Sivu 2 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 308

Aihe: Kengät?

530 päivittäisessä käytössä, eikä moitteen sijaa ole ollut. Kaksipuoliset polkimet hankin siksi, etten uskalla talvisin ajella lumessa/sohlomoskassa lukoilla hybridin 32-35 mm leveän etusen kulkiessa aivan minne sitä itseään huvittaa, vaan pistän lukkokengät (Shimanon M086 joista en myöskään keksi pahaa sanottavaa) naftaliiniin ja pistelen maihareilla menemään.

324:stä ei ole kokemuksia, mutta muistelisin sen ainakin olevan painavampi kuin 530.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jerkui Katso viesti
    Onko kokemuksi Shimanon SH-M121 tai SH-M085 kengistä?
    Millaisia ovat ajossa ja kävellessä?
    Ihan ok peruskenkiä ovat. Kävely onnistuu jossain määrin ihan hyvin. Mitään älyttömän jäykkiä eivät ole eli antavat tavallaan hieman periksi poljettaessa. Ainakin kun oikein kuvittelee. Mulla on nuo 121-mallit.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
    ______polkuliikunta.blogspot.fi

Päädyin lopulta R132 kenkään jossa ei ole SPD-klossille paikkaa. R086:n pohjassa kummastutti aika isot maastoklossin reiät, jotka jää auki kun käyttää maantieklossia. Käytännössä pohjallinen jää näkyviin asennusaukon kohdalta ja ilmeisesti näitä ei peitetä käytettäessä maantieklossia?! Jäykkyydeltään nuo kaksi ovat aika samaa luokkaa. Ajokokemusta ei vielä uusilla kengillä ole metriäkään.

Päädyin sitten polkimissa A530:n ja kengiksi valitsin M086:t.
    Hyviltä vaikutti. Ensi viikolla pääsee ajamaan ja testaamaan.

Gaerne

Kellään kokemusta gaernen MTB-kengistä? Onko kapeat/leveät? Miten koot verrattuna esim. shimanoon? Tämä malli on kiinnostuksen kohteena: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=46106

Sanokaas, että onko Shimanon maasto- ja maantiekenkien koot samat? Nyt kun mulla on käytössä MO-86 kokoa 46, niin poikkeaako maantiekengän koko 46 tuosta paljon ja uskaltaako ne ostaa kokeilematta? Maastokenkä on istuu jalkaan oikein sopivasti.

Eli onko muilla Shimanon maasto- ja maantiekengät samaa kokoa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moby Katso viesti
    Sanokaas, että onko Shimanon maasto- ja maantiekenkien koot samat? Nyt kun mulla on käytössä MO-86 kokoa 46, niin poikkeaako maantiekengän koko 46 tuosta paljon ja uskaltaako ne ostaa kokeilematta? Maastokenkä on istuu jalkaan oikein sopivasti.

Eli onko muilla Shimanon maasto- ja maantiekengät samaa kokoa?
    Mulle ei sopinut samaa kokoa. Maastossa M310 kokoo 43 ja maantielle R132 kokoo 44. Maantiekenkä koossa 43 oli liian lyhyt ja kapee, eli liian pieni
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

Shimanoissa lestin malli vaihtelee sen verran, että numeron heitto eri mallien välillä ei ole mikään ihme.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Shimanoissa lestin malli vaihtelee sen verran, että numeron heitto eri mallien välillä ei ole mikään ihme.
    Tätä vähän muistelinkin, joten piti tarkistaa. Täytyypä siis kokeilla maantielle popot ennen valintaa.

Olen myös katsellut noita SPD M-324 polkimia vähän sillä silmällä hybridiin. Kenkiin en ole viel oikein perehtynyt mutta luulen et polkupyöräetapista löytyy sopivat, joilla voi kävelläkin. Käykääs muutkin kattoo sieltä kenkiä www.polkupyoraetappi.fi

En suosittele: Mavic Razer ja Nextbike Turku

Kiristyssolki ei kestänyt kuukauttakaan. Metallinen solki murtui ilmeisesti kosketuksesta maastoesteeseen tjsp. Itse en edes ole huomannut missä on mennyt poikki. Kyselin jälleenmyyjältä asiasta, mutta sympatiaa ei herunut. Mielestäni maastokenkien pitäisi kuitenkin hieman kestää varovaista käyttöä myös puistonkin puolella. Onneksi soljen tyngästä saa vielä kiristeltyä ja pysymään jalassa niin ei tarvitse uusia ostaa.

Solkia saa varaosina ainakin Simpan kenkiin. Ite tilasin Probikeshopista Shimanon m300:set kokoa 45 wide. Normaali kenkänumeroni on myös 45. Intersportissa sovitin Shimanon m086:a ja ne oli kokona 45 pirun kapeat.
    www.icyclelpr.fi

Tuossa esim on yhdet varaosasoljet Mavicin kenkiin, liekkö sopivat?

http://www.biketiresdirect.com/produ...te-ratchet-kit

Onko olemassakaan käveltävää, leveälestistä maantiekenkää vai pitääkö vaan pitää silmät maastopopoissa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani73 Katso viesti
    Tuossa esim on yhdet varaosasoljet Mavicin kenkiin, liekkö sopivat?

http://www.biketiresdirect.com/produ...te-ratchet-kit
    Kappas. Näyttäis kyllä väriä lukuunottamatta samoilta...

Löytyyhän noita mustakeltaisia ja keltamustia lisäksi.
    Googlaa: Mavic Ergo Lite Ratchet Kit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani73 Katso viesti
    Löytyyhän noita mustakeltaisia ja keltamustia lisäksi.
    Googlaa: Mavic Ergo Lite Ratchet Kit
    En toki tarkoittanut, että värillä olisi väliä. Tai oishan se oikeastaan kiva jos sais erivärisen. Googlettelen... ja kiitos vinkistä.

Löytyykös keltään käyttökokemuksia Spessun Sport MTB -maastokengistä? Kävin tänään sovittelemassa paikallisessa liikkeessä ja oli varsin pätevän oloinen kenkä ja vielä olisi sopiva kokokin heti hyllyssä...

http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=tarvikkeet&id=26
    Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.

Toisen otsikon alla tulin vakuuttuneeksi siitä, että lukkopolkimia kannattaa kokeilla joten laitetaanpa tänne yksi kysymys kengistä. Onkohan kenelläkään kokemusta näistä?

http://www.specialized.com/us/en/bc/...7998&gold_ses=

Spessun Elite Touring

Mielellään saisi olla sellaiset joilla voi vähän kävelläkin ja näissä klossit on laitettu uriin ja sen pitäisi helpottaa kävelyä. Eihän nuo ihan kevyimmät ole, mutta en hae mitään kilpakenkiä...jotain max 150 euroa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pinohiiri Katso viesti
    Löytyykös keltään käyttökokemuksia Spessun Sport MTB -maastokengistä? Kävin tänään sovittelemassa paikallisessa liikkeessä ja oli varsin pätevän oloinen kenkä ja vielä olisi sopiva kokokin heti hyllyssä...

http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=tarvikkeet&id=26
    Hyvät revikat ovat ainakin näyttäneet saavan pyörätutkalta:
    http://www.bikeradar.com/gear/catego...ort-mtb-25824/

Myös täällä foorumilla on mielestäni spessun kengistä tykätty käyttäjien toimesta.

Itse olen kans hankkimassa spessun kenkiä seuraaviksi luikkareiksi.

Bike radarissa suositellaan Gaernen Mythos -maantienkenkää - italialainen käsin tehty, olen sovittanut H:gin Cycle Centerissä ja voin todistaa että istuu jalkaan erinomaisesti. Miinuksena hinta ja paino:
    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...-plus-11-44662

Tuoreessa ruotsalaisessa Cykel-lehdessä arvostellaan Bontrager RXL -maantiekengät, jotka todetaan kevyiksi ja kauniiksi, tosin pohjallinen ei käy joka jalkaan, 640 g pari, 2.200 SEK

Mistä ja millaiset kengät kannattaa hommata MTB-menoon jos ei käytä lukkopolkimia? Voi laittaa suosituksia, hintahaarukka 0-100e.

Jos jäykkäpohjaiset haluaa, ehkä jotakin tämän tyylistä? Noihin saa halutessaan klossit kiinni, mutta pakkohan niitä ei ole laittaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sopuli Katso viesti
    Mistä ja millaiset kengät kannattaa hommata MTB-menoon jos ei käytä lukkopolkimia? Voi laittaa suosituksia, hintahaarukka 0-100e.
    Periaatteessa jäykkäpohjainen, matala vaelluskenkä toimii. Tällöin kannattaa kuitenkin laittaa kunnollisen kokoinen poljin.
    Itse ajan talven vanhoilla Haglöfsin vaelluskengillä ja DMR V8 -polkimilla

http://www.bike24.com/1.php?content=...4;mid=34;pgc=0

Tuollaisia olen katsellut.

Aiempia kokemuksia Sidistä ei ole. Vanhoissa Shimanoissa varpaat tuppaavat puutumaan.
    Kertokaa kokemuksia, onko hyvät jalassa ja onko koot pienempiä kuin "normaalisti"..?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ratikka Katso viesti
    Melkoisen tyylikkäät, lisää kyllä katu-uskottavuutta reippaasti.
    On ollut joskus SIDit, tosin selkeästi halvemmat. Hyvät olivat. Minun 44 räpylään SIDin 44 oli ihan jees.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ratikka Katso viesti
    Aiempia kokemuksia Sidistä ei ole. Vanhoissa Shimanoissa varpaat tuppaavat puutumaan.
    Kertokaa kokemuksia, onko hyvät jalassa ja onko koot pienempiä kuin "normaalisti"..?
    Mulla 43+ jalka ja 44 Sidit just hyvät. Tosin goretex diablot, ehkä se vuori vähän pienentää. Mukavimmat kengät ikinä, aivan toista luokkaa ajossa kun mitkään tähän asti, muuta merkkiä tuskin enää hankin. Mutta sovittamatta en ostais mitään kenkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti puffe Katso viesti
    Melkoisen tyylikkäät, lisää kyllä katu-uskottavuutta reippaasti.
    On ollut joskus SIDit, tosin selkeästi halvemmat. Hyvät olivat. Minun 44 räpylään SIDin 44 oli ihan jees.
    No katu-uskottavuus on tietysti ensimmäisenä kriteerinä!
    Pitää käydä kivijalassa keskustelemassa hintapolitiikasta ja kokeilemassa.

Velosportissa sovittelin syksyllä Sidin Ergo 3-malleja samalla kun ostin goreja talveksi.
    Mitään vastaavaa pyöräilykenkää en ole jalassani käyttänyt. Kuin tehty meikäläisen( kapeaan) jalkaan.

Yleensä kenkäni koko on 41-42, Sidin 42.5 natsasi minulle.

Hankintalistalla keväämmällä ne tai tuo uudempi malli.

En muista on mun Sidit wide-mallia, mutta on hyvän malliset mun leveisiin jalkoihin. Kaikki sovittamani Shimanon kengät on olleet pikkuvarpaan "rystysen" kohdalta liian kapeita.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •