gps ja muut hilut pois, luovu kilometritavoitteista ja ajopäiväkirjasta kun et voi niitä enää mitata. Ajele silloin kun huvittaa ja sen verran kuin hyvältä tuntuu. Vedä sitten lenkin jälkeen vaikka sipsiä ja kaljaa. Jos ei ole valmentaja huutamassa pää punaisena vieressä, niin minkä takia pitäisi stressata enempää? Sieltä se motivaatiokin saattaa löytyä kun karsii ylimääräistä häiriötekijöitä itse pyöräilyn ympäriltä pois.
    Oikein ! Ja jos ei tosiaan huvita niin ei sitten ajella , uskomatonta mutta on muutakin elämää ! Nimim. "Jo kaksi kuukautta ajamatta"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Lyhyen aikavälin tavoitteita on toki myös hyvä olla, mutta niiden kanssa kannattaa olla vähän varovainen etteivät ne ala liikaa ohjaamaan tekemistä ja muuta elämää
    Just näin. Tässä pari-kolme kesää oon kisaillut huvikseni, siten että talvella oon hiihtänyt ja pyörään en oo koskenutkaan ennen lumien sulamista. Viime kesänä päätin, että tänä vuonna voisi ajaa enemmän kisaa ja koittaa olla jonkinlaisessa ajokunnossa jo keväällä.
    Niinpä sitten talvella tuli käytyä kerran viikkoon spinnissä ja toinen kerta ajamassa sisähallissa pyörällä. Sekin oli kivaa vaihtelua, mutta kyllä mun on pirun vaikea nähdä pidemmän päälle itseäni kiertämässä 400m juoksurataa pyörällä kun ulkona on parhaat talvikelit. Tai vielä vähemmän siellä spinnaamassa.

Vuodenaikojen vaihtelu on kuitenkin mahtava asia ja lajeja vaihtelemalla se liikkumisen motivaatiokin pysyy korkealla. Kaikki vuodenajat on hienoja, jokaiselle löytyy kivaa tekemistä.

Seuraava lyhyen ajan tavoite on hankkiutua taas talvella oivaan hiihtokuntoon ja tehdä itseä tyydyttävä tulos keväällä Lapponiassa. Eli ensi kesänä tuskin pyörälisenssiä hankin, mutta ajelen varmaan aluecuppia omaksi huviksi.
    Kaar ittelles vaa

Kun ikää karttuu ja seuraa lähellään sellaisia ikäkavereita, jotka ovat tuota sohvaa, sipsejä, olutta yms harrastaneet sen ajan, kun itse on käynyt ulkoilemassa säännöllisesti, ei tarvitse muita motivaattoreita. Muutamilla takana joitakin leikkauksia, sydän-, tule-sairauksia, jotkut kuolleet elämäntapasairauksiin jne. Kaikki ei tietenkään johdu liikkumattomuudesta, mutta kyllä liikunta edesauttaa terveenä pysymisessä niin fyysisesti kuin henkisestikin. On ihan kiva olla kuiva, sitkeä ja ripeäaskelinen äijänkäppänä, toisin kuin ainaisesti vaivoja valittava ukonruhjake.

Täytyy muistaa että yksi resepti ei toimi kaikille.

Itselläni on motivaatiota tuonut ainakin:
    - Kaveri joka ajaa osavaa vauhtia ja kyselee lenkkikaveriksi
    - Kunnon tauko talvikaudella ja vaihto muihin lajeihin
    - Pienetkin investoinnit kalustoon
    - Havainto että treeni auttaa parempiin suorituksiin

Se on tosiaan varma että oli laji mikä hyvänsä niin treenin jälkeen on aina (itsensä)voittajafiilis.

Riittää kun kerran kokee tilan ettei pääse lenkille vaikka haluaisi. Jalka hajalla tai ylikuntotila. Aina kun muilla on vaivoja saa muistutuksen, että parempi itse liikkua kun pystyy.

Suomen luonto on paras motivaation lähde. Uutta reittiä löytyy loputtomiin, jottei tarvitse paikallaan polkea. Eikä tarvitse kärvistellä läkähdyttävissä etelän helteissä.

Motivaation puute voi muuten olla ensioire ylikuormituksesta. Vaihtelu virkistää ja lepo palauttaa.
    Love the Ride!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Pekka on kyllä asian ytimessä

Mulla kantava ajatus on pitkään ollut se, että kivaa pitää olla. Oli liikuntalaji mikä hyvänsä. Silloin tällöin on kivaa vain maata riippumatossa tai veneen sohvalla ja tuijotella sinistä taivasta. Liikunta on kuitenkin vahvasti mukana viikosta toiseen vaikka lajipainotukset hieman vaihtuvatkin kalenterivuoden kuluessa.
    Kadehdin sua. Kyllähän mullakin siis kivaa on, välillä vaan vähän liiankin kivaa. Omassa harrastamisessa on kyllä pakkomielteisiä piirteitä mukana. Polte on vaan niin järjettämän kova. Mitään järjellistä reeniähän ei mun ajelut ole. En ole koskaan siihen pyrkinytkään. Tykkään vaan liikkua ja katsella maisemia. Mikään muu liikuntamuoto ei saa mussa aikaan samanlaisia värinöitä.

Nyt mulla kyllä olisi tilaisuus pistää arvot uuteen järjestykseen ennenkuin kuukauden päästä voin taas aloittaa pyöräilyn. Mukavasti kyllä tässä sairastaessakin aika on mennyt, vietetty laatuaikaa vaimon kanssa. Ehkä pitäisi perehtyä harjoittelumenetelmiin niin voisi päästä kuntoon pienemmällä ajankäytöllä, mutta mitäpä sitä sitten tekisi sillä vapaa-ajalla..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikael52 Katso viesti
    Kun ikää karttuu ja seuraa lähellään sellaisia ikäkavereita, jotka ovat tuota sohvaa, sipsejä, olutta yms harrastaneet sen ajan, kun itse on käynyt ulkoilemassa säännöllisesti, ei tarvitse muita motivaattoreita. Muutamilla takana joitakin leikkauksia, sydän-, tule-sairauksia, jotkut kuolleet elämäntapasairauksiin jne.
    Ja homma menee niin, että ensin sulle naureskellaan, mutta pikkuhiljaa hymyt alkaa hyytyä. Kun on sun aika nauraa, ei ole mitään syytä nauraa niille takaisin. Sääliä ennemmin.

Eihän liikunta ja kunnossa pysyminen mitään takaa. Eikä kaikki tupakoijatkaan sairastu mihinkään tupakan aiheuttamaan. Mutta kun on vain yksi elämä, kannattaa tosissaan miettiä niitä valintoja ja niiden seurauksien todennäköisyyksiä.
    Kaar ittelles vaa

Peukalo ylös Terveyskuntoa liikkumalla

Sitkeä(hkön)ä äijänkäppänänä on mukava olla .

Töissäollessa liikuin, että jaksoin tehdä töitä.
    Sekin aika oli, jolloin työhön "kuului" alkoholi ja tupakka,
    kapakkaillat ja valvominen.
    Heräsin onneksi ja palasin liikkumaan: hiihto, purjelautailu, sulkapallo,
    pyöräily, kuntosali, spinning. Juostakin yritin.
    Niillä konstein sitten uskoin pääseväni terveenä eläkkeelle ja
    se toimi ja kannatti.

Nyt on aikaa paitsi liikkua itse, niin myös auttaa muita liikkumaan.
    ****Timo
    ex tusinakerholainen

Millainen motivaatiopula sulla tarkemmin ottaen onkaan? Onko aloittaminen vaikeaa, ja sitten sujuu kun olet saanut itsesi revittyä ulos ja lenkille? Vai onko lähteminen helppoa, mutta lenkillä ei jaksa vetää vaikka suunniteltuja intervalleja tms. niin lujaa kuin haluaisit? Vai ottaako aivoon se, ettei aikaa ole kaikelle, mitä haluaisit tehdä, ja sitten mieluummin on tekemättä kokonaan? Vai väsyttääkö uudentyyppinen perhe-elämä, ja se vie kärjen harrastamiselta, ja sitten ei vaan viitsi/jaksa/huvita?

Yritä löytää ensin se, miksei nappaa, ja sitten on helpompaa löytää tapa, jolla saa innostuksen houkuteltua pintaan. Tarkista myös, että olet oikeasti levännyt tarpeeksi, ja levon tarpeessa olevaa kroppaa hemmottele jollain muulla. Tee vaikka vaimolle/valmentajalle/itsellesi (mikä vaan sua motivoi) ruokapäiväkirjaa, niin draama queenisi saa ansaittua selkääntaputtelua, kun lepoviikollakin pärjäät ilman turhia herkkuja. Palkinnonkin voit määritellä etukäteen, yhteinen leffailta, uutta fillarisälää - sinä päätät.

Mulle ei motivaatiopulassa toimi se, että "tekee sit mitä huvittaa" ja jättää mittarit yms. kotiin, vaan silloin on pakko nimenomaan tehdä se orjallinen suunnitelma ja pakottaa itsensä tekemään se läpi. Viikon jälkeen on hyvä olla, vaikka tehdessä olisikin tuntunut "työltä." Jos sulla on tavoitteita, niin pidät niistä kiinni ja hyvä fiilis tulee hyvin vedetystä kisasta, tai vaikket olisikaan pärjännyt niin hyvin kuin toivoit, taistelit itsesi treenaamaan, etkä luovuttanut, vaikkei kaikki ollutkaan niin kuin piti. Tekemisen asennetta voi kaivaa musiikista, leffasta, kirjoista, jutustelusta kaverin/valmentajan/seuratoverin kanssa - mikä vaan sulle toimii ja motivoi.

Aikapula on myös ihan kätevä motivaattori. Mieti, kuinka vähän aikaa sun urheiluharrastukselle jää, ja sitten ajattele, mikä on lopputulos jos sen ajan heität hukkaan vaan sen takia, ettei just nyt huvita. Omat treeniajat on ainakin välillä ihan epäinhimilliset, esim. aamuintervallit klo 5-7. Joskus siinä etanoita fillarista pestessä irti miettii oliko tämä just nyt tän arvoista, mutta hetken pohdittuani olen yleensä päättänyt että on.

Äläkä ole liian ankara itsellesi. On kausia kun ei huvita, ja hetken aikaa voit rötvätä sohvalla ja juoda olutta. Mutta älä nyt niitä sipsejä vedä samaan liemeen, vaan keksi jotain terveellisempää naposteltavaa. Vedä raja siihen, kuinka monta päivää voi olla "ei huvita, ei jaksa"-päiviä kuukaudessa, ja pidä kiinni siitä. Mun luonteenlujuudella ainakin tuohon jää helposti kierteeseen, josta irrottautuminen on taas oma hommansa. Herkkuja saa vasta hyvän treenin jälkeen, tai pitkän treenin aikana. Lepopäivinä tankataan sitten jollain muulla, muuten ei seuraavanakaan päivänä jaksa.

Urheilijana tiedät, kuinka helposti kauan rakennettu kunto vaihtuu läskikasaksi, ja kuinka pitkään saa taas tehdä töitä, että kroppa palautuu edes lähelle toivottua tilaa.

Ja Pekalla oli hyä pointti. Alpeilla kun joku kuivakuntoinen vanhempi äijä ajaa ohitse, niin miettii, että just tuota ja tuolla asenteella haluaa itsekin vielä fillaroida ja viettää eläkepäiviä vuoristoilmasta nauttien (ja talvella sukellellen lämpöisissä vesissä).

Jos lenkille lähteminen on ongelma, mutta treeni maittaa hyvässä seurassa, sovi aina treenit kaverin/seuran tms. kanssa. Se ei ehkä ole ajankäytöllisesti ideaalista, mutta lupaa vaihtaa perheelle inhimillisempiin aikoihin (ja itsellesi vaikeampiin), kunhan motivaatio on taas kunnossa.
    "nothing is sacred,
    when everyone's talking
    and no one is listening"

(Lagwagon - Messengers)

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •