Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 170

Aihe: Schwalbe Marathon Winter -renkaiden kestävyys

Rullaus ja pito edelleen ok, mutta eilen havaitsin nastoja irtoilleen molemmista renkaista. Ohjeen mukainen hellä sisäänajo tehty, eikä muutenkaan ole tullut reviteltyä näillä pääkallokeleillä.
    Mites kokemukset on olleet, variseeko näistä nastat ko lehdet puista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oil Katso viesti
    Rullaus ja pito edelleen ok, mutta eilen havaitsin nastoja irtoilleen molemmista renkaista. Ohjeen mukainen hellä sisäänajo tehty, eikä muutenkaan ole tullut reviteltyä näillä pääkallokeleillä.
    Mites kokemukset on olleet, variseeko näistä nastat ko lehdet puista?
    Minulla yhden talven ollut käytössä, ei ole vielä nastan nastaa irronnut..

Mullapa irtos nasta eilen jo asennusvaiheessa. Kattelin, että mitä tohon lattialle nyt putos. Nastahan se siinä. No eipä viitti vielä yhestä alkaa narisemaan. Toivon mukaan tämä oli yksi ja ainut sunnuntainasta mun renkaissa.

Yhden talven jäljiltä ei ole nastoja vielä irronnut. Ajoin renkaat sisään aikoinaan useita satoja kilometrejä asfaltilla.
    Hyvin toimi rengas aamulla jäisellä kelvillä.

No, laskin eilen eturenkulasta puuttuvan 6 nastaa. 2 vkon epäsäännöllisellä työmatka-ajolla tuntuu noita irtoavan liian tiuhaan. Pitäiskö mennä vaihtamaan, varsinkin kun eilen sepeli vielä puhkaisi kumin muutenkin ;-)

Mitenkä toi painorajotus vaikuttaa nastarenkaissa? CRC:n sivuilla lukee maximum load 100kg. Itselläni pelkästään oma massa on tuon 100kg ja siihen viellä talvivarusteet ja reppu selkään niin menee reippaasti ylitse. Pureutuuko nastat renkaat läpi helpommin?

On se kumma, miten toisilla tuntuu irtoavan. Täällä pysyy. Uskaltaisin ostaa toisenkin parin.

Apaut 500-700km takana ja ainakin 2 nastaa takaa ja yksi edestä puuttuu. Reilu 100km sisäänajo tuli tehtyä varsin rauhassa ja hissukseen jollain 4:n paineilla. Mitään johtopäätöstä en vedä mut 10v vanhoista extremeistä ei puutu yhtään nastaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tupe Katso viesti
    Eilen nasta kaivautui läpi eturenkaasta ja puhkaisi kumin. Tänään takarenkaasta. Varsin tasalaatuista siis.
    Vaikka eka rengassarja menikin pian hajalle, uskalsin ostaa toisen parin. Ne ovat kestäneet toistaiseksi. Tosin kilometrejä ei ole vielä yhtä paljoa kuin noissa edellisissä (joista siis tuli nastat läpi).

Painan noin 80 kg, joten erityisen raskasta kuormaa renkailla ei pitäisi olla.

Yksi nasta on irronnut ekan talven jälkeen.

Tuo eka hajonut pari on tallella. Niistä saisi varmaan vielä käyttökelpoiset laittamalla renkaan sisäpuolelle pistosuojanauhaa, jeesusteippiä, tms.
    t. Tupe

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Viime syksynä ostin fiksiin M winterit. Olen tykännyt niillä ajaa aivan sikana. 2500 km tuli ajettua talven aikana. Eturengas on kyllä aikas hyvän oloinen. Takarengas muutoin paitsi reilu kymmenkunta nastaa lähteny. Skidaillu olen lumella ja jäällä, ehkä se vähän on verottanu nastoja. Jotenkin jäi sellanen mielikuva lopputalvesta, että skidauspito ei ollut enää niin hyvä kuin alkutalvesta.

Mulla kun on ollut tapana, että hyvillä renkailla ajetaan niin olen ajatellut, että ensi talveksi eturengas taakse ja takarengas kierrätykseen. Tai sit vaan vaihdan päittäin. Mut joo, hyvin kesti nuo ajot.
    Nyt toinen "talvi" menossa samoilla kumeilla, jopa niin, että huonompi rengas takana (jostain syystä näin pääsi käymään). Ehkä katsoin, että kyllä noilla vielä ajelee. Noh, talvi on ollut mitä on eli sepelillä on saanut ajella vähäsen. Sopivan kokoinen ja muotoinen kivi meni sit reikään, josta nasta oli lähteny veks, niin läpihän se meni. Eka rengasrikko wintereillä.

Takana uudet Marat ja edessä Contin Nordic Spiket. Sisäänajoa n. 50 km. Sen jälkeen ovat saaneet vähemmän rauhallista kyytiä yhteensä 180km tähän mennessä. Marasta lähtenyt 3 nastaa ja Conteissa kaikki tallessa.

Kolmen viikon aikana Maran takarenkaasta ~15 nastaa pois. Edestä ei yhtään. Onneksi pelkkiä nastoja saa kaupasta.

Mulla on tullu nastat läpi alle 500km, mutta kun vaihtoehtoja on niin niukasti mun pyörään jouduin tilaamaan vaan uudet ja toivottavasti uudet kestäis paremmin. Takaa on lähtenyt n. 15 nastaa, edestä yksi.
    "The only thing necessary for evil to triumph is for enough good men to do nothing"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wacky Katso viesti
    Mulla on tullu nastat läpi alle 500km, mutta kun vaihtoehtoja on niin niukasti mun pyörään jouduin tilaamaan vaan uudet ja toivottavasti uudet kestäis paremmin. Takaa on lähtenyt n. 15 nastaa, edestä yksi.
    Pistosuojanauhoilla pystyy vielä ajamaan vaikka nastat tulleet läpi. Huomasin vaan kun vaihdoin uuden Maran taakse, niin oli viisi nastaa tullut läpi, mutta hyvin tuolla oli vielä ajanut.

Mulla oli takana pistonauha ja ylimääräinen sisäkumi, mutta silti meni eilen takaa puhki. Kahdesta keskimmäisestä rivistä nastoja melkein kaikki oli tullu jo läpi. Pistin sisään vanhan kuluneen kesäkumin josta poistin reunalangan pistonauhan ja sisäkumin sijasta jos sillä kestäis ajella kunnes saan uudet.
    "The only thing necessary for evil to triumph is for enough good men to do nothing"

Itse ajelen kesät talvet max paineilla. Eikä ole ollut rengasongelmia.
    Nastat pysyneet hyvin ja pito peilijäällä hyvä.
    Mitä paineita olette käyttäneet jos on ollut ongelmia?
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Paineet on ollu joskus jopa vähän päälle max ja tiedän ettei se ole suositeltavaa ja on saattanut aiheuttaa ongelmat. Yleensä ollu ihan max, mutta olen ajellut pitkiäkin sivuja kun on tullut hitaasti vuotava reikä ja täytellyt kun on menny löysäksi, eli n. min paineisiin.
    Nastat on tullu sisään koska ne on lähtenyt taittumaan sivuille ja vääntäneet pohjansa sisään renkaan reinan puolelta joka viittaisi kovissa paineissa tapahtuvaan vääntymiseen, eli uusilla ajettelin pitää paineet maltillisemmissa lukemissa max 4.5 jos vaikka välttyisi tältä ongelmalta sillä.

Nyt alla olevat Marathon Winterit eivät tule kestämään kovin kauaa pääkaupunkilaista sekakeliä. Takana vasta parisataa km ja eturengas on jo halkeamassa kahtia, keskellä on kiva parin millin rako, joka ei parane käytössä. Lisäksi takarenkaasta on lähtenyt yksi nasta helpossa paikassa, pyörätien korokkeessa.

En ole vielä läytänyt sopivia paineita mutta ainakaan yli neljää kiloa niihin ei kannata sulloa.

Itsellä neljä talvea ollut MW edessä ja Snow stud takana, joilla on nyt ajettu muutama tuhat pk-seudun sepelihelvetissä. MW:ssä kaikki nastat tallella ja ST:sta yksi nasta kadonnut. Pistosuojauksena ollut leikatut krylionit eikä mitään ongelmia ollut (painoa ei huomioida). Renkaiden ikääntyminen alkaa tosin näkyä kylkien halkeilemisena, joten viimeinen talvi menossa. Ehkä vanhemmat vuosikerrat ovat olleet laadukkaampia?

MW takana ajettu sellaiset 20 tuntia ja kaikki nasta on vielä tallella. Vaikuttaa hyvältä ostokselta.
    Onni onnettomuudessa on kaluston hajoaminen ennen kasaa loppukirissä

Marathon winterit pyörässä ja tähän asti ollut tyytyväinen, kunnes takarengas meni puhki uv:na. Renkaan keskeltä nappulan kohdalta terävä vaalea kivi kaivanut tiensä vissiin läpi sen verran että sisärengas puhkesi, tosin teki niin pienen reiän ettei heti tyhjentynyt vaan tuntien kuluessa. Nastoja noista renkaista ei ole lähtenyt yhtäkään 2 talven aikana. Eivät liioin ole kaivautuneet renkaan läpi. Renkaan kyljistä nappuloiden kohdalta hiukan halkeilee. Harmittaa tää paljas asvaltti ja tappajasepeli -yhdistelmä kun se näyttää noin tehokkaasti syövän renkaat. Paineita olen renkaissa pitänyt viime talvena jotain 3-3,5, tänä talvena hiukan korkeammalla 4-4,5 (renkaan ohjepaineet muistaakseni 2-5bar).

Ai niin, noilla on ajettu varmaan jotain maks. 1000km talviajoa. Kun taas Marathon plussat ovat kestäneet hiukan alta 5tkm ilman yhtäkään rikkoontumista. Ilm. talviajo on niin vaativaa ettei renkaat sitä vaan kestä..

Hups. nyt täytyy ottaa hiukan sanoja takasin noiden nastojen kanssa. Tsekkasin renkaat ja toisesta eturenkaasta on lähtenyt 3 nastaa. Tekee siis 3x168 nastaa joista kolme lähtenyt irti. Ei paha. Keskinastat hiukan painuneet mutta ei nähtävissä renkaan nurjalla puolen.
    Premnas muokkasi tätä : 05.01.2012 at 14.51

Kokemuksia muutama sata km kolmesta Marathon Winteristä. Jokainen sisäänajettu asfaltilla 40 km.
    Rengas 1: Ensimmäinen nasta irtosi jo asennusvaiheessa. Lisäksi ko. renkaassa oli selvä valmistusvirhe eli rengas oli halki kyseisen nastan kohdalla. Sain neuvoteltua alennuksen myyjän kanssa, mutta en uskalla työmatkoilla käyttää ko. rengasta koska sopiva sepelinpalanen ko. kohtaan --> varma rengasrikko. Tästä renkaasta tuli nastanluovuttajarengas / vararengas.
    Rengas 2: Korvasi renkaan 1. Muutama nasta irronnut. Muuten OK.
    Rengas 3: paha 1x3mm halkeama tullut jo pian sisäänajon jälkeen. Halki pistosuojakerrokseen asti. Sopiva sepeli tähän --> varma rengasrikko.

Rengasta 2 lukuunottamatta olen pettynyt Marathon Wintereihin. Varastossa on vanha Nokian 28mm nastarengas ja pari Kenda Klondike 37mm:ää, pitänee jompi kumpi näistä laittaa ongelmarenkaan tilalle. Harmi vaan ettei näissä ole niin hyvää pistosuojaa kuin Marathoneissa pitäisi olla.

Se maksimipaino 100 kg on "Maximum Load in kilograms per tire at maximum pressure" eli jollet paina yli kahtasataa kiloa niin ei huolta

Nyt 250km takana SMW:llä, normi sisäänajo ja yksi nasta takaa irronnut. Edestä oli reunasta yksi puolittain irti mutta sain pelastettua kun tarkistin renkaita. Paineet olleet 3-4 Bar luokkaa, ihan positiivinen kuva tähän asti.

Itsellä irronnut pari nastaa vaikka koeajon aikana olen mennyt uli kivien kantojen ja juurien.
    Useasti on käynyt niinsanottu renkaan napsahdus, siinä varmaan ne pari nastaa irronneet.
    Painoa on 129kg ajovermeissä ja max paineilla mennään tyylille uskollisena, nam.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Olisivatkohan tuolla Swhablella sortuneet ripulointiin ja hätiköityihin korjausliikkeisiin. Ensin valitettiin nastojen läpi kaivautumista ja nyt sitten nastat varisee tielle…
    Oliskos mulla menossa jo neljäs talvi samoilla gumeksilla ilman yhtään nasta katoa tai läpitunkemista. Kumin kuluessa jää pito sen kun paranee. Nastojen ulkonema alkaa olla ja varsin miehekästä luokkaa ja pian pito jäällä alkaa olla asfalttia parempi… no kyllähän noi soi asfaltilla jo melkoisesti, mutta mitäpä siitä.

Yksi tekijä nastojen pysyvyyteen voi myös olla nastoituksen ja käyttöönoton välinen aika, eli mitä pidempi aika sitä paremmin on nasta saanut asettua ja muokata itselleen poteron renkaan sisään.
    Enään en ota... new life!

Nyt on kaksi talvea jokapäiväistä ajoa takana. Tulos toisesta kahdeksan nastaa irti, toisesta yksi. Hyvin ovat kestäneet ainakin mulla.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

Kaksi talvea täälläkin takana. Molemmista kumeista 2-3 nastaa irti.

Ensimmäinen talvi menossa joka päiväistä ajoa. Edestä 3 nastaa poissa ja takaata 1, mutta takana lähes kaikki nastat ovat ruostuneet, mutta edestä ei. Miten voi olla mahdollista?
    Hyvät renkaat kuitenkin.

En oo paljoo jaksanu loskassa polkea, mutta noin 800km on tullu tammikuusta lähtien poljettua ja 1 nasta lähtyne sekä edestä, että takaa. Hyvät renkaat, mutta sää on itselläni se rajoittava tekijä ettei ole viitsiny.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •