HuntteriRideGiantGasGasHelkamaCanyon
Sivu 4 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 200

Aihe: Pyörähuolto (siis kauppa Lauttasaaressa)

  1. #91
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alpo Nieminen Katso viesti
    Kateellisen panettelua. Ei teille juolahtanut mieleen että aika moni messuilla kävijöistä oli naisia ja vieläpä pyöräilystä kiinnostuneita naisia..
    Sen takia meninkin messuille kaverin vaimon kanssa ja oma jäi kotiin. Sai rauhassa specsata pyöriä ja oli pyöristä kiinnostunutta seuraa eikä valittanut hinnoista.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alpo Nieminen Katso viesti
    Itse aiheeseen: tuntuuko muista että pyörähuollon netti sivut on todella huonot. Uutisissa ja päivityksissä ei mitään rotia.. Siihen kaipaisin parannusta.
    Tuntuu ja sama pätee moneen PK-seudun liikkeeseen, jossa en ole sisällä käynyt. Tiedän paremmin Saksan liikkeiden valikoiman kuin näiden muutamien Suomalaisien liikkeiden. Puhelimeen tartun harvoin, joten jos ei muutamalla klikkauksella saa tilattua+maksettua ostoksiaan, niin jää Suomalaisissa asioimatta.

  2. #92
    Liittynyt
    03/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    414
    Kotisivumme ovat kotitekoiset. Olen viime päivinä siivonut etusivua rankalla kädellä että tuotehaku olisi vähän nopeampaa. Yritetään parantaa käyttöystävällisyyttä koko ajan.
    Webshopin runko on valmis, ja siihen syötetään parhaillaan tuotteita.
    Terästä, alua ja kuitua www.pyorahuolto.com

  3. #93
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.859
    Mua eniten häiritsee kotisivuissa (sen lisäksi että tuotteita on vaikea löytää) se, että tuoteuutiset jäävät jotenkin sinne sivun ulkopuolelle (siis liian alas).

    Sanoisin kehitysehdotuksena että laittakaa ne yhteystiedot (jotka ovat esimerkilliset) omalle sivulleen ja niiden paikalle noi uutiset jotka nyt jäävät etusivun pohjalle.

  4. #94
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384
    Uuden liikkeen avajaiset olivat mainio käyntikohde, siellä sai kakkua. Kiitos.

  5. #95
    jopo84 Guest
    Nyt tulee tuutin täydeltä avautumista kyseisestä lafkasta:

    Kävin katsomassa pari viikkoa sitten Spessun -10 TriX Compia ja hieman testailemassa sitä siinä kadulla. Tällöin minua palveltiin ihan tyydyttävästi. Lähtiessä sain myyjän kortin ja lopuksi hän sanoi myyvänsä pyörän 149 e halvemmalla kuin mitä hintalapussa luki. Sanoin että painetaan mieleen ja että minulla ei vielä tällä hetkellä ole tarvittavia rahoja mutta palaan kenties asiaan.

    Viikko tästä (tämän viikon maanantaina) menin liikkeeseen uudestaan, tällä kertaa ko. mankelin ostotarkoituksissa. Hinta olikin yhtäkkiä pompsahtanut siihen "normaaaliin" hintaan eikä myyjä suostunut myymään pyörää edellisellä kerralla puheissa olleella hinnalla. Minä pysyin kovana ja vasta kun ostin pyörän lisäksi polkimet, lukon+vaijerin sekä lokarit, pyörä lähti sovittuun hintaan. Lokareista kysyin vielä erikseen että ovathan ne mustat. Kyllä ovat. Tinkaus kesti noin puoli tuntia. (Loppuvaiheessa ratkaisevaksi tekijäksi osoittautui se, että suostuin maksamaan ostoksen pankkikortilla enkä luotolla...) Sovimme, että jätän pyörän lokareiden ja polkimien asennusta varten liikkeeseen ja noudan sen seuraavana päivänä. Näin myös tein.

    Palasin noutamaan pyörääni seuraavana päivänä huomatakseni, ettei siihen oltu asennettukaan lokareita. "Ai perrrkule, lukiko siinä työmääräyksessä niin... Tässä on ollut nyt kaikenlaista mutta hei pääsetpähän nauttimaan kevyestä pyörästä nyt, tänään ei pitäis sataa." Minulla oli kiire ja olin pyörän "varassa" joten sovimme, että tuon fillarin liikkeeseen jonain päivänä lokareita varten. Minulle sanottiin lokareiden asentamiseen menevän "muutama tunti" joten odottaessa se ei tulisi onnistumaan. Fine. Kunhan nyt saisivat ne lokarit edes laitettua.

    No, eilen vein sitten pyörän jälleen liikkeeseen, kello oli noin 13 ja minulle sanottiin, että voisin noutaa pyörän seuraavana päivänä (tänään) klo 16 jälkeen. Aika reilut muutama tuntia mutta menkööt, ajattelin. En jaksa vieläkään ruveta nipottamaan. Tänään sitten menin hakemaan tsygääni ja minua odottikin siellä oma pyöräni jossa oli, tadaa, kromin väriset lokarit (vaikka erikseen olin siis kysynyt että ovathan ne mustat). Tämä yhdistelmä näytti ihan kauhealta joten päätin olla tiukkana. Olisi pitänyt olla heti alusta asti. Alkoi kiivas sananvaihto joka yltyi myyjien osalta vieläpä melko aggressiiviseksi.

    "Meillä ei ole kuin tuon värisiä lokareita."
    - No mutta kun minulle luvattiin mustat ja niistä vielä erikseen kysyin.
    "No lukeeko se siinä työmääräyksessä?"
    - Ei lue, sillä eilen minulle kirjoitettiin toisen henkilön toimesta uusi lappu jossa lukee vain "mudguards, long". Ihan sama mitä lapussa lukee, kysyin teiltä vielä erikseen että ovathan ne mustat ja niin minulle luvattiin. Otan pyöräni nyt ja lähden kun on kiire mutta vaihdatte sitten ne mustat kun niitä tulee, ok?
    "Sinä et lähde mihinkään sillä pyörällä! Se pyörä jää tänne!"
    - Häh?
    "Ne on meidän lokarit nyt jos et niitä ota, etkä niillä aja!"
    - Aha, no ottakaa ne sitten pois.
    "Lokarien asentaminen on yks vittumaisimmista hommista tällä alalla ja siinä kestää että voit tulla hakemaan myöhemmin pyöräsi..."
    - Eikun minä odotan nyt tässä ja te otatte ne lokarit pois.

    Myyjä tempaisee pyöräni kanssa myymälän takaosaan, työtilaan. Odotellessa kysyn minulle mustat lokarit myyneeltä myyjältä että miksi meni lupaamaan mustat vaikkei heillä sellaisia ole. Tähän sain vastaukseksi: "Älä nyt lässytä siinä." Hetken päästä tällä samalla myyjällä leikkaa ja hän ehdottaa että jos vaihdettaisiin ne lokarit sitten ensihuollon yhteydessä (eli vähän se mitän ehdotinkin jo mutta ei käynyt koska en saanut "heidän" lokareillaan lähteä liikkeelle). Minulle se olisi käynyt ja tämä myyjä sanoi että "no kipase nopeesti sanomassa tuonne [liikkeen takaosaan, jossa pyöräni oli käsittelyssä] ettei ota niitä pois". Menin sanomaan pyöräni kimpussa olleelle myyjälle tästä hänen kollegansa ehdotuksesta, vastaukseksi sain:

    "Tänne taakse ei kukaan tule!!!"
    - No mutta sinun kollegasi käski minun tulla sanomaan sinulle...
    "Joo mutta TÄNNE EI KUKAAN TULE! [huutaa edessäni toiselle myyjälle] KUULITKO! TÄNNE EI PÄÄSTETÄ KETÄÄN!!!"

    Seison myyjien puolessa välissä kädet pystyssä epäuskoisena, vaihdan muutamia katseita muiden liikkeessä olleiden asiakkaiden kanssa, jotka pyörittelevät päätään ja menen hetkeksi tuulettumaan ulos. Noin vartti siitä kun pyöräni vietiin työstettäväksi, se tuodaan minulle ilman lokareita ja sanotaan: "Valmis." Mietin mielessäni että tämäkö oli se "yksi vittumaisimmista hommista tällä alalla" ja kysyn sitten rahojeni perään. Olinhan maksanut 50 e "mustista" lokareista asennuksineen. Tiedustelen ensin josko myyjillä olisi jotain aika-arviota siitä koska niitä mustia lokareita mahtaisi tulla.

    "No niitä tulee sitten kun maahantuojalle niitä tulee."
    - Okei, no olisiko sitten helpompaa, että antaisitte lokareista rahat takaisin?
    "Saat kolmekymppiä takaisin."
    - Mutta maksoin niistä 50 e...?
    "50 e? Niin paljon? [kysyy toiselta myyjältä joka on vähän vaikeana vieressä] Maksoiko hän tosiaan viiskymppiä lokareista...?"

    Pienen muminan jälkeen minulle annetaan 50 e käteen ja poistun liikkeestä. Ihan uskomatonta "palvelua". Pyörässä ei ole siis nyt lokareita enkä todellakaan ainakaan Pyörähuollosta niitä osta. Huhhuh.

  6. #96
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.938
    Aika hurja. Toivottavasti et pahastu kun kerron että kertomus aiheutti muutaman äänekkään naurun... sen verran hienosti on mennyt.

  7. #97
    jopo84 Guest
    Joo en pahastu, itseänikin lähinnä huvittaa tilanteen absurdius siellä liikkeessä tänään

  8. #98
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.694
    Hehe.. noin paskaa palvelua, niin tuon sun postauksen voisi pistää loppukesäksi stickyksi foorumin etusivulle... oppisivatpa olemaan
    Taisi tulla aika kalliit lokarit kauppiaalle..
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  9. #99
    jopo84 Guest
    Joo samaa mäkin myhäilin mielessäni että huutakaa vaan, vaikutus on (toivottavasti) suurempi kuin luulettekaan

  10. #100
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.105
    Ymmärrän, että kiiressä tulee joskus työkavereitakin ohjeistettua tiukon sanakääntein, mutta asiakkaan kuullen...

    Ei ristus notta, sanos pohojalaane...
    Holokki auki ku H. Moilane.

  11. #101
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    109
    Typerää toimintaa... Paskoja päiviä sattuu toki jokaiselle, mutta tällainen menee jo yli ymmärryksen. Tossa on kyllä pirusti "virheitä" vähän joka toiminnassa, joka huipentuu siihen, että tulee fiilis asiakkaan kusettamista ("maksoiko hän niistä tosiaan 50€").

    Itse maksan mielelläni hyvästä palvelusta ja arvostan Suomalaisia kauppiaita, vaikka heidän hintansa ovatkin usein verkkokauppoja korkeammat. Tällainen paska menee kuitenkin yli ymmärryksen, joten tähän putiikkiin en tänä kesänä sitten menenkkään
    Jaakko

  12. #102
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    519
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopo84 Katso viesti
    Noin vartti siitä kun pyöräni vietiin työstettäväksi, se tuodaan minulle ilman lokareita ja sanotaan: "Valmis." Mietin mielessäni että tämäkö oli se "yksi vittumaisimmista hommista tällä alalla" ja kysyn sitten rahojeni perään.
    Ei niiden poistaminen varmaan olekaan, vaan asentaminen. Omasta kokemuksesta viime syksyltä tiedän, ettei ainakaan levyjarrulliseen CC pyörään asentaminen käynyt helposti. Mm. rautalangan taivuttamista ja vääntämistä sai tehdä kohtuullisen tarkasti, jotta lokasuojat sai paikoilleen, sensijaan keväinen poistaminen sujui nopeasti ja yksinkertaisesti.
    Ammattilaisilta asentaminenkin sujuu varmasti helpommin, mutta pyöräkohtaiset erot lisännevät kuitenkin tuskaa.

  13. #103
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    78
    Lyön 1000e vetoa ettei homma ole mennyt kuten täällä taas kerrotaan. Kuulin tästä ensimmäistä kertaa täältä lukiessani, ei ole sisäpiiritietoa tai muutakaan mutta silti väitän ettei ihan varmasti ole tapahtunut kuten jopo84 asian kirjoitti. Joten ennen kuin aletaan kertomaan niitä juttuja niin voitaisko miettiä ja rauhottua sen verran että vedetään vähän happea ja mietitään mitä kirjotetaan.

  14. #104
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    60
    Onkohan ko. firman työntekijä...?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vapari Katso viesti
    Lyön 1000e vetoa ettei homma ole mennyt kuten täällä taas kerrotaan. Kuulin tästä ensimmäistä kertaa täältä lukiessani, ei ole sisäpiiritietoa tai muutakaan mutta silti väitän ettei ihan varmasti ole tapahtunut kuten jopo84 asian kirjoitti. Joten ennen kuin aletaan kertomaan niitä juttuja niin voitaisko miettiä ja rauhottua sen verran että vedetään vähän happea ja mietitään mitä kirjotetaan.
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

  15. #105
    IncBuff Guest
    Just, eihän se varmaan noin mennyt?

    Vaikka tosta jutusta vain 50% pitäisi paikkaansa niin tonne mä en ainakaan rahojani tunge.

  16. #106
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    70
    Aika hurjaa touhua
    Minä menen ainakin käymään tuolla ihan vain nähdäkseni minkälainen putiikki on todellisuudessa.
    Nobody knows the trail like a moose.

  17. #107
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vapari Katso viesti
    Lyön 1000e vetoa ettei homma ole mennyt kuten täällä taas kerrotaan. Kuulin tästä ensimmäistä kertaa täältä lukiessani, ei ole sisäpiiritietoa tai muutakaan mutta silti väitän ettei ihan varmasti ole tapahtunut kuten jopo84 asian kirjoitti. Joten ennen kuin aletaan kertomaan niitä juttuja niin voitaisko miettiä ja rauhottua sen verran että vedetään vähän happea ja mietitään mitä kirjotetaan.
    Minäkin jaksoin aikoinaan puolustella Pyörähuoltoa, mutta kun sukulaismiehelle vittuilivat, niin loppui sympatiat. Itsehän olen aina saanut ihan hyvää palvelua, mutta minäpä tiedänkin mitä haluan ja tarvitsen ja osaan huoltaa fillarini itse.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  18. #108
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Pyörähuoltoa on pidetty täällä ihan hyvänä kauppana ja liikkeellä on edustusta myös foorumilla. Siinä mielessä tuollaiset ylilyönnit ovat yllättäviä. Itsekin tosin aistin pientä nihkeyttä palvelussa noin viikko sitten. Olisikohan henkilökunnalla nyt virkistyspäivän paikka niin jaksaa taas asennella lokareita?

  19. #109
    jopo84 Guest
    Lyön 1000e vetoa ettei homma ole mennyt kuten täällä taas kerrotaan. Kuulin tästä ensimmäistä kertaa täältä lukiessani, ei ole sisäpiiritietoa tai muutakaan mutta silti väitän ettei ihan varmasti ole tapahtunut kuten jopo84 asian kirjoitti. Joten ennen kuin aletaan kertomaan niitä juttuja niin voitaisko miettiä ja rauhottua sen verran että vedetään vähän happea ja mietitään mitä kirjotetaan.
    Voin vakuuttaa kaiken kirjoittamani olevan 100%-sesti totta. Mukana minulla oli kaveri joka kuunteli ko. episodia korvat punaisena, lisäksi liikkeessä oli neljä muuta asiakasta ja noin kolme muuta kaupan työntekijää. Ei tarvitse tietenkään uskoa mutta miksi valehtelisin? Halusin vain varoittaa muita.

    Vapari, toimitanko tilinumeron sinulle vai hoidatko käteisellä sen tonnin? Viestihistoriaasi vilkaistuna sinun on ehkä turha puhua mistään rauhoittumisesta...

    PS. Mm. juuri täältä luettujen hyvien kokemusten takia kyseisen liikkeen valitsinkin...

  20. #110
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    366
    Hyvä palaute, ja omassa tulkinnassani se vaikutti ihan uskottavalta. Se, että ko. liikkeessä yhden kaupan ohessa sattuu noin monta epäkohtaa, on varmasti harvinaista, mutta ei ollenkaan mahdotonta, koska kun jos homma lähtee siellä menemään pieleen, niin se sitten menee kunnolla kuralle - ainakin näin keväisin, huippusesongin aikaan kun hommia on jätkillä ja äijillä enemmän kuin kerkee laadukkaasti tekemään.

    Itse kyllä käyn siellä jatkossakin, ja olen entistä "varovaisempi". Edelleenkin pidän itseäni varsin nöösinä, mutta osaan entistä enemmän kiinnittää huomiota siihen, että minulle tarjotaan tavaraa, joka sopii tarkoituksiini, ja on hinta-laatusuhteeltaan kuosissa. Ihan alkuvuosina tuolta sai hyvää evästystä, kun teki selväksi, että "en tajuu näistä juuri mitään, opasta". Sittemmin kun kalustoa jo saanut hankkinut, ja oli pikkuhankintoja edessä, niin palvelun laatu on heitellyt ihan simona.

    Asiantuntemusta ei voi kiistää, mutta se pitkäjännitteinen asiakkuuksien hoito tuntuu olevan vaikea sisäistää. Kyllä pitää olla kiinnostunut pienistäkin ostoksista - hyvällä palvelulla ja kyllä pitäisi osata sanoa, "joo, meidän virhe, korjataan, nyt valitettavasti hirvee kiiree, ole kärsivällinen, hyvitetään ylimääräiset odotukset sulle jotenkin". Eli silleen "rakentavasti".

    Itselläni ei sen dramaattisempia mokia kuin viime syksyltä, jolloin käytin etupyörän siellä - piti saada sisuriton rengas vanteella ja uusi venttiili siihen. Kiireestä huolimatta tekivät homman heti. Tarjouduin itse sitten pyörittelemään siellä liikkeessä rengasta (kun oli litkut inessä), mutta eivät suostuneet vaan halusivat itse käyttää siihen aikaansa sen vajaan vartin. Noh, sopihan se mulle. Ja sitten vielä lisäsivät painetta sillä seurauksella, että se saatanan rengas räjähti vanteelta autossa Länsiväylällä. Perkele, tuli kuset housuun ja meinasin penkkaan ajaa kun selkänojan takana jysähti. Siitä sitten takas liikkeeseen - uusi asennus/rengas, kiitos, ja tulisiko joku siivoamaan autoni?

    Noh, eivät siivonneet. Uuden asennuksen lupasivat seuraavalle päivälle. En suostunut. Tekivät sitten nöyrästi uudestaan, siis yrittivät, ja totesivat, että onpi rengas nyt niin levähtänyt, että sun pitää ostaa uusi.

    En tähän suostunut, ja sitten käytös muuttui todella nihkeäksi. Onneksi tuli nuorempi veijari valkkaamaan tilalle vastaavaa rengasta, niin rentoutui käteni nyrkistä avokämmeneksi... Valitettavsti en tajunnut niistä juurikaan ja suostuin sihen mitä tarjottiin. Myöhemmin sitten tsekkasin ja pykälää vaatimattomamman (ainakin hinnaltaan) kuin menetetty laittoivat kohilleen. Vielä kun sain pyörän käteeni, pyydettiin kassan kautta. Sitten meni minulta pienesti hihat. Rauhallisesti, mutta virnuillen, totesin, että palataanko kustannusasioihin sitten kun autoni on tullut sisäpesusta?
    Nyt sain sitten kuulla pahoittelut tästä incidentistä ja toivotukset, että uusi rengas pitää ilmat ja sopii maastoihin, jossa ajelen. Eli - osattiin kuitenkin kuunnella, ja reagoitiinkin lopun perin asiallisesti. Hyvä niin.
    -E
    (P.S. Auton pesusta selvittiin loppujen lopuksi vedellä, räteillä ja sienellä - omin voimin)
    Got to have Nerve in forest!

  21. #111
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Ei muuta kuin perumaan kauppa ja fillari takaisin. Ja uusi Spessu toiselta jälleenmyyjältä Oppivathan olemaan.
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  22. #112
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Tekisi varmaan ihan hyvää lähettää nämä muutamat palautteet sinne pyörähuoltoon. Ei niille myyjille tosin, vaan esimiehelle/omistajalle. Luulisi asenteen vaihtuvan.

    Ja jos ei vaihdu, niin eiköhän siitä voida vetää johtopäätöksiä sen suhteen mihin rahansa kannattaa fillariostosten merkeissä kiikuttaa.

  23. #113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Tekisi varmaan ihan hyvää lähettää nämä muutamat palautteet sinne pyörähuoltoon. Ei niille myyjille tosin, vaan esimiehelle/omistajalle. Luulisi asenteen vaihtuvan.
    Tai sit tekee Davidit: http://www.27bslash6.com/f4s.html

  24. #114
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    Ei muuta kuin perumaan kauppa ja fillari takaisin. Ja uusi Spessu toiselta jälleenmyyjältä Oppivathan olemaan.
    Huono palvelu ei ole peruste kaupan perumiselle. Väärän väriset lokaritkaan tuskin täyttävät vaatimuksia, jos ne kerran saadaan vaihdettua.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  25. #115
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.192
    Juu, ei kehitellä lynkkausmielialaa. Jos yksi on nyt saanut huonoa palvelua, se ei muuta muiden aikaisemmin saamaa hyvää palvelua huonoksi.

  26. #116
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Juu, ei kehitellä lynkkausmielialaa. Jos yksi on nyt saanut huonoa palvelua, se ei muuta muiden aikaisemmin saamaa hyvää palvelua huonoksi.
    …Muiden aikaisemmin saama hyvä palvelu ei myöskään muuta tätä hyväksi.

  27. #117
    Pyöräpummi Guest
    Pyörähuollon herroilla on ollut muulloinkin huonoja päiviä.
    Ei se liike siinä mielessä eroa monesta muusta vastaavasta.

    Onneksi Gunterilta tulee osaa nopeasti.

    Neuvoisin kaikille suomalaisille pyörämyyjille menevän asiakkaaksi amerikkalaiseen pyöräliikkeeseen. On tosi mielyttävä kokemus.
    Tosin nyrpeä myyjä on myös nyrpeä asiakas, joten ei välttämättä tule ykkösluokan palvelua.
    Suomessa tosin ei päästä samaan palveluun koska meidän kautemme on niin lyhyt.

  28. #118
    Itse en ole liikkeessä vieraillut, mutta kyselin tuossa lopputalvesta tarjousta fillarista, jonka ainoa maahantuoja ko. firma on. Pyöräähän myydään liikkeessä sekä runkosettinä että kokonaisena. Sain vastauksen, että runkosetti maksaa ton verran ja valmiin pyörän hintaa on mahdoton sanoa kun ei tiedä mitä osia siihen laitetaan kiinni. Kummastuin, kohautin olkapäitäni ja vastasin, että esim. noi mitkä tossa koko fillarin myyntikuvassa on tai sitten jotkut muut keskitasoa vähän paremmat osat ettei tarvitse heti päivitellä, tarkoitus kun oli hankkia Pyörä, Jota Ei Koskaan Myydä. Lisäksi annoin väritoiveen tiettyjen osien suhteen, mutta totesin myös ettei asia ollut merkityksellinen, kunhan nyt saisin alleni hyvän pyörän.

    En koskaan saanut tarjousta. Kysyin tarjouksen perään kolmasti. Korostan, että en olisi pahastunut mikäli olisin saanut vastaukseksi "Ei onnistu". Olisi ollut mukavaa saada jonkinlainen vastaus.

    Kummastelen lähinnä sitä, että kotimaisella kivijalkaliikkeellä on varaa olla tarjoamatta pyörää, jonka hinta olisi tullut keikkumaan hyvinkin kahden tuhannen euron paremmalla puolen. No, lähetin sitten rahani Britanniaan ja tilasin sieltä toisen valmistajan rungon. Virhehän sekin oli. Rahat meni, runkoa vartoiltu pitkälti toista kuukautta.

    Sama toistui toisessa kotimaisessa likkeessä kiekkojen osalta. Pyysin tarjousta kiekkosetistä. Pyydettiin soittamaan ja kertomaan tarkat speksit puhelimessa. Näin tein, puhelinkeskustelun lopuksi liikkeen edustaja pyysi lähettämään speksit sähköpostitse tarjouspyynnön muodossa (Mitvit?!). Tein näinkin. Ei vastausta. Kysyin tarjouksen perään tässäkin tapauksessa kolmasti ja tein selväksi, että jos osien saatavuudessa on ongelmia, minulle kelpaavat myös muut vastaavantasoiset kunhan vaan saisin uudet kiekot uuteen runkoon. Ei vastausta edelleenkään.

    Mitä helvettiä minä teen väärin?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  29. #119
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo, Perkkaa
    Viestit
    72
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    niin se sitten menee kunnolla kuralle - ainakin näin keväisin
    Itse en viitsinut vuosi sitten avautua vasta foorumille liittyneenä, mutta nyt kun huonoja kokemuksia epäillään niin voin kompata (eikä ainakaan voi sanoa että olisi kuumakallena seuraavana päivänä kirjoitettu): touko-kesäkuussa tuntuu olevan paremmin aikaa tehdä asiat kolmesti kuin kerralla oikein. Halusin melkein tasan vuosi sitten vihdoinkin kunnon pyörän, jolla olisi mukava ajaa, käydä kaupassa ja vähän kauempanakin. Asiointi maililla ja puhelimella oli lähes mahdotonta, mutta sen nyt tietää ruuhkasta. Kaupasta tämä asiakas huomattiin toisella yrittämällä. Esitin toiveeni hyvästä, valmiista paketista, jota ei tarvitse alkaa säätämään ja korjaamaan heti, vaan sillä pärjää talvenkin ympäri. Eli kunnon lokarit, valot, lukot, ja kaiken mitä nyt pyörään tarvitsee vaikken sitä osaa pyytääkään. Antamastani budjetista jäi vielä parikymmentä prosenttia tyhjää, joten hyvältä vaikutti.

    Tilattu pyörä tuli ensin väärällä rungolla (olin katsonut kahta, joista päädyin jälkimmäiseen). Työmääräyksessä oli raapustettu osalistaan runkojen valmistajat päällekäin (ensin tilatessa kirjoitettu väärää, sitten olin huomauttanut etten sitä halunnut ja korjaus tehtiin vaan päälle), ja myyjä tms. oli sitten unohtanut kumpi oli oikea.

    Seuraavalla kerralla käydessä runko oli oikea, mutta napavaihteet oli vaihdettu ketjuvaihteisiin. Ihmettelin mistä oli oikein kyse, kun ketjuvaihteista ei ollut missään vaiheessa puhe. Noh, ne olivat olleet siinä oikearunkoisessa pyörässä valmiina, ja kuulemma on ihan liian iso työ vaihtaa siihen vaihteita ja katteet menee kun on jo toinen vaadittu muutos. Tietenkään en tätä kelpuuttanut, koska ei ne minulle olleet muutoksia vaan alkuperäisen tilauksen noudattamista. Olin valmis kävelemään pois ja uhraamaan antamani satasen ennakkomaksun. Puolittaisen lyhyen huutamisen jälkeen myyjä tajusi että kiekon voi ottaa napoineen jo kasassa olevasta väärärunkoisesta pyörästä ja tilanne raukesi.

    Kolmannella kerralla olikin pääpiirteet kasassa, piti vain muistuttaa puuttuvasta satulan pikalinkusta, valosta, yms. listan lopussa olevasta pikkusälästä (eli tarkkana pitää todellakin olla) ja sain pyörän ulos. Ensihuoltoon (sisältyy hintaan) tuodessa kommentoin vastaanottajalle jarruissa olevan jotain hassua, ajattelin tyhmänä aloittelijana että korjaaja arvostaisi jos kerron suurinpiirtein mitä pientä pyörään on tullut sitten kaupasta ulos taluttamisen. Noh, tämä maksoi kaksi kymppiä, joka selvisi pyörää huollosta noutaessa. Ei se se tietenkään taloutta kaatanut, mutta olisin mieluummin opetellut säätämään itse ja tehnyt kotona, jos olisin tiennyt sen etukäteen olevan noin arvokas taito.

    Näiden kokemuksien pohjalta totesinkin, että aloittelijaa näemmä viedään kuin sikaa säkissä, ja liityin tänne oppimaan. Myöhemmin "valmis paketti" ei ole osoittautunut ihan siksi; valinnaiset tarakan lisähärpäkkeet olivat koko kesän "katsotaan saisiko näitä ensi kuuksi", kunnes ostin ne Saksasta. Olen myös päässyt ostamaan valon tilalle uuden, kun kyllästyin syksyllä naputtamaan aina valon kylkeä sen sammahdellessa kontaktihäiriöihin, hankkinut ketjuihin halflinkin (alunperin sellainen pituus, jota oli mahdoton saada kireäksi dropoutin liikkumavaralla), hankkinut peittävämmät lokarit ettei jalat yms. menisi ihan rapaan (tästä varmaan irvaillaan kun täällä on lähinnä harrastelijakuskeja , ja kunnollisen ketjusuojan sen jälkeen kun sain ensimmäiset (ja viimeiset) lahkeet ketjuöljyyn (opinpahan mitä eroa on sellaisella pyöreällä rattaan kokoisella suojakiekolla ja mummopyörien ketjusuojilla). Ts. kaikenlaista pientä säätöä päästäkseni siihen lopputulokseen mihin vielä viime vuonna luulin pääsevän suoraan, kun vaan on valmis maksamaan kaupalle.

    Foorumin perusteella varmaan harrastelijalle (eli sellaiselle joka tietää valmiiksi mitä haluaa ja tarvitsee) sopiva kauppa, mutta nöösille jäi turhan hapan maku. Nyt sentään pyörä alkaa olla melko hyvin sellainen kuin pitää ja tiedän miten se pidetään kunnossa (ts. keltä kysyä aina diagnoosia ja korjausohjeita . Pitää vain kesäloman aluksi asentaa nuo uudet lokarit (btw. pyörätohtorilta löytyy jälkiasennusosia mihin vaan, turhaan etsin ensin keskustan kaupoista).

  30. #120
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Pitääköhän tässä nyt seuraavalla käynnillä alkaa huutamaan täysiä heti ovelta pre-emptive strike -taktiikalla ennen kuin myyjät ehtivät reagoida mitenkään?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •