Sivu 3 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 1765

Aihe: Hissitolppaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ola Katso viesti
    Suoraan valmistajalta voi tilata.
    Tähän turvauduin, saipahan partsit mitä halusi, vasurivivulla ja i-beam päällä.

Onko normaalia, että reverbissä satula heiluu hieman sivuttain kädellä kokeiltaessa vaikka kaikki ruuvit ovat varmasti kiinni kunnolla niin satula liikkuu silti hieman kiinnityskiskojen kohdilta. Istuessa sitä ei huomaa.

Onko Gravity Dropper Classicissa mitään haittaa tosta väliasennosta? Lähinnä mietin, että jos sillä ei (ehkä) tee mitään, niin ottaisko väliasennolla vai ilman. Jos siitä ei ole haittaa, niin niin sit vois ottaa sen multipositionin. Hinta on kuitenkin sama multipositionilla ja up/downilla.

Ja vielä kun osais arpoa oikein ton kätisyyden... kai se oikealla on paree... vaiko sittenkin... heh...

No se vähä mitä kokeilin, ei, pitää vaan vipua pohjassa niin se nousee aina ylös asentoon jos haluaa, jos epäilee että se on liian hankalaa ajon aikana ota up/down.

Itse aattelin säätää jakkaran että ylin asento on pelkkiä hiekkpätkiä jne varten, toka ylin perustrailiin ja droppi sit alamäkirymistelyyn.

Kandee sit muistaa että classicci ei heti nouse ylös kun painaa namiskaa, jakkaralle pitää vähän antaa painoa että se lähtee liikkeelle, pienentää satula-kassituksen vaaraa, toisaalta jakkaran laskeminen/nosto on sen n sekuntia hitaampaa sitä vartenhan tuo turbo tehtiin.

Onko kukaan huoltanut CB:n joplin 3:sta itse? Tuo otti ja meni jumiin pakkasella, nyt se olis osina pöydällä mutta en ihan heti keksinyt miten tuon saisi kasattua ja ilmattua niin ettei jää ilmaa sisään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jani86 Katso viesti
    Onko normaalia, että reverbissä satula heiluu hieman sivuttain kädellä kokeiltaessa vaikka kaikki ruuvit ovat varmasti kiinni kunnolla niin satula liikkuu silti hieman kiinnityskiskojen kohdilta. Istuessa sitä ei huomaa.
    Ihan normaalia on. Omassanikin oli ja internetistä niin luin .

Ei muuten välttämättä kannata käyttää Reverbiä kovilla pakkasilla: sunnuntaina (n. ~17 pakkasta) puolen tunnin ajon jälkeen juuri pakasta vedetyn Reverbin joku tiiviste pohjan puolelta petti* ja satula jäi ala-asentoonsa. Tuli sitten ajeltua pari tuntia putkelta... Hyvää treeniä, mutta ei tuota tavaksi viitsisi ottaa .

*) Eihän Reverbistä kuulu kasaan painettaessa tulla tuntuvaa ilmasuihkua pohjan puolelta, eihän?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu S Katso viesti
    Onko kukaan huoltanut CB:n joplin 3:sta itse? Tuo otti ja meni jumiin pakkasella, nyt se olis osina pöydällä mutta en ihan heti keksinyt miten tuon saisi kasattua ja ilmattua niin ettei jää ilmaa sisään?
    No problem, mä soitan sulle duunin jälkeen niin turistaan....

Juminy ,kuten sakuvaan totesi ja kaffella keskustelimme...omasta mielestäni, mitä syksystä ehdin muutaman lenkin GD:n kanssa ajamassa käymään,en itse löytänyt käyttöä,kuin ylä ja ala-asennoille, kun nuo kaksi ylintä tuntuivat olevan niin lähellä toisiaan, haittaa tuosta multipositionista tuskin on. Mitä tulee toiminnan nopeuteen, ainakin minulle tarpeeksi nopea, olisin ottanut tuon turbon,mutta vaijerin lähtö tolpasta 90 asteen kulmassa on aika nuijan näköinen ja hiukan tuntuu että senhän istuu hajalle vahingossa.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Spessun Command Post (2011-malli) on toiminut syksystä asti täysin moitteetta. Ei oo korkannu ees pakkasilla. Joplin 4 hajos kesällä kahen lenkin jälkeen ja työkaverin Reverb tais myös kestää pari lenkkiä pakkasessa, ja lähtee kuulemma nyt takas Saksaan... Huomioitavaa uudessa CP:ssä on myös se, että ihan normi vaihdevaijeri sopii siihen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    Ihan normaalia on. Omassanikin oli ja internetistä niin luin .
    ---- klip klip -----
    *) Eihän Reverbistä kuulu kasaan painettaessa tulla tuntuvaa ilmasuihkua pohjan puolelta, eihän?
    Nuo Reverbin(kin) klapit on noteerattu mm. tuolla, jossa myös diagnoosia / ehjäysohjeita muihin havattuihin ongelmiin. Hakemalla löytyy useampiakin säikeitä asiasta.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Hissitolpan hankinta vahvasti harkinnassa. Tuota kätisyyttä miettinyt ja pähkäillyt, että voisi olla vasemmalla. Takavaihtajaa tulee käytettyä paljon enemmän omassa ajossa. Ja mulla on hidas peukku. Valistakaa kokeneet kätisyydestä...
    Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Juminy ,kuten sakuvaan totesi ja kaffella keskustelimme...omasta mielestäni, mitä syksystä ehdin muutaman lenkin GD:n kanssa ajamassa käymään,en itse löytänyt käyttöä,kuin ylä ja ala-asennoille, kun nuo kaksi ylintä tuntuivat olevan niin lähellä toisiaan, haittaa tuosta multipositionista tuskin on. Mitä tulee toiminnan nopeuteen, ainakin minulle tarpeeksi nopea, olisin ottanut tuon turbon,mutta vaijerin lähtö tolpasta 90 asteen kulmassa on aika nuijan näköinen ja hiukan tuntuu että senhän istuu hajalle vahingossa.
    Oon ennenkin sanonu, mutta se tuuman asento on sitä paitsi tosi vaikee löytää ajaessa, ainakin mun tolpassa. On se kyllä ihan kätevä hitaassa jumppauksessa, jos osuu asentoonsa.
    Laitoin omaan turbooni v-jarrun vaijeriputken, ja vaijeri menee lisäksi takakautta, joten tiellä se ei kyllä enää ole.

Ja vipu on kyllä vasemmalla mun mielestä luonnollisempi.
    Att inte cykla är att gå för långt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Tähän turvauduin, saipahan partsit mitä halusi, vasurivivulla ja i-beam päällä.
    Kerrohan mitä tulee lopulliseksi hinnaksi ja kauanko kestää saada tuote hyppysiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Valistakaa kokeneet kätisyydestä...
    Mulla on vasemmalla, tangon alapuolella. Ei etuvaihtajaa.
    --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Kerrohan mitä tulee lopulliseksi hinnaksi ja kauanko kestää saada tuote hyppysiin.
    318USD+50€ (en ole katsonut visalaskusta vielä kurssimuunnosta) veroa + vaiva että käydä tullipostissa hakemassa sen, paska mesta.

Jonota että saat jonotusnumeron, voi elämän kevät.

Kamat oli suomessa 3 päivässä USPS expressillä ja itella purki sitä kontista toiset 3 päivää, eli viikko, karkeesti.
    sakuvaan muokkasi tätä : 15.02.2011 at 14.56 Syy: typoja..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Oon ennenkin sanonu, mutta se tuuman asento on sitä paitsi tosi vaikee löytää ajaessa, ainakin mun tolpassa. On se kyllä ihan kätevä hitaassa jumppauksessa, jos osuu asentoonsa.
    Laitoin omaan turbooni v-jarrun vaijeriputken, ja vaijeri menee lisäksi takakautta, joten tiellä se ei kyllä enää ole.

Ja vipu on kyllä vasemmalla mun mielestä luonnollisempi.
    Se mitä ite hinkkasin sitä tossa niin itellä toimi tosi loogisesti, namiska pohjaan, vähän linttasi satulaa alas, nappi ylös, jäi keskiasentoon.

Mut mulla onkin classic, ehkä tässä on se ero?

Mulla se lukitus liikkuu magneeteilla, turbossa tais olla toisin?

Se mitä ite hinkkasin sitä tossa niin itellä toimi tosi loogisesti, namiska pohjaan, vähän linttasi satulaa alas, nappi ylös, jäi keskiasentoon.

Mut mulla onkin classic, ehkä tässä on se ero?

Mulla se lukitus liikkuu magneeteilla, turbossa tais olla toisin?
    Samoin se täälläkin toimii ,voisi verrata rk62:seen, aika krouvi, pientä klappia,mutta uskon pidempään ja huolettomampaan toimintaan,kuin noiden uudempien konsepttien kanssa...aika näyttää .

Kesää odotellessa tai ainakin pakkasten laantumista

29er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Mulla on vasemmalla, tangon alapuolella. Ei etuvaihtajaa.
    Mulla on gravitydropperin vipu kanssa samassa paikassa. Eli tilasin oikeanpuoleisella vivulla, joka siis valmistajan mukaan laitetaan oikealle tangon yläpuolelle.

Samoin se täälläkin toimii ,voisi verrata rk62:seen, aika krouvi, pientä klappia,mutta uskon pidempään ja huolettomampaan toimintaan,kuin noiden uudempien konsepttien kanssa...aika näyttää .

Kesää odotellessa tai ainakin pakkasten laantumista

29er
    Mulla ei ollu ees klappia mihinkään suuntaan, mutta se onkin ihan uuden karhea että se varmasti vaikuttaa.

Mjoo, turbossa on tappi joka jousen voimalla pysyy pohjassa. Vipua painamalla vaijeri vetää tapin ulos. Kun ala-asennosta nostaa tolppaa ylös, se on aika mahdoton saada jäämään tuuma-asentoon. Ja pientä klappia on tuossakin sivusuunnassa. Ei tosin häiritsevästi.
    Jos uutta tolppaa tilaisin niin ottaisin kans oikeankätisen vivun ja laittaisin sen vasemmalle.
    Att inte cykla är att gå för långt

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Onko Gravity Dropper Classicissa mitään haittaa tosta väliasennosta? Lähinnä mietin, että jos sillä ei (ehkä) tee mitään, niin ottaisko väliasennolla vai ilman. Jos siitä ei ole haittaa, niin niin sit vois ottaa sen multipositionin. Hinta on kuitenkin sama multipositionilla ja up/downilla.

Ja vielä kun osais arpoa oikein ton kätisyyden... kai se oikealla on paree... vaiko sittenkin... heh...
    Kävin traililla. Ota ihmeessä classic-multi, ei mitään ongelmia ettiä kaikkia kolmea asentoa ja kaikkia tuli käytettyä.

Juminy ,kuten sakuvaan totesi ja kaffella keskustelimme...omasta mielestäni, mitä syksystä ehdin muutaman lenkin GD:n kanssa ajamassa käymään,en itse löytänyt käyttöä,kuin ylä ja ala-asennoille, kun nuo kaksi ylintä tuntuivat olevan niin lähellä toisiaan, haittaa tuosta multipositionista tuskin on.
    Kävin traililla. Ota ihmeessä classic-multi, ei mitään ongelmia ettiä kaikkia kolmea asentoa ja kaikkia tuli käytettyä.
    Joo, kun ei multista haittaa ole, niin eiköhän se tule otettua. Ja nimenomaan se classic, tuntuis kohtuullisen varmalta valinnalta. Vielä täytyy arpoa ton vivun kanssa, mut eihän tässä kiire ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Joo, kun ei multista haittaa ole, niin eiköhän se tule otettua. Ja nimenomaan se classic, tuntuis kohtuullisen varmalta valinnalta. Vielä täytyy arpoa ton vivun kanssa, mut eihän tässä kiire ole.
    Mulla etu-ja takavaihdevivut käytössä, tolpan vipu oikealla, tangon yläpuolella tietenkin. Ihan hyvin sitä ehtii, siinä takavivun ohella käyttää

Ite käytin keskiasentoa sellasessa 30cm kapeessa lumirännissä, yläasentoa siirtymissä, sitten kun veti jakkaran tonttiin oli kiva hyppiä portaikkoja alas flätille

Vähän oon kattellu hissitolppaa spekialisetin pitchiin, ja tällä hetkellä mennään ehkä kahden vaiheilla, spessun command postin ja Pure racingin(=kinshock?) cobra i900:n.

Ilmeisesti tolpat eroaa toisistaan siten, että spessussa on kolmiasentoinen säätö ja i900 on portaaton? Ja ilmeisesti spessu tolppa on jonkin verran kalliimpi. Kumpi on sitten käytännössä parempi? Osaisko joku valaista hyvät ja huonot puolet molemmista tai vaikkapa vähän vertailla keskenään tuotetta?
    Nakili muokkasi tätä : 17.02.2011 at 17.31
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nakili Katso viesti
    Vähän oon kattellu hissitolppaa spekialisetin pitchiin, ja tällä hetkellä mennään ehkä kahden vaiheilla, spessun command postin ja Pure racingin(=kinshock?) cobra i900:n. ...Kumpi on sitten käytännössä parempi? Osaisko joku valaista hyvät ja huonot puolet molemmista tai vaikkapa vähän vertailla keskenään tuotetta?
    Spekialisedin vehkeestä en oo kuullu kun hyvää, mut omaa kokemusta ei ole. Sen sijaan noita KS:n tolppia on kolmas nyt menossa. Eka i900 ilman remotea oli ihan jees, toimi ku junan vessa mut oli mulle putkeltaan karvan liika lyhyt ja löysi uuden elämän kaverin kivikoneesta. Nro 2 oli pidempi ja kaukosäädöllä. Tilapäisesti säätämön hyllyllä nyt. Ei probleemeja. Nro 3 on uusin i950 remotella. Noista voi sanoa yleisesti sen että i900:ssa on snadi sivuttaisliike yläpäässä, jonka saa kokonaan pois varttitunnin DIY-tuokiolla. Herkkyys riittää ilman viritystä pariin pakkasasteeseen, kerran rasvat vaihtamalla / lisäämällä toimii myös suomen talvessa. i900:ssa on set-backiä noin 25mm, mikä kannattaa huomioida jos suorasta normitolpasta siihen siirtyy.

Tuo uusi i950 on paras noista. Herkempi, toimi äskenkin ~20 graadin pakkasessa ok. Ei set-backiä eikä ainakaan vielä tarvetta virityksiin toiminnan herkistämiseksi. Sivuttaisklappi ainakin tossa mun yksilössä 0. Molempien vipu on samanlainen, itsellä asennettu ylösalaisin ja vasemmalle. Voi asentaa myös oikealle ja oikeinpäin. Kai 50g keveempi kun i900. Portaaton säätö on oikeasti portaaton, painamalla sopivaan korkeuteen ja kun vivun vapauttaa, pysyy siinä. Vipu pohjaan niin nousee ylätappiin tai siihen missä p**se ottaa vastaan.

Edit: noilla i900:lla ympärivuotista ajoa >500 tuntia, i950:llä vasta reilu 15h - ainakin noi yksilöt tuon kesti. Molemmat i900:t purettu kerran atomeiks ja vaihdettu rasvat notkeemmiks.
    PaH muokkasi tätä : 17.02.2011 at 20.00

Omat ensi kokemukset KS i900r tolpasta. Ei klappia/sivuittaisliikettä, ja hyvin tuntui pakkasessakin pelaavan, eilinen testilenkki kesti noin tunnin ja pakkasta oli -13 astetta. Aika näyttää miten on tolpan kestävyyden laita.
    qalleK muokkasi tätä : 17.02.2011 at 21.27

Sitten pohdinnassa on tolppa remotella vai ilman? hintaeroa tolpilla olis apout 80e,joten tuoko remote moiselle lisähinnalle vastinetta?

EDIT: Tilasinpa vipua tankoon, eipä sitten harmita, jos huomaakin sen kahvan olevan hivenen hankala käyttää nopeissa tilanteissa.
    Nakili muokkasi tätä : 19.02.2011 at 10.10
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

Suuosittelen vipua tankoon, ei ole kiva päästää tangosta irti täpärässä/vauhdikkaassa tilanteessa.

Miten saan reverbin pysymään paikoillaan? Tuntuu olevan nin tarkka siitä miten tuota satulatolpan kiristintä kiristää. Jos laitan sen niin, että se korkeuden säätö toimii niin se tolppa tippuu alaspäin kädellä hieman kovempaa painamalla. Sitten taas kireämmällä se tolppa ei nouse kunnolla ylöspäin, mutta pysyy paikoillaan. Pitääkö hankkia tuon pikalukollisen tilalle pultilla kiristettävä kiristin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •