Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 63

Aihe: Pyörän lähettäminen matkahuollon kautta

Pyörän lähettäminen matkahuollon kautta

Onko teillä kokemusta matkahuollon kautta lähettämisestä? Jos on, niin miten oletta suojanneet pyörän? Kokonaan pahviin vai kuinka..

Itse olen kaksi pyörää lähettänyt.
    Runko kannattaa suojata pahvilla, eli tehdä vaikka isosta pahvilaatikosta "haarniska. Mutta silleen että pyörä seisoo jos on seisontatuki.
    Kahvat/tanko kannattaa suojata pahvilla jäykästi ettei mahd. kaatuessa hajoa.
    Ja ainakin kerran täti tiskillä pyysi suojaamaan vaijerit muovilla ettei ne tartu mihinkään.

mutanaama Guest
    Stonga löysälle ja rungon suuntaiseksi
    Spedut irti ja nipparilla runkoon kiinni.
    Pahvit molemmin puolin, niin että renkaat pääsee rullaamaan melko vapaasti.
    Hyvin on kulkenut

Oma pyöräni selvisi hienosti vaurioitta matkasta. Kuplamuovia oli hiukan näönvuoksi rungossa, muuten paketti oli täysin ajokuntoinen lähtiessä ja saapuessa. Tosin samalla rahalla joku olisi opiskelijalipulla tuonut pyörän EB:llä ja vielä palannut yksin takaisin...
    C'est mon dada!

Pahvihaarniska on tosiaan aika helppo teipata pyörän ympärille siten, että renkaat pääsevät pyörimään.

Pari kokemusta on. Ensin ostin pyörän ja sitten möin vanhan, Matkahuolto kuljetti molemmat ehjänä perille. Kopioin suojaustavan kauppiaan paketista. Hiilariputkien ympäri sopivan kokoisiksi leikatut aaltopahvinpalat ja teipillä kiinni. Satulan päälä taisi olla myös palvinpala. Aika siististi tuntuvat kuljettavan.
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

Linja-autolla ne liikkuu ja yleensä tilaa on riittävästi joten pyörä kulkee ilmavasti. Terminaalissa, mikäli vain mahdollista, pyörä säilytetään pystyssä ja pyörillään, kun sillälailla se vie vähiten tilaa.
    Kyllä pahvia kannattaa käyttää niin mahdolliset kuljetuksen aikaiset naarmuuntumiset vähenee kummasti. Ja minä saattaisin jopa irrottaa takavaihtajan ja laittaa vaikka niparilla runkoon kiinni niin ei pääsisi ainakaan taipumaan edes vahingossa. Voi olla että menee jo hätävarjelun liioitteluksi.

Itse kun lähetin tuossa taannoin yhden pyörän linjuriautolla niin suojasin rungon ja etuhaarukan ja kaiken muunkin oleellisen ja pyöreänmuotoisen joka voi naarmuuntua Putkieristeellä eli siis solukumilla on valmiiksi pyöreän muotoista ja kyllä varmasti helpoin tapa, ne voi myös käyttää uudelleen.

Minulle tuli yksi nettihuutokaupasta ostettu pyörä ihan pakkaamatta, näin oli lähettäjää neuvottu Helsingin matkahuollossa.

Ehjänä tuli, mutta saivat vetkuteltua kolme ylimääräistä päivää johonkin. Lopuksi kun päämajasta tiedusteltuani löysin pyörän, ihmeteltiin Tampereella "kun vain seisoi eikä ollut kirjattu mihinkään ja oli vielä niin vajaasti pakattukin".
    Foorumipyöräilyn "Lanterne Rouge"

Matkahuollon hinnaston mukaan polkupyörä hinnoitellaan 30 kg:n mukaan. Tämä tosin vain jos pyörä on kokonaisena. Jos pyörän saa pakattua siististi esim. alkuperäiseen pahvilaatikkoonsa niin se saatetaan hinnoitella normaalisti todellisen painonsa perusteella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti viller Katso viesti
    Matkahuollon hinnaston mukaan polkupyörä hinnoitellaan 30 kg:n mukaan. Tämä tosin vain jos pyörä on kokonaisena. Jos pyörän saa pakattua siististi esim. alkuperäiseen pahvilaatikkoonsa niin se saatetaan hinnoitella normaalisti todellisen painonsa perusteella.
    Nimenomaan saatetaan. Jos menet kertomaan, että lootan sisällä on fillari, niin tuo 30 kilon taksa heilahtaa. (Tai ei sitä kertoa tarvitse, kun kerran sen joutuu siihen lappuun kirjoittamaan. Ja lisäksi, jos lootassa lukee Tunturi tms., niin paha siinä on narrata.) Itse olen lähettänyt kaksi pyörää mh:lla juuri noin, että olen ensin hakenut paikallisesta tyhjän pyörälaatikon, jonne olen sitten filon pehmusteiden kera tunkaissut. Siis ikäänkuin tehtaan pakettiin. Vähän työlästä, mutta varmasti fillarille turvallista.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
    ______polkuliikunta.blogspot.fi

Osaiskos joku sanoa, kuinka paljon ne siitä pyörän kuljetuksesta veloittavat Matkahuollolla? Niiden sivulla on laskuri, mutta siihen pitää syöttää painon lisäksi paketin mitat, ja sekalaisia numeroita heittelemällä mä saan tulokseksi jotain 50-60 euroa. Onko se noin kallista, vai onko polkupyörille joku vakiohinta millä kulkevat?

Eikös se vakiotaksa ollut 30 euroa?
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Lainaus MH:n sivuilta: "Paljonko polkupyörän lähettäminen maksaa? Polkupyörät hinnoitellaan 30 kg mukaan riippumatta tuumakoosta."
    Huomenna lenkille...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ToniR Katso viesti
    Lainaus MH:n sivuilta: "Paljonko polkupyörän lähettäminen maksaa? Polkupyörät hinnoitellaan 30 kg mukaan riippumatta tuumakoosta."
    Niin... Kyllähän minäkin nyt tuon verran osaan katsoa. Mä en näe tuossa missään kohtaa mainintaa euroista, ja se on se mikä mua kiinnostaa. Ei mua auta yhtään tietää paljonko mun pyörä Matkahuollon mielestä painaa. Tuo 30 kg ei nettisivujen hinnoittelijan mukaan riitä vielä määrittämään maksun suuruutta, vaan sinne pitää syöttää myös paketin koko. Ja kun pistän siihen minkä kokoinen polkupyörä on, vastaus on joko, että se on liian iso kuljetettavaksi bussissa tai sitten tuo mainitsemani 50-60 euroa, riippuen numeroista mitä siihen laittaa.

Snowfakelle kiitos selkeästä vastauksesta.

Tarkka hinta selvisikin kun soitti Matkahuoltoon. Kaikille asiaa pähkäileville tiedoksi, tällä hetkellä (19.4.2012) vakiohinta on 32 euroa. Pakkausneuvoja annettiin sen verran, että runko kannattaa suojata. Samaten polkimet, etteivät riko muita paketteja. Pyörä ei saa olla lukittu, jotta sitä on helpompi liikutella.

Ihan selkeä hinnastohan tuolla matkahuollon sivuilla on. Sen mukaan 30kg = 28,46€, ei sisällä osoitekorttia, pakkausmateriaaleja eikä lisäpalveluja.

Kas, löytyihän sieltä hinnastokin eikä pelkkiä hankalia laskureita. Ja ihan selkeästi se näyttää melkein samaa hintaa kuin puhelimessa kerrottiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Niin... Kyllähän minäkin nyt tuon verran osaan katsoa. Mä en näe tuossa missään kohtaa mainintaa euroista, ja se on se mikä mua kiinnostaa. Ei mua auta yhtään tietää paljonko mun pyörä Matkahuollon mielestä painaa. Tuo 30 kg ei nettisivujen hinnoittelijan mukaan riitä vielä määrittämään maksun suuruutta, vaan sinne pitää syöttää myös paketin koko. Ja kun pistän siihen minkä kokoinen polkupyörä on, vastaus on joko, että se on liian iso kuljetettavaksi bussissa tai sitten tuo mainitsemani 50-60 euroa, riippuen numeroista mitä siihen laittaa.

Snowfakelle kiitos selkeästä vastauksesta.

Tarkka hinta selvisikin kun soitti Matkahuoltoon. Kaikille asiaa pähkäileville tiedoksi, tällä hetkellä (19.4.2012) vakiohinta on 32 euroa. Pakkausneuvoja annettiin sen verran, että runko kannattaa suojata. Samaten polkimet, etteivät riko muita paketteja. Pyörä ei saa olla lukittu, jotta sitä on helpompi liikutella.
    Eipä ilmennyt alkuperäisestä kysymyksestä, että tiesit tuon 30 kg säännön.
    Ajattelin jättää kysyjälle hieman omaakin salapoliisiytötä tuon hinnan selvittämisessä, kun nuo kaikki tiedot helposti MH:n sivuilta löytyvät
    Huomenna lenkille...

"Helposta" voidaan olla montaa mieltä. Sen typerän laskurin löysin monesta eri linkistä, selkeän hinnaston löysin vasta kun kävin alasivuja järjestelmällisesti läpi. Mutta se siitä, homma on hoidossa, pyörälle löytyi ostaja ja kuljetuksen hintakin on suunnilleen tiedossa

Pitäis sinkulamaasturi laittaa, mitäköhän pitäisi suojata vai meneekö ilman? Kun ei niitä vaihteitakaan ole hajoamassa

Pahvilla tai kelmulla suojaat rungon. Ei kaipaa suurempaa askartelua.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Ilmeisesti ovat nostaneet hintoja.
    http://www.matkahuolto.fi/fi/paketti...nta/hinnastot/

"Polkupyörät hinnoitellaan 60 kg mukaan." 41,81€ matkaisi junalla aika pitkälle.

Kukaan menossa Hki-Kajaani/Sotkamo lähiaikoina ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti

"Polkupyörät hinnoitellaan 60 kg mukaan." 41,81€ matkaisi junalla aika pitkälle.

Postilla menee halvemmalla. Pitää tosin saada paketoitua pahvilaatikkoon koko hoito.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Postilla menee halvemmalla. Pitää tosin saada paketoitua pahvilaatikkoon koko hoito.
    Hyvä vinkki. Kävin tiedustelemassa. Paketin koko 150 x 80 x 60, kuljetus yhdessä päivässä suoraan asiakkaalle (ennen 14.00), hinta 31€. Suck my moth¤¤¤¤¤¤ ¤ick Matkahuolto, Posti vie 6-0.

Bonuksena hintaan sisältyvä paketin käsittely särkyvänä tavarana.

Onnibus 3€.

Toimii pyörillekin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nimi on enne Katso viesti
    Onnibus 3€.

Toimii pyörillekin.
    Hyvä vinkki, tosin reittejä ei mene joka puolella.

Pyörän lähettäminen matkahuollon kautta

Eikös se ole hinnat alkaen-hinnoittelua. Eli joku onnekas saa matkan 3€
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Piti ihan tutustua netin välityksellä tarkemmin tuohon Onnibusin rahtihinnoitteluun.

"Puskarahdilla" kulkee vaikka fillari 3,00 €/kolli. Tosin se toimii vain välillä Tampere-Pori ja lähettäjän on tuotava sekä vastaanottajan noudettava lähetys suoraan autolta. Ei kuitenkaan paha hinta, jos tuo kuljetusväli on sopiva.

Onnibusilla matkustettaessa polkupyörä kulkee matkatavarana ilman lisämaksua (poikkeus: Hesan länsisatamaan/-satamasta olevilla reiteillä fillarista lisämaksu, hinta?) . Normaalit varaumaklausuulit mahtumisesta yms pätevät sekä rahtiin että matkatavaraan.

Tuo ei itse asiassa pidä aivan paikkaansa ainakaan kaikissa tapauksissa. Polkupyörän voi laittaa matkahuollon kautta pakkaamatta sitä mitenkään, jolloin se merkitään "vaillinaisesti pakatuksi" tjsp. ja hinta on kyllä jokseenkin tuo 40 euroa lähetyksen suhteen. Näin ainakin oli vielä pääsiäisviikolla, ko lähetin täysjouston seuraavalle omistajalle. Ei ihan ilmaista kuitenkaan siis. Tuohon liittyy vissiin se, että lähettäjä on tietty vastuussa pyörästä, kun sitä ei ole kokonaan pakattu.

Hyvä vinkki. Kävin tiedustelemassa. Paketin koko 150 x 80 x 60, kuljetus yhdessä päivässä suoraan asiakkaalle (ennen 14.00), hinta 31€. Suck my moth¤¤¤¤¤¤ ¤ick Matkahuolto, Posti vie 6-0.

Bonuksena hintaan sisältyvä paketin käsittely särkyvänä tavarana.
    Suurin osa fillaripahvilaatikoista taitaa mahtua tuohon kokoon ja fillarikaupat taitavat ilomielin luopua keräyspahvistaan. Tuon kokoinen laatikko herätti jännittäviä ilmeitä paikallisessa Posti-Siwassa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Tuo ei itse asiassa pidä aivan paikkaansa ainakaan kaikissa tapauksissa.
    Miltä osin tuo ei pidä paikkaansa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •