Sivu 1 / 11 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 302

Aihe: Pitkät ajohousut talveksi

Pitkät ajohousut talveksi

Pitkät ajohousut pitäisi hommata talveksi, ilman säämiskää. WindTex tai Windstopper. Suosituksia/käyttäjäkokemuksia? Mistä?

Tällä hetkellä Campan WindTexit käytössä (eli Velosportista), ihan hyvin toimivat paitsi että jos oikein vettä takarenkaasta roiskii eikä pusero tule tarpeeksi alas niin alaselän saa kostumaan. Muualta pitävät mainiosti.

Löfflerin WS on sitten toinen varmasti hyvä, Kallelta ainakin ja ilmeisesti myös perusurheiluliikkeistä.

Täällä ääni Sportfiren Windtex housuille. Kävin hakemassa ne suoraan Urheiluareenasta. Ei ihan joka kohdasta suoraan istunut housut mulle mutta odottaessa ne tekivät niistä täysin mulle sopivat. Pyöräilyhousut mittatilaustyönä. Pientä hifistelyy tuliko siitä nyt 10€ lisähintaa

Olen käyttänyt Löfflerin WS henkselihousuja, näillä keleillä alla vain lyhyet pyöräilyhousut.
    Hyvin on pitänyt tuulen ja sateen.
    Paikallisesta Intersport liikkeestä hommattu.

Täältä ääni myös Löfflerin WS henkselisucciksille. Pitää viimaa oikeasti aika hyvin ja kosteuttakin määrättyyn pisteeseen, kuivuvat nopeasti jo ajon aikana. Ainoa miinus mitä mieleen näistä tulee on se että säären kohdalla ei enään ole windstopper-kangasta vaan tavallista ja se imee vettä itseensä sateella ja siitä sitten säärtä myöten valuu kenkään vaikka kenkäsuoja olisi lahkeen sisäsuopella. Silti sanoisin että varma valinta.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

Komppaan hyvin pitkälle edellistä. Tämän syksyn olen ajanut Löfflerin Windstopperilla ja tyytyväinen olen ollut.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Itse olen tämän syksyn käyttäny YOKO S8 pukua ja suosittelen lämpimästi.
    Puku on ollut kovilla sillä välillä oksat on ottanu siihen kiinni ja pari kertaa olen jo könynny se päällä, mutta silti se on pysynyt ehjänä.
    Keliolosuhteet on vaihdellu -10 ja +10 välillä loskasateet ja pakkaset menee hyvin ja ku on paksu paita alla ni pakkanen ei pure pitkiä kalsareita en ole vielä tarvinnu.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

Ääni Löfflerin WindStopperille. Oothan sä ne nähnyt kymmeniä kertoja mun jalassa. Ainoa vika niissä on, että persuksiin tuli pieni reikä kun hiihdin ne jalassa alamäkeen, tai perseelläänhän se mäki meni. Ja taisi mennä ylämäet polvillaan ja tasaiset kohdat kyljellään. Myöskin polven sivulle tuli pieni reikä kun kaaduin pyörällä. Mutta senkin sai kivasti paikattua loppuunajetuilla Lidlin WindStopper pyöräilyhanskojen selkäosalla. (Kangashan on niissä ihan samannäköistä) Hyvin on kestäneet, ostettu 2003.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xs2jammu Katso viesti
    Täältä ääni myös Löfflerin WS henkselisucciksille. Pitää viimaa oikeasti aika hyvin ja kosteuttakin määrättyyn pisteeseen, kuivuvat nopeasti jo ajon aikana. Ainoa miinus mitä mieleen näistä tulee on se että säären kohdalla ei enään ole windstopper-kangasta vaan tavallista ja se imee vettä itseensä sateella ja siitä sitten säärtä myöten valuu kenkään vaikka kenkäsuoja olisi lahkeen sisäsuopella. Silti sanoisin että varma valinta.
    Ääni täältäkin kys. housuille. Mulla on menossa samoilla huosuilla jo 3. talvi ja ajotunteja housuilla on vähintäänkin kiitettävä määrä. Housut eivät ole prakanneet mistään saumasta tms. ja on pyöritetty pesukoneessa. Tuo tuultapitävän kankaan puute säären kohdalla on pieni miinus, mutta kylmillä keleillä on jalassa pitkävartiset sukat niin no problem.
    www.kaupinkanuunat.net

Goren Vistat on myös ihan jees eikä maksanut montaa kymppiä.

LÖFFLER WS -miehet HOI!

Mullan olis tarvetta talvihousuille ja ajattelin kokeilla näitä löfflerin bökiä, kun niitä paljon kehutte. Ainoaksi ongelmaksi on nyt syntyny housujen löytäminen. Porissa ei ole ainuttakaan löffler-kauppaa ja noitten metsästäminen taitaa muutenkin (ainakin että on oikeata kokoka hyllyssä) olla hakuammuntaa.
    Eli myykö jokin nettikauppa noita löfferin housuja?

Entäs se housujen mitoitus sitten, se kun aina vähän vaihtelee merkin mukana, enkä ole koskaan omistanut mitään löffler-merkillä varustettua.
    Mitä kokoa veikkaatte oikeaksi kun meikäläisen ratekiset mitat on 178cm, 86kg ja jalan sisäsauma 83cm?
    eupa muokkasi tätä : 08.12.2009 at 11.19

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eupa Katso viesti
    LÖFFLER WS -miehet HOI!
    Bike-Discount myy ainakin, mutta aika huonosti näyttää olevan kokoja sielläkin...

LÖFFLER WS -miehet HOI!
    RoseVersand

Lainaus Alkujaan tämän lähetti koedi Katso viesti
    Tuoltahan noita näyttää saavan, KIITOS!

Kannattaakohan ottaa säämiskällinen malli vai ilman säämiskää ja henkseleillä vai ilman?
    Vois ajatella, että jos käyttää alla kesäajohousuja, niin kannattaa tilata ilman säämiskää oleva? Vai puhunkö läpiä päähäni?
    Jos alla pitää henkselillisiä ajohuosuja, niin kannattaako tilata henkselittömät versiot näistä talvihousuista?

Onhan se hyvä että on vaihtoehtoja

Ja sitten vielä se oikea koko? onko kenelläkään housujen omistajalla antaa vinkkiä, millainen mitoitus noissa Löfflereissä on?

LÖFFLER WS -miehet HOI!

Mullan olis tarvetta talvihousuille ja ajattelin kokeilla näitä löfflerin bökiä, kun niitä paljon kehutte. Ainoaksi ongelmaksi on nyt syntyny housujen löytäminen. Porissa ei ole ainuttakaan löffler-kauppaa ja noitten metsästäminen taitaa muutenkin (ainakin että on oikeata kokoka hyllyssä) olla hakuammuntaa.

Entäs se housujen mitoitus sitten, se kun aina vähän vaihtelee merkin mukana, enkä ole koskaan omistanut mitään löffler-merkillä varustettua.
    Mitä kokoa veikkaatte oikeaksi kun meikäläisen ratekiset mitat on 178cm, 86kg ja jalan sisäsauma 83cm?

http://www.pyorapojat.com/index.php?article_id=4257
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

Kannattaakohan ottaa säämiskällinen malli vai ilman säämiskää ja henkseleillä vai ilman?
    Vois ajatella, että jos käyttää alla kesäajohousuja, niin kannattaa tilata ilman säämiskää oleva? Vai puhunkö läpiä päähäni?
    Jos alla pitää henkselillisiä ajohuosuja, niin kannattaako tilata henkselittömät versiot näistä talvihousuista?

Onhan se hyvä että on vaihtoehtoja

Ja sitten vielä se oikea koko? onko kenelläkään housujen omistajalla antaa vinkkiä, millainen mitoitus noissa Löfflereissä on?
    Itse ostin henkseleillä varustetut Löfflerit ilman säämistää jokunen vuosi sitten KalleSportista (hyvä valikoima, ystävällinen palvelu: peukku). Malli taitaa olla aika yleinen palstalaisilla eikä suotta, toimivat byysat.

Ilman säämiskää siksi, että sopii moneen muuhunkin talviseen lajiin..hiihtoon, luisteluun, juoksuun jne. Henkselit ilman muuta, pysyvät napakammin päällä ja suojaa paremmin alaselkää.

Mikähän se koko oli..muistelisin L ja olen 180cm. En tilaisi näitä ulkomailta kokeilematta..jos on rimpulajalka tai päinvastoin, voi koon kanssa arpominen olla vaikeaa. Jos olen väärässä koon suhteen, niin korjaan jahka pääsen kotio!
    Kävellen olis jo perillä.

Ei ole pitkiä Löfflerin housuja, mutta noissa menee koot ns. normimittojen mukaan. Mittaa 183 senttiä, paino noin 90 kg ja koko 52 on sopiva ollut lyhyistä ajohousuista. Takkia olen sovitellut myös, ja siinäkin 52 on passeli koko (jos joulupukki toisi sellaisen).
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pavel Katso viesti
    Ilman säämiskää siksi, että sopii moneen muuhunkin talviseen lajiin..hiihtoon, luisteluun, juoksuun jne. Henkselit ilman muuta, pysyvät napakammin päällä ja suojaa paremmin alaselkää.
    Tämähän on hyvä juttu, ei tullut muuten mieleenkään! Itse tulee myös jonkin verran lenkkeiltyä ja hiihdettyä(sillon harvoin ku lunta täälllä on). Nyt ollut perinteisen tuulipuvun tapainen BD:n hiihtopuku käytössä molemmissa lajeissa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pavel Katso viesti
    Jos olen väärässä koon suhteen, niin korjaan jahka pääsen kotio!
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ei ole pitkiä Löfflerin housuja, mutta noissa menee koot ns. normimittojen mukaan. Mittaa 183 senttiä, paino noin 90 kg ja koko 52 on sopiva ollut lyhyistä ajohousuista.
    Koon muistin oikein, mutta lansiven mainitsema numerokoko varmaan tarkempi; L vastaa numeroa 52. Löfflerin WS-takki on taas kokoa 54, eli XL. Sekin ollut käytössä erinomainen
    Kävellen olis jo perillä.

Meitsillä mettässä Haglöfsin gore-kuorihousut ja rossari lenkeillä olen käyttänyt Sportfiren etupuolelta täysin veden/tuulenpitäviä succiksia. Jälkimmäiset on vähän diy-henkiset (ei ole brandissä glamouria), mutta toimivat hyvin. Messuilla maksoivat 80€. Sitten kun lakkaan olemasta köyhä ostan Löffet.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Yleensä ei ole tarvinnut paljon Haltin kamoja kehuskella, mutta kait semmoinenkin poikkeus on tehtävä.
    Talviajelussa on halpana ja hyvänä vaihtoehtona toimineet ko. merkin henkselilliset hiihtohousut. Kevään alennusmyynneissähän niitä on pilvin pimein tarjolla. Malliltaan eivät ole aivan ihonmyötäiset, joten alle mahtuu kerroksia. Etuosa on jotain tuulen pysäyttävää, koko matkalta. Kokopitkät vetoketjut sivuilla antavat mahdollistavat tehokkaan tuuletuksen lämpöjen noustessa.
    Tuskin tässä selvityksessä mitään uutta kenellekkään on, mutta tulipa kirjailtua kuitenkin. Jalkaan tietysti Kuomat, paras talvinen yleiskenkä. Kevyt ja lämmin.

Löfler WS kokoapua

Koko 48 on passeli tämmöselle 173cm/72kg.
    www.kaupinkanuunat.net

Kiitti kaikille vinkeistä. Löfflerit ovat vahva vaihtoehto.
    Onkos kellään kokemusta näistä:

Gore Oxygen
    http://www.probikekit.com/display.php?code=C0971

Tarkeneeko noilla pakkasella kerrospukeutumalla? Windstopper paneelit edessä ja sivuilla... ja taitaa olla myös persuuksissa+sisäreisien alueella? Tosi korkea selkämys, mikä tärkeää pakkasella.
    Näyttävät kyllä tosi hyviltä. Itsellä on jonkin verran tuota Goren kamaa ja ovat vakuuttaneet laadukkuudellaan.
    PHI muokkasi tätä : 10.12.2009 at 01.53

Näyttää päteville noi Goret. Sen verran täytyy lisätä Löfflereistä vielä, että niissä ei sit oo tota jalkaterän alta kulkevaa lenkkiä. Mulla ei pysyny lahkeet paikoillaan talvikengän pitempien varsien sisällä, joten parempi puolisko ompeli sit kuminauhan niihin. Nyt on toiminu, samalla ompeli hieman lyhyemmäksi henkseleitä. Ostin tarkotuksella isohkot housut, et mahtuu sit kylmällä alle kerroksia. On jo riittävästi kokemuksia kiristävistä talvihousuista.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Käyttänyt molempia noista Löfflerin ja Goren WS housuista. Molemmat ovat ihan päteviä, mutta Gore osoittautui hiukan paremmaksi, joten ääni Gorelle.

Dodii...nyt sitten tuli tilattua nuo Goren Oxygenit PBK:sta. Eikähän tuolla investoinnilla selvitä useamman talven ajan. Mukava Jallulta Jallulle joululahja ! Kiitti kaikille hyvistä vinkeistä.

Itse olen nämä Yokon-housut hyväksi havainnut. Edellinen versio on ns. loppuunajettu ja tänään ostin Kallelta uudet. Mitoitus hivenen muuttunut vanhoista. Windstopperi alas asti ja halvemmat kuin Löfflerit.

Tässä linkki: http://www.mxsport.fi/bike/product.aspx?productid=86
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

Itse olen kanssa käyttänyt Löfflerin pitkiä Gorepöksyjä ilman säämiskää ja alla sitten normaalit pyöräilyhousut sekä tarvittaessa välikerrasto. Löffleristä vaan menee ikävästi kosteus läpi, jos on todella kostea keli tai pidempi reissu. Siihen puutteeseen hommasin tällaiset, jotka ajavat asiansa ihan hyvin, silloin kun vettä tulee vähän enemmän:

http://www.rainlegs.co.uk/

Toisaalla tuosta eVent-kalvosta keskusteltiinkin ja kun se on myös oman kokemuksen mukaan osoittautunut selkeästi paremmaksi kuin XXX-texit, niin Elite 2 takin kaveriksi olen nyt itse tilaamassa tällaisia syys/talvi/kevätpöksyiksi:

http://www.showerspass.com/products....ct=Roadie+Pant

^Mulle Craft on ollut kohtuullisen hyvä pituudeltaan. Aikalailla sama sisämitta jalassa mutta normihousuissa vyötärö luokkaa 38-40". Craftilta mulla on nyt lyhyet olkaimelliset ajohousut ja rain pantsit. Molemmat XXL ja sopivat. Omaan hanuriin Craftin pehmuste ei ole oikein hyvin istuva. Voisin sanoa, että oma kokemus on, että Craftin XXL:n mitoitus on pitkälle ja tukevahkolle.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Luottosuosikki talveen on mulla Warmpeacen High pants. Partioaitasta ostin, hintaa oli joku 90-100 ja on ollu sen arvonen.
    Se on tuhtia sileää softshelliä, täysin tuulenpitävä ja on kestäny kosteemmatkin kura-ajot metsässä. Lahkeista pidän, ne on kohtuullisen kapeahkot ja muotoillut, ei ole juuri tarvinnu kiristellä pois rattaiden tieltä. Hauka juttu on taas se, että perus lahjevetskojen lisäks housut saa vetskoilla auki yläsivusaumoista. Helpottaa kivasti talvipukeutumista ja samalla sivureiteen saa tuuletusaukot. Vyötärö on korkea ja henkselit/vyön saa irti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •