Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näyttää tulokset 31 - 47 / 47

Aihe: Hyviä pyöräkauppoja Jyväskylästä

No rahat palautettiin joten pisteet siitä. Ymmärtäähän sen että keskeinen sijainti ja vähäinen kilpailevien lafkojen määrä aiheuttaa "vauhtisokeutta" palveluun, mutta aina voi kehittää sitä.

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Nosto!

Otetaanpa päivitys tilanteeseen "Jykylän pyöräkaupat". Onko esimerkiksi uusia, hyviksi havaittuja liikkeitä?

Vielä, jos osaisitte kokeneemmat neuvoa, mistä liikkeestä olisi suhteellisen tietämättömän hyvä lähteä kysymään uutta pyörää? Ongelmaksi on muodostumassa, etten tiedä minkälainen pyörä olisi hyvä omiin tarpeisiin.

Ja viestineitsyys fillarifoorumille mennyt!
    Voin, mutta en halua.

Vähän sama vika rahikaisella! Ja koeajollekin pitäisi päästä jotta sais tuntumaa eri kokoisista rungoista ja "reacheistä".

Keskustassahan on ainakin Kona store.

Polkupyörätoria on joku kehunut mutta ei omakohtaista kokemusta.

Sitten on Ride cycle store, josta muistaakseni sain erittäin hyvää palvelua puhelimen välityksellä, vaikkei osia sillä kertaa löytynytkään hyllystä.

Ja Polkupyörätukku, joka myy käsittääkseni jotain halpis inseraa ja muuta random tavaraa kuntoiluun liittyen. Yhdet jarrupalat olen täältä hakenut. Myyjä ei tiennyt mistään mitään.

Sovatek, polkupyöräkorjaamo, jossa työttömät orjatyöläiset harjoittelee pyörän korjausta ja kunnostusta. Myyvät kunnostettuja fillareita.

Sekä uusi liike keskustassa Pole. Suomalaisten pitämä alamäki( ja maasto)pyöräilijöiden liike. Rungot taiwanista, design suomalaista, osat mistä milloinkin. Täältä olen kuolannut tämän tyylikkään kauppakassin perään.

Kaippa sitä muitakin vielä on mutta ei nyt tule mieleen. Palvelun tasosta en osaa sanoa oikein mitään kun en ole suurimmassa osassa edes käynyt sisällä.

RIP Kona Store Eli siinä meni mun vakkarihuoltopaikka. Itse kun keskityn mieluummin ajamiseen niin keväthuolto Kona Storessa ja huoletonta ajoa läpi kesän. Mutta entäs nyt? Onko kokemukseen pohjautuvia vinkkejä fillarihuolloista Jyväskylän seudulla?

I don't want to break these chains

Valitettavasti ei taida kovin laadukkaita olla pyörähuollot tällä hetkellä Jyväskylässä (tai ne, missä olen käyttänyt). Ridessä ensihuollatin liikkeen myymää merkkiä olevan pyörän vuosi sitten. Lähes kaikki oli jäänyt tekemättä kunnolla tai sitten ei oltu tehty ollenkaan. Kesäreissulle mukaan ottamastani fillarista pamahti ensihuollon jälkeen pari pinnaa irti. Vein paikalliseen merkkiliikkeeseen, jossa totesivat, että "onpa jäänyt huollossa paljon tekemättä, kampikin melkein irti". Ottivat fillarin jonojen ohi ja huolsivat. Varmasti liikkeen varastotilat rajalliset, mutta mukavampi olisi, jos myytävää merkkiä olisi kohtuullisen kattavasti keväälläkin näytillä. Ja ajantasaiset nettisivut varastotilanteesta olisi fillarikansalle olennaiset. Ymmärrän kyllä, että pienehköllä kivijalkaliikkeellä on monenlaista kiirettä ja resursointihaastetta. Mutta siltikin.

Huolto-Pilotissa käytin nyt keväällä fillarin renkaan vaihdossa. No renkaat oli vaihdettu kohtuullisen asiallisesti ja laskukin oli kohdillaan. Mutta kun ajelin töistä kotiin fillarillani, lensivät ketjut pois rattailtaan. Tarkistin tilanteen ja vanteen pultit olivat huonosti kiristetty. Joten ei muuta kuin "ite tekeminen on varminta"-asenteella homma kuntoon. Ei sinänsä iso asia, mutta kyllä olettaisi, että joku tsekkauslista olisi näissäkin huoltofirmoilla.

Sitä paitsi huonosti tehty huolto voi koitua pyöräilijälle kohtalokkaaksi, joten huoltojen pitäisi toimia kyllä yhtä varmasti kuin laskutuksenkin.

Nyt mietityttää, jos ostan nettifirmasti fillarin X, missä sen täällä huollattaa? Jkl on kuitenkin vankka pyöräilykaupunki, joten toivoisi tänne vankkaa osaamista. Siitä mielellään maksaisikin.

Kaveri avautunu muutaman kerran Riden huolloista ja itsekkin ihmetellyt sitä toimintaa kun katsonut lopputulosta. Täs keväällä yksinkertainen nopeasti suoritettävä työ mitä ei itse jaksanut suorittaa oli veloitettu järkevästi ja lopputulos oli miellyttänyt, mutta parin päivän sijaan hommassa olikin mennyt viikko ja joutu peräänkin soittelemaan pari kertaa joko olisi valmista kun lupaillaan valmistumista. Eikä tapahtuma voinut johtua mistään muusta, kuin töitä on otettu liikaa päällekkäin tai näin pieni työ tylysti ohitettu jonossa.

No sekin kertoo varmasti jotakin, että maantiepyörän työt siirtänyt täysin Tampereen liikkeisiin, koska yksinkertaisesti Jyväskylässä ei ole täyttä osaamista.

Reklamoikaa ! Meno jatkuu samana ellei siitä huomauteta. Ei käy päinsä että hommat hoidetaan juosten kusten. Pahimmillaan voi loukkaantua ajossa vakavasti jos vaikka esim. kampi irtoaa.

Ja vaikka jatkuiskin huomattelusta huolimatta niin voihan sitä korjaamoa vaihtaa..

Niinhän sitä pitäisi reklamoida asiallisesti kyllä. Sinänsä ollut asiallista palvelua, siinä ei ole ollut vikaa. Nettikauppa haastaa nyt todella näitä kivijalkaliikkeitä. Pitäisi olla kaikkea saatavilla nopeasti. Mielelläni suosin kivijalkakauppoja kaikissa hankinnoissani. Kun akuutti tarve jonkin härpäkkeen hankintaan, on se mukava käydä kivijalkaliikkeestä heti ostamassa. Tai jos tarvitsee apua jonkun tuotteen kanssa.

Ehkä näiden fillarien mukana, kun ne esim. huollosta palautetaan, voisi tulla tsekkauslista mukana. "Nämä ja nämä on tehty, takaamme sen." Ei olisi iso homma laittaa rasteja ruutuihin.

Ride on tarjonnut ihan hyvää asiakaspalvelua, mutta pari huoltoa siellä riitti. Kokemukset eivät olleet kovin mairittelevia.

Hyvä tietää. Olen kuvitellut vieväni täpärin joskus iskarihuoltoon (ainut huolto minkä mielellään teettäisi pätevällä ulkopuolisella) mutta eipä taida viitsiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti purkka Katso viesti
    Minä taasen olen saanut pääosin hyvää palvelua Riden taholta. Kuumaan sesonkiaikaankin on palveltu ad-hoc tyyppisiä korjauksia ja asennuksia.
    Tänäänkin sain pikapalvelua keskiölaakerin pettäessä. Chain Reactionista pari kuukautta sitten tilaamani keskiölaakeri petti, mutta Ride hoiti homman mallikkaasti "takuuseen".
    Ainahan prosesseissa on kehitettävää ja pienillä muutoksilla sekä parannuksilla saadaan asiakkaat tyytyväiseksi. Kuten mm. pari päivää sitten Riden lähettäessä tekstiviestin "Tilaamasi tarvike on saapunut....". Tiedottaminen ja lupauksissa pysyminen on yksi haasteellisimmasta asiakaspalveluprosessin vaiheista. Ihmisen muisti ei pysty millään varastoimaan satoja tapahtumia päivän aikaan ja sen vuoksi unohduksia tapahtuu ellei valjasteta tietotekniikan tarjoamaa automatiikkaa apuun. Toivotaan, että tekniikka yhdessä jalostettujen prosessien kanssa tuottaa hyvän asiakaspalvelutuloksen myös kritiikkiä jakaville.
    Minulle henkilökohtaisesti kivijalkakaupan tukeminen on tärkeää jotta paikkakunnalla olisi edes joku yhteistyökumppani tukemassa harrastustani.

Itse olen ollut Rideen tyytyväinen enkä odota liikkeeltä täydellisyyttä. Sesonkiaikaan liikkeessä käy melkoinen kuhina ja kavereiden pitää revetä moneen hommaan. Kun huollattaa pyöränsä aikaisin keväällä niin huoltajille on häiriötekijöitä vähemmän.
    T.
    Matti

Ilman muuta kivijalkakauppoja tarvitaan. Ymmärrän kiireetkin sesonkiaikaan. Mutta se ei poista sitä, etteikö esim. huollettavan laitteen vastaanotettaessa pitäisi sitten hoitaa asia kunnolla. Toivon, että viestittelyt johtaisivat kehittävään toimintaan, laadun parantamiseen. Se lienee kunnia asia myös kaikille yrittäjillekin. Ja tuo jatkossa uusia asiakkaita. Palvelu ko. liikkeissä sinänsä aina ollut mukavaa.

Haasteita riittää, mutta niistä opiksi.

Olen huomannut jossain liikkeessä (ei tämä) ongelmana että huoltoja tekee pyörä myyjä harrastuspohjalla, opiskeltu on kaupallisia aineita.

Väkisinkin kiinnittää näin tekniikan alan insinöörinä puutteita ihan tekniikan alan perusteista mitä luonnollisestikaan ei tällaisella henkilöllä voi olla. Jos korjattava asia on vieras menee homma parhaimmillaankin Youtubesta opiskeluksi minkä pystyn kyllä itsekin tekemään.

Onko kellään tietoa, mistä Jyväskylästä (tai miksei muualtakin Keski-Suomesta) löytyisi keskiön kierteiden avaustyökalut?

Varsinaiseen ketjun aiheeseen liittyen: Iikan pyörävarikko on avannut liikkeen Seppälään. Mulla ei tosin omakohtaista kokemusta, mutta täytyy joskus käydä tsekkaamassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Garymies Katso viesti
    Onko kellään tietoa, mistä Jyväskylästä (tai miksei muualtakin Keski-Suomesta) löytyisi keskiön kierteiden avaustyökalut?

Varsinaiseen ketjun aiheeseen liittyen: Iikan pyörävarikko on avannut liikkeen Seppälään. Mulla ei tosin omakohtaista kokemusta, mutta täytyy joskus käydä tsekkaamassa.
    Ridesssä on tarvittavat työkalut keskiön kierteille / otsapinnan oikaisuun.
    http://teamtuska.sohva.org/site/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeijoH Katso viesti
    Ridesssä on tarvittavat työkalut keskiön kierteille / otsapinnan oikaisuun.
    OK. Täytyypä pistäytyä projektirungon kanssa siellä joskus.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •