GasGasImatraHelkamaVerkkokauppaGiantContinental
Sivu 19 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 720

Aihe: Napadynamot + valaisimet

  1. #541
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    122
    Kysyms.

    En löytänyt kovinkaan hyvin tietoa SON dynamonavan vesisuojasta.

    Kun nuo connectorit tulee noiden pinnien päälle, jää kuitenkin alaosa tosta pinnistä "paljaaksi" esim juuri vedelle. Eikö vesi + sähkö ole vähän huono asia? Vai onko tässä jäänyt joku asia huomiotta.

    Tässä esim kuva: https://www.flickr.com/photos/7516215@N03/26039713011

  2. #542
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Kysyms.

    En löytänyt kovinkaan hyvin tietoa SON dynamonavan vesisuojasta.

    Kun nuo connectorit tulee noiden pinnien päälle, jää kuitenkin alaosa tosta pinnistä "paljaaksi" esim juuri vedelle. Eikö vesi + sähkö ole vähän huono asia? Vai onko tässä jäänyt joku asia huomiotta.

    Tässä esim kuva: https://www.flickr.com/photos/7516215@N03/26039713011
    En nyt ainakaan ensimmäiseen 12 vuoteen ole havainnut ongelmia tuon kanssa.

  3. #543
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Taitaa noissa napadynamoissa olla tehot ja jännitteet niin alhaisia, että tehon jäävät alas jolloin sähkö ei ihan herkästi hyppää edes parin millin matkaa, joka tuossa on "eriste-etäisyytenä". Itse olen juuri tuollaisella SONnin dynamolla ajanut nyt reilun vuoden ajan kaikki sade ja loskakelit, eikä ainakan vielä ole ilmennyt mitään ongelmia käytännössä.

    edit: yllä onkin "hieman" enemmän kokemusta aiheesta
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  4. #544
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onks kellään käyttökokemuksia tästä Sinewaven Reactor-laturista. Vaikuttaisi pätevältä ja olisi kompakti ja siististi asennettava paketti ilman turhia virityksiä. Hintavahko tosin, mut jos olis hyvä. Toki asennus on melko "kiinteää" laatua ja joka fillarissa, jossa virtaa kaipailee, pitäisi olla omansa.

    https://www.sinewavecycles.com/colle...cycles-reactor
    Ei ole kokemusta. Kovasti kyllä itseänikin kiinnostaa. Löysitkö jonkun paikan EU:sta joka tuota myy?

  5. #545
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.734
    Eiköhän sjscycles tuotakin myy. Hankin sieltä keväällä beaconin.

  6. #546
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Taitaa noissa napadynamoissa olla tehot ja jännitteet niin alhaisia, että tehon jäävät alas jolloin sähkö ei ihan herkästi hyppää edes parin millin matkaa, joka tuossa on "eriste-etäisyytenä". Itse olen juuri tuollaisella SONnin dynamolla ajanut nyt reilun vuoden ajan kaikki sade ja loskakelit, eikä ainakan vielä ole ilmennyt mitään ongelmia käytännössä.
    Dynamo on vakiovirtalähde. Kuormittamattomana jännite voi nousta toiselle sadalle voltille. Sähkön hyppääminen ilmassa taitaa kuitenkin vaatia hieman eri suuruusluokan jännitteen ja virtaakin kipinän ylläpitämiseksi.

    Minulla on ollut Schmidtin dynamoita toistakymmentä vuotta. SON28:n jouduin lähettämään takuuhuoltoon, kun laakeri piti pientä vinkunaa. Sen jälkeen ei ole ollut kymmeneen vuoteen mitään ongelmaa. Ehkä vaarallisinta on lähteä lumikelillä ajamaan suoraan lämpimästä tallista, niin että navan sisälle muodostuu alipaine, joka imaisee lumipöllyä sisään. Sellaisella kelillä olen yleensä ottanut pyörän hetkeksi ulos jäähtymään.

  7. #547
    Jos haluan samanaikaisesti saada dynamonavasta virtaa dynamovalaisimelle sekä usb-lataukseen, niin mitä vaihtoehtoja on olemassa? Nettiselailun perusteella ainakin B&M Lumotec IQ2 Luxos U periaatteessa suoriutuisi tästä tehtävästä. Onko muita vastaavia valaisimia olemassa? Onko tähän jotain muita ratkaisuja saatavilla? Esim. B&M:n E-Werk tai USB-Werk näyttävät tarjoavan vain yhden ulostulon eli vain yhden laitteen käyttäminen kerrallaan on mahdollista. Ihan en päässyt selvyyteen, mitä mahdollisuuksia esim. Igaro (linkki) tarjoaisi:

    https://www.igaro.com/d1
    Istumatyöläinen muokkasi tätä : 09.10.2018 at 13.43 Syy: Muokattu: uusi linkki

  8. #548
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.907
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika_koo Katso viesti
    Ei ole kokemusta. Kovasti kyllä itseänikin kiinnostaa. Löysitkö jonkun paikan EU:sta joka tuota myy?
    En ole löytänyt, mutta vastaavaan halvempaan törmäsin
    https://www.bike-components.de/en/ci...Supply-p55148/

    Ei ole hankinta vielä ollut ajankohtainen joten eipä ole kokemuksia. Oletuksena voisi ajatella olevan ihan toimiva. Sinewave toki tehokkaampi (1A vs. 0.5A).


  9. #549
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.186
    Tuolla on aika kattavasti tietoa. https://www.cyclingabout.com

    Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  10. #550
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    240
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Istumatyöläinen Katso viesti
    J Ihan en päässyt selvyyteen, mitä mahdollisuuksia esim. Igaro (linkki) tarjoaisi: https://www.sjscycles.co.uk/dynamos/...erter-model-5/
    Mulla on ollut Igaro käytössä muutamalla pitkänmatkan reissulla. Pomminvarmalta tuntuu, etuna ne kaksi porttia ja nerokas viive latauksen päällemenossa. Toiseen portissa itselläni micro-USB ja toisessa mini-USB -johdot, niin saan sekä kännykkää että Garminia ladattua ilman piuhojenvaihtoja. Mitään ylikuumenemisongelmia en ole havainnut.
    www.club15k.com/SR

  11. #551
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    307
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Istumatyöläinen Katso viesti
    Jos haluan samanaikaisesti saada dynamonavasta virtaa dynamovalaisimelle sekä usb-lataukseen, niin mitä vaihtoehtoja on olemassa? Nettiselailun perusteella ainakin B&M Lumotec IQ2 Luxos U periaatteessa suoriutuisi tästä tehtävästä. Onko muita vastaavia valaisimia olemassa? Onko tähän jotain muita ratkaisuja saatavilla? Esim. B&M:n E-Werk tai USB-Werk näyttävät tarjoavan vain yhden ulostulon eli vain yhden laitteen käyttäminen kerrallaan on mahdollista. Ihan en päässyt selvyyteen, mitä mahdollisuuksia esim. Igaro (linkki) tarjoaisi: https://www.sjscycles.co.uk/dynamos/...erter-model-5/
    Silloin kun valoa tarvitaan, ei dynamosta riitä oikein tehoa USB porttiin, oli mikä tahansa laturi siinä välissä. Jotkut antaa hiukan enemmän kuin toiset mutta aina se energia on pois valotehosta. Igaro antaa ulos hiukan enemmän kuin E-Werk joka näkyy selvästi valotehossa ja valon alkaessa vilkkumaan aikaisemmin kuin e-werkin kanssa. Igaron huonoin puoli on vain ylikuumeneminen kuormittamattomana. Niitä on paistunut kaiketi monia, itsellänikin yksi.
    Näillä 3W dynamoilla on yksi ulos tulo laturissa riittävä. Esim e-werk antaa SON28 dynolla 500..700mA kun valaisin ei ole päällä.

  12. #552
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti heikki53 Katso viesti
    Silloin kun valoa tarvitaan, ei dynamosta riitä oikein tehoa USB porttiin, oli mikä tahansa laturi siinä välissä. Jotkut antaa hiukan enemmän kuin toiset mutta aina se energia on pois valotehosta. Igaro antaa ulos hiukan enemmän kuin E-Werk joka näkyy selvästi valotehossa ja valon alkaessa vilkkumaan aikaisemmin kuin e-werkin kanssa. Igaron huonoin puoli on vain ylikuumeneminen kuormittamattomana. Niitä on paistunut kaiketi monia, itsellänikin yksi.
    Näillä 3W dynamoilla on yksi ulos tulo laturissa riittävä. Esim e-werk antaa SON28 dynolla 500..700mA kun valaisin ei ole päällä.
    (Jos nyt unohdetaan se, että dynamonavan virrantuotto ei yksinkertaisesti riitä, niin) miten tuo samanaikainen virransyöttö valaisimeen ja usb-lataukseen ihan käytännössä järjestetään? Jos esim. E-Werk tarjoaa vain yhden ulostulon tai Igaro kaksi (?) usb-ulostuloa, mutta ei yhtään (?) ulostuloa dynamovalaisimelle?

  13. #553
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.186
    Miulla on toiminut tuo Luxos U hyvin. Päiväs aikaan lampussa palaa pari lediä ja samalla tulee ladattua Garminia. Lampun sisällä on pieni akku (AA tai AAA kokoinen, tietävämpi tarkentakoon) joka ladataan ensin ennen ulos tarjoomista.

    Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  14. #554
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    307
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Istumatyöläinen Katso viesti
    (Jos nyt unohdetaan se, että dynamonavan virrantuotto ei yksinkertaisesti riitä, niin) miten tuo samanaikainen virransyöttö valaisimeen ja usb-lataukseen ihan käytännössä järjestetään? Jos esim. E-Werk tarjoaa vain yhden ulostulon tai Igaro kaksi (?) usb-ulostuloa, mutta ei yhtään (?) ulostuloa dynamovalaisimelle?
    Ns. dynamovalaisin kytketään suoraan dynamoon kuten myös laturi (ovat siis rinnakkain). Lamput on tehty 6V vaihtovirralle ja niissä on tasurit sisällä.

  15. #555
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.734
    Sinewave beaconin usb toimi kohtalaisesti. Suosittelisin lataamaan sillä varavirtaa ja varavirralla laitetta. Luxos toimii paljon tasaisemmin. Lisäksi en suosittele Beaconia maantielle. Se on sangen järkyttävä vastaantulijoille.
    Beaconin ehdottomasti paras ominaisuus on, että valoa voi polttaa myös usb power bankista jolloin valo pysyy tasaisen kirkkaana myös hitaissa ylämäissä maastossa.

  16. #556
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Suunnitelmissa on seuraavien kesien bikepacking reissuja silmällä pitäen uuden pyörän kasaaminen.

    Osana tätä ihmettelyä tuli sitten eteen kysymys missä tänä päivänä kannattaa teettä laadukkaat dynamokiekot?

  17. #557
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.734
    Itse tekisin itse, mutta muiden tekemänä varmaan lähimmässä pyöräliikkeessä.

  18. #558
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Itse tekisin itse, mutta muiden tekemänä varmaan lähimmässä pyöräliikkeessä.
    Epäilemättä. Onko suositella liikettä. Olen nimittäin asioinut sellaisissakin jotka eivät halua tehdä.

  19. #559
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika_koo Katso viesti
    kysymys missä tänä päivänä kannattaa teettä laadukkaat dynamokiekot?
    Ainakin R2 myy laatu dynamoja ja kokoaa kiekkoja, joten siltä lähtisin ehkä kyselemään.

    https://r2-bike.com/Dynamo

    Itse kokisin tosin itse, mutta olen ymmärtänyt, että R2 tekee kyllä hyvää jälkeä.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  20. #560
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.734
    Jos oot pk-seudulla ja on osat niin voin opettaa. 1-2 tunnin rasti.

  21. #561
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Kiitos tarjouksesta! Totuus on että koen kyllä olevani aika urpona tässä kiekkoasiassa. Eli ei ole osia valittuna, saati ostettuna eli koen kaipaavani sitä kauppiasta vähintään osien valinnassa.

    Toisaalta tämä liittyy pitkälti siihen että vielä on harkinnassa mihin runkoon kiekot tulevat (pikalinkku/läpiakseli...).

    Sonin dynamolla varmaan joka tapauksessa mennään, vai onko vahvoja muita suosituksia?

  22. #562
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika_koo Katso viesti
    Epäilemättä. Onko suositella liikettä. Olen nimittäin asioinut sellaisissakin jotka eivät halua tehdä.
    Itse vein hiilikuituisen tuubikehän (FFWD F4R) ja SON dynamon Toni&Tonin ToniK:lle ja sain takaisin priimakuntoisen dynamokiekon. Mun tietotaito riitti/riittää navan ja kehän ostamiseen, Toni sai miettiä pinnat välille ja tehdä kasauksen. Varmaan se sulle kiekon tekee vaikka veisit pelkän dynamon sinne. Kerrot vaan haluutko hiilari vai metallivanteen jne. Suosittelen.

  23. #563
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    VesaP:n setti olikin täällä joskus näytillä, se on muuten hieno

    Itse löin 35-40mm renkaille "optimoidun" kiekkosetin kasaan seuraavilla palikoilla, aikaa tästä on pari vuotta, joten hinnat ovat ehkä hieman eläneet.
    Hankintapaikkana tuo aikaisemmin mainitsemani R2.

    SON Hub Dynamo SON 28 15 disc | 15x100 mm Thru Axle 28 Holes black anodised
    Quantity: 1 | SKU: 23001-001
    290,72 EUR
    NOTUBES rim 28" ZTR Grail Disc 28 hole
    Quantity: 1 | SKU: 15893-0002
    91,18 EUR
    SAPIM Spoke Nipple Polyax Aluminium 14 mm colored black
    Quantity: 30 | SKU: 2836-0001
    7,81 EUR
    SAPIM Spoke Race black 278 mm
    Quantity: 15 | SKU: 14353
    11,72 EUR
    SAPIM Spoke Race black 276 mm
    Quantity: 15 | SKU: 14352
    11,72 EUR
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  24. #564
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    144
    Onko joku jo ehtinyt kokeilla B&M IQ-XS T lamppua?

  25. #565
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.734
    Onko läpiakselille olemassa mitään karvalakkimalleja? Pitäisi rakennella varmaankin lähiaikoina läpiakselilevyjarru-napadynamo kaverille. Shutterin noin 150 euoa on halvin mitä on tullut vastaan.

  26. #566
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    25
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Onko läpiakselille olemassa mitään karvalakkimalleja? Pitäisi rakennella varmaankin lähiaikoina läpiakselilevyjarru-napadynamo kaverille. Shutterin noin 150 euoa on halvin mitä on tullut vastaan.
    Shimanolta näyttää löytyvän 12 mm -läpiakseliversio halvemmalla (https://www.rosebikes.fi/shimano-2669252-2669252), riittääkö se?

  27. #567
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.186
    Muuten hyvä, mutta haettiin läpiakseli dynamoa.

    Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  28. #568
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Onko läpiakselille olemassa mitään karvalakkimalleja? Pitäisi rakennella varmaankin lähiaikoina läpiakselilevyjarru-napadynamo kaverille. Shutterin noin 150 euoa on halvin mitä on tullut vastaan.
    Minulla jäi tuosta Shuttlesta sellainen kuva/fiilis, että sen läpiakseliversiossa on jotenkin liian pienet laakerit. Tämä tekee taas sen, että ongelmia (klappia yms.) saatta ilmetä hyvin nopeasti (jo muutaman tonnin jälkeen). Lueskelin siis tästä käyttäjäkokemuksia pari vuotta sitten, jonka jälkeen hommasin suosiolla sen (tuplahintaisen SONin).
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  29. #569
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.186
    Itselläni on pikalinkullinen SP ja toiminut hyvin. Sen sijaan Luxos U tuli tiensä päähän. Ostettu sillo ku tuli markkinoille.

    Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  30. #570
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Itselläni on pikalinkullinen SP ja toiminut hyvin. Sen sijaan Luxos U tuli tiensä päähän. Ostettu sillo ku tuli markkinoille.
    Nuo mainitsemani huonot käyttäjäkokemukset koskivat nimenomaan sitä läpiakselimallia, jossa on ilmeisesti jouduttu laakereita pienentämään akseli koon kasvaessa.

    Tosin nyt kun noista lueskelee uudemman kerran, niin ilmeisesti tuohonkin on tullut muutosta 2017 aikana, eli ehkä asiat ovat nykyisn hieman paremmin.

    http://www.sp-dynamo.com/8Xseriesdynamo%20hub.html

    New 8X Is Released In 2017


    Our QR12 and QR15 thru axle hubs are required to employ narrower bearings than standard hubs (9mm QR). This is due to the 15mm diameter hollow axle and 6 bolt disc brake specification which simultaneously constrain both the inner and outer diameters of the hub’s bearings.
    In theory, 15mm suspension folks with QR15 thru-axle hubs should be stronger than standard. In practice, mechanical design limitations have reduced bearing size and thus durability.
    SP engineers have devoted considerable time and resources to creating a mechanical design strategy for overcoming this technical challenge. These efforts have culminated in an innovative mechanical design relying on superior quality bearings and precision assembly processes. Our computer aided modeling simulations indicate that we have perfected the interplay between bearing and limited internal space, making the new 8X bearing assembly as durable as the time tested – and proven – 8 Series hubs. Formally released in 2017, we stand behind the newest version of our 8X dynamo hubs.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •