Sivu 19 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819
Näyttää tulokset 541 - 547 / 547

Aihe: Napadynamot + valaisimet

Onks kellään käyttökokemuksia tästä Sinewaven Reactor-laturista. Vaikuttaisi pätevältä ja olisi kompakti ja siististi asennettava paketti ilman turhia virityksiä. Hintavahko tosin, mut jos olis hyvä. Toki asennus on melko "kiinteää" laatua ja joka fillarissa, jossa virtaa kaipailee, pitäisi olla omansa.

https://www.sinewavecycles.com/colle...cycles-reactor

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Kysyms.

En löytänyt kovinkaan hyvin tietoa SON dynamonavan vesisuojasta.

Kun nuo connectorit tulee noiden pinnien päälle, jää kuitenkin alaosa tosta pinnistä "paljaaksi" esim juuri vedelle. Eikö vesi + sähkö ole vähän huono asia? Vai onko tässä jäänyt joku asia huomiotta.

Tässä esim kuva: https://www.flickr.com/photos/7516215@N03/26039713011

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Kysyms.

En löytänyt kovinkaan hyvin tietoa SON dynamonavan vesisuojasta.

Kun nuo connectorit tulee noiden pinnien päälle, jää kuitenkin alaosa tosta pinnistä "paljaaksi" esim juuri vedelle. Eikö vesi + sähkö ole vähän huono asia? Vai onko tässä jäänyt joku asia huomiotta.

Tässä esim kuva: https://www.flickr.com/photos/7516215@N03/26039713011
    En nyt ainakaan ensimmäiseen 12 vuoteen ole havainnut ongelmia tuon kanssa.

Taitaa noissa napadynamoissa olla tehot ja jännitteet niin alhaisia, että tehon jäävät alas jolloin sähkö ei ihan herkästi hyppää edes parin millin matkaa, joka tuossa on "eriste-etäisyytenä". Itse olen juuri tuollaisella SONnin dynamolla ajanut nyt reilun vuoden ajan kaikki sade ja loskakelit, eikä ainakan vielä ole ilmennyt mitään ongelmia käytännössä.

edit: yllä onkin "hieman" enemmän kokemusta aiheesta
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onks kellään käyttökokemuksia tästä Sinewaven Reactor-laturista. Vaikuttaisi pätevältä ja olisi kompakti ja siististi asennettava paketti ilman turhia virityksiä. Hintavahko tosin, mut jos olis hyvä. Toki asennus on melko "kiinteää" laatua ja joka fillarissa, jossa virtaa kaipailee, pitäisi olla omansa.

https://www.sinewavecycles.com/colle...cycles-reactor
    Ei ole kokemusta. Kovasti kyllä itseänikin kiinnostaa. Löysitkö jonkun paikan EU:sta joka tuota myy?

Eiköhän sjscycles tuotakin myy. Hankin sieltä keväällä beaconin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Taitaa noissa napadynamoissa olla tehot ja jännitteet niin alhaisia, että tehon jäävät alas jolloin sähkö ei ihan herkästi hyppää edes parin millin matkaa, joka tuossa on "eriste-etäisyytenä". Itse olen juuri tuollaisella SONnin dynamolla ajanut nyt reilun vuoden ajan kaikki sade ja loskakelit, eikä ainakan vielä ole ilmennyt mitään ongelmia käytännössä.
    Dynamo on vakiovirtalähde. Kuormittamattomana jännite voi nousta toiselle sadalle voltille. Sähkön hyppääminen ilmassa taitaa kuitenkin vaatia hieman eri suuruusluokan jännitteen ja virtaakin kipinän ylläpitämiseksi.

Minulla on ollut Schmidtin dynamoita toistakymmentä vuotta. SON28:n jouduin lähettämään takuuhuoltoon, kun laakeri piti pientä vinkunaa. Sen jälkeen ei ole ollut kymmeneen vuoteen mitään ongelmaa. Ehkä vaarallisinta on lähteä lumikelillä ajamaan suoraan lämpimästä tallista, niin että navan sisälle muodostuu alipaine, joka imaisee lumipöllyä sisään. Sellaisella kelillä olen yleensä ottanut pyörän hetkeksi ulos jäähtymään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •