Sivu 279 / 279 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 179229269277278279
Näyttää tulokset 8.341 - 8.342 / 8342

Aihe: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

Muutama vuosi sitten tuli tv:stä dokkari jossa oli tarinaa kuorma-autot vs jalankulkija/pyöräilijä. Yksi aihe oli kun yhden naisen (aikuinen) lapsi oli jäänyt ison kuljetusliikkeen raskaan ajoneuvon alle lopullisin seurauksin (muistaakseni lontoon keskustassa). Nainen oli päättänyt tehdä asiasta 'elämäntehtävän' ja oli päätynyt että paras keino vaikuttaa on vaikuttaa ko yrityksen toimintatapaan. Parhaaksi keinoksi vaikuttaa hän näki että kun hän ostaa muutaman yhtiön osakkeen ja siten pääsee yhtiökokouksiin. Yhtiökokouksessa hän sitten toi esiin tämän yrityskultttuurin "Ainahan muutama jalankulkija jää autojen alle kun eivät osaa väistää" dilemman esiin.
    Hän esitti yhtiökokouksessa että tilanteelle ttehdään jotain ja asiat siten etenivät. Yritys päätyi lisäsäämään kameroita ja muita varoittimia autoon jotta kuljettaja huomasi näkemäkatveessa olevat henkilöt. Lopputulemana oli että ko yrityksen autojen aiheuttamat jalankulkija/pyöräilijä onnettomuuksien määrät romahtivat.

Itse olen ihmetellyt kuinka liikenteeseen voidaan päästää ajoneuvoja jotka tiedostetaan vaarallisiksi näkemäesteiden vuoksi.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Itse olen ihmetellyt kuinka liikenteeseen voidaan päästää ajoneuvoja jotka tiedostetaan vaarallisiksi näkemäesteiden vuoksi
    Viime talven tietämissä taisi olla uutista, kuinka rekka oli puskenut risteyksessä tms mopoauton ojaan eikä pysähtynyt paikalle. Jälkeenpäin selvisi, ettei ollut kuski huomannut koko tapausta. Pisti miettimään ihan samaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •