Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 51

Aihe: Pyörällä Helsingin keskustaan

  1. #1

    Pyörällä Helsingin keskustaan

    Työreissua pääkaupunkiseudulle tiedossa ja ajattelin käyttää työmatkoihin hyväksi pyörää, mutta miten onnistuu/kuinka vaikeaa on ajaa kilpapyörällä esim kirkkonummen suunnasta kaisaniemeen? Onnistuuko helposti vai jätänkö pyörän suosiolla kotiin?

  2. #2
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    193
    "riippuu vähän", eli minkälaiselle rynkytykselle haluat sen pyöräsi altistaa. Jos ajattelit tulla Jorvaksentien kautta, niin ainakaan Merituulentietä en suosittelisi: ihan hirveässä kunnossa kaukolämpötyön(?) takia Olarin tienoilla. Retkipyörälläkin vähän miettii, että ilkeääkö tuosta nyt mennä vai ei. Samoin Lauttasaaren läpiajo tarkoittaa joko jonkinmittaista hiekkatiepätkää (ja onhan siellä kiviäkin joukossa), tai sitten vähän vähemmän optimaalisella pyörätiellä, jolla kanttejakin piisaa, joskaan ei mitään ihan mahdottomia.

    Jos taas tulet pohjoisempaa, niin ainakin Leppävaarasta Kaisaniemeen on periaatteessa ihan kiva reitti radanvartta, joskin sata metriä hiekkatietä Pitäjänmäessä - onneksi hyväkuntoista, jos katsoo mihin ajaa. Parissa mäessä voi ehkä tulla mummoratasta ikävä, Linnunlaulun kohdalla, ja sitten Ilmalan läpi menevä reitti ei ehkä ole täysin ilmeinen ainakaan, jos ensimmäistä kertaa yrittää tulla keskustasta poispäin. Leppävaarasta länteen ei valitettavasti ole radan kanssa samassa käytävässä kulkevaa pyörätietä. Turuntien pyörätie on pääosin ihan jees, mutta muita kulkijoita piisaa ja kunnostakaan juuri nyt en osaa sanoa.

    Itse lähtisin oletuksena siitä, että vähintään cx-tason maastokelpoisuus olisi hyvä filossa olla, vai osaako joku hälventää epäilystä Espoon tienpidon tasosta?

  3. #3
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    2.022
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvo Katso viesti
    Itse lähtisin oletuksena siitä, että vähintään cx-tason maastokelpoisuus olisi hyvä filossa olla, vai osaako joku hälventää epäilystä Espoon tienpidon tasosta?
    Ei jumaliste, mitä sää horiset? Onko tää vitsi? Että cyclokrossari Espoon asfaltoiduille pyöräteille? Kas kun ei vaihdeta kirjaimia päittäin ja ehdotella XC-tasoa ja vähintään 100 joustomilliä. Ei täällä Espoossa nyt missään hemmetin pellossa ajeta. Eikä muuten Pitskussakaan tarvitse hiekkatietä pölistellä.

    Maantiepyörä alle, renkaisiin maksimipaineet ja mukaan temporadalle. Hyvin se menee.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  4. #4
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    129
    Merituulentie kannattaa unohtaa, ja tulla Länsiväylän eteläpuolen pyöräteitä. Periaatteessa maantiepyörällä pääsee, mutta ei todellakaan ole mikään optimi IMHO kaupungissa ajeluun. Syy, rotvallinreunat, lasimurska...

    Itse teen omat maantielenkit Kampista useinmiten Itään suuntautuen, ja vielä ei ole maantietykistä kumi keskustassa puhjennut, 1400 km alla ja yksi rengasrikko, se tuli kehä III:n pyörätiellä sepelistä.

    Oma työmatkakurjuutin on maastofilo, edellinen oli cc, mutta jäykkäpersiis on kyllä paljon parempi ympärivuotiseen kaupungissa kruisailuun (Kamppi - Otaniemi tyomatkana) IMHO. Saattaisin kyllä (ja teenkin) tehdä kesäiseen aikaan matkan myös maantiekiiturilla, etenkin kun kotimatkalla heittää pidemmän kaavan kautta.
    "Life is shit, and then you fucking die" - Ozzy Osbourne

  5. #5
    Liittynyt
    08/2006
    Viestit
    1.802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä77 Katso viesti
    ...kirkkonummen suunnasta kaisaniemeen...
    Onnistuu ihan hyvin. Kokemusta välistä Otaniemi Keskusta tuosta välistä. HSL:n reittiopas antaa reitin suoraan keskustan läpi. Reittiopas ei tunne tietöitä useinkaan, joten kannattaa suhtautua vähän varauksella.
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

  6. #6
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.298
    Lauttasaaren kautta ajettaessa kannattaa huomata että tuo osuus Ruoholahdesta Kaisaniemeen voi olla erityisesti ruuhka-aikana melko hidaskulkuinen.

    Lisäksi kannattaa huomioida että tuolta keskusta-alueelta saattaa löytyä yllättäviä mukulakiviosuuksia ja raitiovaunukiskoja joitten suhteen kannattaa olla varuillaan.

  7. #7
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.857
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvo Katso viesti
    "riippuu vähän", eli minkälaiselle rynkytykselle haluat sen pyöräsi altistaa. Jos ajattelit tulla Jorvaksentien kautta, niin ainakaan Merituulentietä en suosittelisi: ihan hirveässä kunnossa kaukolämpötyön(?) takia Olarin tienoilla. Retkipyörälläkin vähän miettii, että ilkeääkö tuosta nyt mennä vai ei.
    Olarin työmaat voi kiertää koukkaamalla Matinkylän kautta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvo Katso viesti
    "Samoin Lauttasaaren läpiajo tarkoittaa joko jonkinmittaista hiekkatiepätkää (ja onhan siellä kiviäkin joukossa), tai sitten vähän vähemmän optimaalisella pyörätiellä, jolla kanttejakin piisaa, joskaan ei mitään ihan mahdottomia.
    Lauttasaaren läpi pääsee maantiepyörällä jokseenkin sujuvasti, kun pysyttelee ajoradan puolella: Lauttasaarensilta-Meripuistontie-Tallbergin Puistotie-Isokaari-Länsiväylän klv. Ei ole suorin tie, mutta todennäköisesti nopein ja vähiten stressaava.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvo Katso viesti
    Jos taas tulet pohjoisempaa, niin ainakin Leppävaarasta Kaisaniemeen on periaatteessa ihan kiva reitti radanvartta, joskin sata metriä hiekkatietä Pitäjänmäessä - onneksi hyväkuntoista, jos katsoo mihin ajaa.
    Mainitsemasi hiekkatien voi kiertää käväisemällä Pitskun aseman kohdalla Pitäjänmäentien puolella. Lisämatkaa tulee max. 50 metriä.

  8. #8
    Pitää nyt sitten vielä miettiä kun ei muutenkaan nuo reitit ole entuudestaan tuttuja niin sinnehän pian eksyy. Ehkä nuo länsiväylän eteläpuolen reitit noin kartasta katsottuna vois olla vähiten huono vaihtoehto.

    Kirkkonummelta tultaessa joutuu ilmeisesti koukkaamaan pienen mutkan kautta ennen länsiväylää vai meneekö moottoriliikennetien vieressä pyörätietä?

    Kiitos paljon erittäin nopeista vastauksista!

  9. #9
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Skomakarböle
    Viestit
    446
    Jorvaksentien vieressä menee (leveä) piennar, eli pääset suoraan länsiväylälle

  10. #10
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    99
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kenaattori Katso viesti
    Jorvaksentien vieressä menee (leveä) piennar, eli pääset suoraan länsiväylälle
    Tuskin kuitenkaan Länsiväylälle, kun se on moottoritie , mutta Kivenlahden sillalle tullessa, ajaa oikean/etelänpuoleista pienempää siltaa, ja sitten vähän matkaa wanhaa tietä, niin päätyy Teboilin paikkeilta klv:lle kuin itsestään...
    Ainahan se on mielessä. Fillarin kevennys.

  11. #11
    Oiskohan sittenkin paras suunta lähestyä kaisaniemeä tuo pohjoinen. Jos ajais esim espoon suunnasta ja sitten leppävaarasta radan vartta keskustaan (niinkuin joku jo ehdottikin). Mikähän sitten järkevin reitti kirkkonummelta tuonne leppävaaraan? Pitänee ainakin lähteä kokeilemaan, saap nähdä mistä sitä itensä löytää!

  12. #12
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.857
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä77 Katso viesti
    Oiskohan sittenkin paras suunta lähestyä kaisaniemeä tuo pohjoinen. Jos ajais esim espoon suunnasta ja sitten leppävaarasta radan vartta keskustaan (niinkuin joku jo ehdottikin). Mikähän sitten järkevin reitti kirkkonummelta tuonne leppävaaraan? Pitänee ainakin lähteä kokeilemaan, saap nähdä mistä sitä itensä löytää!
    Jos lisäkilometrit eivät haittaa (niitä tulee ainakin kymmenen suuntaansa), niin Leppävaara voi hyvinkin osoittautua mukavammaksi reitiksi.

    Kaisaniemestä pääsee melkein Leppävaaraan asti radanvartta kulkevaa kevyen liikenteen väylää pitkin. Mäkkylässä radanvarsi-klv päättyy, mutta sieltä voi siirtyä luontevasti Turuntien klv:lle. Turuntietä jatketaan Espoontielle asti, josta matka jatkuu Espoonväylän ja Ison Maantien kautta Kauklahteen. Kauklahdesta suunnataan Lapinkyläntietä pohjoiseen Mankintielle, joka viekin sitten Kirkkonummelle.

  13. #13
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    153
    Mä ajelen usein Stadista Kirkkonummen kautta Degerbyn suuntaan. Tämä ei ole nopein reitti mutta mielestäni ihan mukava: http://tinyurl.com/kirkkonummelta


  14. #14
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.461
    Kyllä mun mielestä onnistuu ihan hyvin. Kuten jo sanottukin, niin kannattaa tulla Länsiväylän eteläpuolta Lauttasaareen asti. Larusta sitten jo mainitttua Isokaarta, Meripuistotietä ja Lauttasaaren siltaa. Siitä sitten vaikka Itämerenkatua tai Ruoholahden kanavan vartta Mechelininkadulle, Hietalahden rantaa ja bulevardia pitkin Espan poikki jne. Toinen vaihtoehto olisi Kampin läpi, mutta vaikka toi Bulevardi on vähän pidempi, niin itse ehkä ajaisin silti sitä kautta. Ei tarvii niin paljon väistellä jalankulkijoita.

  15. #15
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    153
    Jos tulee sieltä Hietsun kautta Bulevardille niin voi kiepauttaa Kaivopuiston rannan kautta jos ei ole kiire :-)

  16. #16
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.816
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kenaattori Katso viesti
    Jorvaksentien vieressä menee (leveä) piennar, eli pääset suoraan länsiväylälle
    Jorvaksentie on nyt tosin vähän paikan ja suunnan mukaan vaihtelevasti tietyömaana, ainakin pari pätkää siellä on juuri nyt kokonaan ilman piennarta (ja 50 km/h rajoituksella). Kannattaa ainakin harkita kiertämistä Vanhaa Rantatietä jne Masalan ja Sundsbergin kautta (jos ei halua jatkaa pohjoisempaa Kauklahden, Bembölen ja Leppävaaran kautta).

    Länsiväylän varrella oma suosikkireittini on lännestä tullen ensin eteläpuolta, Soukanväylää pohjoispuolelle, Bikeplanetin kohdalta eteläpuolelle, ennen Westendinasemaa pohjoispuolelle, Lauttasaaren pohjoisreunaa. Ja tämä tietysti myös maantiepyörällä, kestopäällystämättömiä kohtia on Matinkylässä pari Suuren Kurpitsan molemmin puolin ja Lauttasaaressa. Kannattaa kyllä joka tapauksessa ottaa kartta mukaan (ilmainen ulkoilukartta kirjastoista, liikuntaviraston toimipisteistä ym) ja varata suunnistusvirheille aikaa.
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  17. #17
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Skomakarböle
    Viestit
    446
    Alkujaan tämän lähetti kenaattori
    Jorvaksentien vieressä menee (leveä) piennar, eli pääset suoraan länsiväylälle
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A R:nen Katso viesti
    Jorvaksentie on nyt tosin vähän paikan ja suunnan mukaan vaihtelevasti tietyömaana, ainakin pari pätkää siellä on juuri nyt kokonaan ilman piennarta (ja 50 km/h rajoituksella). Kannattaa ainakin harkita kiertämistä Vanhaa Rantatietä jne Masalan ja Sundsbergin kautta (jos ei halua jatkaa pohjoisempaa Kauklahden, Bembölen ja Leppävaaran kautta).

    Länsiväylän varrella oma suosikkireittini on lännestä tullen ensin eteläpuolta, Soukanväylää pohjoispuolelle, Bikeplanetin kohdalta eteläpuolelle, ennen Westendinasemaa pohjoispuolelle, Lauttasaaren pohjoisreunaa. Ja tämä tietysti myös maantiepyörällä, kestopäällystämättömiä kohtia on Matinkylässä pari Suuren Kurpitsan molemmin puolin ja Lauttasaaressa.
    Jees, hyvä tarkennus/korjaus A.R:nen.

  18. #18
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.816
    Ai niin, ja edelleen Ruoholahdesta Kaisaniemeen tarjoaisin reitiksi Porkkalankatua (pyörätie) ja joko ajoratavaihtoehtoa Hietalahdenkatu, Kalevankatu, Aleksanterinkatu ja kohteen mukaan Mikon-/Fabianin-/Unioninkatu tai pyörätievaihtoehtoa Lapinrinne, Salomonkatu (länteen päin ajaessa Kampin metroaseman kohdalla liikennemerkkejä vähän soveltaen tulkiten), Postikatu, Asema-aukio, Kaivokatu. Ruoholahdenkatua ja Simonkatuakin toki voi ajaa silloin kun siellä ei ole loputtomia jonoja. Ja Bulevardinkin pyörätie kannattaa tietysti kokea kerran että tietää mistä tuolla muualla avaudutaan...
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  19. #19
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa Katso viesti
    Toinen vaihtoehto olisi Kampin läpi, mutta vaikka toi Bulevardi on vähän pidempi, niin itse ehkä ajaisin silti sitä kautta. Ei tarvii niin paljon väistellä jalankulkijoita.
    Oma kokemukseni on että noilla Bulevardin pyöräkaistoilla kannattaa varautua väistelemään kaikkea mahdollista.

  20. #20
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.816
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Oma kokemukseni on että noilla Bulevardin pyöräkaistoilla kannattaa varautua väistelemään kaikkea mahdollista.
    Kuten jalankulkijoita, väärään suuntaan pyöräileviä, tietöitä, pysäköityjä autoja, tietöitä, pysäköityjä autoja, pysäköityjä autoja, raitiovaunuja (onneksi vain risteyksissä), bussipysäkin korokkeita, jalankulkijoita, pysäköityjä autoja, puita, lumikasoja, Koffin hevosia...
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  21. #21
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A R:nen Katso viesti
    Kuten jalankulkijoita, väärään suuntaan pyöräileviä, tietöitä, pysäköityjä autoja, tietöitä, pysäköityjä autoja, pysäköityjä autoja, raitiovaunuja (onneksi vain risteyksissä), bussipysäkin korokkeita, jalankulkijoita, pysäköityjä autoja, puita, lumikasoja, Koffin hevosia...
    Näitten lisäksi saattaa kyseisellä väylällä tavata rullaluistelijoita, raitiovaunua odottavia ihmisiä, lautakasoja, bussia odottavia ihmisiä, tien varressa olevia puita, raitiovaunusta poistuvia ihmisiä, potkulautailijoita, bussista poistuvia ihmisiä, taksista poistuvia ihmisiä, mainoskylttejä, henkilöautosta poistuvia ihmisiä, pyörätielle pysäköidystä autosta poistuvia ihmisiä, pyörätielle pysäköidystä pakettiautosta lautakasaa pyörätielle purkavia ihmisiä, tietöitä, pysäköityjä autoja jne.

  22. #22
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.461
    Niinpä. Sellaista on elämä ja fillarointi kaupungissa. Kyllä itse olen ainakin pienellä ennakoinnilla pärjännyt hyvin Bulevardilla ja muilla vilkasliikenteisillä väylillä. Keskustan ulkopuolelta löytyy sitten niitä reittejä, joilla voi ajaa niin kovaa kuin pyörästä/kuskista irtoaa.

  23. #23
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    15
    Jos tulee Otaniemen kautta, niin Lehtisaaresta pääsee Lauttasaareen josta melko näppärästi Kamppi -> Kaisaniemi. Onko se pyörätie joka menee Rautatiekatujen välissä vanhaa radan pohjaa jo ajokunnossa ? Siinä olisi suora reitti Kaisaniemeen.

  24. #24
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.829
    Ei valmistu täksi vuodeksi.

  25. #25
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Hanko
    Viestit
    1.107
    Lauttasaareen tullessa kannattaa ajaa reittiä Koivusaarentie-Luoteisväylä-Lahnalahdentie-hiekkatietä Maamonlahdentielle ja Pohjoiskaarelle ja Lauttasaaren sillalle. Tätä myös viitat suosittelevat reitiksi Lauttasaaren läpi. Liikennettä niukasti eikä liikennevaloja yhtään.

    Ruoholahdessa kannattaa ajaa Lapinlahden sairaalan kautta siihen Marian sairaalan kulmalle, mistä pääsee Kamppiin. Kampissa voi polkea Rautatienkatuja Kiasman valoihin ja sitten Helsinki C-rautatieaseman ympäri. Se onkin ainoa ruuhkapaikka.
    No dogs, no masters

  26. #26
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HemmoP Katso viesti
    Jos tulee Otaniemen kautta, niin Lehtisaaresta pääsee Lauttasaareen josta melko näppärästi Kamppi -> Kaisaniemi.
    Lehtisaaresta voi myös ajaa Kuusisaareen ja siitä rantaraittia eteenpäin Hietaniemen suuntaan. Vähän ennen Hietaniemeä voi sitten kääntyä Hesperiankadulle ja ajaa siitä Töölönlahden rantaan.

  27. #27
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.816
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa Katso viesti
    Niinpä. Sellaista on elämä ja fillarointi kaupungissa. Kyllä itse olen ainakin pienellä ennakoinnilla pärjännyt hyvin Bulevardilla ja muilla vilkasliikenteisillä väylillä. Keskustan ulkopuolelta löytyy sitten niitä reittejä, joilla voi ajaa niin kovaa kuin pyörästä/kuskista irtoaa.
    Niinpä, siinä vieressä Lönnrotinkadullakin pyöräilyvauhtia rajoittavat ikävästi neljänkympin nopeusrajoitus ja sen mukaan mitoitettu vihreä aalto... Ei vaan, kyllähän sitä ennakoitavaa löytyy muualtakin eikä minulla ole mitään ongelmia noudattaa Shlomonkadulla ja muilla kävelykaduilla 20 km/h rajoitustakaan, mutta jotenkin se ennakointi ja väistely on vain niin paljon helpompaa kun sitä ei tarvitse tehdä sivusuunnassa metrin tai puolentoista levyistä uraa ajaen, varsinkin kun sekin vielä usein tosiaan on tukittu kokonaan.
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  28. #28
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    1.347
    Mä pyöräilen Masalasta tuota 51:n vartta lähes joka päivä ja vaihtelun vuoksi kiertelen välillä Kauklahden kautta. Kyllä sitä 51:n vartta kesällä ihan mukavasti ajelee tietöistä huolimatta. Kirkkonummelle päin on pari vähän tiukempaa paikkaa, mutta kun näyttää selkeästi autoilijoille että poikkean nyt hetkeksi ajoradan puolelle niin hyvin ovat tilaa antaneet. Pohjoinen reitti eli Kauklahden kautta on mennessä ihan ok, mutta koska Masala-Kauklahti pätkän asfaltti on kohtuu heikossa kunnossa ja Kauklahti-Mikkelä -väli on ihan unelma-asfalttia niin takasin tullessa tuo Masala-Kauklahti väli ottaa päähän kun hetkeä aiemmin on tottunu niin hyvään pintaan. Mennessä Mikkelästä pääsee sitten helposti pyöräteitä pitkin Vanhan Turuntien viertä kulkevalle pyörätielle ja sieltä leppävääraan -> radanvarteen.

    Kiireettömälle polkijalle suosittelen Kivenlahti-Westend -välille ehdottomasti kaikkein eteläisintä reittiä, eli Espoon rantaraittia http://www.espoo.fi/default.asp?path...04;38023;78410 . Pitkälti hiekkapätkää, mutta niin hyväkuntoista etten ainakaan itse koe sen ajamista edes maantiepyörällä mitenkään ongelmalliseksi. Koko matkan voi ihmetellä miten köyhät asuu

  29. #29
    Tuossa 51-reitissä minua on aina hirvittänyt Kehä III:n risteys itään ajettaessa. Muutenhan se on loistava pätkä, leveä piennar ja kaikkea. Taitaa tosin jäädä historiaan, kun moottoritietä nyt jatketaan Kirkkonummelle asti. Toivottavasti tilalle rakennettavat kevyen liikenteen reitit ovat edes jokseenkin suorat eivätkä puikkelehdi asuinalueiden läpi.

    Merituulentien työmaista voi nauttia myös tulevaisuudessa. Tietä suunnitellaan levennettäväksi nelikaistaiseksi Bike Planetista Merituulen tienoille.

  30. #30
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    1.347
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NiriNari Katso viesti
    Tuossa 51-reitissä minua on aina hirvittänyt Kehä III:n risteys itään ajettaessa. Muutenhan se on loistava pätkä, leveä piennar ja kaikkea. Taitaa tosin jäädä historiaan, kun moottoritietä nyt jatketaan Kirkkonummelle asti. Toivottavasti tilalle rakennettavat kevyen liikenteen reitit ovat edes jokseenkin suorat eivätkä puikkelehdi asuinalueiden läpi.
    Mitä olen suunnitelmia tutkinut, niin siihen 51:n tulevan moottoritien eteläpuolelle rakennetaan suht suora rinnakkaistie, jonka yhteydessä todennäköisesti pyörätiekin kulkee. Saa nähdä leventävätkö sitä Kivenlahden vanhempaa siltaa kun se on aika kapoinen nykyisellään etenkin jos siihen meinataan mahduttaa nykyaikaisesti kaksi autokaistaa ja kevyenliikenteen väylä / pyörätie. Nythän siihen mahtuu kun sillalla ei ole mitään tiemerkintöjä ja porukka ajaa missä sun sattuu.

    Talvella tuo 51:n reuna onkin sitten yhtä hlvettiä. Auraus ei tahdo yltää pientareelle asti ja vaikka pyöräilijällä olisi millaisia ongelmia tahansa pysyä pystyssä siinä piennarsohjossa niin autoilijat ei tee pienintäkään elettä ajaakseen ohi edes pienellä turvavälillä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •